This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-01-20
Ilmoituksen numero2022-090841
TED numero
OstajaorganisaatioMerenkurkun neuvosto - Eurooppalainen alueellisen yhteistyön yhtymä;Kvarkenrådet - Europeisk gruppering för territoriellt samarbete (3176207-5 )
Gerbyvägen 18
FI-65230 Vaasa
https://www.kvarken.org/projekt/fast-forbindelse/
Hankinnan otsikkotiedotFast förbindelse över Kvarken ur ett miljöperspektiv
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/63877/notice/90841/overview
Originaali JSON tietue90841.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausUppdraget syftar till att utveckla beslutsunderlag för regionens beslutsfattare genom att belysa förutsättningar för en fast förbindelse över Kvarken utifrån ekologiska och landskapsmässiga perspektiv. Såväl bro som tunnel- och hybridalternativ kan komma att bli aktuella och bör beaktas. Uppdraget består av två delar. De delar som ska levereras inom ramen för uppdraget är: Del 1, Övergripande miljökonsekvensbeskrivning: A. En sammanställning av underlag som redovisar befintliga dimensionerande värden och kvaliteter gällande natur- och landskap på land och i vatten). Aktuell geografi är angöringspunkter på svensk och finsk sida av Kvarken (längs Umeå respektive Vasas kust) samt hav däremellan. Underlag för värde ska redovisas i GIS-format. GIS-underlag ska levereras till beställare i samband med uppdragets färdigställande. B. Att med grund i ovanstående inventering göra en sammanställning av de främsta miljömässiga utmaningarna för att realisera en fast förbindelse över Kvarken. Detta ska inkludera juridiska och tillståndsmässiga hinder utifrån gällande lagstiftning på såväl svensk som finsk sida (exempelvis hur potentiell inverkan kan komma att påverka aktuella miljökvalitetsnormer). C. En översiktlig redogörelse av potentiella alternativ och anpassningar för att hantera miljömässiga utmaningar och skapa bästa möjliga förutsättningar för en realisering av en fast förbindelse. Konsulten behöver inte visa att dessa är tekniskt genomförbara utan behöver endast föreslå sätt att hantera dessa. D. Sammanställd slutrapport som redogör för utfall. Del 2, Processtöd Inom ramen för detta uppdrag ingår att erbjuda processtöd omfattande 300 timmar. Processtödet syftar till att bistå Kvarkenrådet, samt den tjänsteleverantör som avtalats för att genomlysa inkomna affärsförslag ur ett finansiellt perspektiv, med den kompetens som krävs för att utvärdera potentiella sträckningar av en fast förbindelse ur ett miljöperspektiv. Inom ramen för del 2, processtöd, ingår att aktivt delta vid planering och genomförande av extern dialog där exempelvis berörda aktörer och allmänhet kan ingå. Upplägg och omfattning stäms av med beställare på basis av behov. Del 1 ska levereras 2022-05-30. Del 2 löper parallellt med del 1, samt övriga processer som pågår utanför detta uppdrag i projektet. Del 2 löper till och med senast 2022-09-30. INLÄMNING AV ANBUD Anbudet ska vara skriftligt och undertecknat av behörig firmatecknare. Endast elektroniska anbud emottages. Anbudet ska vara hos uppdragsgivaren innan 2022-18-02 kl. 16.00 och sänds till: Kvarkenrådet ([email protected]). Anbudet bör vara i kraft fram till 2022-04-30. Uppdraget tilldelas före 15 mars 2022. FAKTURERING Faktureringen sker månatligen, i enlighet med att arbetet framskrider. Betalningsvillkoren är 21 dagar netto från att fakturan anländer och dröjsmålsräntan är som högst i enighet med räntelagen. TILLÄGGSINFORMATION Uppdragsgivaren har rätt att ta del av och följa processen och resultatet. Uppdragsgivaren och dess samarbetsorganisationer har även rätt att använda allt materialet som produceras inom ramen för uppdraget. ÖVRIGA VILLKOR I upphandlingsförfarandet tillämpas de allmänna avtalsvillkoren för offentliga upphandlingar i tillämpliga delar: - Anbudet ska motsvara anbudsförfrågan - Uppdragsgivaren är inte skyldig att godkänna något av anbuden - Anbudsgivaren har inte rätt att kräva ersättning för inlämnande av anbud - Delar av anbudet och/eller alternativ kan godkännas baserat på separat evaluering. Evalueringen görs av uppdragsgivaren - Då anbudsgivaren inlämnar anbudet, godkänner anbudsgivaren att man i upphandlingsavtalet tillämpar de allmänna villkoren för konsultverksamhet till den del annat inte har meddelats i denna anbudsförfrågan. - Upphandlingsavtalet träder i kraft och blir bindande för uppdragsgivaren och den valda anbudsgivaren, då upphandlingsbeslutet har vunnit laga kraft och upphandlingsavtalet har undertecknats. - Då anbudsgivaren inlämnar anbudet, godkänner anbudsgivaren att de meningsskiljaktigheter om tolkningen av upphandlingsavtalet som den upphandlade enheten och den valda anbudsgivaren inte klarar av att lösa genom förhandlingar, avgörs i Österbottens tingsrätt. Den lag som tillämpas är Finlands lag. - Eventuella underleverantörer: Om underleverantörer används bör anbudsgivaren informera uppdragsgivaren. Anbudsgivaren ansvarar för underleverantörers arbete som om det var anbudsgivarens eget.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMiljörådgivning (90713000)
AluekoodiFI19
Pääasiallinen suorituspaikkaÖsterbotten i Finland och Västerbotten i Sverige

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät