This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2024-03-01
Ilmoituksen numero2024-143052
TED numero
OstajaorganisaatioOulun kaupunki (0187690-1 )
PL 32 (Solistinkatu 2)
FI-90015 Oulun kaupunki
https://www.ouka.fi/oulu/paatoksenteko-ja-hallinto/yhdyskunta-ja-ymparistopalvelut#
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: Henkilöliikenteen kuljetusten välitysjärjestelmä
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/sv/public/procurement/97448/notice/143052/overview
Originaali JSON tietue143052.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTällä tietopyynnöllä on tarkoitus selvittää Oulun kaupungin kyydinvälitysjärjestelmän uudistuksen hankintaan liittyviä kysymyksiä ja hinta-arvioita. Tietopyynnön tavoitteena on saada kattavasti järjestelmää koskevaa tietoa, jotta mahdollinen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan hankintalain (1397/2016) 65§:n mukainen tarkentava markkinakartoitus eli tietopyyntö osana hankinnan valmistelua. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan välitysjärjestelmän hankintaa. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään markkinakartoituksen jälkeen. Taustatietoja Oulun kaupungin kutsuohjatun palveluliikenteen välitysjärjestelmän kautta välitetään kuukaudessa n. 6000-7000 matkaa. Välitys on avoinna kuutena päivänä viikossa. Tietopyynnön laadintahetkellä Oulun kaupunki tuottaa omana palveluna kuljetuksien välityksen. Tarpeet Välitysjärjestelmän tulisi sisältää seuraavia ominaisuuksia / toiminnallisuuksia: - Palvelut tulee operoida lähtökohtaisesti Suomessa olevilla palvelimilla. - Järjestelmä, käyttötuki ja dokumentaatio suomeksi. - Selainpohjaiset käyttöliittymät ilman tarvetta asentaa kolmannen osapuolen komponentteja. - Järjestelmän tulee kyetä tuottamaan niin pysäkiltä pysäkille kuin ovelta ovelle -palveluakin. - Järjestelmän tulee tuottaa reaaliaikaista yhdistely- ja välityspalvelua. - Järjestelmän tulee pystyä tekemään reititystä automaattisesti ilman käyttäjän puuttumista ja avusteisesti käyttäjän päätöksentekoa tukien. - Järjestelmän tulee pystyä tukemaan täysin esteetöntä liikennettä ja otettava huomioon esimerkiksi asiakkaan tarve matkustaa pyörätuolissa tai asiakkaan mukana mahdollisesti tuleva apuväline tai vastaava erityistarve. - Järjestelmän tulee laskea kaikki reitit tieverkkoa pitkin. - Järjestelmän tulee pystyä vastaanottamaan matkoja ulkoisesta järjestelmästä (esim. VPL- ja SHL-matkustajia) ja tarjoamaan rajapinnan tilausten tekemiseksi. - Järjestelmässä tulee olla työkalut palvelukuvausten, mukaan lukien pysäkkien, alueiden ja reittien ylläpitämiseksi. - Järjestelmän tulee sisältää saavutettava matkustajasovellus. - Järjestelmän tulee tukea erilaisia palveluparametrien asetuksia erilaisille matkatyypeille mutta myös asiakaskohtaisesti tarvittaessa. Ts. tietyille asiakkaille tai asiakasryhmille tulee voida määrittää erilaiset matkustus- ja yhdistelyrajoitteet. -Henkilötietojen luotettava käsittely -Järjestelmä huomioi lainsäädännön saavutettavuutta (esim. ohjelma on vammasta tai sairaudesta riippumatta asiakkaan käytettävissä) koskevat vaatimukset. Älykkäät ja joustavat kalustonhallintastrategiat perustuen esim. - kuljetuksen hinta, tyhjänä ajon minimointi - asiakaspalvelun tehokkuus (odotusajan minimointi) - ennalta määritettyihin palvelualueisiin ja pysäkkeihin -kuljetusten kapasiteettien ja erityisvaatimusten huomioimiseen (pyörätuoli, rollaattori, muu apuväline, matalalattia-autot jne.) - reaaliaikainen ETA-laskenta ja sen käyttäminen auton valinnassa ja yhdistelyssä. - kuljetuksiin liittyvän datan tallentaminen ja prosessointi - kaluston ja kuljetussopimusten hallinta. Kuljettajasovellus: -kuljettaja vastaanottaa kuljetustilaukset ja näkee niiden tarkat tiedot (matkustajan nimi, nouto-osoite, kohdeosoite, haluttu kellonaika, mahdolliset apuvälineet). -kuljettaja raportoi työpäivän edistymisestä -kuljettaja voi vastaanottaa viestejä -kuljettaja voi navigoida haluttuun kohteeseen käyttämällä Google Mapsia -kuljettaja voi tehdä tilauksia omalle autolleen (erikseen sovittava lisäominaisuus) -seurataan ja kerätään dataa auton liikkeistä -mahdollisuus tarvittaessa integroida myös kolmansien osapuolten ajoneuvosovelluksia tai se voi kommunikoida ajoneuvosovellusten kanssa alikeskusten välityksellä. Ajovalvonta: -Ajovalvontasovelluksella palveluneuvojat voivat seurata kuljetusten tilaa reaaliajassa. Sovelluksen tulee mm. -näyttää tilausten, reittien ja kulkuneuvojen tilan ja muut yksityiskohdat -sisältää palveluneuvojan ja reittisuunnittelijan työkalut reitityksen ja autonvalinnan hallintaan -mahdollistaa kaluston seurannan kartalla -näyttää autojen tiedot ja varaustilanteen -mahdollistaa viestien lähettämisen yksittäisille autoille tai autoryhmille -mahdollistaa tilaus-ja reittitietojen suodattamisen tarpeen mukaan Kuljetusten tutkiminen jälkikäteen: -autokohtaisten sijaintien ja tapahtumien tutkiminen -reittien ajoreitit -pysäkkien kuittaaminen -tilaus- tai reittikohtaisten tietojen ja tapahtumien tutkiminen -tilausten ja reittien tarkat tiedot ja sijainnit kartalla sekä suunniteltu reitti -auton sijainnit ja kuittaukset tilauksien ja reittien aikana -tilausten ja reittien toimenpiteet ja toimenpiteet suorittanut käyttäjä -kalustotietojen muutoshistoria ja muutosten tekijöiden tiedot -autokohtaiset tapahtumaraportit ja tapahtumien koontiraportit valitulla aikajaksolla -tilauskohtaiset tapahtumaraportit Kulkuneuvotietojen ylläpito: -autotietojen ylläpito -liikennöitsijätietojen ylläpito -kuljettajatietojen ylläpito -järjestelmän käyttäjätietojen ylläpito Palvelulinjojen suunnittelut: -palvelulinjojen aikataulujen suunnittelu, sisältäen; -pysäkkien ja alueiden suunnittelut ja aikataulut -autotietojen ylläpito -voimassaoloajan määrittäminen -poikkeuspäivien ja toistuvuuden määrittämine-käytöstä poistuneiden linjojen ja aikataulujen arkistointi Tilausvälitysjärjestelmä: -kutsuohjatun palveluliikenteen kokonaishallintajärjestelmä -tilauskeskuksen tilausjärjestelmä -asiakasprofiilien hallintajärjestelmä -kuljetuksen tilaaminen myös mobiilisovelluksella, joka saatavilla Android ja iOS-käyttöjärjestelmillä -asiakkaalla on mahdollisuus nähdä mobiilisovelluksen avulla auton saapumisajankohta Tiedustelemme näkemyksiänne edellä mainituista asioista sekä pyydämme vastaamaan seuraaviin kysymyksiin: 1. Mitä ominaisuuksia tilausvälitysjärjestelmä sisältää? 2. Millainen kuljettajan sovellus on ja mitä ominaisuuksia se sisältää? 3. Mitä ominaisuuksia ja mahdollisuuksia on ajovalvontaan? 4. Miten kuljetuksia voi tutkia jälkikäteen? 5. Miten kulkuneuvotietoja ylläpidetään? 6. Miten palvelulinjoja on mahdollista suunnitella? 7. Mitä rajapintoja muihin järjestelmiin olette käyttäneet tai on mahdollista käyttää? 8. Millaista tuotetukea ja hätätilannepäivystystä tarjoatte? 9. Onko järjestelmä muokattavissa tilaajan erityistarpeisiin? Millaista tuotekehitystä tehdään? 10. Millaista hinnoittelumallia käytätte yleensä? 11. Mikä on valmiutenne ja aikatauluarvionne toimittaa edellä kuvatun mukainen välitysjärjestelmä? 12. Kuvatkaa yrityksenne kokemusta kyseessä olevan järjestelmän tuottamisesta. Pyydämme ilmoittamaan, millaisia referenssejä teillä on hankinnan kohdetta vastaavien palvelujen tuottamisesta. 13. Onko teillä käytettävissänne asiantuntijoita, jotka voisitte nimetä tähän hankkeeseen, jos kilpailutus toteutuu lähiaikoina? Millaista työryhmää ehdottaisitte? (Liitteeksi voitte halutessanne laittaa referenssit/CV:t.) 14. Mikä on järjestelmän vuosikustannusten hinta-arvio Oulun kaupungille? 15. Onko edellä mainituista ominaisuuksista joku sellainen, jota toimittajan järjestelmässä ei ole saatavilla?
Hankintanimikkeistö (CPV) pääOhjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1D9
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset