This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-06-27
Ilmoituksen numero2023-132083
TED numero2023/S 125-396395
OstajaorganisaatioTerveyden ja hyvinvoinnin laitos (2229500-6 )
PL 30
FI-00271 Helsinki
http://www.thl.fi/
Hankinnan otsikkotiedotENNAKKOILMOITUS JA TIETOPYYNTÖ: Verkkokyselypalvelu THL:n arviointimittareille
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/sv/public/procurement/90354/notice/132083/overview
Originaali JSON tietue132083.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTässä ilmoituksessa esitetyt ennakkotiedot tulevasta hankinnasta ovat alustavia ja saattavat muuttua hankinnan valmistelun edetessä. TAUSTATIEDOKSI Tämä ennakkoilmoitus ja tietopyyntö liittyy osittain aiempaan julkaistuun tietopyyntöön, joka on julkaistu 2022 (Hilma-numero 2022-107362). Aiemman tietopyynnön vastauksia on joiltain osin hyödynnetty tässä ilmoituksessa. Osa tässä tietopyynnössä olevista tiedoista ja kysymyksistä on osittain samaa, mutta osa tiedoista ja kysymyksistä on kokonaan uusia. Tämän ennakkoilmoituksen perusteella saatuja vastauksia hyödynnetään lopullisessa hankintailmoituksessa, tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. HANKINNAN KOHDE Hankinta pyritään toteuttamaan ensisijaisesti palveluhankintana. Tarvittaessa hankinta voi sisältää myös valmiin palvelun muokkaamista joiltakin osin hankintayksikön tarpeisiin. Hankinnan kohteena on verkkokyselypalvelu, jolla THL:n yhteistyökumppanit voivat arvioida toimintansa vaikutuksia asiakkaisiinsa. Kullekin todennettavalle vaikutukselle luodaan oma kaksivaiheinen kyselynsä, jossa on aloitus- ja lopetuslomakkeet. THL määrittelee kyselylomakkeilla kysyttävät kysymykset. Toiminnan arviointiin tarkoitetut kyselylomakkeet luodaan palveluntarjoajan alustalle. Palveluntarjoaja luo tarpeita vastaavat kyselyt alustalle yhteistyössä THL:n kanssa. Kyselylomakkeilla kerätään tietoa seuranta-aikana tapahtuneista muutoksista vertailemalla vastaajien aloitus- ja seurantavastauksia. Kyselylomakkeiden tuottaman seurantadatan avulla voidaan arvioida kehittämistoimien vaikuttavuutta ihmisten osallisuuteen, työ- ja toimintakykyyn, syrjinnän kokemukseen ja aktiivisuuteen. Työ- ja toimintakykyä mittaa TTL:n kehittämä Kykyviisari® ja osallisuuden kokemusta mittaa THL:n kehittämä osallisuuskysely (sis. osallisuusindikaattorin ja hyvinvointikysymyksiä). Aktiivisuutta ja syrjinnän kokemuksia mittaavat kyselyt ovat kehitteillä. Tämän lisäksi palvelussa tulee olla mahdollisuus luoda markkinointitarkoituksia varten julkisia ns. julkisia testilomakkeita, joilla voi tarkastella kyselyjen lomakkeita, ja jotka eivät kerrytä vastausdataa, mutta kerryttävät verkkosivujen kävijädataa. Jos alustan tekniikka mahdollistaa sen, alustalle tuodaan myös Osallisuustesti.fi-sivulta löytyvä leikkimielinen testi ns. testilomakkeena. THL voi muokata kyselylomakkeiden kysymyksiä, kysymysten järjestystä, palautetekstejä, kuvia, visualisuutta jne. Kyselylomakkeita voidaan luoda useita ja eri kielillä, joita Suomessa asuvat vieraskieliset väestöryhmät käyttävät. Myös kyselylomakkeiden valikkojen ja nappien tulee olla kyseisellä kielellä. THL vastaa kysymysten käännättämisestä eri kielille. Kyselylomakkeilla on eri määrä kysymyksiä (10–100 kpl). Samasta kyselylomakkeesta voidaan luoda lukematon määrä kopioita, joille voi määritellä eri ylläpitäjän käyttäjäroolit. Kyselyt tarjotaan THL:n ulkopuolisten käyttäjäorganisaatioiden käyttöön. THL hallinnoi käyttäjätunnuksia (hallinnointi voidaan toteuttaa osittain myös palveluntarjoajan kanssa). Jokaisessa kyselyssä on aloitus- ja seurantalomake, joiden vastaajat voidaan yksilöidä organisaatiokäyttäjän vastaajille antaman pseudonyymin koodin avulla. Kysely antaa vastaajalle vastausten mukaan muodostuvan palautteen sekä organisaatiokäyttäjälle koosteen mm. vastauksien keskiarvoista ja/tai jakaumista. Verkkokyselyyn vastaaminen voidaan jättää kesken ja jatkaa myöhemmin. Kyselylomakkeet kerryttävät dataa THL:n ulkopuolisille organisaatioille, joiden asiakkaat vastaavat kyselyyn. THL:llä on pääsy ja käyttöoikeus kaikkeen dataan. Kullakin käyttäjäorganisaatiolla on pääsy ja käyttöoikeus vain oman organisaationsa keräämään dataan. SOPIMUSKAUSI Sopimuskausi alkaa arviolta 1.12.2023 palvelun käyttöönotolla ja lomakkeiden rakentamisella yhteistyössä palvelun tuottajan kanssa. Tarkoituksena on saada valmiit kyselylomakkeet käyttöön 1.4.2024 alkaen. Sopimuskausi kestää 31.3.2026 saakka. Sopimuskauden jälkeen hankintayksikkö varaa oikeuden jatkaa sopimusta kahdella optiovuodella. Optiokausien lisäksi hankinta sisältää mahdollisesti lisähankintamahdollisuuden, mikäli rahoitus jatkuisi. KYSYMYKSET TOIMITTAJILLE Alla on muutama kysymys, joihin toimittajilta toivotaan vastauksia. Toimittaja voi vastata kaikkiin kysymyksiin tai vain osaan. Vastaukset voivat olla vapaamuotoisia, eivätkä ne rajoita mahdollisen myöhemmän tarjouksen sisältöä. 1. Miltä osin tarjoamanne palvelu täyttää liitteessä 1 Kyselyalustapalvelun vähimmäisvaatimukset kuvatut vaatimukset? Onko palvelua mahdollista muokata tai räätälöidä hankintayksikön tarpeeseen? 2. Mikä on arvionne palvelun tuottamisen ja ylläpidon kustannuksista vuositasolla? 3. Vaikuttaako lomakkeiden määrä (ml. erikieliset lomakkeet) ja lomakkeilla olevien kysymysten ja toiminnallisuuksien määrä ylläpidon hintaan? Jos kyllä, millä tavoin? 4. Onnistuuko vastausten mukainen palaute ja raportointi datanäkymässä tietyillä laskukaavoilla (alla olevat kohdat 4a-4c)? 4a. Kykyviisarin osalta sekä vastaajalle annettava palaute että raportointi datanäkymässä Kykyviisarin määrittelypaketissa mainittujen laskukaavojen mukaan (ks. liite 2 MäärittelypakettiKykyviisari-kyselyn sähköistä toteutusta varten; liite 4 Kykyviisarin määrittelypakettia täydentävä dataesimerkki). 4b. Osallisuuskyselyn osalta osallisuusindikaattorin summapistemäärän raportointi datanäkymässä osallisuusindikaattorin summapistemäärän kaavan mukaan (ks. thl.fi/osallisuusindikaattori). 4c. Leikkimielisen Osallisuustestin osalta vastaajalle annettava palaute testin laskukaavan mukaan (ks. liite 3 Leikkimielisen Osallisuustesti.fi laskukaava) 5. Millä eri kielillä lomake voidaan palvelussanne luoda niin, että myös kyselylomakkeen valikot ja napit ovat kyseisellä kielellä? Onnistuuko esim. venäjä tai arabia? 6. Millaisia mahdollisuuksia lomakkeiden visuaalisen ilmeen muokkaamiseen on? 7. Onko kyselylomaketta mahdollista upottaa verkkosivulle (inframe-upotus) saavutettavassa muodossa? 8. Millä aikataululla kyselylomakkeet voitaisiin luoda, testata ja korjata tarvittaessa? 9. Onko käyttäjille tarjolla koulutuksia tai koulutusmateriaalia verkkopalvelun käyttöön? 10. Mitä muuta hankintayksikön kannattaa ottaa huomioon kuvatun palvelun hankinnan kuvauksessa ja määrittelyssä? 11. Muita huomioita, vapaa sana. VASTAAMINEN Pyydämme vastauksia osoitteeseen mirka.haili(a)thl.fi viimeistään 31.8.2023. Toimittaja voi halutessaan liittää vastaukseen tuote-esitteitä tai muuta materiaalia. Annettu vastaus ei sido toimittajaa antamaan tarjousta, eikä vastaaminen rajoita mahdollisesti jättämänne tarjouksenne sisältöä. Jos vastauksenne sisältää liikesalaisuuksia, merkitsettehän ne selvästi.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutDatapalvelut (72300000)
Kyselytutkimuspalvelut (79311000)
Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
AluekoodiFI1, FI1B
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät