This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-03-30
Ilmoituksen numero2023-124563
TED numero
OstajaorganisaatioHelsingin seurakuntayhtymä (0201242-7 )
Kolmas linja 22 B
FI-00530 Helsinki
http://www.helsinginseurakunnat.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö diakonian asiakkaiden päivittäistavaroiden ostoprosessin kehittäminen, vähittäiskaupat ja maksutapa
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/sv/public/procurement/85508/notice/124563/overview
Originaali JSON tietue124563.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ VAAN TIETOPYYNTÖ. Tämän tietopyynnön tarkoituksena on tiedottaa markkinoita tulevasta kilpailutuksesta, kartoittaa markkinoiden tilannetta, mahdollistaa kommenttien esittäminen tulevasta hankinnasta sekä saada hankintaa koskevaa tietoa, jotta varsinainen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tällä tietopyynnöllä ei pyydetä eikä tähän anneta tarjouksia, tällä vasta pyydetään kommentteja kilpailutuksesta. Tähän kansallisen ilmoituksen muodossa tehtyyn tietopyyntöön ei voi jättää tarjousta, ainoastaan esittää kommentteja. Esitettyihin kommentteihin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita Helsingin seurakuntayhtymää (jatkossa hankintayksikkö) toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla, ja hankintayksikkö voi jättää tarjouskilpailun myös toteuttamatta. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen eikä ole edellytyksenä varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tällä tietopyynnöllä kerätyt tiedot säilyvät täysin luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään ainoastaan hankinnan kehittämiseen ja suunnitteluun. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä hankintayksikkö korvaa tietopyyntöön vastaamisesta aiheutuvia kustannuksia. Hankintayksikkö varaa itselleen oikeuden jatkaa markkinavuoropuhelun käymistä mm. lisäkysymysten esittämisen muodossa tietopyyntöön vastanneille. Helsingin seurakuntayhtymä (hankintayksikkö) on hankkimassa palvelua diakonia-asiakkaiden tarvitsemien päivittäistavaroiden hankintaa ja laskuttamista varten. Palvelussa hankintayksikön järjestelmässä olisi tavoitetilana luoda diakonia-asiakkaalle euromääräinen tuoteryhmärajattu maksusitoumus. Tällä hetkellä käytössä on paperimuotoinen tulostettu maksusitoumuslomake. Maksusitoumus on henkilökohtainen. Asiakkaan henkilöllisyys on tarkistettava jokaisen ostotapahtuman yhteydessä. Maksusitoumuksella tulee olla voimassaoloaika ja sille määritetään vastuuyksikkö. Luodusta maksusitoumuksesta tultaisiin välittämään tieto palveluntuottajan järjestelmään, jonka jälkeen diakonia-asiakas voisi maksusitoumuksen voimassaoloaikana tehdä hankintoja maksusitoumuksen tuoteryhmärajausten ja euromäärän puitteissa. Maksusitoumuksia ei tehdä etukäteen (vrt. lahjakortit) vaan asiakkaan tarpeen mukaisesti. Tavoitteena on hyvä asiakaskokemus eli asiakkaan palvelu kaupan kassalla on yhtä sujuvaa ja yhtä huomaamatonta ulkopuoliselle kuin kenen tahansa asiakkaan. Koko prosessin tulisi toimia mahdollisimman pitkälle digitaalisesti. Palvelu voi toimia esimerkiksi kortilla, kertakäyttöisellä koodilla tai vastaavalla. Pelkästään älypuhelinsovelluksella toimivaa ratkaisua ei ole mahdollista valita, koska asiakkailla ei ole välttämättä älypuhelinta käytössään. Hankintayksikön järjestelmästä halutaan seurata maksusitoumuksen käyttöä tuoterivien tarkkuudella. Hankintayksikön järjestelmään halutaan välittää tieto maksusitoumuksen euromääräisestä käytöstä sen voimassaoloajan päätyttyä. Palveluntuottaja laskuttaa maksusitoumuksilla tehdyt hankinnat kootusti kerran kuukaudessa. Laskutuksen tulee tapahtua verkkolaskuna vastuuyksiköittäin siten että laskuun kootaan kyseiselle vastuuyksikölle määritetyillä maksusitoumuksilla tehdyt hankinnat. Lähettäkää vastaukset kysymyksiin Tietopyynnön vastauksen lähetys - sivulta, jossa on toiminnallisuus tiedostojen lataamiselle. Kysymykset: 1. Kuinka laajasti maksamisratkaisuanne voi käyttää pääkaupunkiseudun vähittäiskauppaliikkeissä? 2. Onko teknisesti mahdollista ladata korttia / maksuvälinettä uudelleen? 3. Jos edellinen on mahdollista, voiko kortin/ maksuvälineen ladata järjestelmäperusteisesti (diakonia-avustuksen myöntäjä lataisi palvelusta käyttäjälle avustuksen kertaluonteisesti tai tarvittaessa uuden avustuksen myöhemmin)? 4. Jos korttia/ maksuvälinettä ei ladata uudelleen, asiakas ei palauta sitä. Kortti/ maksuväline voi myös hukkua. Voiko kortin / maksuvälineen "kuolettaa" tarvittaessa? 5. Kuinka kauan maksusitoumus voi olla voimassa? 6. Maksusitoumuksiin tulee sisältyä tuoteryhmäkohtaiset rajaukset (esim. ei alkoholijuomia, tupakkatuotteita eikä rahapelejä). Miten tämä on ratkaisussanne toteutettu? Millaisia tuoteryhmärajauksia on käytettävissä? 7. Onko maksusitoumuksen myöntäjän mahdollista tehdä myös muita kuin edellä (kysymys 6) mainittuja rajauksia maksuvälineisiin, mikäli se on tarpeen? Miten rajaukset tehdään? Voiko maksusitoumuksen myöntäjä kirjata tekstimuotoisesti rajoituksia tai kohdennuksia maksusitoumukselle? 8. Maksusitoumusjärjestelmää käyttävä tilaajan henkilöstön määrä on arviolta sama kuin tilaajan asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttäjien määrä, noin 100 henkilöä. Näiden kahden järjestelmän välillä tulisi tavoitetilanteessa olla mahdollista olla rajapinta siten, että käyttäjä voi pääsääntöisesti operoida esim. maksusitoumusjärjestelmässä diakonia-avustuksia myöntäessään. Onko tämä mahdollista? Mitä se edellyttää? 9. Palvelun toteuttamisessa on nähtävissä ainakin kaksi eri tulokulmaa; vähittäiskauppaliikkeiden kilpailutus siten, että maksusitoumuspalvelu sisältää ko. kauppaliikkeen tuoteostot ko. palvelun alta tai siten, että maksusitoumusjärjestelmän palveluntuottaja on erillinen toimija ja asiakas valitsee itsenäisesti ne liikkeet, joissa hänelle myönnetyn avustuksen käyttää. Pyydämme esittämään näkemyksiänne tästä.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääVähittäiskaupan palvelut (55900000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Maksukortit (30163000)
AluekoodiFI1B
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset