This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-12-16
Ilmoituksen numero2022-115527
TED numero
OstajaorganisaatioSuomen Pelastusalan Keskusjärjestö ry (0912934-5 )
Ratamestarinkatu 11
FI-00520 Helsinki
https://www.spek.fi
Hankinnan otsikkotiedotPaloturvallisuusviikko-kampanjan mainostoimistopalvelut
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio40 323 EUR
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/sv/public/procurement/79742/notice/115527/overview
Originaali JSON tietue115527.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausSuomen Pelastusalan Keskusjärjestö on varautumisen, onnettomuuksien ehkäisyn ja pelastusalan asiantuntija, osaamisen kehittäjä ja vaikuttaja. SPEK vaikuttaa turvallisen yhteiskunnan puolesta. SPEK kouluttaa, viestii ja tukee yksilöiden valmiuksia ottaa vastuuta omasta ja lähipiirinsä turvallisuudesta. Yksilöiden osaamisen parantamiseksi SPEK koordinoi valtakunnallisia kampanjoita, joista keskeisimmät ovat NouHätä! ja Paloturvallisuusviikko. NouHädän tavoitteena on parantaa peruskoulun kahdeksasluokkalaisten turvallisuusosaamista ja -asennetta. Paloturvallisuusviikko on valtakunnallinen, laajan verkoston toteuttama paloturvallisuuskampanja, joka nostaa vuosittain esiin jonkin ajankohtaisen asumisen paloturvallisuuteen liittyvän asian. Paloturvallisuusviikon mediakampanja tavoittaa vuosittain noin 40 miljoonaa kontaktia. Teemaviikon aloittava Päivä Paloasemalla -tapahtuma kerää selvästi noin 120 000 kävijää noin 400 paloasemalle. Kampanjoita koordinoi SPEKissä nelihenkinen tiimi, joka hyödyntää keskusjärjestön asiantuntijoiden osaamista. Paloturvallisuusviikon taustaa Ihmisen toiminta on tilastojen mukaan suurin tulipalojen taustatekijä. Näin ollen ihmisten toimintaan ja turvallisuuskulttuuriin vaikuttamisella voidaan ehkäistä tulipalojen syttymistä. Arvioiden mukaan aktiivinen viestintä onkin omalta osaltaan parantanut paloturvallisuutta yhdessä säädösten kanssa. Vaikka paloturvallisuuden tila on parantunut viime vuosien aikana, paloturvallisuuden kehittäminen edellyttää jatkuvaa työtä. Palokuolemien määrä on laskenut, mutta on edelleen Suomessa korkea. Lisäksi tulipalojen aiheuttamat loukkaantumiset sekä materiaaliset vahingot ovat merkittävä yhteiskunnallinen haitta. Valtakunnallinen turvallisuuskampanja tukee paloturvallisuuden kehittämistä ja vaikuttaa ensisijaisesti ihmisten asenteisiin sekä tietoihin ja taitoihin. Paloturvallisuusviikon kuvaus Vuodesta 2012 järjestetty valtakunnallinen teemaviikko ajoittuu marras-joulukuun vaihteeseen. Vuoden 2023 kampanjaviikko ajoittuu aikavälille 25.11.–1.12. Sosiaalisessa mediassa viestintää on koko vuoden, mutta se painottuu Paloturvallisuusviikkoon ja sitä edeltäviin pariin viikkoon. Paloturvallisuusviikko koostuu aktiivisesta mediaviestinnästä ja neljästäsadasta Päivä Paloasemalla -tapahtumasta 25.11. eri puolilla Suomea ja Palovaroitinpäivästä 1.12. Vuonna 2023 Paloturvallisuusviikon teemana on ensimmäiseen omaan kotiinsa muuttavien nuorten aikuisten kotien paloturvallisuus. Päivä Paloasemalla -tapahtuma kerää paloasemille lapsiperheitä. Paloturvallisuusviikon mediakampanjan suurin panostus keskittyy itse teemaviikkoon. Laaja näkyvyys mediassa on tehokkain tapa saada paloturvallisuusasioita ihmisten mieliin. Mediakampanjalle hankitaan mainostilaa kanavista, joilla hankkeen kohderyhmät tavoitetaan parhaiten. Hankkeelle etsitään myös avainyhteistyökumppanit, jotka tavoittavat paljon nuoria aikuisia. Oleellisia avainyhteistyökumppaneita voivat olla opiskelija-asuntosäätiöt ja kuntien suuret vuokranantajat ja Suomen Vuokranantajat ry. Myös kotivakuutuksia myyvät vakuutusyhtiöt kontaktoidaan. Palovaroitinpäivä on yksi Paloturvallisuusviikon kampanjaelementeistä. Pelastusalan tietojen perusteella kuitenkin niissä asunnoissa, joissa on ollut tulipalo, vain noin puolessa on ollut toimivat palovaroittimet. Palovaroittimiin liittyvällä turvallisuusviestinnällä on tärkeä sijansa ihmisten turvallisuusasenteiden parantamisessa. Päivä Paloasemalla -tapahtumissa paloasemien väki tuo esiin kotien paloturvallisuuden parantamisen elämyksellisesti. Yleisöpalautteen mukaan Päivä Paloasemalla -tapahtumissa koko perhe oppii uusia turvallisuusasioita. Päivä Paloasemalla -tapahtuma avoimine ovineen on myös erittäin merkittävä palokuntatoimintaa tunnetuksi tekevä tilaisuus. Paloturvallisuusviikon ohjausryhmä osallistuu hankkeen ideointiin, päätöksentekoon, valmisteluun ja toteuttamiseen koko vuoden ajan. Ohjausryhmä myös suunnittelee ja päättää seuraavan vuoden teeman edellisen kampanjakauden aikana. Ohjausryhmässä ovat mukana seuraavat organisaatiot: • Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö ry (kampanjan koordinointi, mainostoimistokontaktit) • Sisäministeriö • Pelastuslaitokset • Pelastusliitot • EHYT ry • Ehkäisevän Päihdetyön Järjestöverkosto • Finanssiala ry • Kirkkohallitus, Diakonia ja yhteiskunta • Suomen Kiinteistöliitto ry • Suomen Omakotiliitto ry • Kohderyhmä on iältään noin 18–24-vuotiaita. Vanhustyön keskusliitto ry • Nuohousalan Keskusliitto ry Paloturvallisuusviikon tavoitteet Vuonna 2023 Paloturvallisuusviikon teemana on ensimmäiseen omaan kotiinsa muuttavien nuorten aikuisten kotien paloturvallisuus. Kohderyhmä on iältään noin 18–24-vuotiaita. He ovat varsin heterogeeninen ryhmä, jonka tavoittamiseen tarvitaan monia eri kanavia. Tavoitteena on, että nuoret aikuiset kuuluvat haluavat ja osaavat parantaa oman asumisensa paloturvallisuutta. Parantamista tarvitaan niin heidän turvallisuusosaamiseensa kuin tietoisuuteensa paloturvallisuuslaitteista, kuten palovaroittimista. Nuorten aikuisten itsensä lisäksi kohderyhminä voidaan pitää heidän lähipiiriään, kuten vanhempia, ja toimijoita, jotka tavoittavat nuoria aikuisia. Käytännössä tavoitteena on se, että kohderyhmä osaa käyttäytyä turvallisesti niin, että tulipaloja ei syty, huolehtii palovaroittimista ja osaa käyttää kotiinsa hankittua sammutusvälinettä. Päivä Paloasemalla -tapahtuma on vuosittainen lapsiperheiden tapahtuma, jonka tavoitteena on saada kävijät parantamaan oman kotinsa paloturvallisuutta. Päivä Paloasemalla on erittäin merkittävä palokuntatoimintaa tunnetuksi tekevä tilaisuus, ja sen tavoitteena on myös rekrytoida uusia jäseniä palokuntien eri toimintoihin. Palovaroitinpäivän tavoitteena on saada ihmiset ja asumisyhteisöt entistä aktiivisemmin huolehtimaan palovaroittimien toiminnasta. Hankinnan kohde ja laajuus SPEK käyttää kampanjan viestinnän suunnittelussa, viestinnässä ja aineistotuotannossa asiantuntijana mainostoimistoa tai vastaavaa palveluntuottajaa. Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö pyytää tarjousta Paloturvallisuusviikko-kampanjan mainostoimistopalveluista, jotka kattavat alempana kuvatut tehtävät. Vuonna 2023 järjestettävän kampanjan rahoitus vahvistetaan huhtikuun alussa 2023, eli tarjouksen hyväksymisen ehtona on rahoituksen saaminen. Sopimuksessa varataan optio kampanjan jatkoon kahtena seuraavana vuonna, mikäli avustus saadaan. Toimintoihin on käytettävissä 50.000 euroa (sis. ALV). Tällä budjetilla palveluntuottajan tehtävänä on: 1. Suunnitella kampanjan markkinointiviestintä siten, että asetetut tavoitteet toteutuvat: a. Päivä Paloasemalla 120.000 vierailijaa b. Kampanja saa 40.000.000 mediakontaktia Mediakontakteilla tarkoitetaan pääasiassa maksettua bruttonäkyvyyttä, mutta mukaan voidaan laskea myös suunniteltu orgaaninen näkyvyys. SPEKillä on oma mediaseuranta orgaanisen näkyvyyden seuraamiseen. Pääosa mediakontakteista ajoittuu kampanjaviikolle. 2. Suunnitella ja toteuttaa Paloturvallisuusviikon materiaalit kampanjan nykyisen visuaalisen ilmeen mukaisesti: a. sähköiset materiaalit i. Paloturvallisuusviikon olemassa olevien nettisivujen ylläpito ja päivittäminen – mukaan lukien Päivä Paloasemalla -tapahtumien ilmoittautumisjärjestelmä siten, että tapahtumapaikat päivittyvät nettisivuille ii. Sosiaalisen median suunnitelma, sisällöntuotanto, toteuttaminen ja moderointi b. kampanjamateriaalit c. Päivä Paloasemalla -jakomateriaalit ja markkinointimateriaalit Paloturvallisuusviikon kampanja toteutetaan saavutettavuusdirektiivin mukaisesti. Paloturvallisuusviikon teema voi vaihtua mainostoimistokilpailutukseen perustuvien optiovuosien aikana. Palveluntuottajan edellytetään pystyvän aloittamaan työskentely projektin parissa huhtikuussa 2023. Mediakustannuksiin on käytettävissä 150.000 euroa (sis. alv.). Kampanjamateriaalien painatus- yms. tuotantokuluihin 60.000 euroa (sis. alv.). Materiaaleja voivat olla esimerkiksi esitteet ja muut jakomateriaalit sekä videomateriaalit. Hankintasopimus Hankinnasta tehdään valitun toimittajan kanssa toimeksiantosopimus. Tarjouksen jättäminen Tarjous toimitetaan viimeistään perjantaina 27.1.2023 klo 15.00 osoitteeseen: Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö Paloturvallisuusviikko Ratamestarinkatu 11 00520 HELSINKI Sähköisesti [email protected]. Lisätietoja www.paloturvallisuusviikko.fi www.facebook.com/paloturvallisuusviikko www.facebook.com/paivapaloasemalla www.instagram.com/paloturvallisuusviikko https://www.tiktok.com/@paloturvallisuusviikko
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutErilaiset liike-elämän palvelut ja muut palvelut (79900000)
AluekoodiFI
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät