This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-06-22
Ilmoituksen numero2020-049595
TED numero2020/S 121-295808
OstajaorganisaatioMuseovirasto (0292559-2 )
PL 913
FI-00101 Helsinki
http://www.museovirasto.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö / markkinointiviestintäkumppanin hankinta
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/38111/notice/49595/overview
Originaali JSON tietue49595.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHANKINNAN KOHDE Museovirastolle tehtävä markkinointiviestintä on kampanjailmeiden suunnittelua, kampanjaelementtien suunnittelua ja toteuttamista, some-kampanjoita, messukonsepteja, kampanjoiden mediasuunnittelua, painomateriaalien suunnittelua jne. Suomen kansallismuseon puolella korostuvat erityisesti laajalle yleisölle näkyvät näyttelyiden ja tapahtumien kampanjat. Työ on pääsääntöisesti kampanjaluonteista vallitsevan tarpeen mukaan, ja tilattava työkokonaisuus vaihtelee aina tapauskohtaisesti, joskus kampanjoita saattaa olla jopa useita samaan aikaan. Tarvitsemiimme palveluihin kuuluvat kampanjasuunnittelu, konseptisuunnittelu, digitaalisten mainosratkaisujen suunnittelua ja toteutusta sisältäen ohjelmallisen ostamisen, copywriting ja sisällöntuotanto, markkinointikuvat, valokuvaus ja graafinen suunnittelu. Tarvitsemme myös videotuotantoa, radiomainostuotantoa sekä AdWords- ja some-kampanjoiden suunnittelua ja toteutusta. Toivomme, että toimistokumppani tekee mediasuunnittelua, ja voimme hoitaa myös median oston tarvittaessa toimistokumppanin kautta. Työn tuloksena syntyy esimerkiksi kampanjasuunnitelma, markkinointiviestintäkampanjan ilme ja pääviestit, painomateriaali, printtimainosmateriaali, digitaalinen mainosmateriaali, animaatio, videomateriaali ja some-kanavissa toteutettava mainosmateriaali ja some-kampanja. Osan markkinointiviestinnästä hoidamme itse eli suunnittelemme ja toteutamme käytettävän materiaalin ja ostamme median itse suoraan tai esim. paikallisen matkailuorganisaation kautta, mutta esimerkiksi suurempiin näyttelyihin tarvitsemme kampanjasuunnittelua ja toteutusta. Kiireisinä aikoina saatamme tarvita myös AD:n palveluja. TAUSTAA MUSEOVIRASTOSTA Museovirasto on kulttuuriperinnön asiantuntija, palvelujen tuottaja, toimialansa kehittäjä ja viranomainen. Se kartuttaa, hoitaa ja esittelee kulttuurihistoriallista kansallisomaisuutta, tallentaa, tuottaa ja välittää tietoa. Museovirasto vastaa kulttuurihistoriallisesti arvokkaan ympäristön, arkeologisen kulttuuriperinnön ja rakennusperinnön sekä kulttuuriomaisuuden suojelusta yhdessä muiden viranomaisten ja muun museolaitoksen kanssa. Se myös kartuttaa ja esittelee kulttuurihistoriallista kansalliskokoelmaa, tutkii aineellista kulttuuriperintöä sekä tukee ja kehittää museoalaa valtakunnallisesti. Museovirasto tarjoaa monipuolisia, jatkuvasti kehittyviä palveluita kaikille kansalaisille. Suomen kansallismuseo on osa Museovirastoa. Museovirasto toimii opetus- ja kulttuuriministeriön alaisuudessa. Markkinointi- ja viestintäyksikkö vastaa Museoviraston ja Suomen kansallismuseon brändeistä ja niiden kehittämisestä sekä markkinointiviestinnästä. Hankinnan kohteena olevaa työtä tehdään pääasiassa Museoviraston markkinointi- ja viestintäyksikön kanssa. Yksikössä markkinointitehtävien parissa työskentelevät erityisesti markkinointipäällikkö, kaksi markkinointisuunnittelijaa ja graafikko. Yksikköä johtaa markkinointi- ja viestintäjohtaja. Omiin kanaviimme kuuluvat verkkosivustot, some-kanavat, uutiskirjeet, kohteissa olevat näkyvyyspaikat ja painotuotteet sekä Museoviraston blogi. Suomen kansallismuseon markkinoinnissa keskitytään yhteensä kymmenen museokohteen sekä näiden kohteiden niin pysyvien kuin vaihtuvien näyttelyiden, tapahtumien, museokauppojen ja vuokrattavien tilojen markkinointiin. Museoviraston markkinoinnissa puolestaan keskitytään Museoviraston palveluiden, kuten Kuvakokoelmat, Kirjastopalvelut ja Arkeologiset palvelut, markkinointiin. Työtä on määrällisesti enemmän Suomen kansallismuseolle toteutettavissa toimeksiannoissa. Vaihtuvia näyttelyitä on museokohteistamme eniten Kansallismuseossa, jossa on tyypillisesti kaksi isompaa vaihtuvaa näyttelyä vuodessa ja näiden lisäksi saattaa olla pienempiä vaihtuvia näyttelyitä. Kansallismuseossa valmistuu myös perusnäyttelyuudistuksen viimeinen osa vuonna 2021. Hämeen linnassa on linnan perusnäyttelyn lisäksi vaihtuva näyttely vuonna 2021. Museovirastolla ja Suomen kansallismuseolla on kullakin omat graafiset ohjeistonsa. Markkinointiviestinnän kohderyhmiä ovat ensisijaisesti niin yksityiset henkilöt kuin yritysasiakkaat pääosin Suomessa, mutta myös ulkomailla. Markkinoinnissa toteutetaan myös suurempia projektiluonteisia kokonaisuuksia, joihin saattaa kuulua myös laajempiin sidosryhmiin kohdistuvaa vaikuttajamarkkinointia. TIEDUSTELEMME NÄKEMYKSIÄNNE SEURAAVISTA ASIOISTA: 1. Mikä teistä olisi paras tapa toteuttaa markkinointiviestintätoimistokumppanin hankinta: Kokonaisuutena, jossa kaikki yllä mainitut palvelut ml. mediaosto on mahdollista ostaa samasta toimistosta (joko toimiston itsensä tai alihankkijan toteuttamana) vai kahdessa tai useammassa osassa, jossa esim. mainostoimistopalvelut ostetaan mainostoimistosta ja mediasuunnitteluun ja ostoon liittyvät palvelut mediatoimistosta? 2. Markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteutus sisältää mm. kampanjasuunnittelun ml. mediasuunnittelu, konseptisuunnittelun, copywriting ja sisällöntuotannon, markkinointikuvaukset, graafisen suunnittelun sekä erilaiset tuotannot (esim. video, radio, digikampanjat). Pystyisittekö tarjoamaan ja toteuttamaan kaikki markkinointiviestintäsuunnittelun ja toteutuksen osa-alueet itse omien yhteistyökumppanienne (alihankkijoiden) tai yhteenliittymänä muiden alan toimijoiden kanssa? Jos pystyisitte tarjoamaan vain osan mainituista osa-alueista, mitä ne olisivat? 3. Mikä olisi mielestänne soveltuvin hinnoittelumalli hankinnan kohteessa kuvattujen palvelujen toteuttamiseen? Tuntiperusteinen laskutus, projekti-/työkokonaisuus perusteinen laskutus tai kenties joku muu tai näiden yhdistelmä? 4. Millaisen työryhmän tarvitsette tällaisen työkokonaisuuden tekemiseen? Millaista kokemusta ja millainen koulutus työryhmällänne on? Missä palvelun osuuden tuottamisessa käyttäisitte alihankintaa, mikäli ette tarjoa kaikki hankintaan kuuluvia osuuksia itse? 5. Onko teillä kokemusta/osaamista digitaalisten palveluiden tarjoamisesta annetun lain (perustuu saavutettavuusdirektiiviin) mukaisesta markkinointiviestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta? Tulisiko tämä näkemyksenne mukaan huomioida tarjouspyynnön laatimisessa? Jos kyllä, niin miten? 6. Olisko teillä halukkuutta kommentoida hankintayksikön myöhemmin laatimia tarjouspyyntöasiakirjaluonnoksia? 7. Onko jotain muuta, mitä markkinointiviestintäkumppanin hankinnassa kannattaisi teidän mielestänne ottaa huomioon?
Hankintanimikkeistö (CPV) pääMainonta- ja markkinointipalvelut (79340000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMainoskampanjapalvelut (79341400)
AluekoodiFI1B1