This is early beta for now! Can't handle all templates properly
Hankkija
Vastaanotettu Hilmaan | 2020-05-21 |
Ilmoituksen numero | 2020-047165 |
TED numero | 2020/S 100-242464 |
Ostajaorganisaatio | Ruskeasuon Varikkokiinteistö Oy (0970139-9 ) Porthaninkatu 1 A FI-00530 Helsinki https://www.hel.fi/hkl/fi |
Hankinnan otsikkotiedot | Ruskeasuon raitiovaunuvarikon rakennusurakka (KVR-urakka) |
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio | |
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen | |
Alkuperäinen ilmoitus | https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/36510/notice/47165/overview |
Originaali JSON tietue | 47165.json |
Ostettava
Hankinnan lyhyt kuvaus | Hankkeen tavoitteena on toteuttaa raitiovaunuvarikko . Tavoitteena on toteuttaa kustannustehokas ja raitio- ja bussiliikennettä tehokkaasti palveleva varikko. Tavoitteena on toteuttaa hanke niin, että siitä bussi- ja raitioliikenteelle aiheutuva häiriö on mahdollisimman vähäinen. Päätoimintojen tavoitteet sekä alustavat laajuustiedot ovat esitelty tarjouspyynnön liitteessä (liite 8). Tavoitteena on muuntojoustavuus eripituisten raitiovaunujen säilytyksen ja huoltotoimintojen suhteen sekä raidegeometrian väliin jäävien tilojen hyötykäyttö mahdollisuuksien mukaan. Muuntojoustavuus on huomioitava myös esim. henkilökunnan sosiaalitilojen suunnittelussa, jotta tilat voidaan jakaa eri suhteissa ilman rakennusteknisiä töitä tarpeen mukaan. Rakennus suunnitellaan ja rakennetaan sekä sen on tarkoitus toimia BREEAM ympäristöluokituksen, luokan Excellent mukaisesti. Rakennukselle haetaan BREEAM Sertifiointi. Varikon suunnittelussa ja rakentamisessa noudatetaan Hiilineutraali Helsinki 2035 – toimenpideohjelman tavoitteita. Raitiovaunut täyttävät EU-direktiivin: ”Puhtaustavoitteet julkisten hankintojen ajoneuvoille”-vaatimukset. Bussivarikon osalta hankkeessa toteutetaan mahdollisuus sähköbussien lataamiseen. Rakennuksen ratageometrian suunnittelussa käytetään mahdollisiin tulevaisuuden tarpeisiin, nykyistä minimikaarresädettä suurempaa kaarresädettä, 25 m. Rakennuksen massa määräytyy pitkälti toiminnallisuuden, raidegeometrian sekä kansitasolle sijoitettavien linja-autojen pohjalta. Suuret yhtenäiset julkisivupinnat suunnitellaan materiaaleiltaan kestäviksi ja korkeatasoisiksi. |
Hankintanimikkeistö (CPV) pää | Rakennustyöt (45000000) |
Hankintanimikkeistö (CPV) muut | Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000) |
Aluekoodi | FI1B |
Pääasiallinen suorituspaikka | Urakka-alue on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä (liite 8, hankesuunnitelma liitteineen). |