This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-09-05
Ilmoituksen numero2023-135971
TED numero
OstajaorganisaatioValtioneuvoston kanslia (0245975-5 )
Snellmaninkatu 1 A
FI-00170 Helsinki
http://www.vnk.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö uuden lausuntopalvelun mahdollisesta hankinnasta
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/92418/notice/135971/overview
Originaali JSON tietue135971.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausValtioneuvoston kanslia (VNK) pyytää vastauksianne valmisteilla olevasta lausuntopalvelun hankinnasta. Kysymykset, joihin vastausta pyydetään ovat jäljempänä tässä asiakirjassa. Tällä tietopyynnöllä on tarkoitus selvittää uuden Lausuntopalvelun hankintaan liittyviä kysymyksiä ja hinta-arvioita. Tietopyynnön tavoitteena on saada kattavasti tietoa palvelun hankintaan vaikuttavista näkökulmista, jotta mahdollinen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan tarkentava markkinakartoitus eli tietopyyntö. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan uuden Lausuntopalvelun hankintaa. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään markkinakartoituksen jälkeen. Hankintaa koskevia taustatietoja: Valtioneuvoston kanslia on yksi ministeriöistä. Se vastaa pääministerin johdolla hallitusohjelman toimeenpanon valvonnasta ja avustaa pääministeriä valtioneuvoston johtamisessa. Lisäksi se vastaa valtioneuvoston ja sen ministeriöiden yhteisistä hallinto- ja palvelutehtävistä. Valtioneuvoston kanslian tavoitteena on hankkia kaikkien julkishallinnon organisaatioiden käyttöön uusi Lausuntopalvelu (lausuntopalvelu.fi), jossa sidosryhmät voivat antaa kirjallista palautetta valmisteltavasta asiasta valmistelun aikana ennen päätöksentekoa. Nykyinen Lausuntopalvelu on ollut käytössä vuodesta 2014 alkaen. Tavoitteena on, että uusi palvelu on otettavissa käyttöön toukokuuhun 2025 mennessä. Hankinta muodostuu seuraavista osa-alueista: 1)uusi Lausuntopalvelu 2)Lausuntopalveluun sisältyvät asioinnin toiminnallisuudet, jotka ovat otettavissa käyttöön muissakin valtioneuvoston palveluissa 3)asiointialusta ja alustan tarjoamat yhteiset palvelut. Hankinnan kohdetta kuvataan kahdessa liitteessä: Lausuntopalvelun kuvauksessa ja asiointialustan kuvauksessa. Asiointi pyritään toteuttamaan valtiovarainministeriön Asiointialusta 2022 -hankkeessa tuotettujen määritysten mukaisesti, minkä takia hankkeen loppuraportti on tietopyynnön liitteenä. Tavoitteena on, että näiden kuvausten perusteella voitte arvioida järjestelmän luonnetta ja laajuutta sekä tunnistaa vaihtoehtoisia toteutusratkaisuja. Lausuntopalvelun kuvauksessa on toimintaa koskevaan osioon sisällytetty kehitystarpeita, joille on selkeä tarve ja joiden toteuttamismahdollisuuksista kuulemme mielellämme näkemyksiänne, mutta joiden toteuttaminen ei ole välttämätöntä toukokuuhun 2025 mennessä. Tiedustelemme näkemyksiänne seuraavista asioista: 1.Olisitteko alustavasti kiinnostunut tarjoamaan joitain vai kaikkia tarvittavia palveluita? 2.Minkälaista ratkaisua ehdottaisitte Lausuntopalvelun toiminnallisuuksien toteuttamiseksi? a. Millaisin ratkaisuin valtioneuvostolle tai koko julkishallinnolle rajattu lausuntopalvelun osuus olisi toteutettavissa? b. Minkälaisia palveluita, tuoteratkaisuja ja/tai teknologioita ehdottaisitte kuvaamanne ratkaisun toteuttamiseksi? 3.Minkälaista ratkaisua ehdottaisitte valtioneuvoston asiointialustan toteuttamiseksi? a. Mitä ajatuksia tai kysymyksiä Asiointialusta 2022 -hankkeen loppuraportin luku 5 Asiointialustan tekninen tarkastelu herättää? b. Minkälaisia palveluita, tuoteratkaisuja ja/tai teknologioita ehdottaisitte kuvaamanne ratkaisun toteuttamiseksi? 4.Millaisia mahdollisuuksia ja/tai riskejä näette palveluiden toteuttamisessa? 5.Millaisella toteutus- ja hinnoittelumallilla ehdottamaanne ratkaisua kannattaisi mielestänne kehittää? Millä edellytyksillä pystyisitte antamaan kokonaishinnan palvelulle? 6.Mikä on alustava hinta-arvio ehdottamastanne toteutuksesta? 7.Kuinka paljon ehdottamaanne toteutusta ja/tai palveluiden käyttöönottoa varten pitäisi varata kalenteriaikaa? Näettekö tavoiteaikataulun (toukokuu 2025) realistisena ja millä edellytyksillä? 8.Millaisia ratkaisuja ehdotatte seuraavien kehitystarpeiden toteutukseen? a. Lausunnonantaja voi valita aineiston tekstistä kohdan ja kommentoida sitä sekä nähdä muiden kommentit. Kommentit ovat osa lausunnonantajan lausuntoa. b. Tekstivastauksista voi tunnistaa teemoja ja luoda automaattisia yhteenvetoja analysoinnin tueksi. 9.Onko ehdottamassanne ratkaisussa osuuksia, joissa henkilötietoja luovutetaan tai niihin pääsee käsiksi ETA-alueen ulkopuolelta? 10.Kuvatkaa yrityksenne kokemusta kyseessä olevien palvelujen tuottamisesta. Pyydämme ilmoittamaan, millaisia referenssejä teillä on hankinnan kohdetta vastaavien palvelujen tuottamisesta. Näiden tietojen lisäksi pyydämme vapaamuotoisia näkemyksiänne seikoista, joita tarjouspyyntöä tehtäessä kannattaisi huomioida. Tavoitteenamme on järjestää 22.9. ja 25.9.2023 aikana toimittajatapaamisia valtioneuvoston tiloissa Helsingissä. Aikataulusyistä tapaamisiin kutsuttavien toimijoiden määrää joudutaan rajaamaan. Tapaamisiin kutsutaan 6–8 tietopyyntöön annettujen vastausten perusteella arvioituna soveltuvinta toimittajaa. Pyydämme teitä ilmoittamaan tietopyyntö vastauksessanne oletteko kiinnostuneet osallistumaan toimittajatapaamiseen sekä mitkä seuraavista ajankohdista sopisivat teille tapaamista varten: perjantai 22.9.2023 klo 9–10, klo 10.30–11.30, klo 13–14, klo 14.30–15.30 ja maanantai 25.9.2023 klo 9–10, 10.30–11.30, 13–14 tai 14.30–15.30. Lisätietoja varten voitte ottaa yhteyttä erityisasiantuntija Helena Kostiniin: sähköpostitse [email protected] ja puhelimitse 029 516 0596. Vastaukset tietopyyntöön pyydetään toimittamaan 20. syyskuuta 2023 klo 16.15 mennessä sähköpostitse osoitteeseen [email protected] Mikäli vastauksenne sisältää liike- ja ammattisalaisuuksia tai muuta salassa pidettävää tietoa, pyydämme, että yksilöitte ja merkitsette ao. tiedot selvästi.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset