This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-12-13
Ilmoituksen numero2022-115309
TED numero
OstajaorganisaatioValtiokonttori (0245440-1 )
Sörnäisten rantatie 13
FI-00054 Valtiokonttori
http://www.valtiokonttori.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: Valtion laskujenvälityksen sähköiset postilaatikot
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/79610/notice/115309/overview
Originaali JSON tietue115309.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHankinnan kohteena on Valtion laskujenvälityksessä käytettävät sähköiset postilaatikot eli palvelut, johon kuluttajat voivat vastaanottaa laskuja. Valtiokonttorin tavoitteena on hankkia luotettavia toimittajia, jotka kykenevät tuottamaan käyttäjäystävällisiä ja toimivia palveluja. Valtion laskujenvälityspalvelun myyntilaskujen lähetyksen toimintamalli perustuu Valtiokonttorin tuotteistamaan valtion yhtenäiseen toimintamalliin. Laskujen välittäjänä toimii tällä hetkellä Posti Messaging Oy, joka vastaa laskujen välityksestä eri vastaanottokanaviin. Laskujenvälitykseen sisältyy myyntilasku, hyvityslasku, korkolasku, maksumuistutus sekä suoramaksuilmoitus, jotka tuotetaan suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Hankinnan kohteena on sähköiset postilaatikot -kanavaan yksi tai useampi toimittaja. Tällä hetkellä valtion laskujenvälityksessä käytettäviä myyntilaskujen välityskanavia ovat mm. yritys- ja kuluttajaverkkolasku, mobiilikanava ja Suomi.fi-viestit palvelu. Myyntilaskuaineistojen välitys eri kanaviin tapahtuu Valtiokonttorin määrittelemän kanavajärjestyksen mukaan. Myyntilaskut ohjataan sähköisiin postilaatikoihin laskun vastaanottajan henkilötunnustiedolla. Lisäksi vaatimuksena on, että sähköisessä postilaatikko -palvelussa on käytettävissä laskun maksamisen toiminnallisuus. Vuonna 2021 sähköisiin postilaatikoihin välitettiin yhteensä noin 550 000 myyntilaskua, maksukehotusta tai korkolaskua. Valtion myyntilaskuaineistojen kokonaisvolyymi vuonna 2021 oli noin 9,4 miljoonaa kappaletta, joista paperilaskujen osuus noin 5,7 miljoonaa. Lisätietoa valtion myyntilaskutuksen volyymeista Valtiokonttorin verkkosivuilta: https://www.valtiokonttori.fi/tilastot-ja-raportit/tilastoja-julkishallinnon-palveluista/valtion-verkkolaskutilastoja/#dacaeed6 Hankinnan tavoitteena on lisätä sähköisesti välitettävien myyntilaskuaineistojen osuutta ja vähentää paperitulostusta. Hankinnassa on kyse palveluja koskevasta käyttöoikeussopimuksesta, jonka arvo ei hankintayksikön alustavan arvion mukaan ylitä julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 25 §:n 1 momentin 5 kohdan mukaista kansallista kynnysarvoa (500 000 euroa). Tällä ilmoituksella ei pyydetä tarjouksia, eikä se velvoita hankintayksikköä toteuttamaan varsinaista hankintaa. Tällä tietopyynnöllä hankintayksikkö pyytää hankinnasta kiinnostuneita toimijoita ilmoittamaan kiinnostuksensa hankintaan ja siihen liittyvään markkinavuoropuheluun. Tietopyyntöön liittyy kutsu markkinavuoropuheluun, jossa hankinnasta kiinnostuneilla toimijoilla on mahdollisuus käydä hankintaa koskevaa teknistä vuoropuhelua hankintayksikön kanssa. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on käydä yleisellä tasolla keskustelua hankinnan kohteesta ja sen määrittämisestä. Markkinavuoropuhelu ei sido hankinnasta kiinnostunutta toimijaa myöhemmin toteutettavaan tarjouskilpailuun osallistumiseen. Tietopyynnöllä haluamme kutsua toimittajat markkinavuoropuheluihin. Markkinavuoropuhelut pidetään arviolta helmikuussa 2023. Markkinavuoropuheluissa on mahdollista esitellä sähköisten postilaatikoiden palveluita ja käydä läpi tulevan tarjouspyynnön tarpeita sekä palvelun teknisiä vaatimuksia. Tilaisuuksien sisältö ja ohjelma toimitetaan ilmoittautuneille yrityksille hankintayksikön toimesta. Hankinnasta kiinnostuneita toimijoita pyydetään ilmoittamaan 9.1.2023 klo 12:00 mennessä kiinnostuksensa osallistua markkinavuoropuheluun lähettämällä tiedot yhteyshenkilöstä ja hänen yhteystiedoistaan osoitteeseen [email protected] otsikolla: "Sähköiset postilaatikot, vuoropuhelut". Tietopyynnössä esitetyt kuvaukset ovat alustavia ja suuntaa antavia ennakkotietoja. Tietopyynnön kohdassa ”Tietojen, tarjousten tai osallistumishakemusten lähettämisen määräaika” esitetyllä ajankohdalla tarkoitetaan tässä yhteydessä markkinavuoropuheluun ilmoittautumisen ajankohtaa. Hansel Oy toimii hankinnassa konsultoivassa roolissa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutElektroniset viestintä- ja tietopalvelut (64216000)
Tietotekniset arkistointipalvelut (72252000)
AluekoodiFI
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset