This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-06-23
Ilmoituksen numero2022-104250
TED numero
OstajaorganisaatioHelsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala (0201256-6 )
PL 58208
FI-00099 HELSINGIN KAUPUNKI
https://www.hel.fi/kaupunkiymparisto/fi/
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö, Ulkovalaistuksen laadunhallintaohjelmiston hankinta
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/72799/notice/104250/overview
Originaali JSON tietue104250.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHelsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala on kartoittamassa ulkovalaistuksen laadunhallintaohjelmiston kilpailutusta. Tämä ei ole hankintailmoitus eikä osallistumispyyntö, vaan mahdollisille toimittajille osoitettu tietopyyntö. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan hankintaa. Mikäli tietopyynnössä kuvattu hankinta päätetään toteuttaa, se saattaa poiketa sisällöltään tai hankintamenettelyn valinnan osalta tietopyynnön sisällöstä. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido mahdollista toimittajaa, eikä ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta mahdollisen toimittajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Tietopyyntöön vastaamisesta ei makseta korvausta. Tietopyynnön tavoitteena on kartoittaa potentiaalisia toimittajia. Tietopyynnön avulla saatu aineisto voi vaikuttaa siihen, miten hankinnan kriteerit asetetaan ja mitä hankintamenettelyä tullaan käyttämään. Tietopyyntöön vastaamalla potentiaalisilla toimittajilla on mahdollisuus kommentoida hankinnan kuvausta, sen keskeisiä toimintoja vastata hankintayksikön kysymyksiin. Kysymykset on esitetty jäljempänä tietopyynnön kohdassa Kuvaus hankinnasta. Pyydämme ilmoittamaan, mikäli vastaus näkemyksenne mukaan sisältää liikesalaisuuksia tai muuta salassa pidettävää tietoa. Pyydämme yksilöimään ja merkitsemään ko. tiedot selvästi. Hankinnan tarkoituksena on löytää Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön kaupunkitekniikkayksikölle työmaan laadunhallintaan soveltuva ohjelma. Käyttökohteina ovat mm julkinen ulkovalaistus sekä liikennevalot. Käyttäjinä toimivat tilaajan lisäksi eri palveluntuottajat. Kaikki mobiilipuolella olevat ominaisuudet tulee löytyä myös selainversiosta. Ohjelma pitää sisällään erilaisia lomakkeita, joita voi olla vähintään 15kpl. Lomakkeet ovat tiedonkeruun alustoja. Esimerkkejä lomakkeista ovat aloituskatselmuspöytäkirja, käyttöönottotarkastuspöytäkirja, työmaaseuranta, MVRS-mittauspöytäkirja sekä vastaanottotarkastuspöytäkirja. Tilaajan puolen pääkäyttäjän tulee voida tarvittaessa itse laatia sekä muokata olemassa olevia lomakkeita. Käyttäjä perustaa kustakin työmaasta hankkeen, jolle määritellään lähtötietoja. Lähtötiedot ovat tekstikenttiä (esim osoite tai yhteystiedot). Lähtötietojen tulee monistua hankeen kaikkiin lomakkeisiin, koska niitä ei haluta kirjoittaa toistuvasti uudelleen. Lomakkeissa tarvitaan tarkastuslistoja ja mittaustuloksia. Valinnoissa valitaan usein annetuista vaihtoehdoista yksi. Lomakkeissa on myös useita kyllä – ei tai oikein – väärin -valintoja. Mikäli työmaalla huomataan poikkeama, poikkeaman tyyppi valitaan valmiista vaihtoehdoista. Poikkeamaa voi myös tarkentaa tekstikentässä. Lomake tulee merkitä muuttuneeksi aina kun tietoja täydennetään. Lomakkeisiin tulee olla mahdollista lisätä mobiilipuolella valokuvia joko kameran avulla tai galleriasta tuotuna. Kuva tulee voida sijoittaa myös oikeaan kohtaan kartalla. Lomakkeet tulee olla yhtä helppokäyttöisiä niin selaimella kuin mobiilisti käytettynä. Rivivälit tulee olla pieniä, jotta eri lomakkeita pdf-muotoon tulostettaessa lomake tulostuu mahdollisimman lyhyenä. Eri käyttäjien tulee voida allekirjoittaa lomakkeita sähköisesti. Lomakkeessa esim hyväksytään sähköturvallisuusvaatimusten täyttymistä ja tarkastusten suorittamista. Allekirjoitus voidaan toteuttaa esim henkilökohtaisten käyttäjätunnusten avulla, jolloin sisäänkirjautuminen toimii tunnistautumisena. Kirjautunut käyttäjä haluaa järjestelmän muistavan kirjautumisen, jolloin käyttäjätunnusta ja salasanaa ei tarvitse syöttää joka kerta palvelua käyttäessä uudelleen. Lomakkeille kirjattu data tulee voida lukea ohjelmiston tarjoaman REST-tyyppisen rajapinnan kautta. Rajapinta tulee olla mahdollista kytkeä tilaajan muihin järjestelmiin. Rajapinta tulee olla dokumentoitu Open API – muodossa. Katso liite, Työturvallisuus- ja ympäristönhallinnan ohjelmiston tiedonkulku. Havainnot työmaalla tulee voida jaotella hankekohtaisesti ja huomatuista puutteista ja poikkeamista syntyvät korjaustehtävät voidaan merkitä lomakkeisiin. Tehtävät luodaan lomakkeiden kautta ja niille asetetaan vastuuhenkilöt ja määräajat. Ohjelman tulee lähettää automaattisia sähköposteja vastuuhenkilöille. Hankkeen vastuulliseksi merkitty käyttäjä haluaa saada sovelluksen kautta määräajoista muistuttavia sähköposteja, erityisesti kun määräaika on menossa umpeen. Vastuuhenkilön tulee pystyä sulkemaan valmistuneet tehtävät sekä selainversiossa että mobiilisovelluksessa. Ohjelmassa tulee olla raportointiominaisuus, jonka avulla eri lomakkeita ja tehtäviä voidaan hakea ja suodattaa. Hakuja tulee voida tehdä hankenumeron, ajankohdan, hankkeen nimen, kohdenumeron, eri käyttäjien, lomaketyypin tai vastuuhenkilön perusteella. Hankkeita tulee voida etsiä myös sen mukaan, onko tehtäväksi määritelty työ suoritettu, mikä mahdollistaa annettujen tehtävien seurannan ohjelman kautta (mm. myöhässä, keskeneräinen, valmis, suljettu myöhässä). Ohjelman tulee olla suomenkielinen sekä helppokäyttöinen, jotta uusien käyttäjien opettaminen on nopeaa. Pilvipalveluna toimivan sovelluksen tulee olla käytettävissä ulkona kaikissa sääolosuhteissa ja kaikkina vuorokaudenaikoina. Käyttäjän tulee voida lisätä tai siirtää tilaamiaan käyttäjätunnuksia henkilökunnan vaihtuessa. Sijaisuuksien määrittelyn mahdollisuus katsotaan eduksi.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutOhjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
AluekoodiFI1B
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset