This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-04-13
Ilmoituksen numero2022-098563
TED numero2022/S 075-201520
OstajaorganisaatioLaurea-ammattikorkeakoulu Oy (1046216-1 )
Ratatie 22
FI-01300 Vantaa
https://www.laurea.fi/laurea/hankinnat-ja-tarjouskilpailut
Hankinnan otsikkotiedotVerkkokaupparatkaisu koulutustuotteille
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/69083/notice/98563/overview
Originaali JSON tietue98563.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausSuunnitellun hankinnan kohteena on verkkokauppa Laurean muulle kuin tutkintoon johtavalle koulutukselle. Hankinta sisältää verkkokaupan alustaratkaisun käyttöönottoprojektin, tuki- ja ylläpitopalvelut sekä jatkokehittämisen. SUUNNITELLUN HANKINNAN KOHDE JA TAVOITTEET Hankinnan kohteena on verkkokauppa Laurean muulle kuin tutkintoon johtavalle koulutukselle. Hankinta sisältää verkkokaupparatkaisun käyttöönottoprojektin sekä tuki- ja ylläpitopalvelut. Hankittava kokonaisuus sisältää suunnitelman mukaan seuraavat vaiheet ja tehtävät: • käyttöönottoprojekti • integraatiot • ylläpito • tukipalvelut • jatkokehitys Palvelualustan sisältöä tulee pystyä hallitsemaan yleisimpien selaimien avulla ilman erillisiä selaimen lisäosia. Toiminnallisuuksien ja ajankohtaisen tiedon ylläpitoa varten tarvitaan selainpohjainen sisällönhallintatyökalu, jonka avulla sisältöä voidaan päivittää. Verkkokaupan hankinnan tavoitteena on olla ensisijainen ei tutkintoon johtavan koulutuksen kauppapaikka Laurean verkkosivuilla. Hankinnassa tavoitellaan yhtä yhteistä palvelukanavaa Laurean ulkoisille asiakkaille. Asiakas pääsee ilmoittautumaan haluamalleen opinnolle tai löytämäänsä koulutukseen mahdollisimman sujuvasti ja ohjatusti. Tavoitteena on toteuttaa automatisoidumpi ilmoittautumis- ja opiskeluprosessi hyödyntäen taustajärjestelemien rajapintoja. Verkkokaupparatkaisun tulee sisältää ilmoittautumisjärjestelmä, josta on integroitavissa tiedot Laurean oppimisalustalle. Verkkokaupan ilmoittautumismenettelyssä on huomioitava ilmoittautumislomakkeen muokattavuus sekä tunnistamisprosessi. Ilmoittautumis- ja tunnistamisprosessissa huomioitava myös kansainväliset asiakkaat. Ilmoittautumismenettelyssä tulee olla kaikkia tuotteita koskeva yhteinen osa ja lisäksi mahdollisuus tehdä tuoteryhmäkohtaisia lisäyksiä. Verkkokaupassa tulee olla maksuominaisuus. Maksuominaisuuksiin tulee voida liittää asiakasryhmäkohtaisen hinnoittelun mahdollisuus ja sekä mahdollisuus määrittää hintakatto. Verkkokaupassa mahdollistetaan isoille massoille koulutuksiin ilmoittautumiset sekä nopeus päästä aloittamaan opinnot ilmoittautumisen jälkeen. Esimerkiksi MOOC-opinnoissa opiskelijan on voitava aloittaa opinnot heti ilmoittautumisen vahvistamisen jälkeen. Verkkokaupalla tullaan tavoittelemaan saumatonta asiakaskokemusta. Verkkokauppa on upotettuna Laurean verkkosivuihin ja asiakkaalle tämä näkyy koulutustarjontasivuna. Tavoitteena on kerätä palautetta asiakkailta ja analysoida käyttäjäkokemuksia palvelun kehittämiseksi. Verkkokaupparatkaisun tulee sisältää raportointityökalu, jota voidaan asiakasanalyysissa hyödyntää. NYKYTILAN KUVAUS Laureassa erilaisten koulutustuotteiden osto- ja ilmoittautumisprosessit poikkeavat tällä hetkellä toisistaan. Tarjonta on tällä hetkellä hajallaan eri puolilla Laurean verkkosivuja. Myös ilmoittautumismenettelyssä on koulutustyyppikohtaisia eroja. Lisäksi ilmoittautumisprosessi vaatii taustalla tällä hetkellä paljon manuaalista työtä Laurean verkkosivuilla on ei tutkintoon johtavien koulutusten tarjontaan seuraavia rajapintoja: • Käyttäjähallinta • Opiskelijatietojärjestelmä Peppi Pepistä tuodaan kurssi- ja toteutustietoja Laurean verkkosivuille. Asiakas ilmoittautuu ilmoittautumislomakkeen kautta opinnoille. Ilmoittautumispalvelusta otetaan hyväksytyt ilmoittautumiset Excel-tiedostoon, joka siirretään manuaalisesti Peppiin. Asiakas saa ohjeet sähköpostitse opintojen aloittamiseen. Asiakkaalle luodaan tunnukset Laurean oppimisalustoille. Syksyllä 2021 Laureassa toteutettiin verkkokauppa PoC:n (Proof of Concept) -pienhankintakilpailutus. PoCn tavoitteena on ollut rakentaa Laurean määrittämien käyttötapausten (koulutuspalveluiden ostokokemukset) pohjalta verkkokauppapalvelu, jota Laurea voi testata ja vastaavasti toimittaja kehittää palvelua. Kevään 2022 aikana Laureassa on testattu ensimmäisiä versioita verkkokaupan käyttöliittymästä. Pocin tuloksia ja käyttäjäkokemuksia tullaan suunnitelman mukaan hyödyntämään tämän hankinnan valmistelussa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutOhjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
AluekoodiFI1B1
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset