This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-01-28
Ilmoituksen numero2022-091613
TED numero2022/S 023-057739
OstajaorganisaatioVäylävirasto (1010547-1 )
PL 33 (Opastinsilta 12 A)
FI-00521 HELSINKI
http://www.vayla.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietojärjestelmä johtamisjärjestelmän tueksi
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/64404/notice/91613/overview
Originaali JSON tietue91613.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausVäylävirasto pyytää toimijoita osallistumaan markkinavuoropuheluun, joka koskee poikkeamienhallinnan, riskienhallinnan, muutostenhallinnan ja valvonnan tietojärjestelmän tai järjestelmien kilpailuttamista. Hankinnan tavoitteena on korvata Väyläviraston käytössä oleva TURI-järjestelmä ja parantaa tiedolla johtamisen kyvykkyyttä. Tavoitteena on hankkia tietojärjestelmäkokonaisuus, joka täyttää ensisijaisesti Väyläviraston poikkeamienhallinnan ja riskienhallinnan tiedonhallinnan tarpeet. Toissijaisena tavoitteena on hankkia työkalu tukemaan Väyläviraston valvontakokonaisuuden suunnittelua, valvontojen toteuttamista sekä havaintojen ja toimenpiteiden hallintaa. Lisäksi järjestelmän tulee mahdollistaa YTM-asetuksen mukaisen muutoksen merkittävyyden arvioinnin laadinta ja YTM-asetuksen mukaisen riskienhallinnan dokumentointi. Markkinavuoropuhelun tavoitteena on kartoittaa, miten markkinoilla olevat valmisohjelmistot vastaavat Väyläviraston asettamiin tarpeisiin. Markkinavuoropuhelun avulla Väylävirasto saa täsmennettyä näkemystään hankinnan kokonaisuudesta. Hankinta voi koostua yhdestä kaikki tarpeet kattavasta valmisohjelmistosta tai kahdesta erikseen hankittavasta valmisohjelmistosta, jotka yhdessä täyttävät tarpeet. Tavoitteena on hankkia ratkaisu mahdollisimman valmiina palveluna, joka konfiguroidaan Väyläviraston tarpeisiin soveltuvaksi (mm. tietojen luokittelujen ja käsittelyprosessin osalta). Tavoitteena on minimoida viraston tarpeisiin tehtävät erillisräätälöinnit, joita ei olisi käytössä palveluntuottajan muilla asiakkailla. Tarpeet Yleisiä vaatimuksia järjestelmälle/mille: • vastaa väylänpidon koko elinkaaren tarpeisiin (suunnittelu, rakentaminen, kunnossapito, käyttö) ja se tulee olemaan kaikkien väylämuotojen (tie, rata, vesi) käytössä. • soveltuu monitoimijaympäristöön. Väyläviraston toimintaympäristössä järjestelmän tietoja käsitellään Väyläviraston oman henkilöstön lisäksi hankkeiden, projektien ja urakoiden yhteydessä useiden palveluntuottajien toimesta. • sisältää raportointiominaisuuksia, joilla voidaan järjestelmän sisällä luoda raportteja/kuvaajia järjestelmä- ja työtilakohtaisilla luokitteluominaisuuksilla • on rajapinnat, joiden avulla mahdollistetaan tietojen yhdistely ja analysointi Väyläviraston analytiikkaportaalissa. • Rajapintojen kautta on voitava vastaanottaa tietoja muista järjestelmistä ja lähettää tietoja muihin järjestelmiin. Poikkeamienhallinta • Poikkeamien ilmoittaminen: useita erilaisia poikkeamatyyppejä sekä erilaisia luokittelu- ja tilastointitarpeita • Poikkeamien käsittely: useita erilaisia käsittelyprosesseja • Toimenpiteiden seuranta: vastuut, aikataulu, tilatieto • Poikkeamien yhdistäminen muuhun tietoon: paikkatieto, sopimustieto Riskienhallinta • Riskien ja niiden hallintatoimenpiteiden kirjaaminen ja seuranta • Riskienhallintasuunnitelman laadinta, seuranta ja ylläpito • Riskitiedon hallinta väyläomaisuuden elinkaaren eri vaiheissa ja siirtyminen riskienhallintasuunnitelmien välillä • YTM-asetuksen mukaisen muutoksen merkittävyyden arvioinnin laadinta Valvonta • Vuosittaisen virastotasoisen kokonaisvalvontasuunnitelman laadinta ja ylläpito • Yksittäisten valvontojen suunnitelmien laadinta • Valvontakäynnin dokumentointi • Valvontahavaintojen kirjaaminen ja korjaavien toimenpiteiden seuranta • Valvonnan tulosten tilannekuva Lisätietoja: Korvattava TURI-tietojärjestelmä: https://vayla.fi/palveluntuottajat/aineistot/turi Väyläviraston ohjeita, joiden mukaista toimintaa hankittava tietojärjestelmä tulee tukemaan. Ohjeita ja prosesseja tullaan päivittämään uuden järjestelmän käyttöönoton yhteydessä. Listaan on koottu julkaisun numero, jonka avulla se löytyy Väyläviraston ohjeluettelosta https://vayla.fi/palveluntuottajat/ohjeluettelo • Riskienhallinta: 50/2020, 51/2020. • YTM-asetuksen mukainen muutoksen merkittävyyden arviointi ja riskienhallinta: 52/2020 • Poikkeamienhallinta: 57/2020 • Turvallisuusmenettelyjen käsikirja: 58/2020
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset