This is early beta for now! Can't handle all templates properly
Hankkija
Vastaanotettu Hilmaan | 2022-01-26 |
Ilmoituksen numero | 2022-091287 |
TED numero | 2022/S 023-056342 |
Ostajaorganisaatio | Väylävirasto (1010547-1 ) Opastinsilta 12 A FI-00520 Helsinki http://www.vayla.fi |
Hankinnan otsikkotiedot | Kutsu markkinavuoropuheluun: Vt5 Hurus-Hietanen tieosuuden kehittäminen, kKU |
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio | 5 500 000 EUR |
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen | |
Alkuperäinen ilmoitus | https://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/64171/notice/91287/overview |
Originaali JSON tietue | 91287.json |
Ostettava
Hankinnan lyhyt kuvaus | Väylävirasto on aloittamassa Vt5 Hurus-Hietanen kehittämishankkeen kilpailutusta ja toivoo kuulevansa rakennusurakoitsijoiden näkemyksiä siitä, mitä toivoisivat hankkeen toteutuksessa huomioitavan. Valtatie 5 on itäisen Suomen pääväylä, joka on pääosin parannettu korkeatasoiseksi valtatieksi Heinolan ja Mikkelin välillä. Mikkelin eteläpuolella välillä Hurus–Hietanen (8,6 km) on neljä keskikaiteetonta ohituskaistaa, joiden kohdalla on useita yksityistieliittymiä. Tieosuus parannetaan jatkuvaksi keskikaiteelliseksi ohituskaistatieksi. Hankkeeseen sisältyy keskikaiteen rakentaminen valtatielle 5 välillä Monikkalan risteyssilta–Hietanen (Maantien 4201 liittymä) noin 6,8 km osuudella sekä pieniä parannustoimenpiteitä Hietasen liittymän itäpuolella Mikkelin suunnassa. Laajuuteen sisältyy mm. yksityisteiden, jalankulun ja pyöräilyn järjestelyjä, tievalaistuksen uusimista, meluntorjuntaa, nykyisten siltojen korjauksia ja leventämistä sekä uusien siltojen rakentamista. Hankkeen rakentamissuunnittelusta vastaa A-Insinöörit Civil Oy ja hankkeen rakennuttajakonsulttina toimii Ramboll CM Oy. Merkittävimpiä rakentamissuunnittelussa tehtyjä muutoksia tiesuunnitelmaan verrattuna ovat: - Monikkalan risteyssillan leventäminen on tehty jo aiemmassa hankkeessa, joten sitä ei levennetä tässä hankkeessa - Niemistönojan silta korvataan uudella teräksisellä putkisillalla sen sijaan, että vanhan putken sisään sujutettaisiin uusi - Kalkkivuoren risteyssillan kohdalla olevia bussipysäkkejä ei toteuteta - Lahnaniemen risteyssillan luona bussipysäkkien sijainteja on muutettu ja Lahnaniemen risteyssiltaa levennetään noin 3,5 metrillä. Silta on huomattavan vino valtatien suuntaan nähden, mikä vaikuttaa levennyksen suunnitteluun sekä toteutukseen - Hietasen kohdalle on suunniteltu kävelyn ja pyöräilyn alikulkua KASI-siltana. Kohteen toteuttaminen laitetaan todennäköisesti urakassa optiokohteeksi - Valaistus lisätään myös ohituskaistojen alkamiskohtiin Hankkeen alustava aikataulu: - rakentamissuunnitelma valmistuu 04/2022 - rakennusurakan kilpailutus 03/2022-06/2022 - urakan toteutusvaihe 07/2022 - 11/2023 Markkinavuoropuhelussa tilaaja toivoo kommentteja erityisesti seuraaviin asioihin: 1. Minkälaisia asioita ja aiheita haluaisitte päästä kommentoimaan kehitysmenettelyssä? 2. Millä valmius/tarkkuustasolla rakentamissuunnitelmien täytyy olla kilpailutuksen ensimmäisessä vaiheessa, jotta tarjoaja voi antaa kehitysehdotuksia? 3. Onko hankkeen suunniteltu hankinta- ja toteutusaikataulu realisitinen? Kuinka pitkä aika rakentamiseen tulisi arvionne mukaan varata? 4. Missä vaiheessa tarjousprosessia avainhenkilöt olisi tarpeenmukaista nimetä hankkeelle? 5. Onko tässä hankkeessa tai hankinnassa jotain muuta, mitä haluaisitte kommentoida? |
Hankintanimikkeistö (CPV) pää | |
Hankintanimikkeistö (CPV) muut | |
Aluekoodi | FI1D1 |
Pääasiallinen suorituspaikka | Valtatie 5 Mikkelissä ja Hirvensalmella. |
Sopimukset
Päätös päivämäärä | |
Sopimusnumero | |
Myyjät |