This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-12-07
Ilmoituksen numero2021-087875
TED numero
OstajaorganisaatioOulun kaupunki (0187690-1 )
PL 27
FI-90015 Oulun kaupunki
http://www.ouka.fi
Hankinnan otsikkotiedotVammaisten henkilöiden asumispalvelun hankinnan avaaminen
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/62087/notice/87875/overview
Originaali JSON tietue87875.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTämä ilmoitus liittyy 22.10.2019 julkaistuun hankintailmoitukseen: Vammaisten henkilöiden asumispalvelun hankinta (OUKA/6389/02.08.01/2019). Oulun kaupunki avaa vammaisten henkilöiden asumispalvelun toimittajarekisterin. Toimittajarekisteri on auki hankintailmoituksen julkaisemisesta 31.1.2022 klo 15 saakka. Tänä aikana uudet palveluntuottajat voivat jättää tarjouksia ja jo aiemmin sopimuskumppaneiksi tulleet tehdä tarjousten päivityksiä. Oulun kaupunki ilmoittaa toimittajarekisterin avautumisesta julkaisemalla hankintailmoituksen ja tarjouspyynnön, joka sisältää avautumisen tarkemmat ehdot, hankintailmoitukset.fi ja Tarjouspalvelu.fi/Oulun kaupunki -kanavissa. Oulun kaupunki järjestää info-tilaisuuden uusille ja jo sopimuskumppaneina oleville palveluntuottajille. Info-tilaisuuden ohjelmassa on hankinnan esittely, menettelyn esittely ja ohjeet tarjouksen tekemiseksi ja päivittämiseksi. Info-tilaisuus on ke 15.12.2021 klo 13 – 14 Teams-ympäristössä. Ilmoittaudu infoon 14.12.2021 klo 16.00 mennessä linkistä: https://zef.fi/s/2iyyxweu/ Hankinnan kohteena ovat asumispalvelut ja lyhytaikaishoito asiakkaille, joilla on vammaisuuteen liittyvä tuen tarve. Asumispalvelut voidaan tuottaa asumisyksikössä, asumisryhmässä tai asiakkaan omaan kotiin. Lyhytaikaishoitoa voidaan tuottaa asumisryhmässä tai asumisyksikössä. Perhehoito ei ole hankinnan kohteena. Sopimus on jaettu osiin, jotka ovat seuraavat: 1. Asumispalvelu asumisyksikössä 2. Asumispalvelu asumisryhmässä 3. Asumispalvelu asiakkaan omassa kodissa, palveluluokat 1 – 3 4. Asumispalvelu asiakkaan omassa kodissa, palveluluokat 4 - 5 5. Lyhytaikaishoito asumisyksikössä 6. Lyhytaikaishoito asumisryhmässä Oulun kaupunki toteuttaa hankinnan omasta ja seuraavien kuntien ja kuntayhtymien puolesta: Haapaveden ja Kalajoen kaupungit sekä Kempeleen, Limingan, Lumijoen, Muhoksen, Pyhännän ja Tyrnävän kunnat, Oulunkaaren kuntayhtymä (Ii, Pudasjärvi, Utajärvi, Vaala), Peruspalvelukuntayhtymä Selänne (Haapajärvi, Reisjärvi, Pyhäjärvi) ja Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymä (Raahe, Siikajoki, Pyhäjoki). Kukin kunta ja kuntayhtymä tekee oman sopimuksensa. 1.1.2023 hankinta ja siihen perustuvat sopimukset siirtyvät Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelle. Hankintailmoituksen arvioitu julkaisuaika on tammikuun alku 2022, mutta ilmoitus voidaan julkaista jo aiemmin joulukuun 2021 puolella. UUSIEN PALVELUNTUOTTAJIEN TARJOUKSET Uudet palveluntuottajat voivat jättää tarjouksia sinä aikana, kun toimittajarekisteri on auki tammikuussa 2022. Tarjous jätetään Tarjouspalvelu.fi -portaalissa vastaamalla tarjouspyyntöön sen ehtojen mukaisesti. AIEMMAN TARJOUKSEN PÄIVITTÄMINEN Toimittajarekisterin avaamisen yhteydessä aiemmin toimittajarekisteriin hyväksytyillä palveluntuottajilla on oikeus päivittää tarjouksiaan seuraavasti: 1. muuttaa aiemmin tarjoamaansa palvelun hintaa, 2. muuttaa aiemmin tarjoamaansa palvelun laatua, 3. tehdä tarjouksia toimittajarekisterin uusiin osiin ja 4. täydentää aiempia erityisosaamisia uusilla erityisosaamisilla. Aiemmin ilmoitettuja erityisosaamisia ei saa huonontaa. Palveluntuottajilla ei ole tarjousta päivittäessään oikeutta muuttaa tai peruuttaa aiemmin antamaansa tarjousta miltään muilta kuin edellä mainituilta osin. Palveluntuottajalla ei ole oikeutta poistua toimittajarekisteristä sen voimassaoloaikana. Jos palveluntuottaja ei päivitä tarjoustaan, pysyvät aiemman tarjouksen mukaiset hinnat ja laatu voimassa. Tilaaja tekee toimittajarekisterin avaamisen yhteydessä 22.10.2019 julkaistun tarjouspyynnön mukaisiin enimmäishintoihin sopimuksen mukaisen indeksikorotuksen. HINNANMUUTOSTEN TEKEMINEN - INDEKSIKOROTUKSET Jo sopimuskumppaneina olevat palveluntuottajat voivat tehdä sopimuksen (Sopimus vammaisten henkilöiden asumispalvelujen hankinnasta joustavassa toimittajarekisterissä), kohdan 18 tarkoittaman hinnantarkistusesityksen. Hinnantarkistusesitys on tehtävä Tarjouspalvelu.fi portaalissa vastaamalla tarjouspyyntöön sen ehtojen mukaisesti. TARKENNUKSET HANKINNAN EHTOIHIN Hankintayksikkö tarkentaa toimittajarekisterin avaamisen yhteydessä sopimussakkoehtoja ja palvelukuvausta vähäisessä määrin vastaamaan noudatettua käytäntöä ja muuttunutta lainsäädäntöä. Sopimussakkoehtojen soveltaminen • Sopimussakot koskevat vain tilaajien asiakkaita, ei muiden kuntien palveluntuottajan palveluun sijoittamia asiakkaita • Henkilöstövaatimuksia koskevien sopimussakkojen osalta tilaaja antaa virheen havaittuaan palveluntuottajalle huomautuksen ja pääsääntöisesti määrittelee kohtuullisen ajan, jonka kuluessa virhe on korjattava. Kohtuullinen aika on muun kuin olennaisen virheen osalta yleensä enintään kolme kuukautta. Palvelukuvaus / Palveluluokat • Palvelukuvauksen kohdan 10.2. palveluluokkien kuvaukset ovat esimerkkejä tyypillisistä tilanteista. Vaativampien palvelutasojen kuvaukset sisältävät kevyempien tasojen sisällöt. Kuvaukset eivät ole tyhjentäviä, vaan asiakkailla on usein tarpeita, jotka eivät ilmene niistä. Palvelukuvaus / Palveluntuottajan raportointi • Raportointia koskevia ehtoja väljennetään siten, että hälytysten vasteaikojen osalta kerran kuukaudessa on raportoitava vain vasteaikojen ylitykset. Poikkeamien raportointi (vakavavia vaaratilanteita lukuun ottamatta) tapahtuu kerran kolmessa kuukaudessa. Henkilöstötiedot raportoidaan kuuden kuukauden välein tai henkilöstömuutosten toteutuessa. Yhteenveto päivätoiminnan ja virkistystoiminnan toteutumisesta toimitetaan vuosittain ja asiakkaan palvelusuunnitelman päivittämisen yhteydessä. Palvelukuvaus / Ateriamaksu • Jos ateriapalvelu kuuluu tilaajan asiakkaalle järjestämään palvelukokonaisuuteen, ateriamaksun perii tilaaja. Ratkaisu siitä, kuuluko ateriapalvelu kokonaisuuteen tehdään asiakkaan palvelutarpeen arvioinnin perusteella. Palvelutarpeen arvioi tilaaja yhteistyössä asiakkaan ja tarvittaessa asiakkaan läheisen kanssa, siten kuin lainsäädäntö edellyttää. • Jos asiakkaalla ei ole ateriapalvelun tarvetta osana sosiaalipalvelua, on mahdollista, että asiakas ostaa itse lisäpalveluna aterioita palveluntuottajalta. Tällöin asiakas maksaa ateriahinnan itse palveluntuottajalle. Asiakkaalla on halutessaan oikeus ostaa ateriapalvelu tilaajan kilpailuttamalla hinnalla. Henkilöstömitoitus, välillinen ja välitön asiakastyö • Välittömällä asiakastyöllä tarkoitetaan asiakkaalle annettavaa hoitoa ja huolenpitoa, ohjausta ja neuvontaa sekä asiakkaan kuntoutusta edistäviä tehtäviä. Välittömään asiakastyöhön kuuluu asiointi ja arjen toimintojen toteuttaminen yhdessä asiakkaan kanssa. Välitön asiakastyö kattaa asiakkaan hyvinvoinnin ja terveydenhuollon tukemisen, osallisuuden ja vuorovaikutuksen tukemisen ja yhteistyön omaisten, läheisten ja edunvalvojan kanssa. Lisäksi asiakasta koskevien tietojen kirjaaminen, suunnitelmien laatiminen ja päivittäminen, terveydenhuollon ja muun kuntoutuksen tukeminen sekä monialainen yhteistyö on välitöntä asiakastyötä. • Välillisellä työllä tarkoitetaan asiakkaiden välitöntä palvelua mahdollistavia tehtäviä, kuten huoneiden ja yhteisten tilojen siivousta, pyykki- ja kiinteistöhuoltoa sekä ruoan valmistusta ja lämmitystä, sekä yksikön johtajan ja vastuuhenkilön esimies- ja hallinnollista työtä. • Jos välittömän asiakastyön toteuttamiseen tarkoitettua henkilöstöä käytetään välillisen työn toteuttamiseen, henkilöstö lasketaan mitoitukseen vain siltä osin kuin työpanos kohdistuu välittömään asiakastyöhön. Palvelukuvaus / Henkilöstö • Jatkossa tilaaja voi erikseen ilmoittamalla sopimuskauden aikana sallia, että toimintayksikön työntekijällä on muu soveltuva koulutus tai kokemus (hoiva-avustaja). Tilaaja täsmentää tällöin hoiva-avustajan koulutusta ja kokemusta koskevat vaatimukset. Edellä mainittu hoiva-avustaja voi toimia avustavissa tehtävissä. Hoiva-avustaja ei voi toimia yksin työvuorossa, eikä osallistua lääkehoitoon ilman asianmukaista lääkehoidon koulutusta. Hoiva-avustajat voidaan sisällyttää hoitohenkilöstömitoitukseen sillä osuudella kuin heidän työnsä sisältää asiakkaiden perustarpeista huolehtimista, välitöntä asiakastyötä. Mikäli hoiva-avustajan tehtäviin kuuluu muuta kuin avustavia tehtäviä, esimerkiksi siivousta, tätä osuutta ei lasketa hoitotyöhön liittyvään mitoitukseen. Hoiva-avustaja voidaan laskea mukaan toimintayksikön henkilöstömitoitukseen tilaajan tarkemmin ilmoittamalla tavalla. HANKINTAPÄÄTÖS SEKÄ UUSIEN HINTOJEN JA EHTOJEN VOIMAANTULO Kun toimittajarekisteri sulkeutuu, Oulun kaupunki käsittelee uudet tarjoukset ja aiempien tarjousten päivitykset. Oulun kaupunki tekee hankintapäätöksen toimittajarekisteriin hyväksyttävistä uusista palveluntuottajista sekä aiempien tarjousten päivitysten hyväksymisestä. Toimittajarekisterin uudet ehdot, hinnat ja laatu tulevat voimaan, kun niitä koskevat sopimukset on tehty. Tämä tapahtuu sen jälkeen, kun hankintapäätös on saanut lainvoiman tai valitusviranomainen myöntänyt täytäntöönpanoluvan.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääSosiaalityö ja siihen liittyvät palvelut (85300000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
Aluekoodi
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset