This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-11-26
Ilmoituksen numero2021-087296
TED numero
OstajaorganisaatioJyväskylän kaupunki (0174666-4 )
Vapaudenkatu 32 / PL 193
FI-40101 Jyväskylä
http://www.jyvaskyla.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö Latuinfo-järjestelmä
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/61662/notice/87296/overview
Originaali JSON tietue87296.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö vaan tietopyyntö ja kutsu järjestettävään markkinavuoropuheluun. Ilmoituksessa mainitut hankintamenettelyä, määräaikoja, valintaperustetta, osatarjousten ja vaihtoehtoisten tarjousten hyväksymistä sekä muut hankintaa koskevat tiedot ovat alustavia eivätkä sido hankintayksikköä toteuttamaan suunnitteilla olevaa hankintaa niiden mukaisesti. Tietopyyntö ei sido Jyväskylän kaupunkia eikä hankinnasta kiinnostuneita markkinatoimijoita hankintaan. Tietopyynnöllä on tarkoitus selvittää latuinfo-järjestelmän kilpailuttamiseen, sopimuksiin ja palveluntuotantoon liittyviä kysymyksiä, jotta hankinta voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Hankinnan keskeisenä tavoitteena on hankkia helppokäyttöinen ja moderni järjestelmä, jota kehitetään jatkuvasti toimittajan toimesta. Erityisesti jälkimmäisestä tavoitteesta johtuen järjestelmä halutaan hankkia ohjelmistopalveluna. Latuinfo-järjestelmää käyttävät niin latujen kunnostajat kuin aktiiviset hiihtäjät. Latujen ylläpitäjät ovat sekä kaupungin työntekijöitä että ostopalveluna hankittavia palveluntarjoajia. Tahtotila on, että ylläpitäjät voivat päivittää tietoja työn suorittamisen aikana tai sen jälkeen. Toiveena on, että latukoneiden sijaintia voidaan seurata karttanäkymästä. Tarvittaessa sijaintitiedon julkaisua halutaan viivästää esim. 20 minuuttia, etteivät aktiiviset hiihtäjät seuraa konetta ladulla. Työnjohdolle sen sijaan halutaan tarjota mahdollisuus reaaliaikaiseen koneen seurantaan. Hiihtäjillä halutaan tarjota mahdollisuus jättää palautetta latujen kunnosta tai muista havainnoista, kuten kaatuneista puista. Palautetta varten voidaan hyödyntää kaupungin yleistä palautekanavaa, jossa olemassa olevat prosessit palautteiden käsittelyyn. _____________________________________________________________ VASTAAMINEN JA ILMOITTAUTUMINEN Tietopyyntöön vastataan ja markkinavuoropuheluun ilmoittaudutaan sähköpostitse. Vastaus tietopyyntöön ja ilmoittautuminen markkinavuoropuheluun tulee jättää viimeistään 20.12.2021. Markkinavuoropuhelut on tarkoitus järjestää joulu-tammikuun aikana. Tilaaja voi järjestää vuoropuheluita, jo tietopyynnön vastausaikana. Vuoropuhelut järjestetään etäyhteydellä erikseen jokaisen ilmoittautuneen kanssa. Mikäli vuoropuheluun ilmoittautuneita on yli 4 toimijaa, voi Tilaaja päättää järjestää vuoropuhelun myös yhtenä tilaisuutena, jonne kutsutaan kaikki ilmoittautuneet yhtä aikaa. Alle on koottu Tilaajan tämän hetkisiä ajatusluonnoksia latuinfo-järjestelmän ominaisuuksista, käytettävyydestä ja vaatimuksista. Tietopyyntöön vastataan kommentoimalla tilaajan luonnoksia, sekä vastaamalla lopun kysymyksiin. Voit esimerkiksi kopioida kommentoitavan materiaalin wordiin tai sähköpostiin, kirjoittaa kommentit ja lähettää sen ilmoittautumissähköpostin liitteenä. Ilmoittautuminen sisältäen vastaukset ja kommentit tulee lähettää määräaikaan mennessä sähköpostiin [email protected] Sähköpostin otsikoksi: Ilmoittautuminen markkinavuoropuheluun/ Latuinfo KOMMENTOITAVA MATERIAALI Tavoiteltavat ominaisuudet Latuinfo on www-pohjainen palvelu, johon päivitetään hiihtolatujen kunnostustiedot. Sen avulla käyttäjät voivat seurata milloin ladut on viimeksi kunnostettu. Kunnostettujen latujen päivittyminen karttanäkymään Kunnostettujen latujen päivittyminen luettelonäkymään Mobiiliversio YLEISTÄ Miellyttävä ulkoasu Mahdollista valita/vaikuttaa käytettävään karttapohjaan (hyvä ulkoasu); onko vaatimuksena kaupungin oma karttapalvelu vaiko palvelun tarjoajan käyttämä kartta? Lipas -palvelussa on reitistöt joita kaupungin on ylläpidettävä. Huomioitava tämä, että voiko jotenkin yhdistää. karttapohjassa tärkeää selkeys, maastokarttamaisuus; esim. korkeuskäyrät tai viistonäkymä Aloitussivuna laaja koko kaupungin alueen kartta josta voi valita klikkaamalla haluamansa reitistön (reitistöt ja niiden kunnostustilanne aukeaa) Listaus viimeksi kunnostetuista laduista aikajärjestyksessä Ladun tai reitin tiedot: Tieto perinteisen / vapaan hiihtotyylin ladusta Tieto ladun pituudesta Tieto ladun valaistuksesta Ns. tilakortit reitistökokonaisuuksista (reittien pituudet, valaistukset, reittiprofiilit, laavut, hiihtomaat, pysäköintialueiden koko, bussiyhteydet ym..) Latujen luokittelu vaikeustason mukaan (värikoodaus) -> Erilaisia listauksia reiteistä, esim. Helpot ladut.. Infotietoja eri asioista, esim. Latujen kunnostuksen periaatteet Vuorovaikutustoiminto. Ylläpitäjän mahdollista tiedottaa käyttäjiä tekstillä/kuvilla erilaisista asioista. (Joku oma hahmo, “latuniilo”/”roskattomuuskettu”..) Avoin rajapinta reiteistä ja kunnossapitotiedoista, esim. Lipas -integraatio Azure AD SSO:n käyttäminen kaupungin työntekijöillä Lisäksi tarve paikallisille tunnuksille palveluna ostettaville resursseille (esim. Kelkkareittejä) LATUJEN YLLÄPITO puhelimella helposti tehtävä latutietojen päivitys reittien muutoksien tekeminen -> voiko hyödyntää GPS:n piirtämää jälkeä? Muutos manuaalisesti kartalla olevaan reittiin huomautukset, vaaranpaikat, poikkeustilanteet ym. merkitseminen karttapohjaan -> latumiehen tekemänä paikan päältä esim. matkapuhelimella tai toimistolta Latujen kunnossapitopäivityksen valitseminen automaattiseksi(gps)/manuaaliseksi Valinta mitä latutyyppiä on kunnostettu eli perinteinen tai / ja vapaa Kunnossapidon päättymisen merkitseminen Karttapohjassa ladun kunnostustiedot värikoodeina, esim, kunnostettu latu vihreä, kunnostuksen ollessa käynnissä esim. vilkkuva väri (ohjeistuksena hiihtäjille välttää tällöin ko. reittiosuudelle menemistä vielä), myös alkutalven pohjustustyöt ensimmäisillä vähillä lumilla. Merkintä siitä, että reitistön kunnostus on aloitettu, latukone liikkeellä. Mahdollisuus myös koneenkuljettajan ilmoittaa seuraavista lähituntien aikana kunnostettavista reiteistä. LOPPUKÄYTTÄJÄ puhelimella käytettävä ei vaadi kirjautumista Tiedon jakaminen vioista/huomioista ym. Latuhuollolle -> palautekanava Palautekanavaan (s-asiointi.jkl.fi) linkki palvelusta – voisiko toimia palautekanavana, koska kaupungissa on tälle kuitenkin prosessi olemassa jo Palautteiden anto, nopea/suora palaute valittuun sähköpostiosoitteeseen (reittivastaavat, valaistukset suoraan huollolle SähköVialle) -> palautekanava Maastosta/latuympäristöstä otettujen kuvien/videon katsomismahdollisuus (vrt. Googlen street View –hahmo) Käyttäjä voi asettaa oman aloitussivunäkymän (Esim. Palokan reitistö) -> kirjanmerkki tai cookies à ei rekisteröitymistä GPS-SEURANTA Latukoneiden gps-seurannan mahdollisuus haluttaessa (mahdollisuus viivästykseen; esim. 30 min) Sijaintitiedon ilmoittaminen mahdollista erillisellä gps-laitteella Sijaintitiedon ilmoittaminen mahdollista matkapuhelimella Kunnostustiedon päivittäminen matkapuhelimella Minkälaisia vaatimuksia GPS:lle on? Tarkkuus tms? Laitteet – onko gps-paikantimet ostettava, voiko vuokrata? Kuka asentaa Laitteiden huolto, kuka hoitaa Kuka laitteista vastaa RAPORTOINTI Raportointi kunnossapidosta, esim. ajetuista kilometreistä, loki milloin on päivitetty ym. Kunnostushistorian tallentuminen (vain ylläpidon nähtäväksi) OPTIOITA Mahdollisuus antaa palautetta latujen kunnosta (kts ylempi) Parkkipaikat osoitteineen merkittynä kartalle Kelikameroiden lisääminen Latukoneista satunnaisia live-kuva -pätkiä (ns. auton tuulilasikamera) (sadetilanne, sataneen lumen määrä, tuisku, upea auringonnousu, muita fiilistelykuvia/tilanteita..) Laajennusmahdollisuus koskemaan myös esim ulkokenttien kunnostuspäivitykseen tulevaisuudessa? tavoitteena toistaiseksi voimassa oleva sopimus Kysymykset vastaajalle: Kuka osallistuu markkinavuoropuheluun? Osallistuja puh. nro. ja sähköposti Miten ratkaisu on hinnoiteltu ja suuntaa-antava hintaluokka? Mielellään esimerkki laskelma hinnoittelusta. Tunnistatko muita markkinatoimijoita, jotka tuottavat latuinfo-järjestelmiä? Jos vastasit edelliseen kyllä, niin ketä? Kerääkö tai käsitteleekö järjestelmä henkilötietoja? Mikä seuraavista markkinavuoropuheluajankohdista sopii? Torstai 16.12.2021 klo 14-15 Torstai 16.12.2021 klo 15-16 Maanantai 3.1.2022 klo 12-13 Maanantai 3.1.2022 klo 13-14
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
Aluekoodi
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset