This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-09-21
Ilmoituksen numero2021-082216
TED numero
OstajaorganisaatioMikkelin kaupunki (0165116-3 )
PL 33
FI-50101 Mikkeli
http://www.mikkeli.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö / kutsu markkinavuoropuheluun: Mikkelin kaupungin henkilöstöravintolapalveluiden uudelleenjärjestäminen ja kehittäminen
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/58345/notice/82216/overview
Originaali JSON tietue82216.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTämän ennakkoilmoituksen tarkoituksena on käynnistää markkinavuoropuhelu liittyen Mikkelin kaupungin virastotalolla sijaitsevien henkilöstöravintolapalveluiden uudelleenjärjestämiseen ja kehittämiseen. Mikkelin kaupungin virastotalon ensimmäisessä kerroksessa sijaitsee ravintolatila, jossa on tieto-pyynnön liitteenä olevan pohjapiirustusten mukaiset keittiö-, ravintola- ja kokoustilat. Huom. liitteessä ”Henkilöstöravintolan keittiötilat” on ajan tasalla olevat tiedot keittiön layoutista ja laitekannasta. Osoite: Maaherrankatu 9-11, 50100 Mikkeli. Mikkelin kaupunki hakee tiloihin yrittäjää, joka tuottaa arkipäivisin lounasateriapalveluita ja kaupungin virastotalon korttelissa tarvitsemat tilaustarjoilupalvelut. Yrittäjän on mahdollista kehittää toimintaa esim. kahvilapalveluilla ja/tai laajentaa toimintaa ilta-aikoihin ja viikonloppuihin. Myös virastotalon, kaupungintalon ja pääkirjaston keskelle jäävää Pikkutoria on mahdollista käyttää palvelu- ja tapahtumatuotannossa. Tässä ilmoituksessa mainituista palveluiden tuottamista koskevista ehdoista voidaan neuvotella. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on yhdessä potentiaalisten tarjoajien kanssa kehittää hanketta ja toteutusmuotoja sekä hankintamenettelyä. Tämä ennakkoilmoitus ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, eikä sen julkaisemisella aloiteta tarjouskilpailua, vaan kyseessä on selvitykseen ja markkinakartoitukseen liittyvä tietopyyntö. Tämä ennakkoilmoitus ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan hankintaa. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei vaikuta tarjoajan asemaan mahdollisessa varsinaisessa tarjouskilpailussa. Kilpailutuksen voittavan palveluntuottajan kanssa solmitaan käyttöoikeussopimus, joka sisältää nykyisen henkilöstöravintolan toimitilojen vuokrauksen. Perustiedot: Tilat - neliömäärä: - ravintolasali 190 m2 sisältäen naulakon ja tarjoilualueen - kabinetti 31 m2 - keittiö yhteensä 97 m2 sisältäen varastot, toimistotilan ja astiahuollon - keittiöhenkilökunnan pukuhuone ja wc 14,5 m2 - asiakas-wc (2 kpl) ja lisää naulakkotilaa virastotalon Maaherrankadun puoleisen sisään-käynnin läheisyydessä, noin 20 metrin päässä ravintolasalin sisäänkäynnistä - asiakaspaikkamäärä ravintolasalissa noin 70 paikkaa ja kabinetissa, pöytäjärjestyksestä riippuen, 20 – 30 paikkaa. Kabinetin ja ravintosalin välinen siirtoseinä on tarvittaessa avattavissa ja tila yhdistettävissä yhdeksi tilaksi. Kalusteet, koneet ja laitteet: - Keittiön laitekanta on pääosin uusittu vuonna 2017, pl. yhdistelmäuunit (2 kpl, 10-johteisia), jotka ovat noin 10 – 12 vuoden ikäisiä - Ravintolasalissa on ruokapöytien ja -tuolien lisäksi kiinteä tarjoilulinjasto, jossa on pieni kylmälasikko ja 3 x GN1/1 + 1 GN lämminhaude. Tarjoilulinjaston takana on kiinteät kaapistot ja sivussa kaapistoja sekä 2 x 10 ltr:n säiliöillä varustettu, vesijohtoverkkoon kytketty kahvinvalmistuslaite ja vesipiste. - Ravintolasalissa on keskilattialla tarjoilulinjasto (vm. 2010) varustettuna kolmella 2 x GN1/1 kylmähauteella, neutraalitasoilla ja lasikorijakelimella. Olemassa oleva asiakaspotentiaali: - Virastotalon korttelissa (virastotalo, kaupungintalo ja pääkirjasto) työskentelee yhteensä noin 220 Mikkelin kaupungin työntekijää ainakin osan aikaa viikosta. Lisäksi tiloissa asioi kuntalaisia päivittäin. Pääkirjastossa, jossa päivittäin käy noin 1 200 kuntalaista, ei ole saatavilla kahvilapalveluita, mutta niitä on mahdollista tarjota virastotalon ravintolatiloissa tai mahdollisesti kirjaston tiloissa. - Mikkelin kaupunki käyttää vuosittain noin 70 000 eur alv. 0 % erilaisiin tilaustarjoiluihin. Pääosan muodostavat kaupunginvaltuuston ja -hallituksen sekä eri lautakuntien kokoustarjoilut, joita vuodessa on yhteensä noin 120 kpl. Tilaustarjoiluihin sisältyy myös esim. lounastilauksia ja kokouskahvitarjoiluja. Joitakin kertoja vuodessa Mikkelin kaupunki osoittaa vieraanvaraisuutta tarjoamalla yhteistyökumppanille vastaanoton, joka voi olla luonteeltaan esim. cocktail-tilaisuus tai buffet-ruokailu. Tilaustarjoilujen osallistujamäärä vaihtelee tilaisuuden mukaan muutamasta osallistujasta noin sataan henkilöön. Pääosa tilaustarjoiluista toimitetaan asiakkaan varaamiin virastotalon korttelin tiloihin, tarvittaessa myös ilta-aikaan tai viikonloppuisin. Palveluiden tuottamisessa arvostettavia asioita (alustavia tekijöitä vuoropuhelun pohjaksi) - palveluiden tuottajalla on kokemusta lounasravintola- ja tilaustarjoilutoiminnasta sekä tarvittavat henkilöresurssit ja osaaminen kannattavan ravintolatoiminnan tuottamiseen - palveluiden tuottajalla on kehittämisideoita lounaspalveluita laajemmasta toiminnan kehittämisestä ja palveluiden tuottamisesta - palveluiden tuottaja tarjoaa arkipäivisin lounasaterioita, jolloin tarjolla on vähintään 2 eri vaihtoehtoa. Eduksi katsotaan, jos vähintään yksi vaihtoehdoista on terveellinen ja kevyt vaihtoehto. Eduksi katsotaan myös, jos tarjottavien tuotteiden valmistuksessa ja raaka-ainevalinnoissa huomioidaan yleisimmät erityisruokavaliot (mm. laktoositon, gluteeniton). - Palveluiden ja tuotteiden kehittämiseen kannustetaan eikä hinnoittelua rajata. Eduksi katsotaan, jos Mikkelin kaupungin henkilöstöllä ja luottamushenkilöillä on mahdollisuus ruokailla muita asiakkaita edullisempaan sopimushintaan. Kaupunki ei kuitenkaan osallistu ateriakustannuksiin esim. maksamalla subventiota palveluiden tuottajalle. - Mikkelin kaupungin arvoihin kuuluu kestävän kehityksen tukeminen kaikissa toiminnoissa. Eduksi katsotaan, jos palveluiden tuottaja huomioi omassa toiminnassaan elintarvikkeiden alkuperän (kotimaisuus ja lähiruoka), edistää elintarvikkeiden kestäviä tuotantotapoja ja tuo toiminnassaan esiin näitä arvoja. Vuokra: - Alustava vuokraindikaatio ilman muutostöitä olemassa oleviin tiloihin on 13 - 15 eur/m2. Tiloihin voidaan tehdä muutostöitä palvelun tuottajan esityksestä palveluiden tuottamisen edistämiseksi. Muutostöiden vaikutus lopulliseen vuokraan lasketaan tapauskohtaisesti. - Vuokraan sisältyy sähkö, vesi, lämpö ja jätehuolto sekä olemassa olevien koneiden, laitteiden ja kalusteiden käyttöoikeus. - Palveluiden tuottaja vastaa tilojen siivouksesta. - Olemassa olevien koneiden ja laitteiden huolto- ja korjauksesta sekä uusien, vastaavanlaisten laitteiden hankinnasta vastaa vuokraaja, myös huoltojen osalta. Muiden tarvittavien koneiden, laitteiden, kalusteiden ja toiminnassa tarvittavan irtaimiston hankinnasta vastaa palvelun tuottaja. Sopimuskausi on lain edellytysten mukaisesti määräaikainen, 2 vuotta + 2 optiovuotta. Palveluiden tuottamisen kehittämismahdollisuuksia: - Palveluiden tuottajan on mahdollista käyttää kaupungin virastotalon, kaupungintalon ja pääkirjaston keskelle jäävää Pikkutoria keskieurooppalaiseen tyyliin palveluiden tuottamiseen ja tapahtumien järjestämiseen ajankohtana, joka edistää toiminnan kehittämistä (myös iltaisin ja viikonloppuisin). - Kabinetista on valmis uloskäynti Vilhonkadun puoleiselle sisäpihan terassialueelle, jonka voi kattaa ja jota voi kehittää talon tyyliä kunnioittaen - Palveluiden tuottaja saa haluamallaan tavalla markkinoida palveluitaan eri medioissa - Näkyvyyttä on mahdollista lisätä esim. ravintolasalin ikkunoiden teippauksilla ja/tai ständeillä eri sisäänkäynneillä edellyttäen, että ne kunnioittavat talon tyyliä ja tukevat ravintolan toimintakonseptin menestystä. Tarkemmasta toteutustavasta neuvotellaan vuokranantajan kanssa. ALUSTAVA AIKATAULU: - Tilat luovutetaan valitun yrittäjän käyttöön sopimuksen mukaan. TILOJEN ESITTELY: Tilojen esittelyyn osallistuminen: Tilojen esittely järjestetään 5.10.2021 markkinavuoropuhelutilaisuuden jälkeen. KYSELY JA MARKKINAVUOROPUHELU: Markkinavuoropuhelu pidetään Mikkelin kaupungintalon II kerroksessa lautakuntien kokoushuoneessa 5.10.2021 klo 15.00 alkaen (Raatihuoneenkatu 8-10). Ilmoittautuminen osoitteeseen [email protected] 1.10.2021 kello 15:00 mennessä. Alustava ohjelma: - Asian esittely - Keskustelu aiheesta - Mahdollinen hankintamenettely - Tilojen esittely
Hankintanimikkeistö (CPV) pääHotelli-, ravintola- ja vähittäiskauppapalvelut (55000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
Aluekoodi
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset