This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-09-14
Ilmoituksen numero2021-081809
TED numero
OstajaorganisaatioYleisradio Oy (0215438-8 )
Uutiskatu 5
FI-00240 Helsinki
http://www.yle.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: Logistiikka- ja postipalvelut
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/58085/notice/81809/overview
Originaali JSON tietue81809.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausYleisradio (‘Yle’) täyttää 100 vuotta vuonna 2026. Yleisradio vahvistaa suomalaista yhteiskuntaa, kulttuuria ja ymmärrystä toisistamme yhteisten kokemusten, luotettavan tiedon ja inspiroivien elämysten avulla. Ylen strategian mukaan keskustelemme yleisöjen kanssa, jotta ymmärrämme, mitä he meiltä toivovat ja mitä he meistä ajattelevat. Toimivat ja luotettavat logistiikkaratkaisut ovat olennainen osa kokonaisvaltaista palveluamme. Voidaksemme entistä paremmin palvelemaan jatkossakin, olemme uudistamassa logistiikka- ja postipalveluiden sopimuskokonaisuuttamme. Yle järjestää markkinakartoituksen, jonka kohteena on logistiikka- ja postipalveluiden hankinta vuosille 2022 - 2026 (alustavasti suunniteltu sopimuskausi). Tavoitteena on että sopimuskausi alkaisi vuodenvaihteessa 2022 tai heti vuoden 2022 alkukuukausina. HANKINTA KOOSTUU SEURAAVISTA OSA-ALUEISTA - LOGISTIIKKAPALVELUT hoidetaan tällä hetkellä pääosin Ylen oman henkilöstön voimin. Tämän osalta hankintaan sisältyy Ylen logistiikan päivittäistoiminnoista vastaavan työntekijän avustaminen/työparina toimiminen, 50-100 %:n päivittäisellä työajalla sekä poissaolojen sijaistaminen (vuosilomat, mahdolliset muut sairaus- ym. poissaolot). Päivittäinen palveluaika klo 8-16 ja työmääräarvio 0,5 - 1 htp. - POSTIPALVELUIDEN osalta hankintaan sisältyvät postipalveluiden päivittäistoimintojen hoitaminen riittävin resurssein. Postipalveluihin kuuluu sisäinen postin nouto ja jakelu sekä kotimaan ja ulkomaan lähetysten käsittely. Päivittäinen palveluaika klo 6-14 ja työmääräarvio 2 htp. - LÄHETTIPALVELU käsittää autolähetin palvelut, mikä tarkoittaa sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden tilauksista tapahtuvia lähetyskuljetuksia sekä Ylen Pasilan kampuksen alueella, että pääkaupunkiseudulla. Lisäksi lähetti avustaa esim. postin käsittelyssä tarvittaessa. Hankintaan sisältyy lähettipalvelun hoitaminen riittävin resurssein. Päivittäinen palveluaika klo 7:30-15:30 ja työmääräarvio 1 htp. Alan yrityksiä pyydetään osallistumaan markkinavuoropuheluun jättämällä vastaus tähän tietopyyntöön. MARKKINAKARTOITUKSEN TAVOITTEET Ylen tavoitteena on kilpailuttaa Pasilan logistiikka- ja postipalvelut syksyn 2021 aikana. Ennen varsinaista tarjouskilpailua haluamme keskustella alan toimijoiden kanssa ja saada käsityksen tarjolla olevista erilaisista ratkaisuista ja palveluvaihtoehdoista. Markkinakartoituksen avulla pyrimme löytämään taloudellisesti ja toiminnallisesti parhaat ratkaisut vastuullisesti tuotettuna. Lisäksi tavoitteena on kartoittaa markkinoilla olevien palveluiden/palveluntarjoajien osalta - näkemykset palvelun toteuttamisesta ja erilaisista ratkaisuvaihtoehdoista - tunnistaa, millaisia mahdollisuuksia markkinoilla olevat palvelut voivat tarjota lyhyellä ja pitkällä aikavälillä palvelun kehittämiseen - arvioida erilaisten palvelumallien sopivuutta Ylen tarpeisiin Myöhemmin käytävässä vuoropuhelussa teemoja ovat mm. - Palvelun tuottaminen, palveluratkaisut - Palvelun reunaehdot - Vastuullisuus - Hinnoittelu MARKKINAKARTOITUKSEEN OSALLISTUMINEN Tarjoajia pyydetään vastausta jättäessä vastaamaan seuraaviin kysymyksiin. Voitte tarvittaessa antaa lisätietoa liitteillä. 1. Palvelut yleisesti a) Kokemuksenne vastaavan palvelukokonaisuuden tuottamisesta? Voitte kuvata esim. millaisia referenssejä teillä on. b) Millaisella toimintamallilla työskentelette / tuotatte vastaavaa palvelua? c) Pystyttekö tarjoamaan kaikkia hankinnan kohteen kuvauksessa mainittuja palveluita? d) Onko lisäksi muita tähän kokonaisuuteen liittyviä palveluita, joita voitte tarjota? 2. Henkilöstö a) Millaista henkilöstöä on tarjolla palvelun tuottamiseen (kokemus ja osaaminen, skaalautuvuus) b) Henkilöstön mitoitus ja varahenkilöjärjestelyt c) Päivittäisjohtamisen toimintamalli d) Tarjoajan sijaisjärjestelyiden kuvaus, miten varmistetaan palveluiden katkeamaton saatavuus 3. Asiakkuuden yhteistyömalli a) Minkälaista yhteistyötä asiakkaan kanssa tehdään b) Raportointi ja (päivittäis-)viestintä 4. Yritysvastuullisuus a) Miten ympäristöasiat huomioidaan yrityksenne toiminnassa? b) Miten muut vastuullisuusasiat huomioidaan yrityksenne toiminnassa? 5. Näkemys palvelun hinnoittelumallista a) Ehdotuksenne hinnoittelusta b) Mitkä lisäarvoa tuottavat tekijät eniten vaikuttavat hinnoitteluun? c) Muuta hinnoittelussa huomioitavaa? 6. Sopimustekniset asiat a) Mikä on toivottu sopimuskauden pituus, perusteluineen? b) Sopimusrakenne; onko mielestänne määräaikainen sopimus (esim. 3+2v) suositeltavampi kuin toistaiseksi voimassa oleva? Perustelkaa vastaus. c) Mitä muuta toivotte tässä yhteydessä huomioitavan? 7. Muita huomioitavia seikkoja a) Mahdolliset muut seikat joita toivotte huomioitavan tulevassa tarjouskilpailussa? Pyydämme hankinnasta kiinnostuneita tarjoajaehdokkaita ilmoittautumaan 30.9.2021 mennessä sähköpostitse osoitteeseen: [email protected]. Vastauksen voi jättää myös yhteistyössä alihankkijan tai kumppanin kanssa. Ilmoittautumisen yhteyteen pyydämme liittämään yleisluontoisen kuvauksen tarjoamastanne palvelusta peilaten edellä kuvattuun kokonaisuuteen. Voitte tarvittaessa liittää viestiin myös em. kysymyksiin lisätietoa sisältäviä liitteitä. Koska tapaamisiin varatut ajat ovat rajalliset, tapaamme ne tarjoajat, joiden vastaus täyttää kattavimmin tarpeemme. Markkinavuoropuhelut toteutetaan etätapaamisina (n. 1h). Aikataulutamme tarvittavat tapaamiset heti ilmoittautumisten saapumisen jälkeen. Tapaamisaikaehdotukset lähetetään ilmoittautujan sähköpostiosoitteeseen. Tavoitteena on käydä tarkentavat keskustelut lokakuun aikana sekä julkaista tarjouspyyntö loppuvuodesta 2021. YLEISTÄ TIETOPYYNNÖSTÄ Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan osana markkinakartoitusta julkaistu tietopyyntö. Vastaukset tietopyyntöön käsitellään luottamuksellisina ja niitä käytetään vain kilpailutuksen ja tarjouspyynnön valmistelussa. Osallistuminen ei edellytä osallistujaa jättämään tarjousta, eikä osallistuminen vaikuta tarjoajan asemaan tulevassa tarjouskilpailussa. Osallistumisesta ei makseta korvausta. Tämä ilmoitus ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan hankintaa. Yle voi jättää hankinnan toteuttamatta tai siirtää sen aikataulua. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään vasta markkinakartoituksen jälkeen. Kysymyksiin vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä se ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Yle ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta vastaamisesta eikä korvata vastaamisesta mahdollisesti aiheutuvia kustannuksia.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääKuljetuspalvelut (jätteen kuljetusta lukuun ottamatta) (60000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutKuljetusten tuki- ja apupalvelut; matkatoimistopalvelut (63000000)
Toimiston sisäiset posti- ja lähettipalvelut (64122000)
Varastointi- ja noutopalvelut (63121000)
Aluekoodi
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset