This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-08-20
Ilmoituksen numero2021-080290
TED numero
OstajaorganisaatioVantaan kaupunki (0124610-9 )
PL 1100
FI-01030 Vantaan kaupunki
http://www.vantaa.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: Sovellus opiskelijoiden tuen tarpeiden tunnistamiseen
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/57165/notice/80290/overview
Originaali JSON tietue80290.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvaus Tietopyyntö: Sovellus opiskelijoiden tuen tarpeiden tunnistamiseen Tämän tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoilla olevia pilvipalveluina tarjottavia palveluita, joiden avulla saadaan automatisoitua opiskelijan ohjauksen ja tuen tarpeen tunnistamista. 1. Tietopyynnön kohde Tietopyynnön kohde on opetuksen käyttöön tuleva SaaS-palvelu, joka toimii opiskelijan ohjauksen ja tuen tarpeen tunnistamisen apuna. Tavoitteena on löytää ratkaisu, jonka avulla yhä useampi nuori voi saada henkilökohtaista apua varhaisessa vaiheessa ja henkilökunnan mahdollisuudet auttaa nuoria paranevat. Tarkoituksena on 1) tunnistaa opiskelijan tarvitsema ohjaus ja tuki aiempaa paremmin sekä 2) tavoittaa opiskelijoita, joita tämänhetkisten käytössä olevien menetelmien avulla on haastava tavoittaa. Syksyllä 2021 voimaan tulleen lukion opetussuunnitelman myötä opiskelijoita ohjataan ”koko koulu ohjaa” periaatteella. Ohjaustoiminta kuuluu siis opinto-ohjaajan lisäksi laajemmalle joukolle ammattilaisia. Ohjauksen avulla opiskelija mm. parantaa valmiuksiaan selviytyä muuttuvissa elämäntilanteissa, oppii tuntemaan ja arvioimaan lukio-opintojaan sekä suunnittelemaan jatko-opintoja ja uraansa. (LOPS 2019.) Tuen tarkoituksena (sis. oppimisen tuki ja opiskeluhuolto) puolestaan on tukea opiskelijaa lukio-opintojen suorittamisessa sekä edistää hänen hyvinvointiaan, jaksamistaan ja terveyttään. Lisäksi tavoitteena on antaa valmiuksia jatko-opintoihin siirtymiseen (LOPS 2019). Tukeen kuuluu myös oppilaitosyhteisön hyvinvoinnista sekä opiskeluympäristön terveellisyydestä ja turvallisuudesta huolehtiminen, mutta tässä tietopyynnössä tuella viitataan yksilökohtaisesti annettavaan tukeen. Lukiolain (714/2018) 28 §:n 2 momentin mukaan oppimiseen liittyvää tuen tarvetta tulee arvioida opintojen alussa sekä säännöllisesti opintojen edetessä. Yksilökohtaisen opiskeluhuollon tehtävänä puolestaan on tunnistaa opiskelijan yksilöllisiä tuen tarpeita sekä varhaisessa vaiheessa ehkäistä ongelmia ja huolehtia tarvittavan tuen järjestämisestä (LOPS 2019). Jotta nuori saa tarvitsemaansa tukea ja ohjausta, haluamme tukea oppilaitosten henkilökuntaa tunnistamaan opiskelijan tarpeita. Tarpeet voivat liittyä esimerkiksi opintoihin (suunnittelu ja opintojen eteneminen, oppimiseen liittyvä tuki, yo-kirjoitukset, jatko-opinnot ja työelämä) tai hyvinvointiin ja terveyteen (jaksaminen, motivaatio, mielenterveys, sosiaalinen hyvinvointi). Tunnistettavat tarpeet on tarkoitus suunnitella tarkemmin yhdessä palveluntarjoajan kanssa pilottivaiheessa. Toivottavia ominaisuuksia palvelulle on mm: - Palvelun skaalautuvuus/soveltuvuus moniin käyttötarkoituksiin. Palvelun käyttötarkoituksia on monia, joten palvelua tulisi pystyä muokkaamaan käyttötarkoituksen mukaan. Eli palvelua tulisi pystyä käyttämään hyödyksi useammassa eri teemaan liittyvässä pilotissa. Palvelua voidaan muokata yhdessä toimittajan kanssa tai mahdollisesti itsenäisesti ilman toimittajaa. - Palvelu voi hyödyntää esimerkiksi automatisointia tai chattibottia. Tarkoituksena on, että palvelu myös keventäisi henkilökunnan työkuormaa. - Helppokäyttöisyys ja tavoitettavuus opiskelijoiden näkökulmasta. Preferoidaan palvelua, joka ei vaadi opiskelijoiden näkökulmasta etukäteisvalmistelua ja joka on helppokäyttöinen opiskelijalle. Lisäksi palvelun tulisi tavoittaa opiskelijoita. - Oppilaitoksen henkilökunnalla tulisi olla käytössä seurantajärjestelmä, jonka avulla henkilökuntaan kuuluva näkee, kuka tarvitsee hänen apuaan. Seurantajärjestelmän tulisi olla helppokäyttöinen. 2. Olemme kiinnostuneita kokonaispalvelusta, joka sisältää: • Ratkaisumalli pilvipalveluna o Pilvipalveluna eli SaaS-palveluna EU- tai Eta-alueelta. o Selainpohjainen ja toimii viimeisimmillä selainversioilla (Chrome 36.x., Firefox 3.x, Safari 14.x.) o Käytettävissä 24/7, tuki 8.00-16.00 (arkisin) o Pääkäyttäjätehtävät Tilaaja hoitaa itse kuten esim. palvelun käyttöoikeuksien hallinnoinnin • Jatkuvan palvelun toimitusmallit o Tarkoituksena määräaikainen pilotti (n. 1 vuosi) ja sen jälkeen toistaiseksi. • Hinnoittelu ja suuntaa antava hintahaarukka o Pilvipalvelun hinnoittelumalli käyttöönotto o Ylläpitopalvelun vuosihinta eriteltyinä ensimmäisen ja toistaiseksi olevan sopimuksen osalta o Mahdolliset käyttöönottokoulutukset • Rajapinnat o Onko API-rajapinta? o Onko rajapintojen osalta muuta huomioitavaa? • Analytiikka o Palvelu sisältää oppilaitoksille raportteja, esimerkiksi anonymisoidusti kokonaiskuvaa oppilaitoksen tilasta (esim. tuen tarpeesta) o Palvelun olisi hyvä tuottaa yleistä käyttötilastoa • Käytettävyys o Helppokäyttöisyys sekä käyttäjän että pääkäyttäjän osalta • Muita selvennettäviä asioita o Käyttäjäroolit ja oikeudet • Tietoliikenne o Miten tietoliikenne on suojattu? Pyydämme tähän liittyvän kuvauksen. • Tietosuoja- ja tietoturva-asiat o Toimittajan tulee ilmoittaa, miten tietosuoja- ja tietoturva-asiat on hoidettu. • Integraatiotarve o Mahdollinen pääkäyttäjien ja käyttäjien integraatiot Vantaan kaupungin Azure AD:hen • Saavutettavuus-direktiivin vaatimuksiin vastaaminen o Onko palvelu WCAG2.1 A- ja AA-tason kriteerien mukainen 3. Tietopyynnön vastaukseen tulee sisältyä mm. seuraavat asiat: • Vastaukset yllä oleviin asioihin (kohta 2) • Kuvaus palvelun käyttöönotosta • Kuvaus palvelusta ja tietojen syöttämisestä • Hinnoittelumallit SaaS-palveluna sekä lisäksi muut mahdolliset kustannukset • Hinnoittelu kokonaispalveluna vai transaktiokohtainen hinta / hinnoitteluperiaatteet ja määrä • Referenssit: vastaavat toteutukset muissa organisaatioissa, mielellään oppilaitoksissa • Toiminnallinen kuvaus
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
Aluekoodi
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset