This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-05-26
Ilmoituksen numero2021-074379
TED numero
OstajaorganisaatioHämeenlinnan kaupunki (0146921-4 )
PL 84
FI-13101 Hämeenlinna
http://www.hameenlinna.fi/
Hankinnan otsikkotiedotTIETOPYYNTÖ/MARKKINAKARTOITUS: SYSTEEMISEN LASTENSUOJELUN ASIAKASPROSESSIA TUKEVA PALVELUTUOTANNON OHJAUSJÄRJESTELMÄ
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/54119/notice/74379/overview
Originaali JSON tietue74379.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHaluamme kartoittaa tällä tietopyynnöllä markkinoilla olevia toimijoita, joilla on joko tuotantovalmis tai toiminnallisuuksiltaan lastensuojelun systeemistä asiakasprosessia tukeva ohjelmistopalvelu tai muu digitaalinen sovellus. Hämeenlinnan kaupungin perhe- ja sosiaalipalveluiden asiakastyössä hyödynnetään tällä hetkellä systeemisen asiakastyön menetelmiä ja visiona on, että systeemisen suhdeperustaisen työotteen ydinelementit tulevat muodostamaan laajenevasti koko organisaation tuloksellisuuteen ja vaikuttavuuteen tähtäävän toimintakehyksen. Tähän tarvitaan digitaalisia työvälineitä, jotka tukevat systeemistä suhdeperusteista työotetta. Hankinnan alustava kuvaus, tavoitteet ja vaatimukset Tuotteen toiminnollisuuksilla tulee pystyä tukemaan asiakastyössä systeemisen työotteen ydinelementtejä, joita ovat siis systeeminen tiimi, systeeminen viikkokokous ja systeeminen asiakastyö. Tämä tarkoittaa, että tuotteen toiminnollisuuksien tulee tukea asiakasprosessia systeemiselle työotteelle ominaisissa osa-alueissa, joita ovat mm: 1. perheen kokonaistilanteeseen tutustuminen tavalla, joka on linjassa sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain edellyttämän kokonaistilanteen selvittämisen kanssa koskien tavoitteita, voimavaroja, riskitekijöitä ja keinoja tavoitteisiin pääsemiseksi 2. lapselle ja perheelle merkityksellisten vuorovaikutussuhteiden olemassaolon ja niiden laadun tutkimista 3. systeemisen tiimin kokoonpanon ja ammattiroolien hallinta sekä kunkin tiimin asiakkuuksien hallinta 4. Systeemisen viikkokokouksen valmistelun ja läpiviennin tuki 5. Näiden sisältövaatimusten lisäksi ohjelmisto voi sisältää muitakin toiminnollisuuksia, jotka tukevat systeemisen työotteen mukaista työskentelyä tai toiminnanohjauksellisia elementtejä, joilla työntekijä voi toteuttaa ajanhallintaansa ja suunnitella asiakastyötään. 6. Tulee olla integroitavissa kaupungin käytössä olevaan asiakastietojärjestelmään siten, että systeemisen työskentelyn piiriin tulevan asiakkaan esim. perustiedot saadaan siirtymään automaattisesti ohjelmistoon. Vastaavasti tuotteen tulee osaltaan tukea systeemisessä työskentelyssä syntyvän dokumentaation siirtämistä asiakastietojärjestelmän puolelle silloin, kun tiedon luonne sitä edellyttää. 7. Tuotteen tulee täyttää tietosuojan ja tietoturvan osalta sosiaalihuollon järjestelmälle asetetut tietojen käsittelyyn ja säilyttämiseen liittyvät vaatimukset. 8. Tietotojohtamisen näkökulmasta ohjelmistopalvelun tulee antaa arviointitietoa systeemisen lastensuojelun menetelmällisestä toteutumisesta asiakasprosesseissa 9. Lisäksi olemme kiinnostuneet siitä, miten tuote voi osaltaan tukea palauteorientoituneen työkulttuurin kehittämistä. Tämä on tehtävissä ottamalla käyttöön systeemiseen työotteeseen suositeltuja vaikuttavuustyökaluja. 10. Ohjelmiston hinnoittelumalli Hankinnasta kiinnostuneita toimijoita pyydetään ilmoittautumaan hankintayksikölle sähköpostilla osoitteeseen [email protected] 13.6.2021 mennessä. Sähköpostiviestissä pyydetään ilmoittamaan toimijan nimi ja Y-tunnus sekä yhteyshenkilö suorine yhteystietoineen. Sähköpostiin pyydetään liittämään lyhyt esittely tarjolla olevasta järjestelmästä. Esittelyn toivotaan vastaavan em. 1-10 tilaajan järjestelmälle asetettuihin vaatimuksiin. Sähköpostin aiheeksi tulee laittaa HML SYSTEEMINEN TYÖOTE. Tämä ei ole tarjouspyyntö eikä hankintailmoitus, joten tämän ilmoituksen julkaisemisella ei aloiteta tarjouskilpailua, vaan kyseessä on markkinakartoitukseen ja vuoropuheluun liittyvä tietopyyntö. Ohjelmistoratkaisun mahdollinen hankinta tapahtuu määräaikaisena sote uudistuksen vuoksi ja on voimassa vuoden 2022 loppuun ja tulee mahdollisesti olemaan kansallisen kynnysarvon ylittävä hankinta. Tämä ilmoitus ei velvoita Hämeenlinnan kaupunkia toteuttamaan varsinaista hankintaa. Hankinnan kohdetta ja aikataulua tarkennetaan myöhemmin, joten hankinnan kohde ja/tai aikataulu voi muuttua. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä tarjouskilpailuun osallistumista eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta millään tavoin tarjoajan asemaan tarjouskilpailussa. Hämeenlinnan kaupunki ei maksa eivätkä muut osapuolet maksa korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä markkinakartoitukseen ja mahdolliseen vuoropuheluun osallistumisesta. Tilaaja voi pyytää tarvittaessa palveluntuottajilta myös järjestelmän esittelyä etäyhteydellä.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutOhjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
AluekoodiFI1C2