This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-05-10
Ilmoituksen numero2021-073113
TED numero2021/S 093-243817
OstajaorganisaatioValtioneuvoston kanslia (0202132-3 )
Snellmaninkatu 1
FI-00230 Valtioneuvosto
http://www.vnk.fi
Hankinnan otsikkotiedotValtioneuvoston kanslian omistajaohjausosaston analyysipalveluiden ylläpito ja kehittäminen
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen135 000 EUR
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/28885/notice/73113/overview
Originaali JSON tietue73113.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausValtioneuvoston kanslia - IT-konsultointi 2018-2022 (DPS) – Ylläpito, sovellus- ja ohjelmistokehityspalvelut – Valtioneuvoston kanslian omistajaohjausosaston analyysipalveluiden ylläpito ja kehittäminen Hankintayksikkö pyytää tarjoustanne omistajaohjausosaston analyysijärjestelmän ylläpito-ja kehittämiskonsultoinnin tehtävistä tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Tehtävät sisältävät tietovaraston ylläpito- ja kehittämistehtäviä Microsoft SQL Server –ympäristössä, missä toiminnallisia ominaisuuksia ovat: - ELT -latausprosessi avainlukuaineistojen lataamiseen tietovarastoon. - SQL-tietovarastotietokanta tietojen ensisijaisena tallennuspaikkana - Tietovarasto sijaitsee VN konesalissa. Sen jälkeisessä ETL-prosessissa KPI-tiedostot latautuvat automaattisesti SQL-tietokantaan. - KPI-raportointi / analytiikka tapahtuu tietovaraston OLAP-kuutiosta Excelillä toteutettavilla interaktiivisilla raporteilla. - OLAP -kuutio Excelillä tapahtuvaa ad-hoc raportointia varten sisältäen writeback -ominaisuuden tarvittaville mittareille - OLAP-analyysikuutiosta virkamies voi tarvittaessa hakea ad-hoc pivot raportteja jotka on integroitu exceliin. Analyysikuutio sijaitsee samalla tietovarastopalvelimella. - Järjestelmä pitää muokata mahdollisimman nopeasti ylläpitämään käyttölokia: on selvitettävissä, kuka käyttäjä on käsitellyt mitäkin tietoja / mitä toimintoja käyttänyt ja koska. Myös mahdollisessa jatkokehittämisessä tulee varmistaa käyttölokitietojen saatavuus. - Palvelun sisältö (sisältäen ainakin käyttöliittymät ja tuotetut dokumentit) on tarkoitus laatia saavutettavaksi EU-direktiivin "Directive on Web Accessibility" ja sitä tarkentavan kansallisen lainsäädännön mukaisesti sopimuskauden aikana - PowerBI -palvelun mahdollisen käyttöönoton sisältäen opastuksen raporttien omatoimiseeen toteuttamiseen - Reporting services –raportit - Tarjouspyyntö ei sisällä mitään lisenssejä eikä palvelinta Lisäksi asiantuntijapalvelut sisältävät käyttäjätuen sekä raportointimallien kehitys- ja ylläpitotehtäviä. Käyttö- ja ylläpitotuen tulee olla tavoitettavissa arkisin (maanantai-perjantai klo 8.15-17.00). Tarkemmat SLA-vaatimukset on kuvattu liitteenä olevassa hankinnan kohteessa. Hankinta käsittää keskimäärin noin 5-15 tunnin työpanoksen kuukaudessa (kaikki tilattavat palvelut yhteenlaskettuina). Hankintayksikkö edellyttää, että tarjoaja nimeää tehtävään vähintään yhden asiantuntijan ja yhden nimetyn varahenkilön. Laiteympäristönä on yksi palvelin. Toimittaja ylläpitää ja kehittää järjestelmään etäyhteyden kautta. Palvelin sijaitsee Valtorin konesalissa. Palvelun tulee täyttää ICT-varautumisen ja tietoturvan osalta TLIV - tason vaatimukset. Yleisarkkitehtuurikuvaus on tarjouspyynnön liitteenä. Tarjojan kanssa tehdään liitteenä olevan luonnoksen mukainen hankintasopimus, sopimus henkilötietojen käsittelyn ehdoista, tietoturvallisuus- ja turvallisuussopimus. Valittu asiantuntija ja varahenkilö antavat suostumuksensa siihen, että heistä tehdään turvallisuusselvityslain (726/2014) mukainen turvallisuusselvitys. Tehtäviin sisältyvistä yksittäisistä kehittämistoimeksiannoista sovitaan sopimuskauden aikana erikseen.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutOhjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
AluekoodiFI1B