This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-04-14
Ilmoituksen numero2021-070379
TED numero
OstajaorganisaatioYleisradio Oy (0215438-8 )
PL 76
FI-00024 Yleisradio
http://www.yle.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö / Verkkosaavutettavuuden asiantuntijapalvelut
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/51466/notice/70379/overview
Originaali JSON tietue70379.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTIETOPYYNNÖN / HANKINNAN KOHTEEN KUVAUS Yleisradio Oy (myöhemmin “Yle”) on valmistelemassa verkkosaavutettavuuden asiantuntijapalveluiden kilpailutusta. Osana kilpailutuksen valmistelua laaditaan tietopyyntö. Lopullisen tarjouspyynnön tavoitteena on löytää yksi sopimuskumppani. Julkisen palvelun yleisradioyhtiönä Yleä ei velvoita laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta, joka ohjaa mm. viranomaisten, julkisoikeudellisten laitosten ja joidenkin järjestöjen sekä muiden julkisten tahojen verkkopalveluiden saavutettavuutta. Vähemmistö- ja erityisryhmien huomioiminen sekä tasa-arvoinen ja yhdenmukainen toiminta on Ylen julkisen palvelun keskeinen tehtävä. Yle edistää siis myös digitaalisten palveluittensa saavutettavuutta siitä huolimatta, että asiaa ei erikseen digipalvelulailla ohjata. Tueksi tässä työssä Yle tarvitsee verkkosaavutettavuuden asiantuntijuuspalveluita seuraavissa toimissa: 1. Saavutettavuuskoulutus 2. Digitaalisten palveluiden auditointi ja käyttäjätestaukset 3. Digitaaliseen saavutettavuuteen liittyvät muut asiantuntijatyöt 1. Koulutuspalvelut pitävät sisällään esimerkiksi: - Koulutuksia yleläisten tarpeen mukaan eri työtehtävien mukaisesti mm. - ux-suunnittelijoille - graafikoille - koodareille - toimittajille ja muille sisällöntekijöille - tiimivetäjille - koulutuksia myös yhdessä eri työtehtäviä tekeville, jotta saavutettavuusnäkökulmaa ymmärretään kokonaisuutena - Koulutuksia tiimien tarpeen mukaan esimerkiksi aiheista - ruudunlukijan / muiden apuvälineiden käyttöön perehdyttäminen - näppäimistön huomioon ottaminen - saavutettavuuteen liittyvä asiakasosaaminen - (perehdytyksiä esim. hahmottamis- ja näkörajoitteisten tarpeisiin digitaalisten palveluiden käyttäjinä) - saavutettavuus mobiililaitteissa ja big screeneissä - saavutettavuuden edistäminen prosessin eri vaiheissa (suunnittelu, toteutus, jne.) - hyvän verkkosaavutettavuuden toimintatavat ja prosessit - konseptuaalisuus (esim. haasteet ja miten niitä voi ratkoa) - Valmiita koulutuspaketteja (esim. työtehtävittäin tai joistakin edellämainituista aiheista), joita tiimit voivat ostaa oman tarpeensa mukaan - Koulutuksia pitää voida järjestää sekä etänä että paikan päällä Ylen tiloissa. 2. Auditointipalvelut ja käyttäjätestaukset pitävät sisällään esimerkiksi: - Palvelukohtaiset auditoinnit ja käyttäjätestit tiimien tarpeen ja aikataulun mukaan - Uutisvahti-sovellus - Vaalikone - Yle-palvelu, sovellus ja verkkosivut - Areena, sovellus, äly-tv, verkkosivut - Yle-tasoiset auditoinnit, esim: - Ylen käytetyimmät palvelut - Ylen eri palveluiden ylittävien käyttäjäpolkujen auditoinnit - Miten käyttäjä liikkuu palvelussa ja miten tärkeimmät ominaisuudet pelaavat yhteen - Erikoisartikkelit ja sisällöt - Uusien ominaisuuksien testaaminen 3. Asiantuntijapalvelut pitävät sisällään esimerkiksi: - Käytännön asioiden konsultointia ja ongelmien ratkaisua tiimien ja palveluiden tarpeiden mukaan, esim: - Saavutettavuusratkaisut selainpalveluiden lisäksi mobiililaitteissa, sovelluksissa ja äly-tv:issä - Konseptuaalisten ongelmien pohdinnassa auttamista - Saavutettavien ratkaisujen dokumentoiminen koodareille Ylen omilla työkaluilla (esim github:issa) - Ylen savutettavuustason vuosittaisen seurannan kehittämistä sekä muuta mahdollista saavutettavuuteen liittyvää mittaamista yhdessä Ylen kanssa - Mahdollisuus saavutettavuuden “help desk” -palveluun - Esimerkiksi päivä viikossa, jolloin yleläiset verkontekijät voivat tarvittaessa ottaa yhteyttä ja saada käytännön apua ja konsultointia ongelmansa ratkaisemiseksi - Slack-kanava, mistä voisi kysyä jeesiä Ylen laatimat kysymykset, joihin toimittajien pyydetään jättävän vastaukset, on kuvattu tässä tietopyynnössä. YLEISTÄ TIETOPYYNNÖSTÄ Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan osana markkinakartoitusta julkaistu tietopyyntö. Vastaukset tietopyyntöön käsitellään luottamuksellisina ja niitä käytetään vain kilpailutuksen ja tarjouspyynnön valmistelussa. Markkinakartoitus ei velvoita Yleä toteuttamaan hankintaa tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Yle voi jättää tarjouskilpailun kokonaan toteuttamatta tai siirtää sen aikataulua. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään vasta markkinakartoituksen jälkeen. Kysymyksiin vastaaminen ei sido toimittajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä se ole myöskään edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä vastaaminen vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa. Yle ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa. Tietopyyntöön vastanneille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä korvata tietopyyntöön vastaamisesta mahdollisesti aiheutuvia kustannuksia.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutYrityskonsultointi, johdon konsultointi ja niihin liittyvät palvelut (79400000)
Aluekoodi