This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-03-11
Ilmoituksen numero2021-067334
TED numero2021/S 052-131957
OstajaorganisaatioHelsingin Seudun Liikenne - kuntayhtymä (2274586-3 )
Opastinsilta 6A, PL 100
FI-00077 HSL
https://www.hsl.fi
Hankinnan otsikkotiedotHIA, HSL ID, MQTT kehitys- ja ylläpito
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio1 800 000 EUR
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen1 800 000 EUR
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/29151/notice/67334/overview
Originaali JSON tietue67334.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausKilpailutuksen seurauksena hankinnassa valitaan yksi palvelutoimittaja tuottamaan palveluja HSL:n Integraatioalustalle (HIA), HSL:n Identiteetin hallintaan (HSL ID) ja MQTT-kevytviestintäalustalle. Ne ovat olemassa ja tuotantokäytössä olevia järjestelmiä, joiden tukitehtävät (tarkennettu alla) toimittaja ottaa vastuulleen. Jokaisesta järjestelmistä on yksi tai useampia ympäristöjä (tuotanto, testi jne.), jotka kuuluvat hankinnan piiriin. Hankinnassa keskeinen tavoite on nykyisten tai vastaavien toiminnallisuuksien ja kyvykkyyksien toimittaminen. Mikäli tarjottu ratkaisu sisältää uusien lisenssien, käyttömaksujen tms. kulujen maksamista, niiden vaikutus kuuluu kokonaiskustannukseen ja siten ratkaisujen vertailuun. HSL ID:lle haetaan tässä kilpailutuksessa tuki- ja ylläpitopalvelujen lisäksi teknistä ratkaisua. Hankinnassa ei HSL:llä ole määräostovelvoitetta. Palvelutoimittajan tehtävinä ovat pelkistäen: tuki ylläpito pienkehitys asiantuntijatyöt kehitysprojektit tarjota osaavia asiantuntijoita projekteille. Tuki tarkoittaa tarjouspyynnön kohteena olevien järjestelmien toiminnan tukemista ja järjestelmän käyttäjien tukemista. Palvelutoimittajan tuki ratkaisee häiriöt ja saamansa palvelupyynnöt tai selvittää oikean vastuullisen tahon ja prosessin mukaan siirtää tukipyynnön seuraavalle taholle. Järjestelmän häiriöt ja käyttäjien palvelupyynnöt kirjataan HSL:n ITSM-järjestelmään joko suoraan tai integraation kautta. Häiriön selvittämisestä ja ratkaisemisessa syntyvä tieto kirjataan ITSM:ään referenssitiedon muodostumiseksi. ITSM:n lokitietojen perusteella lasketaan tuen toimiminen SLA:n mukaisesti. Palvelutoimittajan ylläpidon tavoite on nykyisen toiminnallisuuden ylläpitäminen, säilyttäminen, palauttaminen sekä päivitettävän järjestelmän tukeen ottaminen. Tehtäviin kuuluvat siten mm. järjestelmäalustan päivityksen tukeminen, sovelluksen tai järjestelmän päivittäminen, palvelun jatkuvuuden varmistaminen sekä uuden toiminnallisuuden vastaanottaminen tuettavaksi päivitysprojektilta. Palvelutoimittaja osallistuu tällöin tuotekehitysprosessin kehittämiseen ja toimintansa jatkuvuuden varmistavaan testaamiseen. Pienkehitys on HSL palveluhallinnan ja toimittajan palveluryhmän yhdessä päättämien parannusten tekemistä ITIL:n jatkuvan kehittämisen mukaisesti. Työ on tyypillisesti pienten muutosten suunnittelua ja toteutusta vaatien joitain kymmeniä tunteja työtä per muutos. Tämä työ laskutetaan aikalaskutuksena tai siihen luodaan aikaraamimalli siten, että sopimukseen kuuluu tietty määrä työtä vuodessa/aikayksikössä. Asiantuntijatyöt tarkoittavat pienkehitystä merkittävämpää kehitystä tai tutkimusta, jolla tähdätään nykyisen palvelun kehittämiseen, oleelliseen muuttamiseen (esimerkiksi seuraava versio) tai uuden korvaavan toiminnallisuuden valmisteluun tai luomiseen. Myös muunlainen valmistelu tai tutkimustyö, josta palveluhallinnassa päätetään, kuuluu tähän kategoriaan. Tällainen työ tyypillisesti projektoidaan erikseen. Se saattaa edellyttää ulkoisten resurssien käyttöä. Kehitysprojektit tarkoittavat alustan ja järjestelmän kehitystarpeisiin muodostettavia projekteja. Tällainen työ projektoidaan aina erikseen. Tarjota osaavia asiantuntijoita projekteille tarkoittaa, että palvelutoimittaja kykenee tarjoamaan osaavia asiantuntijoita tarpeisiin, joissa hyödynnetään olemassa olevaa alustaa. Asiantuntijat toimivat toimittajan oman, HSL:n tai kolmannen osapuolen projektijohdon alaisuudessa. Asiantuntijat rakentavat esimerkiksi uuden nykyistä toiminnallisuutta hyödyntävän integraation. HSL käyttää muitakin toimittajia asiantuntijatehtäviin.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
AluekoodiFI1B