This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2021-03-09
Ilmoituksen numero2021-067080
TED numero
OstajaorganisaatioTerveyden ja hyvinvoinnin laitos (2229500-6 )
PL 30
FI-00271 Helsinki
http://www.thl.fi/
Hankinnan otsikkotiedotAikamittaustutkimus ikäihmisten kotihoidon ja ympärivuorokautisen hoidon toimintayksiköissä: Tiedonkeruiden koordinointi, koulutus- ja tuki, toteutus ja data
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/49308/notice/67080/overview
Originaali JSON tietue67080.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö. Tietopyynnön esittäminen ei velvoita Terveyden ja hyvinvoinnin laitosta aloittamaan hankintamenettelyä tai käyttämään tietopyynnön vastauksissa annettuja tietoja hankintamenettelyssä. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista. Tässä tietopyynnössä annetut tiedot ja vastaukset eivät sido niiden antajaa. Vasta mahdollisen tarjouspyynnön perusteella annetussa tarjouksessa ilmoitetut tiedot ovat tarjoajaa sitovia. Tavoitteena on selvittää millaisia mahdollisuuksia ja valmiuksia toimijoilla olisi toteuttaa aikamittauksen koordinaatio ja tiedonkeruun toteutus ml. aikamittauksen teknologia omana erillisenä kokonaisuutenaan. Henkilöstön ja muiden toimijoiden kohdentama aika yksittäisille asiakkaille mitataan samoin kuin mikä/mitkä toiminnot ko. ajassa tehdään. Lisäksi mitataan henkilöstön työajan käyttöä muilta osin kuin suoraan asiakkaalle kohdistettuna aikana (kuten toimistotyö, matkat). Erityisesti on huomioitava, että asiakkaalle kohdentuvaa aikaa ja toimintoja seurataan asiakkaan henkilötunnuksella. Henkilöstön kohdentamaa aikaa asiakkaille seurataan ympärivuorokautisen hoidon yksiköissä (noin 100 yksikköä ja noin 3000 asiakasta ja henkilöstöä noin 2500) yhden vuorokauden ajan ja muun henkilökunnan ja omaisten aikaa seurataan 7 vrk:n ajan. Vastaavasti kotihoidossa henkilöstön, muiden toimijoiden ja omaisten asiakkaalle kohdentamaa aikaa seurataan toimintayksiköittäin (noin 100 yksikköä ja noin 3000 asiakasta ja henkilöstöä ja muita toimijoita noin 2000). Lisäksi molemmissa palvelutyypeissä pyritään mittamaan miten teknologiaan kuten etäpalvelut/etäkäynnit/etäkuntoutus, ym. ratkaisut kohdentuvat mittauksen aikana asiakkaalle. Aikamittaustutkimuksen lisäksi tavoitteena osana Hyvä veto –hanketta on koota tietoa aikamittaustutkimukseen osallistuvan henkilöstön kohdentamasta ajasta ja toiminnoista siten, että että ne pystytään kohdentamaan tiettyyn työntekijään/ työntekijäryhmään. Samoin selvitetään mahdollisuudesta ennen ja jälkeen aikamittauksen kerätä työntekijöittän lyhyesti tietoa työntekijän tilanteesta (kuormitus, palautuminen), päivän kulusta normaali/poikkeva, yms. Hyvä veto –hankkeen osalta tarjoukseen pyydetään sisällyttämään First beat-mittausten tiedonkeruiden koordinaatio. Työterveyslaitos toteuttaa First Beat –mittaukset, mutta tarjouspyynnössä edellytetään myös tämän tiedonkeruun koordinoimista (työntekijöiden määrä n=600). (ks. liite 1 kuvio tarjouspyyntöön sisältyvistä osista sekä liitteessä 2 tarkempi kuvio tiedonkeruista). Lopputuotoksena on aikamittauksista on työntekijä- ja asiakaskohtainen tapahtumalokidata (ks. liite 3) Tällä tietopyynnöllä on tarkoitus kartoittaa aikamittausten mahdollisia toteutustapoja, koordinaatioon, tukeen ja toteutukseen kuluvaa aikaa sekä toteutusmahdollisuuksia ja hinta-arvioita työkokonaisuudesta. Oletuksena on tiedonkeruu päästään käytännössä toteuttamaan syyskuun toisella viikolla (viikko 36). Päätökset hankkeen etenemistavasta ja mahdollisen tarjouskilpailun sisällöstä tehdään kartoituksen jälkeen.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTiedonkeruupalvelut (72313000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutTutkimus- ja kehitystoiminnan konsulttipalvelut (73200000)
Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Aluekoodi