This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-12-28
Ilmoituksen numero2020-061328
TED numero2020/S 255-643351
OstajaorganisaatioMikkelin kaupunki (0165116-3 )
PL 33
FI-50101 Mikkeli
http://www.mikkeli.fi
Hankinnan otsikkotiedotMikkelin kaupungin henkilöstöravintolapalveluiden uudelleen järjestäminen ja kehittäminen
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio900 000 EUR
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/45555/notice/61328/overview
Originaali JSON tietue61328.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHankintaprosessin kuvaus Hankinta toteutetaan kilpailullisena neuvottelumenettelynä. Hankintamenettely on kaksivaiheinen. Vaiheessa 1 tilaaja valitsee maksimissaan kolme ehdottomat kelpoisuusvaatimukset täyttävää neuvottelukumppania neuvotteluihin ja neuvottelee ehdokkaiden kanssa lopullisen palvelukokonaisuuden sisällöstä. Neuvotteluihin pääsyn valintaperusteena ovat laadulliset kriteerit. Neuvotteluissa käydään läpi tilaajan esittämä asialista sekä neuvottelujen aikana mahdollisesti esiin tulevat täydentävät aiheet. Tilaaja päättää vaiheen 1 ilmoittamalla neuvottelujen päättymisestä ehdokkaille. Tilaaja käynnistää vaiheen 2 julkaisemalla menettelyn sisäisellä rajoitetulla menettelyllä, kilpailullisen neuvottelumenettelyn perusteella laaditun tarjouspyynnön. Valintaperusteena lopullisessa tarjouspyynnössä on tarjoajan toimintakonseptin sopivuus toimintaympäristöön ja toiminnan kehittämishalukkuus. Kilpailullisen neuvottelumenettelyn tarkoituksena on yhdessä potentiaalisten tarjoajien kanssa kehittää hanketta ja toteutusmuotoja. Kilpailutuksen voittavan palveluntuottajan kanssa solmitaan käyttöoikeussopimus, joka sisältää nykyisen henkilöstöravintolan toimitilojen vuokrauksen. Lopullinen tarjouspyyntö/kilpailutettava sopimus sisältää mahdollisesti 1 yhden nykyisen henkilökunnan henkilön osalta siirtymisen sopimuskumppanin palvelukseen. Kyseessä on silloin työsopimuslain (55/2001) 10 §:ssä kuvattu liikkeen luovutus. Asia täsmentyy kilpailutusprosessin edistyessä. Perustiedot: Tilat - neliömäärä: - ravintolasali 190 m2 sisältäen naulakon ja tarjoilualueen - kabinetti 31 m2 - keittiö yhteensä 97 m2 sisältäen varastot, toimistotilan ja astiahuollon - keittiöhenkilökunnan pukuhuone ja wc 14,5 m2 - asiakas-wc (2 kpl) ja lisää naulakkotilaa virastotalon Maaherrankadun puoleisen sisäänkäynnin läheisyydessä, noin 20 metrin päässä ravintolasalin sisäänkäynnistä - asiakaspaikkamäärä ravintolasalissa noin 70 paikkaa ja kabinetissa, pöytäjärjestyksestä riippuen, 20 – 30 paikkaa. Kabinetin ja ravintosalin välinen siirtoseinä on tarvittaessa avattavissa ja tila yhdistettävissä yhdeksi tilaksi. Kalusteet, koneet ja laitteet: - Keittiön laitekanta on pääosin uusittu vuonna 2017, pl. yhdistelmäuunit (2 kpl, 10-johteisia), jotka ovat noin 10 – 12 vuoden ikäisiä - Ravintolasalissa on ruokapöytien ja -tuolien lisäksi kiinteä tarjoilulinjasto, jossa on pieni kylmälasikko ja 3 x GN1/1 + 1 GN lämminhaude. Tarjoilulinjaston takana on kiinteät kaapistot ja sivussa kaapistoja sekä 2 x 10 ltr:n säiliöillä varustettu, vesijohtoverkkoon kytketty kahvinvalmistuslaite ja vesipiste. - Ravintolasalissa on keskilattialla tarjoilulinjasto (vm. 2010) varustettuna kolmella 2 x GN1/1 kylmähauteella, neutraalitasoilla ja lasikorijakelimella. Olemassa oleva asiakaspotentiaali: - Virastotalon korttelissa (virastotalo, kaupungintalo ja pääkirjasto) työskentelee yhteensä noin 220 Mikkelin kaupungin työntekijää ainakin osan aikaa viikosta. Lisäksi tiloissa asioi kuntalaisia päivittäin. Pääkirjastossa, jossa päivittäin käy noin 1 200 kuntalaista, ei ole saatavilla kahvilapalveluita, mutta niitä on mahdollista tarjota virastotalon ravintolatiloissa tai mahdollisesti kirjaston tiloissa. - Mikkelin kaupunki käyttää vuosittain noin 70 000 eur alv. 0 % erilaisiin tilaustarjoiluihin. Pääosan muodostavat kaupunginvaltuuston ja -hallituksen sekä eri lautakuntien kokoustarjoilut, joita vuodessa on yhteensä noin 120 kpl. Tilaustarjoiluihin sisältyy myös esim. lounastilauksia ja kokouskahvitarjoiluja. Joitakin kertoja vuodessa Mikkelin kaupunki osoittaa vieraanvaraisuutta tarjoamalla yhteistyökumppanille vastaanoton, joka voi olla luonteeltaan esim. cocktail-tilaisuus tai buffet-ruokailu. Tilaustarjoilujen osallistujamäärä vaihtelee tilaisuuden mukaan muutamasta osallistujasta noin sataan henkilöön. Pääosa tilaustarjoiluista toimitetaan asiakkaan varaamiin virastotalon korttelin tiloihin, tarvittaessa myös ilta aikaan tai viikonloppuisin. Palveluiden tuottamisessa arvostettavia asioita (alustavia tekijöitä neuvottelujen pohjaksi) - palveluiden tuottajalla on kokemusta lounasravintola- ja tilaustarjoilutoiminnasta sekä tarvittavat henkilöresurssit ja osaaminen kannattavan ravintolatoiminnan tuottamiseen - palveluiden tuottajalla on kehittämisideoita lounaspalveluita laajemmasta toiminnan kehittämisestä ja palveluiden tuottamisesta - palveluiden tuottaja tarjoaa arkipäivisin lounasaterioita, jolloin tarjolla on vähintään 2 eri vaihtoehtoa. Eduksi katsotaan, jos vähintään yksi vaihtoehdoista on terveellinen ja kevyt vaihtoehto. Eduksi katsotaan myös, jos tarjottavien tuotteiden valmistuksessa ja raaka-ainevalinnoissa huomioidaan yleisimmät erityisruokavaliot (mm. laktoositon, glutee-niton). - Palveluiden ja tuotteiden kehittämiseen kannustetaan eikä hinnoittelua rajata. Eduksi katsotaan, jos Mikkelin kaupungin henkilöstöllä ja luottamushenkilöillä on mahdollisuus ruokailla muita asiakkaita edullisempaan sopimushintaan. Kaupunki ei kuitenkaan osallistu ateriakustannuksiin esim. maksamalla subventiota palveluiden tuottajalle. - Mikkelin kaupungin arvoihin kuuluu kestävän kehityksen tukeminen kaikissa toiminnoissa. Eduksi katsotaan, jos palveluiden tuottaja huomioi omassa toiminnassaan elintarvikkeiden alkuperän (kotimaisuus ja lähiruoka), edistää elintarvikkeiden kestäviä tuotantotapoja ja tuo toiminnassaan esiin näitä arvoja. Vuokra: - Vuokra ilman muutostöitä olemassa oleviin tiloihin on 15,50 eur/m2. Tiloihin voidaan tehdä muutostöitä palvelun tuottajan esityksestä palveluiden tuottamisen edistämiseksi. Muutostöiden vaikutus lopulliseen vuokraan lasketaan tapauskohtaisesti. - Vuokraan sisältyy sähkö, vesi, lämpö ja jätehuolto sekä olemassa olevien koneiden, laitteiden ja kalusteiden käyttöoikeus. - Olemassa olevien koneiden ja laitteiden huolto- ja korjausvastuu sekä uusien hankinta: olemassa olevat siirtyvät veloituksetta vuokralaiselle, vuokralaisen vastuulla huolto, korjaus ja uusien hankinta. Muiden tarvittavien koneiden, laitteiden, kalusteiden ja toiminnassa tarvittavan irtaimiston hankinnasta vastaa palvelun tuottaja. Sopimuskaudeksi esitetään määräaikaista sopimusta, joka jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena, jos sopimuksen molemmat osapuolet niin haluavat. Palveluiden tuottamisen kehittämismahdollisuuksia: - Palveluiden tuottajan on mahdollista käyttää kaupungin virastotalon, kaupungintalon ja pääkirjaston keskelle jäävää Pikkutoria keskieurooppalaiseen tyyliin palveluiden tuottamiseen ja tapahtumien järjestämiseen ajankohtana, joka edistää toiminnan kehittämistä (myös iltaisin ja viikonloppuisin). - Kabinetista on valmis uloskäynti Vilhonkadun puoleiselle sisäpihan terassialueelle, jonka voi kattaa ja jota voi kehittää talon tyyliä kunnioittaen - Palveluiden tuottaja saa haluamallaan tavalla markkinoida palveluitaan eri medioissa - Näkyvyyttä on mahdollista lisätä esim. ravintolasalin ikkunoiden teippauksilla ja/tai standeillä eri sisäänkäynneillä edellyttäen, että ne kunnioittavat talon tyyliä ja tukevat ravintolan toimintakonseptin menestystä. Tarkemmasta toteutustavasta neuvotellaan vuokranantajan kanssa. ALUSTAVA AIKATAULU: - Tilat olisivat valitun yrittäjän käytössä 1.6.2021 alkaen tai sopimuksen mukaan
Hankintanimikkeistö (CPV) pääHotelli-, ravintola- ja vähittäiskauppapalvelut (55000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1D1
Pääasiallinen suorituspaikkaMikkeli