This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-12-09
Ilmoituksen numero2020-060053
TED numero
OstajaorganisaatioValtioneuvoston kanslia (0245975-5 )
Snellmaninkatu 1 A
FI-00170 Helsinki
http://www.vnk.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö ja ennakkoilmoitus: Verkkosivustojen saavutettavuuden arvioinnin työkalu
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/44787/notice/60053/overview
Originaali JSON tietue60053.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTällä tietopyynnöllä on tarkoitus selvittää valtioneuvoston verkkosivustojen saavutettavuuden arvioinnin työkalun hankintaan liittyviä kysymyksiä. Valtioneuvoston kanslia (jäljempänä hankintayksikkö) valmistelee hankintaa, jossa hankitaan työväline ministeriöille verkkosivustojen saavutettavuuden arviointiin. Lainsäädäntö (digipalvelulaki) velvoittaa ministeriöitä huolehtimaan verkkopalvelujensa saavutettavuudesta laissa määritellyllä tasolla. Ministeriöillä on tarve työkalulle, jolla voidaan ketterästi arvioida verkkosivustojen, niiden osien sekä yksittäisten sivujen saavutettavuutta sekä teknisestä että sisällöllisestä näkökulmasta. Tietopyynnön tavoitteena on selvittää millaisia jo tuotantokäytössä olevia, tuotteistettuja ja verkkosivustojen saavutettavuuden arviointiin soveltuvia tai siihen nimenomaan kehitettyjä ratkaisuja markkinoilla on. Tietopyynnön tavoitteena on saada kattavasti hankinnan kohdetta koskevaa tietoa, jotta mahdollinen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti. Hankittavan ratkaisun tulee mahdollistaa jatkuva ja automatisoitu sivustojen ja tiedostojen saavutettavuuden arviointi sekä teknisesti että sisällön osalta. Ratkaisun tulee olla helppokäyttöinen ja nopeasti omaksuttavissa verkkosivustojen sisällöntuottajan ja ylläpitäjän viikottaiseen työhön. Ratkaisun tulee vähentää tarvetta laajojen, erillisten saavutettavuusauditointien teettämiseen. Ratkaisussa tulee olla laajat raportointimahdollisuudet ajankohtaisen tilannekuvan tuottamiseen sivustojen saavutettavuudesta. Valtioneuvoston kanslia (VNK) pyytää vastauksianne valmisteilla olevasta hankinnasta. Kysymykset, joihin vastausta pyydetään ovat jäljempänä tässä asiakirjassa. Vastaukset tulee toimittaa 8.1.2021 mennessä. Tietopyynnön tavoitteena on saada kattavasti palvelua koskevaa tietoa, jotta mahdollinen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa tarkoituksenmukaisella, kokonaistaloudellisesti edullisella ja vastuullisella tavalla. Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan tarkentava markkinakartoitus. Hankintayksikkö ei sitoudu palvelun hankintaan. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään tietopyynnön jälkeen. Tietopyyntöön annetut vastaukset tulevat julkisiksi, kun asiaa koskevassa mahdollisesti suoritettavassa hankinnassa tehdään päätös ja sopimus (Laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta 6 §). Mikäli kartoituksen perusteella päätetään, että sopimusta ei tehdä lainkaan, tulevat asiakirjat julkisiksi ao. päätöksen allekirjoituksesta. Mikäli vastaukset sisältävät liike- ja ammattisalaisuuksia tai muuta salassa pidettävää tietoa, kyseiset osat vastauksesta tulee yksilöidä ja toimittaa ne erillisessä liitteessä SALASSA PIDETTÄVÄKSI merkittynä. Kysymykset suunnitteilla olevasta hankintasopimuksesta: 1. Pystyttekö tarjoamaan kuvatunlaista ratkaisua? 2. Ratkaisun nimi 3. Hinnoittelumalli: mikä on mielestänne paras hinnoittelumalli tälle ratkaisulle? 4. Pyydämme teitä palauttamaan palveluntuottajan ratkaisun yleisen kuvauksen 5. Millainen käyttäjän tuki ratkaisulle tarjotaan? (kieli, palveluajat) 6. Kuinka tarkalla tasolla ratkaisu hyödyntää WCAG-kriteeristöä? 7. Millaisessa näkymässä saavutettavuusongelmat esitetään? 8. Esimerkki ongelman kuvauksesta ja siihen mahdollisesti liittyvästä korjausohjeesta 9. Erotteleeko ratkaisu tekniset ja sisällölliset ongelmat toisistaan? 10. Pystyykö käyttäjä muokkaamaan näkymiään esimerkiksi valitsemalla WCAG-kriteeristön mukaisen tietyn ongelmaluokan tai tietyn sivuston osion kaikki ongelmat? 11. Arvioiko ratkaisu tiedostojen saavutettavuutta? Jos arvioi, tarkennus: mitä asioita? 12. Löytääkö ratkaisu sivuston rikkinäiset linkit? 13. Arvioiko ratkaisu sisältöjen luettavuutta? (Selkeä kieli, kirjoitusvirheet) 14. Voiko ratkaisulla arvioida myös kirjautumisen takana olevia sivuja? 15. Millaiset hallinnointimahdollisuudet ratkaisussa on? (tunnusten luonti, sivujen/sivustojen lisäys, näkymien määrittely, raporttien määrittely, sivustokohtaisten rajausten määrittely) 16. Millaiset raportointimahdollisuudet ratkaisussa on? 17. Voiko ratkaisun integroida ulkopuolisiin järjestelmiin, kuten sisällönhallintajärjestelmään tai tiketöintijärjestelmään? 18. Kuinka usein arvioinnin kohteena olevalle sivustolle tehdään saavutettavuustarkistus? 19. Onko ratkaisun käyttöliittymä kansallisen lainsäädännön vaatimusten mukaisesti saavutettava? 20. Mitä muuta hankintayksikön kannattaa huomioida mahdollisen hankinnan toteuttamisessa? 21. Onko teillä muita kommentteja? Voitte esittää muitakin näkemyksiä palvelusta ja tarjouspyynnön laatimisesta. Asiakirjoja voidaan kommenttien perusteella muokata mahdollista tulevaa tarjouskilpailua varten.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääJärjestelmän laadunvarmistuksen arviointi- ja tarkastelupalvelut (72225000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
Aluekoodi