This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-11-25
Ilmoituksen numero2020-059079
TED numero
OstajaorganisaatioSipoon kunta (0203533-8 )
Martinkyläntie 94
FI-04131 Sipoo
http://www.sipoo.fi
Hankinnan otsikkotiedotTEKY 314441 / Kerava-Sköldvik -rataosan Sipoon NG 8 Nikkilän kartanon radanalituksen yleissuunnittelu
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/44180/notice/59079/overview
Originaali JSON tietue59079.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausSuunnittelualue sijoittuu Sipoon kunnan keskiosaan Nikkilän kuntakeskuksen pohjoispuolelle Keravan ja Porvoon Kilpilahden välisen Kerava–Sköldvik -rataosan ympäristöön, rataosan välille Km 38+250–Km 39+700. Suunnittelualue rajautuu aiemmissa selvityksissä määritettyyn sijaintivaihtoehtoon. Tätä sijaintivaihtoehtoja on tarkasteltu NG 8 Nikkilän kartanon asemakaavan esi- ja yleissuunnitelmassa ja Kerava-Nikkilä henkilöjunaliikenteen aseman sijantiselvityksessä jotka ovat tämän tarjouspyynnön liitteinä. Työ liittyy Nikkilän kaavoitukseen, jolla ohjataan Nikkilän maankäyttöä ja kehittämistä tulevina vuosikymmeninä. Asukasmäärän tavoiteena on 10 000 asukasta Nikkilän aseman vaikutusalueella vuoteen 2030 mennessä. Nikkilän taajamaa kehitetään tiiviinä, raideliikenteeseen tukeutuvana keskustana. Keravan ja Nikkilän välisellä henkilöjunayhteydellä on mahdollista parantaa alueen saavutettavuutta ja kasvattaa joukkoliikenteen osuutta erityisesti vyöhykkeeltä ulospäin suuntautuvilla matkoilla. Sipoon kunta on asettanut tavoitteen, että radan henkilöliikenne käynnistyy viimeistään vuonna 2020-luvun loppuun mennessä. Kerava–Sköldvik -rataosa on yksiraiteinen 27 kilometriä pitkä teollisuusrata. Rataosalla liikennöi nykytilanteessa pääosin vain tavaraliikennettä, lukuun ottamatta kesäaikaan rataosalla Porvooseen kulkevaa museoliikennettä. Vakituista henkilöliikennettä radalla kulki vuoteen 1981 asti. Rataosa on sähköistetty, kauko-ohjattu, suojastettu ja varustettu kulunvalvonnalla. Rataosan rakenteet ovat suhteellisen hyvässä kunnossa. Radan päällysrakenneluokka on D. Ratapölkyt ovat betoniset ja tukikerros raidesepeliä. Tavara- ja henkilöjunien suurin sallittu nopeus radalla on 80 km/h, mutta tärinästä johtuva nopeusrajoitus Nikkilän kohdalla on 40 km/h kaikille junille. Rataosan alusrakenneluokka on 1 ja pengerleveys 6 m. Määräävä kaltevuus on 10 ‰ Suunnittelualue sijaitsee välittömästi Nikkilän keskusta-alueen pohjoispuolella. Keravan ja Sipoon kunnat kehittävät Kerava–Nikkilä -kehityskäytävää yhtenä kokonaisuutena. KeNi-kehityskäytävän varrella on kolme kehittyvää asuintaajamaa Ahjo, Talma ja Nikkilä. Tavoitteena radan alituksella on mahdollistaa liikenne Nikkilän nykyisen taajamakeskuksen ja asemakaavoituksessa olevan NG 8 Nikkilän kartanon keskuksen asemakaava-alueiden välillä. Radan ali rakennetaan kokoojakatu joka yhdistyy nykyiseen taajamaan Lukkarintien kohdalla ja kulkee suunnitteilla olevien asemakaava-alueiden NG 8 Nikkilän kartanon keskuksen ja NG 9 Pohjanniityn läpi Paippistentielle. Kohde on haasteellinen maaperäolosuhteiden, tärinän, korkotasojen ja kaavoitustyön yhteensovittamisen osalta. Ympäristöön sovittamista voidaan tehdä maastonmuotoilun, mahdollisuuksien mukaan pienipiirteisen katugeometrian ja riittävien istutusten avulla. Lisäksi tarvitaan erilaisia tukimuuriratkaisuja, joita voidaan toteuttaa ilmeeltään korkeatasoisina, jotta ympäristöstä muodostuu myös visuaalisesti hyvä kokonaisuus. Yleissuunnitelman tulee sisältää myös ratkaisu siitä miten radan alittava katuosuus yhdistyy Nikkilän nykyiseen taajamarakenteeseen Lukkarintien kohdalla.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääMaa-, tie- ja vesirakennustöiden tekninen suunnittelu (71322000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutPerustusten suunnittelupalvelut (71325000)
Maa-, tie- ja vesirakennustöiden kustannuslaskenta (71322100)
AluekoodiFI1B1
Pääasiallinen suorituspaikkaSipoo, Nikkilä/Söderkulla