This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-11-02
Ilmoituksen numero2020-057357
TED numero2020/S 217-533075
OstajaorganisaatioKanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä (0818235-5 )
Ahvenistontie 20
FI-13530 Hämeenlinna
http://www.khshp.fi
Hankinnan otsikkotiedotPotilasvirtojen synkronointia ja siihen liittyvää johtamisjärjestelmän uudistusta (”Pride and Joy”) koskeva hankinta
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen280 000 EUR
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/43122/notice/57357/overview
Originaali JSON tietue57357.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTausta ja tarve Kuntatalouden vaikeasta tilanteesta johtuvien talouspaineiden sekä koronavirusepidemian aiheuttaman hoitojonojen pidentymisen ja hoitotakuun ylittymisen takia KHSHP:n on kiireellisesti pystyttävä parantamaan hoidon saatavuutta ja toiminnan taloudellisuutta, ja varmistettava samalla, että yhä kasvava määrä potilaita voidaan hoitaa laadukkaasti ja nopeammin henkilöstöä lisäämättä. Kuntayhtymän johto on viime kuukausien aikana monipuolisesti perehtynyt markkinoilla tarjolla oleviin vaihtoehtoihin, joiden avulla näitä toimia pystytään merkittävästi edistämään. ”Pride and Joy” -lähestymistavan avulla on osoitetusti saavutettu poikkeuksellisen merkittäviä parannuksia verrattain lyhyessä ajassa useissa kymmenissä sairaaloissa ympäri maailmaa (esim. Yhdysvallat, UK, Hollanti, Kanada). Pride and Joy –lähestymistavan kuvaus ja tavoitteet QFI Consulting LLP & NHG Finland Oy -konsortio on tarjonnut KHSHP:lle asiantuntijapalvelua ns. ”Pride and Joy” -lähestymistavan toimeenpanoon. Konsortio koostuu lähestymistavan kehittäneen Alex Knightin yrityksestä QFI Consulting Ltd:stä sekä heidän suomalaisesta yhteistyökumppanistaan NHG Finland Oy:stä. Khshp tekee sopimuksen NHG Finland Oy:n kanssa ja QFI Consulting Ltd toimii heidän alihankkijana. Lähestymistavan tavoitteena on hoidon saatavuuden lisääminen sekä laadun ja tuottavuuden parantaminen samanaikaisesti. Lähestymistapaa, jota on tarkemmin kuvattu Alex Knightin (UK) kirjoittamassa ”Pride and Joy” -kirjassa, täydentää – mutta myös poikkeaa olennaisilta osin – perinteisistä johtamisen lähestymistavoista, joita KHSHP:ssä parhaillaan sovelletaan (esim. Lean, Agile toiminnanohjausta jne.) tai joita aiemmin on kokeiltu. Kyseessä on 1) tietojohtamisratkaisun mahdollistama kliinisesti johdettu toiminnallinen uudistus, jonka keskiössä on potilasvirtojen keskinäinen synkronointi, näihin liittyvän kompleksisuuden haltuunotto helposti ja nopeasti, sekä 2) johtamisjärjestelmän uudistaminen lähestymistapaa tukevaksi. Tietojohtamisratkaisu auttaa terveydenhuollon ammattilaisia vastaamaan samalla tavalla keskeiseen kysymykseen: ”kaikista potilaista, joita voisin hoitaa, ketä minun tulisi hoitaa seuraavaksi?”. Tavoitteena on selkeyttää ammattilaisten työtä ja vähentää tilanteita, joissa potilaat odottavat, koska kiireettömien tai sub-akuuttien potilaiden hoitojärjestys ei ole optimaalinen. Tämä on yleistä silloin kuin potilaiden hoitojärjestys perustuu yksittäisten ammattilaisten arvioon, ilman läpinäkyvyyttä siihen, millaisia vaikutuksia näillä päätöksillä on muiden potilaiden hoitoon. Potilaiden hoitamisen saapumisjärjestyksessä tai vastaavalla perinteisellä tavalla on osoitettu johtavan turhiin viiveisiin potilaiden hoitoajassa, kuormittaen henkilöstä ja heikentäen hoidon saatavuutta. Hyväksi todettu ja yleinen periaate hoitojakson keston lyhentämisessä on kehitystyön fokusointi niiden vaiheiden kehittämiseen, joiden nähdään aiheuttavan eniten turhia viivästyksiä potilaiden hoitoon. Pride and Joy –lähestymistavassa tunnistetaan kuitenkin, että eniten viivästyksiä todellisuudessa aiheuttavien vaiheiden (jatkuva) määrittely on hyvin vaikeaa ja usein jopa mahdotonta, ellei potilasvirtoja ensin synkronoida keskenään. Synkronointi tarkoittaa, että sairaalan kaikki resurssit osaavat priorisoida potilaiden hoitojärjestystä samalla tavalla ja reaaliajassa. Haasteena on sairaalamaailman potilasvirtojen kompleksisuus. Sairaalan potilasvirrat muodostavat kompleksisen verkon jatkuvasti muuttuvia potilaspolkuja, joiden keskinäinen synkronointi on erittäin työlästä ilman apuvälineitä. Tällä hetkellä edes kehittyneet sairaalamaailman tieto- tai toiminnanohjausjärjestelmät eivät tällaista tarjoa. Vasta kun potilasvirrat on synkronoitu keskenään, voidaan selkeästi tunnistaa ne vaiheet, joita kehittämällä saavutetaan suurimmat parannukset. Kun potilasvirrat on synkronoitu, voidaan myös kehityskohteiden rahallinen arvo todentaa (kehityspotentiaali).
Hankintanimikkeistö (CPV) pääYrityskonsultointi, johdon konsultointi ja niihin liittyvät palvelut (79400000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutLiike-elämän palvelut: laki, markkinointi, neuvonta, työhönotto, painatus ja turvallisuus (79000000)
Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
AluekoodiFI1C2