This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-08-12
Ilmoituksen numero2020-051900
TED numero
OstajaorganisaatioRuokavirasto (2911686-7 )
Alvar Aallon katu 5
FI-60100 Seinäjoki
http://www.ruokavirasto.fi
Hankinnan otsikkotiedotSähköisen kalastuspäiväkirjan eLogbook-tukipalvelu
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/39511/notice/51900/overview
Originaali JSON tietue51900.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHankinnan kohteena on eLogbook-tukipalvelu. eLogbook (eli sähköinen kalastuspäiväkirja) -järjestelmä Maa- ja metsätalousministeriön yhteistyössä Ruokaviraston kanssa kehittämä järjestelmä, joka perustuu EU:n säädöksiin merikalastuksen valvonnasta. ELogbook-järjestelmä on käytössä kaikissa (n. 50 kpl) yli 12 metrisissä kaupallisissa suomalaisissa kalastusaluksissa ja sillä kirjataan kaikki kalastustapahtumat sähköisesti. Osa aluksista kalastaa koko Itämeren alueella ja purkaa saaliitaan myös muualle kuin suomalaisiin satamiin. Osa aluksista kalastaa vain Suomen aluevesien tuntumassa ja purkaa pääosin suomalaisiin satamiin pitkin Suomen rannikkoa. Järjestelmän omistaa Maa- ja metsätalousministeriö, ja he rahoittavat tukipalvelun. ELogbook-sovellus on Java-pohjainen client server -sovellus, joka toimii myös offline-tilassa paikallisen tietokannan varassa. Sovellusta käytetään ruggeroidulla windows-työasemalla suoraan kalastusaluksella. Tietoliikenneyhteys on järjestetty 3G/4G -yhteydellä tai tarvittaessa satelliitin yli hyödyntäen kalastusaluksessa käytössä olevaa VMS (=Vessel Monitoring System)-satelliittilaitteistoa. Järjestelmän käytössä voi ilmetä erilaisia ongelmia, jolloin kalastajalla ensisijainen yhteydenottopiste on Kalastuksen seurantakeskus (KSK), jota Rajavartiolaitos hoitaa 24/7 tai ELY-keskus virka-aikaan. Jos viranomaiset eivät kykene ratkaisemaan ongelmaa kalastusaluksen kanssa, ohjaavat ne ongelman ratkaisun palveluntarjoajalle. Isoin osa ongelmatapauksista voidaan hoitaa puhelimitse tai etäyhteyden (Teamviewer) avulla, mutta joskus ongelman korjaaminen edellyttää käyntiä aluksella satamaan saapumisen yhteydessä. Ratkaistavia ongelmia on keskimäärin 1-5 per viikko, painottuen aktiiviselle kalastuskaudelle. Ongelman ratkaisemisen palveluaikatavoite on kriittisissä tapauksissa arkisin klo 8-18 ja viikonloppuisin klo 12-16. Vähemmän kriittisissä tapauksissa palveluaika on arkisin klo 8-16. Vaikeissa, sovelluksen logiikkaan liittyvissä ongelmissa, Ruokavirasto tarjoaa ongelman selvittäjälle taustatukea puhelimitse tai sähköpostilla virka-aikana. Kartoitamme nyt toimijoita, joilla on kiinnostusta tuottaa tukipalveluja ongelmatapauksissa, jotka kalastusalus on ilmoittanut KSK:lle tai ELY-keskukselle. Kilpailutuksesta kiinnostuneet yritykset voivat ilmoittaa kiinnostuksensa 1) lähettämällä yhteystietonsa sähköpostitse osoitteeseen [email protected] sekä kuvaamaan lyhyesti (maksimipituus 1-2 sivua) 2) mitä vastaavia palveluita yritys tuottaa tai on aiemmin tuottanut ja 3) esimerkin missä laajuudessa ja millä palvelutasolla yritys on vastaavia palveluita aiemmin tuottanut tai voisi tulevaisuudessa tuottaa. Pyydämme yhteydenottoa 30.11.2020 mennessä. Sähköpostin otsikkokenttään viitteeksi: eLogbook-tukipalvelu. Yrityksillä ei ole oikeudetta vaatia korvauksia markkinakartoitukseen osallistumisesta.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1, FI2
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät