This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-06-15
Ilmoituksen numero2020-049125
TED numero
OstajaorganisaatioGeoTech-IT Oy (2678225-8 )
Martinkatu 8
FI-21200 Raisio
https://www.appmill.io
Hankinnan otsikkotiedotGeneerinen logistiikan hallinta- ja optimointimoduuli, kuljetusyritysintegraatiolla
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/37806/notice/49125/overview
Originaali JSON tietue49125.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHilma kilpailutus -geneerinen logistiikan hallinta- ja optimointimoduuli: Geneerinen logistiikan hallinta- ja optimointimoduuli, kuljetusyritysintegraatiolla Kilpailutuksen kohteena on osakokonaisuus pienpakettilogistiikan hallinnointiin ja optimointiin. Kyseessä olevan toteutuksen sanallinen kuvaus toiminnoista on kirjattu seuraavaksi. Toteutuksen pitää toimia kolmessa eri käyttötapauksessa: Asiakas tilaa kuljetuksen ja maksaa sen. Ensiksi järjestelmä tarkastaa, että palvelu on saatavissa kyseisessä sijainnissa. Seuraavaksi palvelu tarkastaa matkan pituuden ja arvioidun ajoajan ja antaa hinnoittelun annettujen ehtojen mukaan (asiakaskohtainen hinnoittelu mahdollista eri asiakasryhmien mukaan). Mikäli asiakas hyväksyy hinnan, varmistetaan, onko kuljetusta kyseiselle ajankohdalle saatavilla. Jos kuljetusta ei ole saatavilla, palvelu ehdottaa 1) kahta-kolmea aikaa, jolloin nouto tapahtuisi ehdotettuun hintaan 2) lisähintaa, jolla nouto tapahtuisi asiakkaan toivomana hetkenä (mikäli se on resurssien kautta mahdollista -tarkistus rajapinnan kautta kuljetusliikkeiden resursseihin ja kapasiteetteihin). Kun asiakas maksaa matkan, tilaus käsitellään ja tilaus menee järjestelmän valitseman kuljetusliikkeen tilaukseksi rajapinnan kautta. Järjestelmä valitsee järjestelmälle optimaalisimman vapaana olevan resurssin toteuttamaan työtä. Asiakas on sopimusasiakas. Asiakas on luonut itselleen “vakiolähettäjän tiedot” ja hänellä on oma URL, jolla tilauksia voi tehdä. Asiakas on siis “oma operaattori”, joka hoitelee kuljetustilauksia järjestelmään. Järjestelmä tietää Asiakkaan yhteystiedot ja Asiakkaalla on aina vakio nouto tai toimitusosoite. Asiakkaalla on sopimushinnat ja asiakas voi tilata kuljetuspalvelua ilman ennakkomaksua. Tilaus prosessoidaan heti ja annetaan näkymää, jolla voi tarkastella, millä aikaikkunalla kuljetuspalvelu toimisi. Palvelu on integroitavissa ulkoisiin järjestelmiin tilausten vastaanottamiseksi ja prosessoimiseksi. Tarkoituksena on tehdä helppo integraatio tässä osioissa siten, että voimme toteuttaa seuraavien järjestelmien integraatiot pienillä mukautustöillä. Siten kohdan 2. vaiheet tulevat tehtyä rajapinnan kautta automaattisesti. Olennaista on 1. Luoda kokonaiskuva kolmannen tahon kuljetusvälineiden sijainneista kartalla, saapumisajoista kohteeseen. 2. Hallinnoida kuljetuskaluston kapasiteettiyksiköitä ja niiden varaustilannetta. 3. Laskea uusi reitti uudelle kuljetukselle, tai uudelleen laskea reitti, johon uusi osakokonaisuus liitetään. Liittäminen tapahtuu, jos sen saa suoritettua pienemmillä kustannuksilla, kuin omana yksittäisenä reittinä ajettaessa. 4. Hallinnoida jo olemassa olevia, palvelualustan kautta toteutettavia reittejä, mikäli uusi reitti sopii mielekkäästi osaksi jotain jo olemassa olevaa reittiä, pitää reititys laskea uudelleen ja sisällyttää uusi osio olemassa olevaan reittiin. Uusi reitti pitää informoida kolmannelle taholle (kuljetusyritys) rajapinnan sekä mahdollisesti kuljettaja-sovelluksen kautta. 5. Toteuttaa optimointitoimia optimointimatriisin mukaan ja osoittaa ajettavat reitit kapasiteetin ja optimointitekijöiden mukaisesti parhaalle kalustolle. Optimoinnissa pitää huomioida annettu asiakaslupaus sekä nouto- ja pudotusaikojen sallitut aikaikkunat. 6. Kullekin asiakkaalle on annettava linkki, jolla voi seurata saapuvaa noutoa/toimitusta (ETA-aika sekä mahdollisesti auton sijainti.) Mikäli auton sijainti esitetään, pitää huomioida GDPR-vaatimukset, eli auton sijaintia ei saa näyttää ennen, kuin auto on kulkemassa tätä kyseistä asiakkuutta varten, eikä silloinkaan heti, koska muutoin aiempi käyntiosoite selviäisi. ETA-aikaa pitää kuitenkin päivittää heti, kun siihen on tullut muutos. a. Toteutuksen voi tehdä PWA/TWA teknologialla, johon lähetettäisiin myös muutosilmoitukset nouto-/toimitustietojen suhteen. b. Lähettäville tahoille on tehtävä oma ”operaattorinäkymä” joka tietää vakio-osoitteen (joko lähetys tai toimitusosoite aina vakioita) tai kumpikin kenttä on aina erikseen kirjoitettavissa. Toteutuksessa on käytettävä geo-koodausta ja osoitteen loppuosaan tulee ehdotuksia osumista, mielekkäästi rajoitettuna toiminta-alueen mukaan (Haminassa ei ehdoteta Kilpisjärven osoitteita). Sivustolle on myös laitettava muutosilmoitus-nappi, jolla lähettävä taho voi merkitä noudettavan tuotteen olevan valmis (aiemmin kuin ennen ilmoitettu aika) tai ilmoittaa viivästyksestä (joka aiheuttaa uudelleen reitityksen ja muutoksesta laskuttamisen). 7. Varmistaa, että palvelu on saatavissa kyseisellä alueella ja tuottaa asiakashinnat annetuilla ehdoilla ja mahdollisuus tarkastaa, saisiko asiakas kuljetuksen halvemmalla, mikäli laventaa omia kriteereitään. Ensimmäinen vaihe hinnan tarkastamisessa on se, että onko palvelua saatavilla kyseisellä alueella (esim. Open Street Map Distance matrix ja järjestelmässä olevien ajoneuvojen sijainnit kuljetusyrityksillä). a. Samalla pitää laskea palvelun oman kustannuksen päivitys, eikä sallia toimituksia, joissa asiakashinta olisi alle oman kustannuksen. b. Optiona kuljetustilausprosessiin on tarjottava mahdollisuutta suorittaa kuljetuksen maksaminen tilausta luodessa. c. Ilman rekisteröitymistä ja sopimuksien tekemistä asiakkailla on vain ennakkomaksua vastaan tapahtuva tilauksen käsittely. Sopimusasiakkaat voivat tilata kuljetuksia ilman ennakkomaksua. 8. Järjestelmän pitää hoitaa sovittu toimitus kolmannelle taholle (kuljetusyritys) rajapinnan ja mahdollisesti applikaation kautta. 9. Järjestelmän pitää varoittaa, mikäli sovittua noutoa varten (muutoksista johtuen) olekaan osoitettua kuljetuskalustoa saatavilla. 10. On myös luotava dokumentoitu, julkinen rajapinta, jota kautta voi automaattisesti lähettää kuljetustilauksia prosessoitavaksi. 11. Kokonaisuuden on tuotettava kattavat raportit, joita voidaan käyttää laskutuksessa ja laskujen tarkastuksessa: a. Kunkin sopimusasiakkaan tilaamat kuljetukset i. Palvelun takia toteutumatta jääneet ii. Kunkin kuljetuksen onnistuminen annettujen aikaikkunan ehtojen mukaan iii. Kunkin asiakkuuden toteutuneiden toimitusten summaus yksittäisistä tapahtumista (transaktioiden lukumäärä, ajetut kilometrit, suoritetut reitit, laskutettava rahamäärä) iv. Viivästysilmoituksien lukumäärä per asias v. No-show tapaukset per asiakas b. Ennakkomaksuasiakkaista vastaava raportti c. Ostettujen palveluiden kulut kullekin kuljetusyritykselle tietyllä aikajänteellä (optimointiehtojen mukaisten kustannusten kustannuskertymä) 12. Käyttöliittymä operaattorille, sekä asiakasnäkymään Toteutus voi pohjautua myös kolmansien osapuolten valmiisiin sovelluksiin, mikäli se on kokonaisvaltaisesti kustannustehokkaampaa. Tällöin tarjouksen pitää sisältää selkeät kustannuserittelyt nyt tehtävän työn kustannuksista ja kattavuudesta sekä erittely mitkä osiot tulevat kolmannen osapuolen toteuttamina ja mitkä ovat siitä aiheutuvat kustannukset. tarjouspyynnöstä. Tarjouksessa vaaditaan tuomaan esille seuraavia asioita Uskottavia referenssejä kokonaispaketista “Olennaista on” kohtiin 1-5 ja 8-9. Mikäli referenssit tulevat yhteistyökumppanin kautta, on se tuotava selkeästi ilmi. Mikäli referenssejä Suomesta vähintään kymmeniä autoja hallinnoivaan järjestelmään ei ole, tarjousta ei käsitellä, koska se poikkeaa tarjouspyynnöstä. Tässä kohdin sallitaan yhteistyösopimuksilla olevat referenssit. Virheelliset referenssit johtavat tarjouksen hylkäämiseen. Suomen kielen osaaminen ja ymmärrys äidinkielen tasoa (kyllä/ei) “ei” johtaa tarjouksen hylkäämiseen Tarjous on esitettävä suomenkielisenä Muunkieliset tarjoukset ja lisätietopyynnöt jätetään käsittelemättä, koska ne poikkeavat tarjouspyynnöstä. Toimitusaika tilauksen tekemisestä Kustannukset tulevat eritellä: “Olennaista on” otsikon viittauksilla mitkä osiot 1-11 katetaan tarjouksen hinnalla ja mitkä osiot (1-11) ovat kolmansien osapuolien, tarjouksen sisältämää, toteutusta, josta aiheutuu myöhemmin kuluja: kuukausikustannus vuositasolla tilauskohtainen kustannus, joka sisältää kyselyt myös tilauksen valmisteluvaiheeseen ja kyselyt, jotka eivät johtaneet tilaukseen Mikäli kustannuserittely poikkeaa ylläolevasta, tarjousta ei käsitellä, koska se poikkeaa tarjouspyynnöstä. 6. Demo käyttöliittymästä, jolla asiakas voi tehdä tilauksia kuljetuksista. Demotilaisuus pitää varata Tilaajalta tarjousajan puitteissa. Mikäli demoa ei pidetä, tarjousta ei käsitellä, koska se poikkeaa tarjouspyynnöstä. Tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin. Tarjoukset tullaan pisteyttämään ja suurimman pistemäärän saanut tarjous voittaa tarjouskilpailun. Tarjousten arvioinnissa kriteereinä ovat (painoarvot pisteinä): 1) Toimitusaika (alle 2kk = 50 pistettä, ylittävät viikot -10 pistettä/viikko) 2) Kustannukset kohdassa 5 a (alle 40 000€ = 100 pistettä, jokainen alkava ylittävä 5000€ -10 pistettä) 3) Kustannukset kohdassa 5 b käytetään vuotuisena tilausmääränä 5000 transaktiota. Kaikki vuotuiset kulut jaetaan transaktio määrälle ja lisätään transaktiokohtaiseen maksuun. (0 - 0,10 €/transaktio = 100 pistettä, jokainen 0,01€ per transaktio vähentää 5 pistettä) 4) Kuljettajasovelluksen käyttöoikeuden sisältyminen tarjoukseen (kyllä = 50 pistettä, ei = 0 pistettä) Tarjouksissa pitää selkeästi viitata edellä mainittuun numerointiin ja otsikointiin (Olennaista on / Tarjouksessa vaaditaan). Tiedon esitystavaltaan poikkeavat tarjoukset jätetään käsittelemättä. Aikataulu: Julkaisu Hilmassa 15.06.2020 Kysymykset 19.06.2020 kuluessa sähköpostilla [email protected] Vastaukset kysyjille kootusti 23.06.2020 kuluessa sähköpostilla Tarjouksien jättäminen 26.06.2020 kuluessa sähköpostilla [email protected] Hankintapäätös 30.06.2020 kuluessa
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1C1
Pääasiallinen suorituspaikkaRaisio

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät