This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-03-09
Ilmoituksen numero2020-041131
TED numero
OstajaorganisaatioForum Virium Helsinki (2170029-2 )
Unioninkatu 24
FI-00130 Helsinki
https://forumvirium.fi
Hankinnan otsikkotiedotTIETOPYYNTÖ: Ruokalogistiikan automatisointi robotiikkaa hyödyntäen
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/32550/notice/41131/overview
Originaali JSON tietue41131.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTIETOPYYNTÖ: Ruokalogistiikan automatisointi robotiikkaa hyödyntäen Tämä on tietopyyntö, ei hankintailmoitus. Helsingin sosiaali- ja terveystoimi sekä Palvelukeskus Helsinki kutsuu palveluntuottajia markkina-vuoropuheluun, jonka aiheena on Ruokalogistiikan automatisointi robotiikkaa hyödyntäen. Tämä kehittämisyhteistyö ei velvoita suorittamaan varsinaista hankintaa. Tietopyyntöön vastaaminen ei ole edellytys mahdolliseen myöhempään kilpailutukseen osallistumiselle. HANKKEEN TAUSTA Kehittämisyhteistyö toteutetaan yhdessä Helsingin kaupungin kanssa osana 6Aika Co-created Health and Wellbeing (CoHeWe) -hanketta (hanke numero: A74215). Tämän kehittämisyhteistyön perusteella vastaavan tyyppinen tai täydentävä kokeilu voidaan erillisellä sopimuksella toteuttaa myös muissa CoHeWe-hankkeessa mukana olevissa kaupungeissa. Mukana olevat kaupungit ovat Helsingin lisäksi Tampere, Vantaa ja Oulu. Lisätietoja hankkeen sisällöstä: www.cohewe.eu. Kustaankartanon monipuolinen palvelukeskus sijaitsee Oulunkylässä, kauniissa puistomaisessa ympäristössä. Helsingin sosiaali- ja terveystoimi pyrkii Kustis Goes Digi –hankkeessaan hyödyntämään digitaalisia ratkaisuja muistiystävällisen toiminnan tehostamisessa ja sellaisissa hoitokäytännöissä, joilla varmistetaan ikäihmisten mahdollisimman hyvä elämä palvelutaloympäristössä. Helsingin sosiaali- ja terveystoimi uudistaa palvelujaan parantaakseen asiakaskokemusta sekä lisätäkseen saatavuutta, tuottavuutta ja laatua. Henkilöstön osaamista tuetaan ja prosesseja tehostetaan muun muassa uusilla digitaalisilla työkaluilla. TARPEEN KUVAUS Tavoitteena on löytää ratkaisu ruokalogistiikkaan, jonka ensisijainen tarve on automatisoida Kustaankartanon palvelutalon huoltokäytävillä tapahtuvat ruokakuljetukset ruokakeskuksen ja osaston välillä. Ruokalogistiikan mahdollistavaa ratkaisua on tarkoitus kokeilla Kustaankartanon D-talossa. Ratkaisulta odotetaan seuraavia ominaisuuksia. Itse kokeilu voidaan tehdä rajatummalla määrällä ominaisuksia. 1. Toimii itsenäisesti 2. Robotti kuljettaa tarjoiluastiat ja kartonkijätteen (kantaa tai kiinnittyy) 3. Toteuttaa reitin sujuvasti ja tunnistaa esteet sekä varatilanteet esim. ihminen edessä 4. Tekee automaattisesti välittömän vikailmoituksen -> jos robotti rikkoutuu, ruokailu täytyy hoitaa manuaalisesti. 5. Tarjottavalta ratkaisulta odotetaan avoimia rajapintoja, jotta näihin liittyminen on tarvittaessa mahdollista -> pilotoinnin ja onnistuneen testauksen jälkeen on toivottavaa, että logistiikkarobotti kykenee toimimaan kaikissa rakennuksissa Kustaankartanon sisätiloissa, mukaan lukien rampit ja hissit -> integroitavissa hissiin 6. Robotti huomioi kuljetusten aikataulutuksen YHTEISKEHITTÄMINEN Kehittämisyhteistyöhön sisältyvän kokeilujakson kesto on lähtökohtaisesti 6 kuukautta, josta osa voi olla tuotteet kehittämistä. Kaupungin kanssa toteutettavan kehittämisyhteistyön enimmäishinta on 16 000 euroa, joka on verollinen korvaus ilman ALV. Yritys vastaa verojen ja työnantajamaksujen suorittamisesta. Erillisiä korvauksia kuten esim. markkinavuoropuheluun, kehittämistyöhön osallistumisesta ja kuvausten laatimisesta ei korvata. INFOTILAISUUS / TYÖPAJA Tämä tietopyyntö on samalla kutsu info & työpaja tilaisuuteen, joka järjestetään 17.3.2020 klo. 13:00-15:00 Kuustaankartanon palvelukeskuksen K-talossa. Osoite Oltermannintie 32, Helsinki. Ilmoittautuminen: https://cohewe.eu/tietopyynto-ruokalogistiikan-automatisointi-robotiikkaa-hyodyntaen/ PALVELU- JA TUOTEKUVAUS Infotilaisuudessa annetun informaation pohjalta, tulemme pyytämään yhteiskehittämisestä kiinnostuneita yrityksiä lähettämään kuvauksensa em. tarpeeseen vastaavasta ratkaisustaan. Kuvauksen tulee sisältää tarjottavan teknologian toimintaa kuvaavien tietojen lisäksi seuraavat, tiedot: Palvelun tai tuotteen kypsyysaste (Idea, prototyyppi, valmis tuote), uutuusarvo, skaalautuvuus (liiketoimintamallin toimivuus ja mahdollisuus pysyväksi), käytettävyys, kustannusvaikutus ja saavutettavuus. Kuvauksen maksimipituus on kaksi A4-kokoista sivua. Kuvaus on toimitettava sähköpostilla viimeistään 30.3.2020 osoitteeseen: [email protected] MARKKINAVUOROPUHELU Markkinavuoropuheluun kutsutaan enintään 10 palveluntuottajaa, jotka valitaan toimitettujen kuvausten perusteella em. arviointikriteereihin perustuen. Markkinavuoropuhelu toteutetaan antamalla mukaan valittaville palvelutuottajalle tilaisuus esitellä kuvaamansa ratkaisu ja saada siitä palautetta paikalla olevalta asiantuntijaraadilta. Tämä antaa yrityksille mahdollisuuden tuotteensa / palvelunsa validointiin kyseisen sote-toimialan innovaatioalustan asiantuntijoiden avustuksella. Markkinavuoropuheluun kutsuttaville yrityksille lähetetään tarkemmat tiedot tilaisuuden sisällöstä ja aikataulusta sähköpostitse. TARJOUSPYYNTÖ JA KOKEILUUN OSALLISTUVAN PALVELUTUOTTAJAN VALINTA Markkinapuheenvuoroon osallistuvat yritykset saavat tarjouspyynnön. Saapuneiden tarjousten perusteella valitaan kehittämiseen yhteistyökumppani. Itse kokeilu pyritään aloittamaan heti kun palveluntuottaja on valittu.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1B1
Pääasiallinen suorituspaikkaKustaankartanon monipuolinen palvelukeskus. Oltermannintie 32, Helsinki.

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät