This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2020-02-26
Ilmoituksen numero2020-040100
TED numero
OstajaorganisaatioItä-Lapin kuntayhtymä (1044651-6 )
Kuumaniemenkatu 2 A
FI-98100 Kemijärvi
http://italappi.fi/etusivu
Hankinnan otsikkotiedotItä-Lapin kuntayhtymän selvitykset EU Kolarctic CBC Northern Axis - Barents Link -projektiin
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/31815/notice/40100/overview
Originaali JSON tietue40100.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausSelvitys 1: Kontiomäki - Taivalkoski - Kemijärvi rautatieyhteyden selvitys Kontiomältä Taivalkoskelle on olemassa hiukan yli 150 kilometriä pitkä ratayhteys. Rataosuus Kontiomäeltä Pesiökylälle (noin 74 km) ja edelleen Ämmänsaareen (noin 17 km) on heikkokuntoinen ja puutavaraliikenteen käytössä. Liikenne ja radan kunnossapito huonokuntoisella rataosuudella Pesiökylältä Taivalkoskelle (noin 82 km) on lopetettu vuonna 2004. Pesiökylään on osoitettu maaliikenteen terminaalialue (lm) ja sen toteutuessa todennäköisesti ratayhteyden Pesiökylä-Ämmänsaari liikennöinti loppuu ja ratayhteys suljetaan/lakkautetaan liikenteeltä. Taivalkoskelta Kemijärvelle ei ole ratayhteyttä. Kontiomäki - Taivalkoski radan tai jonkin sen osan peruskorjauksesta ei ole tehty rahoituspäätöstä. Suomen liikenne- ja viestintäministeriö teki vuonna 2018 päätöksen (perustuen 2018 Liikennevirastoissa tehtyihin selvityksiin), että Jäämerenradan suunnittelua ei toistaiseksi jatketa. Tämän rataselvitystyön näkökulmana on löytää vastaus kahteen kysymykseen: 1. Mitkä ovat Kontiomäki - Taivalkoski (peruskorjatun) radan jatkeen Kemijärvelle linjausvaihtoehdot, kustannukset, käyttäjäpotentiaali, liikenteelliset vaikutukset ja yhteiskuntataloudellinen kannattavuus. 2. Miten Kontiomäki - Taivalkoski (peruskorjatun) radan jatke Kemijärvelle vaikuttaa kahteen Jäämerenradan vaihtoehtoon: Salla - Kantalahti - Murmansk rataan ja Rovaniemi - Kemijärvi - Kirkkoniemi rataan ja tarkemmin niiden käyttäjäpotentiaaliin, liikenteeseen ja yhteiskuntataloudelliseen kannattavuuteen. Valittavan konsultin tai konsulttiryhmän tulee valmistella ja selvittää Kontiomäki - Taivalkoski - Kemijärvi -rautatieyhteydestä ainakin seuraavat asiat: 1. Päivittää tavaraliikenteen tiedot, päivitystarvetta on ainakin Venäjän tietojen osalta 2. Laatia päivitettyjen tietojen pohjalta tavaraliikenteen uusi ennuste 2050 nykyrataverkolle 3. Tutkia karkealla tasolla linjausvaihtoehdot Kontiomäeltä Kemijärven ja Sallan väliselle nykyiselle radalle. Linjausvaihtoehdot sekä Posion että Kuusamon kautta tulee tutkia 4. Laatia linjausvaihtoehdoille tavaraliikenteen uusi ennuste 2050 5. Tehdä Kontiomäen ja Kemijärven välisen radan vaihtoehdoille karkeat kustannusarviot (toteutus ja ylläpito 40 vuotta) 6. Analysoida uuden ratayhteyden aiheuttamat tavaraliikenteen muutokset. Tässä on tärkeää selvittää myös tavaran lähettäjien hyödyt 7. Tehdä linjausvaihtoehdoista yhteiskuntataloudelliset laskelmat 8. Arvioida (kareasti) matkustajaliikenteen potentiaali 9. Laatia Kontiomäki - Kemijärvi - Salla - Kantalahti - Murmansk ratayhteyden tavaraliikenteen uusi ennuste 2050 10. Tehdä Kontiomäki - Kemijärvi - Salla - Kantalahti - Murmansk radan karkeat kustannusarviot (toteutus ja ylläpito 40 vuotta) 11. Analysoida uuden ratayhteyden aiheuttamat tavaraliikenteen muutokset. Tässä on tärkeää selvittää tavaran lähettäjien hyödyt. Ne on otettu huomioon vuoden 2015 “Barents Freeway” -projektin Salla - Kantalahti radan talouslaskelmissa, mutta ei vuoden 2018 Liikenneviraston tekemissä talouslaskelmissa 12. Tehdä Kontiomäki - Kemijärvi - Salla - Kantalahti - Murmansk radan yhteiskuntataloudelliset laskelmat 13. Arvioida (kareasti) matkustajaliikenteen potentiaali 14. Laatia Kontiomäki - Kemijärvi - Kirkkoniemi ratayhteyden tavaraliikenteen uusi ennuste 2050 15. Tehdä Kontiomäki - Kemijärvi - Kirkkoniemi radan karkeat kustannusarviot (toteutus ja ylläpito 40 vuotta) 16. Analysoida uuden ratayhteyden aiheuttamat tavaraliikenteen muutokset. Tässä on tärkeää selvittää tavaran lähettäjien hyödyt. Ne on otettu huomioon vuoden 2015 “Barents Freeway” -projektin Kontiomäki - Kemijärvi - Kirkkoniemi radan talouslaskelmissa, mutta ei vuoden 2018 Liikenneviraston tekemissä talouslaskelmissa 17. Tehdä Kontiomäki - Kemijärvi - Kirkkoniemi radan yhteiskuntataloudelliset laskelmat 18. Arvioida (kareasti) matkustajaliikenteen potentiaali Ratayhteydestä tehdyt selvitykset ovat tarjouspyynnön liitteenä. Selvitys 2: Kaupallisen helikopteriliikenteen selvitys Pohjois-Suomen matkailuelinpiirissä on noussut kysyntää uudelle Pohjois-Suomen ja Luoteis-Venäjän väliselle siviililentoväylälle. Kyse olisi matalalento väylästä, jota voisivat käyttää helikopterit, jotka suorittavat yli rajan suuntautuvaa liiketoimintaa alueella. Valittavan konsultin tai konsulttiryhmän tulee valmistella ja selvittää kaupallisesta helikopteriliikenteestä ainakin seuraavat asiat: 1. Kuvata olemassa olevat siviililentoväylät Suomen ja Venäjän välillä (ml. niiden rajoitukset) 2. Selvittää uuden lentokäytävän käyttäjäpotentiaali ja ne liiketoiminnat, joiden toiminnalle puuttuva lentokäytävä on hidasteena tai esteenä 3. Selvittää karkealla tasolla uuden lentokäytävän sijainti ja sijaintivaihtoehdot 4. Selvittää, minkälaisella päätöksentekoakselilla (molemmissa maissa) päätös uudesta siviililentokäytävästä voidaan tehdä 5. Selvittää mahdollisuuksien mukaan asiasta päättävien Suomen ja Venäjän viranomaisten kanta uuteen lentokäytävään 6. Kuvata uuden lentokäytävän molemmissa maissa tarvittavat tukitoiminnot ja lisäfasiliteetit 7. Arvioida uuden lentokäytävän kustannukset (investointi ja 40 vuoden ylläpito ja käyttö) 8. Arvioida kareasti siviililentoliikenteen ennuste mahdollisessa uudessa käytävässä 2050 ja uuden käytävän vaikutus muihin lentokäytäviin 9. Tehdä karkealla tasolla uuden lentokäytävän yhteiskuntataloudelliset laskelmat. Edellä mainittujen lisäksi molemmille selvityksille yhteisesti: Selvityksien 1 ja 2 lisäksi tulee: • Laatia tästä työvaiheesta englanninkielinen yhteenvetoraportti ja englanninkielinen Power Point -esitys sekä suomenkielinen tiivistelmä • Esitellä työn välituloksia NABL -ohjausryhmän kokouksissa (enintään 2 kertaa) etäyhteydellä • Osallistua ja esitellä työn välituloksia vähintään yhdessä kokouksessa hankealueella • Esitellä työn lopputuloksia erikseen hankkeen toimesta ja kustannuksella järjestettävässä seminaarissa myöhemmin sovittuna ajankohtana • Osallistua tilaajaan ja projektin hallinnoijan järjestämiin kokouksiin tarvittaessa (etäyhteydellä) Omistusoikeus työn aikana kertyneisiin aineistoihin ja tuloksiin jää työn tilaajalle. Tarjouksen sisältö: • Kuvaus tarjouksen tekijästä (tai tekijöistä) ja jos kyseessä on ryhmä, heidän suhteensa (esim. pääkonsultti - alikonsultti) • Työohjelma, jossa esitetään metodologia (toteutustapa) tarjouspyynnössä kuvatuista tehtävistä. • Työohjelman suorittamiseen nimetyt henkilöt (CV:t 15 vuoden ajalta) ja arvio heille työhön varatuista henkilötyöpäivistä • Referenssilista osallistuvilta yhtiöiltä 15 vuoden ajalta • Työstä aiheutuvat kokonaiskustannukset (alv 0%) ja ehdotus maksuposteiksi • Kauppa – yhdistys tai säätiörekisteriote (nimenkirjoitusoikeus) tarjoajalta tai pääkonsultilta • Tarjouksen voimassaoloaika ja yhteyshenkilö • Allekirjoitus Tarjouksen on oltava suomenkielinen, mutta sen liitteet voidaan antaa joko suomen- tai englanninkielisenä. Tarjouksessa tulee esittää kaikki selvityksien 1 ja 2 toteutuksesta sekä molempien selvityksien yhteisten toimenpiteiden toteutuksesta syntyvät kustannukset, arvonlisäverottomana kiinteänä kokonaishintana, joka sisältää kaikki hankinnasta aiheutuvat kustannukset. Lisäksi on eriteltävä mitkä osiot toteutetaan mahdollisesti alihankintana ja tarjoajan on ilmoitettava tilaajalle käyttämänsä alihankkijat. Tarkempi tarjouspyyntö liitteenä.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutTutkimus- ja kehityspalvelut ja niihin liittyvät konsulttipalvelut (73000000)
AluekoodiFI
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät