This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2019-12-31
Ilmoituksen numero2019-025888
TED numero
OstajaorganisaatioPorin kaupunki (0137323-9 )
PL 121
FI-28101 Pori
https://www.pori.fi/tyo-ja-yrittaminen/hankinnat
Hankinnan otsikkotiedotPorin tie- ja katuverkkosuunnitelma 2040
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/26466/notice/32193/overview
Originaali JSON tietue32193.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausPorin kaupungin tekninen toimiala ja kaupunkisuunnittelu pyytävät tarjousta Porin tie- ja katuverkkosuunnitelman laatimisesta. Edellinen Porin tie- ja katuverkkosuunnitelma 2010 on laadittu vuonna 1991. Nyt laadittavan Porin tie- ja katuverkkosuunnitelman tavoitteena on yleiskaavatyöhön liittyen määritellä Porin kaupungin alueen tie- ja katuverkko, joka mahdollistaa maankäytön tasapainoisen ja taloudellisen kehittämisen. Työn lähtökohtana on vuonna 1991 laadittu tie-ja katuverkkosuunnitelma 2010, joka ei ole kaikilta osin toteutunut ja joka päivitetään vastaamaan tämän hetken uusia tavoitteita.Tie- ja katuverkkosuunnitelman lähtötietona ja työkaluna toimii 2019 valmistunut Porin liikennemalli, jossa on laadittu liikenne-ennuste vuodelle 2040. Muita suunnitelmia ovat mm. Porin kaupunkiseudun kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelma (2019), jossa on määritelty seudullinen pyöräilyn tavoiteverkko sekä Teollisuuden liikennepoliittiset ratkaisut-selvitys (2019). Lisäksi konsultin käytettävissä on runsaasti muuta suunnitteluaineistoa. Tämän tarjouspyynnön perusteella hankittavan suunnitelman tavoitteena on määritellä pitkän tähtäimen tavoiteverkko, joka toimii ohjeena väylästön ja maankäytön jatkosuunnittelussa tulevan 20 vuoden aikana. Tavoitteena on nykyisen tie- ja katuverkon tehokas hyödyntäminen maankäyttöratkaisuissa, elinkeinoelämän kuljetusten turvaaminen, katuverkon selkeä jäsentely ja sujuva kytkeytyminen valtion tieverkkoon, liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden parantaminen sekä kestävien liikennemuotojen edistäminen. Suunnitelmaan sisältyy mm. nykytilanteen kuvaus, liikenne-ennusteeseen perustuva ongelma-analyysi, vaihtoehtojen vertailu, tavoiteverkon määrittely, vaikutustarkastelu ja toteuttamisohjelma. Keskeisiä aiheita ovat mm: - liikenneverkkojen jäsentelyt/väylien luokittelut (kevytliikenneverkko erikseen), - vt 2 ja vt 8 maanteiden runkoverkkoon kuulumisen vaikutukset, - väylien tarvittavat kaistamäärät, - liittymien toimivuuslaskelmat, - mahdolliset ja suositeltavat liittymätyypit, - kevyen liikenteen eritasoratkaisujen tarve muiden väylien kanssa, - liikenneturvallisuusasiat kokonaisuutena, - väyläverkon tavoitteelliset nopeusrajoitukset, - erikoiskuljetusreitit, - maakuntakaavasta poikkeamiset, esim. Ulvilan vt2 keskustan toisesta eritasoliittymästä ja Kokemäenjoen ylittävästä tievarauksesta luopuminen, - vt 8 mahdolliset uudet liittymät luotojen alueelle, - joukkoliikenteen järjestelyt pääteiden osalta (pysäkit, liityntäliikennepysäköinti), - maaperän kantavuus ja tulvaherkät alueet. TYÖN RAJAUS Työssä käsitellään pääasiassa tie- ja katuverkkoa. Porin keskusta-alueen osalta on käynnissä erillinen keskustan kehittämishanke, johon tie- ja katuverkkosuunnitelma kytkeytyy. Tie- ja katuverkkosuunnitelmassa käsitellään keskustaan johtavat pääväylät keskustan saavutettavuuden näkökulmasta. Maantieteellisesti suunnittelualueeseen kuuluvat pohjoisessa Porin pohjoisen satamatien (mt 272) mahdollinen jatke ja Noormarkku, etelässä vt2 rinnakkaistieyhteyksien tarkastelu Nakkilan rajalle ja vt 8:lla Eurajoen rajalle asti sekä luoteessa Reposaari. Suunnittelualue on esitetty tarjouspyynnön karttaliitteessä. Lisäksi työssä huomioidaan tie- ja katuverkon kytkeytyminen rataverkkoon tarkastelemalla tie- ja katuverkon risteämisjärjestelyt tärkeimpien ratojen/raiteiden kanssa ja tie- ja katujärjestelyt, jotka mahdollistavat tasoristeysten vähentämisen.Työssä otetaan huomioon asumisen, teollisuuden ja muiden työpaikka-alueiden sekä palveluiden laajentumisesta ja muutoksista johtuvien vaikutusten lisäksi niitä ohjaavat tai rajoittavat tekijät. Tällaisia ovat mm. luonnonsuojelulliset, kulttuurihistorialliset ja maisemalliset tekijät, pohjavesialueet, tulvasuojelun edellytykset sekä virkistys- ja muun viherverkon kehittäminen ja siihen liittyvä hulevesisuunnittelu. SIDOSRYHMIEN OSALLISTAMINEN Porin kaupunki on vahvasti sitoutunut osallistamaan keskeisiä sidosryhmiä osana toimintaansa. Tarjouksen liitteenä tulee olla osallistamissuunnitelma, jossa on esitetty, miten keskeiset sidosryhmät osallistetaan työhön. Työn aikana pidetään vähintään yksi Porissa järjestettävä sidosryhmätilaisuus ja kaksi iltaesittelytilaisuutta, joiden aiheuttamista kuluista vastaa tilaaja. Sidosryhmätilaisuuden järjestelyihin osallistuu tilaajan puolelta kaupungin viestintä. LÄHTÖTIEDOT Tilaaja antaa käytettävissä olevan lähtötietoaineiston korvauksetta konsultin käyttöön. Tarjouspyynnön liitteenä olevan aineiston lisäksi konsultti saa käyttöönsä: - Liikennemalli - Joukkoliikenteen järjestämistapavaihtoehtojen selvitys (työ käynnissä) - vt 8 Tiiliruukin eritasoliittymän aluevaraussuunnitelma (työ käynnissä) - Raskaan liikenteen selvitys / Satakuntaliitto (työ käynnistyy) - vt 8 Turku - Pori kehittämisselvityksen päivitys / vt 8 ohjausryhmä (työ käynnissä) - Tampere - Pori radan tarveselvitys / Väylä /työ käynnissä) - Tampere - Kokemäki - Pori / Rauma radan kehittämisselvitys (työ käynnissä) - Vt 2 Porin keskustan kohta, tiesuunnitelma (työ käynnistymässä) OHJAUSRYHMÄ Suunnittelutyötä ohjaa tilaajan nimeämä ohjausryhmä, jossa on asiantuntijoita Porin kaupungilta, Ulvilan kaupungilta, Varsinais-Suomen ELY-keskuksesta ja Satakuntaliitosta. Ohjausryhmä kokoontuu työnaikana kolme kertaa. Ohjausryhmän kokouksia valmistelee tilaajan nimeämä pienempi projektiryhmä, joka kokoontuu työn aikana kuusi kertaa. Osa projektiryhmän kokouksista voidaan pitää skype-kokouksina. Suunnittelukokousten aineistosta, esityslistojen teosta ja kokousten koolle kutsumisesta vastaa konsultti, aloituskokousta lukuun ottamatta. Konsultti laatii myös kokousmuistiot ja vastaa niiden jakelusta. Kokoukset järjestetään tilaajan toimitiloissa. AIKATAULU Tie- ja katuverkkosuunnitelman tekemiseen varataan aikaa noin 1,5 vuotta ja se valmistuu kesäkuun 2021 loppuun mennessä. Tarjous on jätettävä 15.1.2020 mennessä. Tarjoaja esittää tarjouksessaan työn sisällön, vaiheistetun suunnitteluaikataulun, työhön osallistuvan henkilöstön, henkilöiden referenssit ja arvioidun ajankäytön henkilöryhmittäin.Yhteistarjoukset ja yhteenliittymät sallitaan. NOUDATETTAVAT ASIAKIRJAT Suunnittelutyössä noudatetaan konsulttitoiminnan yleisiä sopimusehtoja (KSE 2013). PROJEKTIN ASIAKIRJOJEN HALLINTA Konsultti perustaa suunnitteluaineistoa varten projektipankin tai vastaavan asiakirjahallintajärjestelmän.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI196, FI196