This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2019-12-31
Ilmoituksen numero2018-026470
TED numero
OstajaorganisaatioAuran kunta (0132103-3 )
PL 24
FI-21381 Aura
http://www.aura.fi
Hankinnan otsikkotiedotLahdon sillan rakennusurakka
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/26430/notice/32158/overview
Originaali JSON tietue32158.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausAuran kunnan tekninen toimi pyytää, lahdon tiekunnan toimeksiannosta, tarjoustanne lahdon sillan uusimisen rakennustyöstä. Hanke toteutetaan KVR-rakennusurakkana, jossa urakoitsija suunnittelee ja rakentaa uuden sillan Lahdon vanhan sillan tilalle. Hankkeeseen kuluu myös vanhan sillan purku ja pois vienti kaikkine siihen sisältyvine töineen ja kuluineen. Rakentamisajankohta on 01.02.2019 - 01.02.2022 välisenä aikana. Tarkempi ajankohta määritetään urakkasopimuksen teon yhteydessä. Tarjouspyyntö rakennusurakasta on liitteenä. Nykyinen Lahdon silta on alun perin 60-luvulla rakennettu 4-aukkoinen puinen palkkisilta. Kannen kokonaispituus on tällä hetkellä noin 25m. Läntinen maatuki ja välituet ovat puurakenteiset ja paalutetut. Itäinen maatuki on teräsbetonia ja perustettu kalliolle. Välitukia on parannettu 1990-luvulla lisäämällä niihin teräspaaluja. Vuoden 2004 peruskorjauksen yhteydessä läntinen maatuki uusittiin puurakenteisena ja tulopengertä vahvistettiin paaluin ja paaluhatuin. Uuden sillan hyötyleveyden tulee olla vähintään 5,0 metriä. Sillan korvaamisesta uudella sillalla on laadittu alustava siltasuunnitelma, joka on esitetty tarjouspyyntöasiakirjoissa. Tässä vaiheessa ehdotetaan ratkaisuksi Liikenneviraston maantiesillaksi hyväksymää Wersowoodin poikittain jännitettyä liima-puista palkkisiltaa. Jännemitta on 1-aukkoisena 28,0 m ja hyödyllinen leveys 5,0 m. Pääkannattajina toimisivat 9 kpl liimapuupalkkeja b x h = 215 x 1350 mm. Maatuiksi ehdotetaan teräsbetonisia tukia, joista läntinen tulee paaluttaa ja itäinen perustetaan kalliolle. Läntisen tuen kohdalla kova pohja on noin 18–19 m syvyydessä. Maaperä on savea ja alempana moreenia. Myös läntinen tulopenger edellyttänee vahvistustoimenpiteitä, esim. paalulaatta. Sillan suunnittelukuormana on LM1, LM3 /5.9.2014, käyttöluokka 2, sahattu puutavara c30 ja liimapuu GL32c. Jos urakoitsijan valinta on Versowoodin poikittain jännitetty liimapuinen palkkisilta, laatii urakoitsija sillasta yleispiirustuksen, tarvittavat rakennepiirustukset alusrakenteen, paalutuksen ja mahdollisen pengervahvistuksen osalta sekä kustannusarvion, määräluettelon ja siltakohtaiset laatuvaatimukset. Liitteenä olevista suunnitelmista poiketen, sillan korkeusaseman tulee olla 500 mm korkeampi kuin se on suunnitelmissa esitetty eli tasausviivan (tsv) korkeuden tulee olla suurempi kuin +39.35. Tilaaja ei vastaa esitettyjen suunnitelmien tai tutkimusten oikeellisuudesta. KVR-urakoitsija voi esittää oman vaihtoehtonsa siltaratkaisuksi. Urakoitsijan tulee esittää vaihtoehdostaan tarpeelliset selvitykset ja suunnitelmat eli vähintään sillan yleispiirustus, tarvittavat rakennepiirustukset alusrakenteen, paalutuksen ja mahdollisen pengervahvistuksen osalta sekä kustannusarvio, määräluettelo ja siltakohtaiset laatuvaatimukset. Urakoitsija saa rakentamisalueen haltuunsa rakennusajaksi, siltaa ei käytetä rakentamisen aikana ja vanhaa siltaa voidaan käyttää hyväksi uuden rakentamisessa. Tilaaja ei vastaa vanhan sillan kunnosta rakentamisen aloituksen jälkeen. Vanhasta sillasta ei ole tehty materiaaliselvitystä. Kyseessä on kokonaishintaperusteinen kokonaisurakka. Hankinta on osin ELY-keskuksen rahoittama ja tästä johtuen kyseessä on julkinen hankinta. Rahoituspäätöstä sillan rakentamiseksi ei vielä ole. Hankinta toteutuu mikäli saadaan myönteinen rahoituspäätös. Hankinnan kieli on suomi.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1