This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2019-12-31
Ilmoituksen numero2019-026572
TED numero
OstajaorganisaatioIngå kommun - Inkoon kunta (0126293-4 )
PL 6
FI-10211 Inkoo
http://www.inga.fi
Hankinnan otsikkotiedotOFFERTFÖRFRÅGAN FÖR REVISIONEN AV KOMMUNENS FÖRVALTNING OCH EKONOMI
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/26040/notice/31680/overview
Originaali JSON tietue31680.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausMed revisionstjänster avses i denna offertförfrågan i första hand revision av offentlig förvaltning och ekonomi (OFR-revision), i Ingå kommun under perioden 2020 – 2022. Avtalet kan fortsättas med ett optionsår. Ingå kommun fattar beslut om användningen av optionen senast 6 månader innan det egentliga avtalet upphör. Vid revisionen ska OFR-föreningens rekommendation om god revisionssed inom den offentliga förvaltningen iakttas. Upphandlingen görs i enlighet med lagen om offentlig upphandling (1397/2016). 1. KÖPARE, UPPHANDLINGSENHET Kommun Ingå kommun Upphandlingsenhet Revisionsnämnden Adress PB 6, 10211 Ingå Upphandlingens referens: Revision 2020 – 2022 2. BESKRIVNING AV REVISIONSOBJEKTET Ombesörja Ingå kommuns revision under perioden 2020 – 2022 + ett eventuellt optionsår. Också fungera som revisionsnämndens sekreterare för perioden samt sekreteraruppdrag för att uppgöra utvärderingsberättelsen. Mer information om kommunens bokslut och budget eller andra frågor beträffande revisionen kan erhållas från kommunens ekonomichef Charlotta Lindvall, tfn 09-2951 5336. 3. OMFATTNING • Lagstadgad OFR-revision: utförd av auktoriserad OFR-revisor 15 dagar / år (ansvarig revisor) inklusive IT-stödd analys av bokföringsmaterial. • Ansvariga OFR-revisorn deltar som sekreterare / sakkunnig i revisionsnämnden uppskattningsvis 30 timmar/år. • Ansvariga OFR-revisorn deltar som sekreterare för utformningen av utvärderingsberättelsen uppskattningsvis 20 timmar/år. • Eventuella extra revisionsdagar 12 timmar/år. 4. AVTALSPERIOD/AVTALETS GILITIGHETSTID Utan särskild uppsägning gäller avtalet den tid som överenskommits (2020 - 2022). Avtalet kan fortsättas med ett optionsår. Ingå kommun fattar beslut om eventuell användning av optionen senast 6 månader innan det egentliga avtalet upphör. 5. PRISER OCH PRISJUSTERINGAR, BETALNINGSVILLKOR Priserna för den lagstadgade revisionen och andra revisionstjänster bestäms enligt godkänd offert. Justering av priserna under avtalsperioden: Priset är fast för hela avtalsperioden. För optionsåret kan priset justeras enligt serviceprisindexet (högst 3 %/år). Fakturering och betalningsvillkor Fakturering efter utfört arbete. Betalningsvillkor 14 dagar netto. Dröjsmålsränta enligt räntelagen. 6. UNDERLEVERANTÖRER Underleverantörer godkänns inte. 7. ÖVRIGA AVTALSVILLKOR Parternas åtaganden Villkor för justering av avtalet, meningsskiljaktigheter, uppsägning av avtalet under avtalsperioden, säkerhet och ansvar skall framkomma av offerten.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1B1