This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2019-12-31
Ilmoituksen numero2019-009866
TED numero
OstajaorganisaatioVihdin kunta (0131905-6 )
Asemantie 30
FI-03100 Nummela
http://www.vihti.fi
Hankinnan otsikkotiedotEtelä-Nummelan liikenneselvitys
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/18799/notice/21897/overview
Originaali JSON tietue21897.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausVihti on yli 29 000 asukkaan kunta Helsingin seudulla, ja Nummela on kunnan taajamista suurin ja voimakkaimmin kehittyvä jo nykyisellä 15 000 asukkaan joukolla. Kunnan maankäytön suunnittelussa merkittävintä on varautua tulevaan Espoo-Salo –oikorataan ja sen myötä uuden asemanseudun sijoittumiseen eteläisen Nummelan alueelle. Tuleva asemanseutu sijoittuu toteutetusta yhdyskuntarakenteesta noin 1-1,5 kilometrin etäisyydelle, ja on tällä hetkellä asema- ja yleiskaavatonta aluetta. Espoo-Salo –oikoradan yleissuunnittelutyö on käynnissä ja valmistuu suunnitteluaikataulun mukaan vuoden 2020 lopulla. Ratalinjaus toteutuessaan mahdollistaa nykyistä merkittävästi nopeamman liikennöintiyhteyden Turun ja Helsingin välillä, sekä lähijunaliikennettä Vihdistä Helsingin ja Turun suuntiin. Vihdissä on käynnissä koko kunnan kattavan strategisen yleiskaavan laatiminen. Yleiskaavan valmisteluaineisto (kaavaluonnos) on ollut nähtävillä vuoden 2018 lopulla ja kaavaehdotus valmistuu syksyllä. Kaava on tavoitteena saada hyväksymiskäsittelyyn vuoden 2019 loppuun mennessä. Kaavan yleisenä tavoitteena on 1 %:n vuosittainen väestönkasvu vuoteen 2050 mennessä ja kasvusta pääosan oletetaan sijoittuvan Nummelan alueelle, perustuen viime vuosina toteutuneeseen väestönkasvuun sekä odotettavissa olevaan rautatiehankkeeseen. Yleiskaavassa tullaan esittämään myös Espoo-Salo –oikoradan linjaus ja sen varrelle sijoittuvat asema- ja seisakepaikat. Koko kunnan kattavan yleiskaavan lisäksi vuoden 2019 aikana on tarkoitus käynnistää uudelleen osayleiskaavatyö eteläisen Nummelan alueelle. Alueelle on aiemmin hyväksytty osayleiskaava vuonna 2013, mutta hyväksymispäätös on kumottu korkeimman hallinto-oikeuden päätöksellä vuonna 2016. Osayleiskaavan laatimisessa tullaan hyödyntämään Transit Oriented Development –suunnittelumallia ja toimivien liikenneyhteyksien suhdetta suunniteltavan rakentamisen volyymiin painotetaan. Nummelan taajamakeskuksen kytkeytymistä tulevaan Esa-radan asemanseutuun tutkitaan myös Suomen ympäristökeskuksen YKR-Demo –hankkeessa kaupunkikudosanalyysillä. Etelä-Nummelan osayleiskaavatyö käynnistetään liikenneselvityksellä, jonka painopisteenä on tuleva asemanseutu. Liikenneselvityksen tarkoituksena on määrittää suunnittelualueen tavoiteliikenneverkko, sisältäen mm. 1) Asemanseudun saavutettavuus kevyellä liikenteellä. Tarkoituksena on osoittaa sellaiset olemassa olevat reitit ja kulkuväylät, joiden tarkemmassa suunnittelussa tulee painottaa kevyen liikenteen käyttömahdollisuuksia. Tavoitteena on myös osoittaa sellaiset kohteet, joiden merkitys kevyen liikenteen yhteyksinä tulee kasvamaan uuden asemanseudun toteuttamisen myötä. 2) Asemanseudun tavoitettavuus julkisen liikenteen osalta taajaman sisäisesti (Nummela ja Etelä-Nummela kokonaisuutena). Tarkoituksena on tunnistaa tavoitetilanteen julkisen liikenteen laatukäytävät sekä osoittaa puuttuvat yhteystarpeet ja muut kehittämiskohteet. 3) Tavoitetilanteen asemanseudun saavutettavuus julkisen liikenteen osalta kunnan sisäisesti. Tavoitteena on määrittää paikallisella tasolla merkittävät liityntäpysäköintikohteet ja niiden kautta paikallisesti merkittävät julkisen liikenteen väylät ja yhteydet julkiselle liikenteelle. 4) Asemanseudun saavutettavuus seudullisella tasolla. Etelä-Nummela sijoittuu kahden merkittävän ja vilkasliikenteisen valtaväylän, valtatiet 1 ja 2, risteysalueelle. Tavoitteena on tutkia aluetta liikenteellisestä näkökulmasta siten, että osayleiskaavan laadinnassa voidaan osoittaa tarpeelliset liikenneyhteydet myös seudullisessa mittakaavassa tapahtuvaan sujuvaan kulkumuodon vaihtoon. 5) Valtateiden 1, 2 ja maantien 110 ympäristöön suunnitteilla olevan työpaikka-alueen tulevan liikenneverkon kytkeytyminen muuhun liikenneverkkoon.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1B1