This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2019-12-31
Ilmoituksen numero2019-009092
TED numero
OstajaorganisaatioEteva Kuntayhtymä (0203300-9 )
Karhukuja 1
FI-04601 Mäntsälä
http://www.eteva.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/18544/notice/21555/overview
Originaali JSON tietue21555.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTEKNINEN VUOROPUHELU Eteva kuntayhtymä on Suomen suurin vammaisalan osaamiskeskus. Eteva tuottaa palveluja vuosittain noin 1 600 vammaiselle ja kehitysvammaiselle henkilölle. Palveluja on myös mielenterveyskuntoutujille ja muille erityistä tukea tarvitseville henkilöille. Etevassa on • toimipaikkoja noin 140 osoitteessa • asuntoja noin 700 • työ- ja päivätoimintapalveluja noin 1 000:lle asiakkaalle vuosittain • erilaisia asiantuntijapalveluja yli 300:lle asiakkaalle vuosittain. Etevassa työskentelee 1 300 henkilöä. Yli 95 prosenttia heistä toimii asiakaspalvelutyössä: • asumispalveluissa • päiväaikaisessa toiminnassa • kehitysvammapsykiatrian yksiköissä • asiantuntijapalveluissa. Etevan omistajia ovat 45 Etelä-Suomen kuntaa. Niiden alueella asuu yhteensä noin 1,3 miljoonaa ihmistä. Eteva on Uudenmaan ja Etelä-Hämeen erityishuoltopiiri. Nykytila Tilauksesta maksuun -prosessissa Eteva käyttää ostolaskujen käsittelyssä Baswaren Invoice Processing -järjestelmää, joka on otettu käyttöön vuonna 2011. Ostolaskuja käsitellään vuosittain noin 20 000 kappaletta ja noin 81 prosenttia näistä on verkkolaskuja. Skannauspalvelu käsittelee noin 18 prosenttia laskuista ja joitain laskuja skannataan itse. Etevan ympäristössä on kolme eri yritystä (kuntayhtymä ja kaksi tytäryhtiötä), joista kuntayhtymään kohdistuu pääosa ostolaskuista (n. 67 %). Ostotilauksia varten ei ole nykytilassa tietojärjestelmää. Ostotilauksia tehdään jonkin verran toimittajien järjestelmiin, mutta pääasiassa ostaminen tapahtuu sähköpostilla, puhelimella sekä vierailemalla eri liikkeissä. Ostamista tukee puitesopimukset, joita on kilpailutettu päätuoteryhmille. Tavoitetila Tilauksesta maksuun -prosessissa Tavoitteena on ottaa käyttöön ostotilaamiseen sekä ostolaskujen käsittelyyn ajanmukainen tietojärjestelmä. Tulevan järjestelmän edellytetään olevan joko yhtenäinen ratkaisu tai erillisten ratkaisujen tiiviisti integroitu kokonaisuus. Myös erillisten ratkaisujen tapauksessa hankinta tehdään yhdeltä taholta. Verkkolaskujen vastaanotto ja paperilaskujen skannauspalvelu tulee sisältyä hankittavaan palveluun. Etevan arkkitehtuurilinjausten mukaisesti tulevan ratkaisun / ratkaisujen tulee olla pilviarkkitehtuurin mukaisia. Ostamisen kehittämiseen on käynnissä prosessi, jossa keskitetään ostamista nykyisestä. Tavoitteena ei kuitenkaan ole ostamisen täydellinen keskittäminen, vaan säilyttää ostaminen toimintayksiköissä. Tulevan ostotilausjärjestelmän tulee tukea ostamista toimintayksiköissä. Ostotilaamisen osalta on keskeistä, että tuleva ratkaisu tukee katalogipohjaisen tilaamisen lisäksi myös ns. vapaatekstitilaamista. Ostamista on tarkoitus kehittää enemmän puitesopimuspohjaiseen katalogitilaamiseen, Etevan toiminnan luonteen vuoksi erilaisia ad hoc -tyyppisiä ostamistarpeita on myös jatkossa. Tulevan järjestelmäkokonaisuuden kyvykkyys tuottaa katalogiluettelo integroitumalla eri toimittajien tilausjärjestelmiin on verrannollinen tuleviin käyttäjämääriin. Tekninen vuoropuhelu Tässä teknisessä vuoropuhelussa Eteva kartoittaa markkinoilla olevia erilaisia ratkaisuja Tilauksesta maksuun -prosessin hallintaan. Tarkoituksena on, että teknisen vuoropuhelun jälkeen Eteva täsmentää oman tavoitetilansa ja julkaisee myöhemmin vuoden 2019 aikana tarjouspyynnön. Osana teknistä vuoropuhelua tarjotaan kaikille kirjallisen vastauksen jättäville tahoille mahdollisuus esitellä omaa ratkaisumalliaan Etevan projektiryhmälle. Näiden esittelyiden ajat sovitaan kirjallisten vastausten jättämisen jälkeen. Mahdollisiin kysymyksiin tästä teknisestä vuoropuhelusta tai tilauksesta maksuun -projektista vastaa Saku Salonen ([email protected]) Kysymykset, joihin toivotaan kirjallisia vastauksia 1. Kuvatkaa tarjoamanne tuki tilauksesta maksuun -prosessille. 2. Kuvatkaa miten voitte tukea Etevaa ottamaan käyttöön tietojärjestelmän ostotilausten käsittelemiseen. 3. Kuvatkaa miten ostotilaamisen ratkaisunne tukee hajautettua ostamista. 4. Kuvatkaa miten ostotilaamisen ratkaisunne tukee ns. vapaatekstitilaamista. 5. Kuvatkaa ratkaisunne tekninen arkkitehtuuri. 6. Kuvatkaa ratkaisunne tietoturva- ja tietosuojakäytännöt. 7. Kuvatkaa sopimusmallinne ja tähän liittyen kustannusten muodostuminen.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1C