This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2024-01-18
Ilmoituksen numero2024-141130
TED numero
OstajaorganisaatioTyö- ja elinkeinoministeriö (2160307-0 )
PL 32
FI-00023 Valtioneuvosto
http://tem.fi
Hankinnan otsikkotiedotSelvitys tutkintojen ja muiden osaamiskokonaisuuksien viitekehyksen laajentamisesta sekä koulutusjärjestelmään kuulumattomien koulutusten tason näkyväksi tekemisestä
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio60 000 EUR
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/95912/notice/141130/overview
Originaali JSON tietue141130.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausSelvityksellä kootaan tietoa siitä, millaisia ovat koulutusjärjestelmään kuulumattomat koulutukset, jotka toivotaan otettavaksi huomioon viitekehyksen mahdollisessa laajentamisessa. Samalla selvitetään, miten laajasti viitekehyksen laajentamiselle nähdään tarvetta ja millä tavoin määriteltyjä kriteereitä osaamiskokonaisuuksien sijoittamiselle viitekehykseen olisi tarpeen muuttaa. Tavoitteena on koota konkreettisia esimerkkejä viitekehykseen ehdotettavista koulutuksista ja koota tietoa selvityksen kohteena olevien koulutusten toteuttajista, koulutusten toteuttamisen laadunvarmistuksesta ja oppimistulosten varmentamisesta. Tietojen keruussa ja analysoinnissa tulee ottaa huomioon Euroopan Neuvoston suositus eurooppalaisesta lähestymistavasta pieniin osaamiskokonaisuuksiin elinikäisen oppimisen ja työllistyvyyden tukemiseksi. Hankittavassa selvityksessä tulee: - selvittää eri valtion keskus- ja aluehallinnoilta ja keskeisiltä työmarkkina-, ammatti- ja etujärjestöiltä sekä koulutusta tarjoavilta organisaatioilta toimialan kannalta keskeisiä, vakiintuneita ja laajasti suoritettuja koulutusjärjestelmään kuulumattomia koulutuksia, - koota lista koulutuksista ja niiden tarjoajista, - kuvata aineistossa olevista koulutusjärjestelmään kuulumattomista koulutuksista niiden osaamistavoitteisuutta, laajuutta, laadunvarmennusta ja vakiintuneisuutta koulutuksen järjestämisessä sekä sitä, kuinka laajasti koulutuksia on suoritettu, - luoda luokittelu eri tyyppisille koulutusjärjestelmään kuulumattomille koulutuksille aineiston pohjalta, - selvittää millaista keskustelua alalla on mahdollisesti käyty koulutusjärjestelmään kuulumattomien koulutusten tason näkyväksi tekemisestä. Selvityksen tulee sisältää alan toimijoiden perusteltuja näkemyksiä siitä, toisiko koulutuksen sijoittaminen esimerkiksi tutkintojen viitekehykseen lisäarvoa yksilölle, työelämälle tai koulutuksen järjestäjälle. Tiedonkeruun tulee tapahtua monipuolisin kysely- ja haastattelumenetelmin siten, että aineistoja voidaan analysoida laadullisesti. Tämän selvityksen osa-alueen 1 vertailuperusteet on kuvattu liitteessä 2A Vertailuperusteet osa-alue 1.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut(4) Tutkimus- ja kehityspalvelut ja niihin liittyvät konsulttipalvelut (73000000)
AluekoodiFI1
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausSelvityksessä haetaan vaihtoehtoisia tapoja koulutusjärjestelmään kuulumattomien koulutusten tason ja vertailtavuuden lisäämiseksi sekä koulutusjärjestelmään kuulumattomassa koulutuksessa hankitun osaamisen tunnistamisen edistämiseksi. Selvitettävänä on viitekehyksen nykyistä laajemmat käyttömahdollisuudet sekä muut tavat. Vaihtoehtoisia tapoja haetaan seitsemästä eri verrokkimaasta. Verrokkimaiden käytäntöjen analysoinnin perusteella selvitykseen laaditaan ehdotus suomalaiseen toimintaympäristöön soveltuvasta mallista, jolla koulutusjärjestelmään kuulumattomien koulutusten tasot tulisivat näkyväksi, niiden osaamistaso määriteltyä ja toteutus laadunvarmennettua. Verrokkimaita ovat Alankomaat, Irlanti, Kanada, Ruotsi ja Uusi-Seelanti sekä vähintään kahta tarjoajan ehdottamaa ja perustelemaa muuta maata. Hankittavassa selvityksessä tulee: - selvittää ja koota muissa maissa käytettyjä tapoja kuvata koulutusjärjestelmään kuulumatonta koulutusta, koulutuksen tasojen vertailua ja laadunvarmistusta. Koulutusjärjestelmään kuulumaton koulutus voi olla kytkettynä viitekehykseen tai niiden tasot on tehty näkyväksi jollakin muulla tavalla. Vaihtoehtoisia kuvaamisen tapoja selvitetään Alankomaista, Irlannista, Kanadasta, Ruotsista ja Uudesta-Seelannista ja kahdesta tarjoajan ehdottamasta ja perustelemasta maasta. Tarjoajan tulee perustella ehdottamansa maavaihtoehdot. - analysoida eri maiden käytäntöjen vahvuudet ja haasteet sekä arvioi niitä suhteessa suomalaiseen toimintaympäristöön. Tiedonkeruun tulee tapahtua monipuolisin menetelmin ja eri lähteistä. Olennaista on löytää tehtävän kannalta tarkoituksenmukaiset lähteet kohdemaissa. Kerättyä tietoa tulee voida vertailla ja analysoida laadullisesti. Tämän selvityksen osa-alueen 2 vertailuperusteet on kuvattu liitteessä 2B Vertailuperusteet osa-alue 2.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut(4) Tutkimus- ja kehityspalvelut ja niihin liittyvät konsulttipalvelut (73000000)
AluekoodiFI1
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset