This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-06-28
Ilmoituksen numero2023-132150
TED numero2023/S 125-397576
OstajaorganisaatioTeeSe Botnia Oy Ab (2859365-3 )
Sorakatu 2-4
FI-65100 Vaasa
http://www.teese.fi
Hankinnan otsikkotiedotMainos- ja viestintätoimistopalvelut
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/89629/notice/132150/overview
Originaali JSON tietue132150.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausOsa-alueen 1 hankinnan kohteena ovat strategiset mainostoimistopalvelut. Strategiset mainostoimistopalvelut tarkoittaa palveluja, jotka kohdistuvat seuraaviin palveluihin tai vastaaviin: • Tilaajan (etukäteen kilpailutukseen on sitoutunut Vaasan kaupunki) markkinoinnin ja viestinnän strategisena kumppanina toimiminen • Vuositason suunnitteluun osallistuminen yhdessä tilaajan toimijoiden kanssa Kilpailutuksen tavoitteena on löytää hankintaan etukäteen sitoutuneille tahoille kumppani strategiseen ja kokonaisvaltaiseen markkinoinnin ja viestinnän suunnitteluun. Kumppanin tehtävä on suunnitella yhdessä tilaajan kanssa markkinoinnin isot suuntaviivat tuleville vuosille niin, että tilaajan strategiset tavoitteet saavutettaisiin. Kumppanin odotetaan tarjoavan ulkopuolista näkemystä markkinoinnin kokonaisbudjetin käyttöön ja allokointiin sekä viestintäkärkien määrittämiseen markkinoinnin systemaattisuuden varmistamiseksi. Kumppanilta odotetaan kokonaisnäkemystä ja laajaa mahdollisuuksien tunnistamista markkinoinnin käytettävissä olevista keinoista sekä ymmärrystä siitä, kuinka kokonaisbudjetti käytetään parhaalla hinta-laatu –suhteella. Konkretian tasolla yhteistyö tarkoittaa säännöllisiä tapaamisia ja workshop- muotoisia tilaisuuksia 1-2 kertaa vuodessa. Valitun palveluntuottajan tulee toteuttaa tilatut palvelut sovitussa aikataulussa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia. Markkinoinnin strategisen suunnittelun tulee olla linjassa tilaajan strategian kanssa. Osa-alueeseen valittavalta palveluntuottajalta voidaan hankkia myös kaikkiin muihin tarjouspyynnön osa-alueisiin kuuluvia palveluita. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMainonta- ja markkinointipalvelut (79340000)
AluekoodiFI195
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausOsa-alue 2 kokonaisvaltaiset mainostoimistopalvelut tarkoittaa palveluja, jotka kohdistuvat seuraaviin palveluihin tai vastaaviin: • Kokonaisvaltaisten kampanjoiden suunnittelu ja toteutus (toteutusten sisältäessä painettuja ja digitaalisia toteutuksia) • Yksittäisten mainoskampanjoiden suunnittelu ja toteutus kaikkien tarvittavien materiaalien osalta (painetut, digi- ja videomateriaalit) • Tapahtumien, projektien tai hankkeiden markkinoinnin suunnittelu ja toteutus • Mainoskampanjoiden hallinta markkinointikanavissa • Kampanjoiden tulosten raportointi ja analysointi Valitun palveluntuottajan tulee toteuttaa tilatut palvelut sovitussa aikataulussa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia. Palvelujen suunnittelun ja toteutuksen tulee vastata tilaajan visuaalista ohjeistoa, brändikäsikirjaa ja viestintäohjelmaa. Osa-alueeseen valittavalta palveluntuottajalta voidaan hankkia myös kaikkiin muihin tarjouspyynnön osa-alueisiin kuuluvia palveluita. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMainonta- ja markkinointipalvelut (79340000)
AluekoodiFI195
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausOsa-alue 3 Graafinen suunnittelu tarkoittaa palveluja, jotka kohdistuvat alla lueteltuihin palveluihin tai vastaaviin: • yksittäisten painotuotteiden suunnittelu ja taitto • Digitaalisten aineistojen suunnittelu ja aineistoversioiden tuotanto (esim. someaineistoja, word-/powerpoint-pohjat, infograafit) Valitun palveluntuottajan tulee toteuttaa tilatut palvelut sovitussa aikataulussa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia. Graafisen suunnittelun ja toteutuksen tulee vastata tilaajan visuaalista ohjeistoa ja ohjeistusta. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMainonta- ja markkinointipalvelut (79340000)
AluekoodiFI195
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausOsa-alue 4 Videotuotanto tarkoittaa palveluja, jotka kohdistuvat seuraaviin palveluihin tai vastaaviin: • Ilmakuvaus • Esittelyvideot • Tapahtumakuvaus • Somevideot (TikTok, Reels) • Motion graphics (esim. 2D -muodossa olevaa tiedon visualisointia - infografiikkaa) • Mainosvideot Toimeksiannot / tilaukset sisältävät videosisältöjä tilaajan tarpeen mukaisesti. Valitun palveluntuottajan tulee toteuttaa tilatut palvelut sovitussa aikataulussa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia. Videotuotannon tulee vastata tilaajan visuaalista ohjeistoa. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMainonta- ja markkinointipalvelut (79340000)
AluekoodiFI195
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausKategoria 5 Digimarkkinointi tarkoittaa palveluja, jotka kohdistuvat seuraaviin palveluihin tai vastaaviin: - Digimediastrategiat - kaikki digitaalisen mainonnan mediasuunnitelmat, kanavakohtainen ostaminen ja optimointi, sekä tulosten analysointi. - Digimarkkinoinnin kehittämiseen liittyvän datan tarjoaminen Toimeksiannot toteutetaan joko kampanjakohtaisesti tai ”jatkuvan mainonnan” periaatteen mukaan palveluntuottajan tilaamalla tavalla. Kanavat (esimerkiksi Digitaalinen ulkomainonta, Displaymainonta, Video- ja suoratoistopalveluiden mainonta, Somemainonta, Hakusanamainonta, Liikkuvan median digimainonta) Valitun palveluntuottajan tulee toteuttaa tilatut palvelut sovitussa aikataulussa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMainonta- ja markkinointipalvelut (79340000)
AluekoodiFI195
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausOsa-alue 4 Valokuvaus tarkoittaa palveluja, jotka kohdistuvat seuraaviin palveluihin tai vastaaviin: - Monipuoliset valokuvauspalvelut: kuvia käytetään uutiskuvina, somejulkaisuissa, erilaisissa markkinointi- ja viestintäjulkaisuissa. Tilaaja ostaa kuville täydet oikeudet, mutta kuvaajan nimi mainitaan niissä julkaisuissa, joissa se on mahdollista, esim. kun kuva liitetään mediatiedotteeseen. Tilaajien kuvauskohteet voivat olla monenlaisia. Vaasan kaupungin kuvauskohteita ovat tapahtumat Vaasassa ja lähiseudulla, Vaasan kaupungin palvelut, maisemat (dronekuvausmahdollisuus tarvitaan), nähtävyydet, ihmiset. Tapahtuma- ja uutiskuvauksissa kuvaajaa voidaan tarvita joskus muutaman päivän varoitusajalla. Puitesopimus tehdään kolmen (3) kuvaajan kanssa kiireellisten kuvaustilausten takia. Brändikuvaukset eivät kuulu tähän osa-alueeseen, mutta liitteenä (liite 2) oleva kuvakonsepti antaa kokonaiskuvaa visuaalisesta identiteetistä. Valitun palveluntuottajan tulee toteuttaa tilatut palvelut sovitussa aikataulussa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMainonta- ja markkinointipalvelut (79340000)
AluekoodiFI195
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausOsa-alue 7 Ääni-identiteetti tarkoittaa palveluja, jotka kohdistuvat seuraaviin palveluihin tai vastaaviin: 1) Ääni-identiteetin toteuttaminen tilaajalle (kilpailutukseen etukäteen sitoutunut Vaasan kaupunki, projektille pyydetään hintaa erikseen) Vaasan kaupungilla, Visit Vaasalla, Vaasan seutuviestinnällä ja Energy Vaasalla on yhteinen brändi, visuaalinen ohjeisto ja yhteinen bränditarina. Vahvalle brändille halutaan myös ääni-identiteetti. Kaupungin pääkohderyhmiä ovat omat asukkaat ja vetovoiman kannalta pääkohderyhmänä milleniaalit, joita houkutellaan muuttamaan töihin Vaasan seudulle. Visit Vaasan kohderyhmänä ovat matkailijat Suomessa ja kansainvälisesti, Energy Vaasa on kokoava markkinointibrändi alueen ainutlaatuisesta energiateknologian keskittymästä, jonka tavoitteena on tehdä tunnetuksi alueen energiaosaamista ja houkutella osaajia alueelle. Seuraavan kokonaispaketin toteuttaminen: - laulettu n. 1,5min Vaasa – mainoskappale (sis. Säv . San. Sov . ) sekä jingle - mainoskappaleesta myös instrumentaaliversiot, kaksi eri sovitusta - audiobrandbook tai lisätty osa tilaajan brändikäsikirjaan - kappaleesta sovitettu ääniLOGO , tarvittavat leikkausversiot - pysyvät käyttöoikeudet kaikissa medioissa Ääni-identiteetin luomisessa osallistetaan vaasalaisia, koska on tärkeää, että he kokevat luodun ääni-identiteetin omakseen ja heille on annettu mahdollisuus vaikuttaa. Osallistaminen mahdollisesti kahdessa vaiheessa -vähintään projektin alussa ja mahdollisesti toisen kerran vielä siinä vaiheessa, kun on 2-3 vaihtoehtoa josta valita. Projekti toteutetaan kilpailutuksessa valittujen palveluntuottajien kanssa. 2) Ääni-identiteetin jatkuva kehittäminen Valitun palveluntuottajan tulee toteuttaa tilatut palvelut sovitussa aikataulussa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia. Ääni-identiteetin tulee sopia Vaasan kaupungin, Visit Vaasan, Vasekin seutuviestinnän ja Energy Vaasan yhteiseen brändiin ja ilmentää brändiin liitettyjä ominaisuuksia ja elementtejä. Kehittäminen kohdistuu ensisijaisesti tilaajalle toteutettavaan ääni-identiteettiin. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muutMainonta- ja markkinointipalvelut (79340000)
AluekoodiFI195
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset