This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-05-11
Ilmoituksen numero2023-128354
TED numero
OstajaorganisaatioHUS-yhtymä (1567535-0 )
PL 441 (Uutistie 3, 01770 Vantaa)
FI-01770 Vantaa
http://www.hus.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: HUS 324-2023 Palveluohjaus- ja tilanhallintajärjestelmä
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/87990/notice/128354/overview
Originaali JSON tietue128354.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS TAI TARJOUSPYYNTÖ VAAN TIETOPYYNTÖ MARKKINAKARTOITUSTA JA TEKNISTÄ VUOROPUHELUA VARTEN: Tämän tietopyynnön/ilmoituksen vuoropuhelusta avulla kartoitetaan markkinoita ja saadaan hankintaa koskevaa tietoa. Edellinen vastaava hankintaprosessi jouduttiin keskeyttämään HUS:n 19.4.2023 tekemän päätöksen mukaisesti. Hankintayksikkö ei aloita tarjouskilpailua Tietopyynnön julkaisulla, vaan mahdollinen hankintailmoitus ja tarjouspyyntö julkaistaan myöhemmin. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä toteuttamaan varsinaista hankintaa. Tietopyyntöön vastaaminen ei ole edellytys myöhempään mahdollisesti järjestettävään tarjouskilpailuun osallistumiselle. Toimittajille ei makseta korvausta tietopyyntöön vastaamisesta tai markkinavuoropuheluun osallistumisesta. Tämän tietopyynnön tarkoituksena on kerätä hankinnan kohdetta koskevaa tietoa mahdollista tulevaa kilpailutusta varten. Tämän tietopyynnön ja mahdollisesti käytävän vuoropuhelun avulla kartoitetaan markkinoita ja saadaan mahdollista hankintaa koskevaa tietoa. Suunniteltu hankinnan kohde: HUS:n toimipisteissä on käytössä keskenään erilaisia palveluohjausjärjestelyjä, mukaan lukien yksinkertaisia lippuautomaatteja tai itseilmoittautumisautomaatteja sekä toisaalta monipuolisia palveluohjaus- ja tilanhallintaratkaisuja. Lisäksi on kohteita, joissa ei ole lainkaan automaattista palveluohjausta. HUS:lla on valmiiksi hankittuna palveluohjaukseen ja tilanhallintaan liittyviä laitteita sekä ajallisesti rajoittamattomia käyttöoikeuksia. Suunnitelmissamme on, että kilpailutettavaan kokonaisuuteen tulisivat kuulumaan erikseen myöhemmin ilmoitettavat HUS:n että Kymsoten toimipisteiden palveluohjaus sekä tilanhallinta. Kilpailutuksen myötä HUS:lla on tarkoitus siirtyä palvelumuotoiseen ratkaisuun, jossa ostettava palvelu sisältäisi järjestelmään kuuluvat laitteet ja ohjelmisto palveluna. Järjestelmän nykytilassa HUS omistaa laitteet, mutta sopimuksen teon yhteydessä HUSin omistamat laitteet siirtyisivät toimittajan omistukseen myöhemmin sovittavalla järjestelyllä. Toimipisteiden palveluvalikoima vaihtelee. Esim. HUS:n Uudessa lastensairaalassa on käytössä laajasti toiminnallisuuksia kuten ilmoittautuminen, sisäänkutsu sekä tilanhallinta. Muissa toimipisteissä olisi useimmiten käytössä lähinnä ilmoittautuminen ja potilaan sisäänkutsu huoneisiin. Palveluohjaus- ja tilanhallintajärjestelmään liittyvää mobiili-ilmoittautuminen ei ole vielä missään käytössä, mutta mobiili-ilmoittautumistoiminnallisuuksia tilattaisiin mahdollisesti sopimuskaudella. Myös muita palveluohjauksen- ja tilanhallinnan toiminallisuuksia tilattaisiin mahdollisesti sopimuskaudella. Alustavia ajatuksiamme hankinnasta ja vaatimuksista: * Avoin hankintamenettely * Hankittava palvelu sisältää käyttöönottoprojektin, laitteet palveluna, ohjelmistopalvelun ja asiantuntijatyön hinnan erikseen tilattavasta asiantuntijatyöstä. * Laitteiden kuukausimaksu sisältäisi laitteen kaikki elinkaareen liittyvät palvelut mm. asennus, huolto, kierrätys ja elinkaaren päätyttyä uusi laite vanhan tilalle * Hintavertailuun otetaan pakolliset vaatimukset täyttävät tarjoukset * Ei laadun vertailua * Hintaelementteinä käyttöönottoprojekti, palvelun kuukausimaksu ja asiantuntijatyön hinta * Voittajan osalta todentamistilaisuus myöhemmin tarkentuvista pakollisista vaatimuksista, jotka oltava saatavilla todentamistilaisuuden hetkellä * Järjestelmään liittyvät laitteet toimitetaan palveluna. HUSin nykyisin omistamat laitteet siirtyvät sopimuksen teon yhteydessä toimittajan omistukseen joko kauppahinnalla tai ilman kauppahintaa Kysymyksiä, joihin toivomme vastauksianne: 1. Millainen hintamalli sopisi mielestänne palvelun kuukausimaksuun, joka sisältäisi sekä laitteiden- että ohjelmiston palvelumaksun ja ottaisi huomioon järjestelmän laajuuden mahdolliset muutokset tulevaisuudessa? 2. Onko HUSin laitteiden siirtyminen toimittajan omaisuudeksi mahdollista ja millaisia lisätietoja laitteista mahdollisesti tarvitsette? 3. Mitkä asiat näkökulmastanne mahdollisesti helpottaisivat tarjouksen tekemistä kilpailutukseen? Tietopyyntövastauksen ohjeellinen pituus on enintään 3-5 sivua sisältäen vastaukset ja kuvaukset yllä listattuihin kohtiin. Vastauksen liitteeksi toimittaja voi halutessaan liittää kuvauksen tarjolla olevasta kokonaispalvelustaan. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti. Vastanneille osapuolille saatetaan myöhemmin lähettää tarjouspyyntöasiakirjoja kommentoitavaksi. Toimittajan tulee toimittaa mieluiten suomenkieliset vastauksensa tietopyyntöön sähköisesti Tarjouspalvelu.fi:n kautta.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääOhjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Aluekoodi
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset