This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-04-24
Ilmoituksen numero2023-126669
TED numero
OstajaorganisaatioHUS-yhtymä (1567535-0 )
PL 445 (Uutistie 3 C, 01770 Vantaa)
FI-00029 HUS
http://www.hus.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: Pelastuskahvalliset konepestävät keskiriskin painehaavapatjat
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/86856/notice/126669/overview
Originaali JSON tietue126669.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHUS-yhtymä (jäljempänä myös ”HUS” tai ”hankintayksikkö”) valmistelee pelastuskahvallisten konepestävien keskiriskin painehaavapatjojen hankintaa. Hankinnan valmistelun yhteydessä HUS toteuttaa julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) (hankintalaki) 65 §:ssä tarkoitetun markkinakartoituksen antaen toimittajille tietoa hankintaa koskevista suunnitelmista ja vaatimuksista. Tämä ei siten ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö, vaan osana markkinakartoitusta julkaistu tietopyyntö sekä potentiaalisille tarjoajille osoitettu kutsu osallistua markkinavuoropuheluun. Potentiaalisilla tarjoajilla tarkoitetaan toimittajia, jotka ovat kiinnostuneita hankinnasta, kykeneviä tarjoamaan HUSin tarpeita vastaavaa ratkaisua tai kykeneviä mahdolliseen tuotekehitykseen sekä kykeneviä toimittamaan mahdollisella myöhemmällä sopimuskaudella HUSin tarpeita vastaavia pelastuskahvallisia konepestäviä keskiriskin painehaavapatjoja. Hankinnan kohteen alustava kuvaus on tämän tietopyynnön liitteenä (Liite 1 Alustava hankinnan kohteen kuvaus). HUSilla on tällä hetkellä käytössään automaattinen sänky- ja patjapesukone (ns. vaunupesukone), jota käytetään sänkyjen pesemiseen. Liitteessä 2 Pesuohjelman tiedot ja kuvaus ovat siten alustavat tiedot ja kuvaus mahdollisesta hankittavien patjojen pesussa käytettävästä ns. vaunupesukoneen pesuohjelmasta. HUS suunnittelee lisäksi automaattisten sänky- ja patjapesukoneiden hankkimista muun muassa Meilahden Tornisairaalaan, tulevaan Laakson yhteissairaalaan sekä Jorvin sairaalaan. HUS ei ole vielä tehnyt päätöstä mahdollisesti tulevaisuudessa hankittavien pesukoneiden mallista (vaunupesukone, höyrypesukone vai joku muu malli). Tulevaisuudessa HUSilla voi kuitenkin olla käytössään myös höyryn käyttöön perustuva ns. tunnelipesukone tai -pesukoneita (höyrypesukone), joten HUS toivoo saavansa tällä tietopyynnöllä pyydettyjä tietoja ja näkemyksiä sekä vaunupesukoneeseen että höyrypesukoneeseen soveltuvista patjoista. HUS arvioi alustavasti, että hankinnan kohteena olevia patjoja tarvittaisiin noin 1200-1800 kappaletta tilanteessa, jossa hankinnan kohteena olevia patjoja pestäisiin patjapesukoneessa Siltasairaalassa, Meilahden Tornisairaalassa, Laakson yhteissairaalassa sekä Jorvin sairaalassa. Tämä määrä on kuitenkin vasta alustava arvio ja se tarkentuu valmistelun edetessä. Arvio ei myöskään sido HUSia. Selvyyden vuoksi todetaan, että kaikki tämän tietopyynnön asiakirjoissa olevat vaatimukset ja ehdot ovat tässä vaiheessa vasta alustavia luonnoksia. HUS voi siten muuttaa hankinnan kohteen vaatimuksia ja ehtoja tietopyynnön ja markkinavuoropuhelun perusteella saamiensa tietojen ja ratkaisuehdotusten pohjalta. HUS voi myös pyytää toimittajilta lisätietoja ja näkemyksiä hankinnan kohteesta. Tietopyyntöön vastaaminen ei kuitenkaan ole edellytys mahdolliseen tulevaan hankintaan osallistumiselle, vaan täysin vapaaehtoinen. HUS varaa itselleen oikeuden missä tahansa vaiheessa markkinavuoropuhelua muuttaa mitä tahansa HUSin tässä tietopyynnössä, markkinavuoropuhelussa taikka esittelytilaisuudessa esittämää tai ilmoittamaa suunnitelmaa, tietoa, järjestelyä taikka muuta tietopyyntöön, markkinavuoropuheluun ja/tai esittelytilaisuuteen liittyvää seikkaa. HUSilla ei ole myöskään velvollisuutta järjestää markkinavuoropuhelua tai esittelytilaisuutta eikä niiden järjestäminen sido HUSia toteuttamaan hankintaa tässä tietopyynnössä kuvatulla tavalla. OSALLISTUMINEN MARKKINAVUOROPUHELUUN Toimittaja voi osoittaa kiinnostuksensa hankintaan ja osallistua markkinavuoropuheluun vastaamalla tämän tietopyynnön kysymyksiin Tarjouspalvelussa sekä toimittamalla pyydettyjä tietoja ja asiakirjoja hankintayksikölle. Vastaus tulee toimittaa hankintayksikölle sähköisesti Tarjouspalvelu.fi toimittajaportaalin kautta osoitteessa https://tarjouspalvelu.fi/ tietopyynnössä ilmoitettuun määräaikaan mennessä. Kaikki tietopyynnössä ilmoitetut määräajat ovat Suomen paikallista aikaa. Tietopyynnön ja markkinavuoropuhelun kieli on suomi. Markkinavuoropuhelu ei ole vuoropuheluun osallistuvia osapuolia sitova. Vasta mahdollinen lopullinen osallistumis- ja/tai tarjouspyyntö sitoo hankintayksikköä ja sen perusteella annettu osallistumishakemus/tarjous sitoo toimittajaa. MARKKINAVUOROPUHELUN ALUSTAVA AIKATAULU • Tietopyynnön julkaisu viikko 17 • Tietopyynnön lisätietokysymykset ja vastaukset niihin viikko 18–19 • Vastaukset tietopyyntöön viikko 20 • Esittelytilaisuudet toimittajien kanssa viikko 21 alkaen Esittelytilaisuuden ajankohdat ilmoitetaan erikseen esittelytilaisuuteen valituille toimittajille. Muutokset alustavaan aikatauluun ovat mahdollisia. MENETTELY MARKKINAVUOROPUHELUN AIKANA JA JÄLKEEN Tässä tietopyynnössä ilmoitetun määräajan päättymisen jälkeen hankintayksikkö voi toimittaa valitsemilleen potentiaalisille toimittajille erillisen kutsun esittelytilaisuuteen, joka sisältää vuoropuhelun tarkemman ohjelman ja aikataulun. Esittelytilaisuuden jälkeen HUS voi halutessaan edelleen jatkaa vuoropuhelua potentiaalisten toimittajien kanssa esimerkiksi kirjallisesti, järjestämällä lisää live- tai Teams-tapaamisia taikka muutoin soveltuvalla ja erikseen potentiaalisen tarjoajan kanssa sovittavalla tavalla. ESITTELYTILAISUUS HUSin niin pyytäessä tarjoaja saa mahdollisuuden erillisessä esittelytilaisuudessa esitellä tietopyynnön kohteena olevia patjoja ja/tai muuta HUSin hankintatarpeeseen soveltuvaa ratkaisua. Esittelytilaisuuden tarkoituksena on: • pyytää markkinatoimittajilta tarkempia tietoja ja neuvoja hankinnan valmistelun tueksi sekä tiedottaa markkinoita mahdollisesta tulevasta hankinnasta, • selvittää markkinoilla ja toimittajalla mahdollisesti jo saatavana olevia, HUSin hankintatarpeeseen sopivia ratkaisuja, • selvittää tarjoajien näkemyksiä ja ratkaisuehdotuksia, joilla HUSin hankintatarpeita voitaisiin täyttää sekä • selvittää tarjoajien kiinnostusta ja mahdollisuuksia osallistua varsinaiseen hankintamenettelyyn, jos HUS päättää käynnistää hankinnan innovaatiokumppanuutena (ks. tarkemmin kohta SUUNNITELTU HANKINTAMENETTELY). Esittelytilaisuudessa potentiaalisella tarjoajalla on myös mahdollisuus esittää käsityksensä suunnitellusta hankintamenettelystä tai mistä tahansa muusta hankinnan valmisteluun liittyvästä seikasta. Esittelytilaisuus toteutetaan HUSin ja siihen mukaan valittujen toimittajien välillä HUSin toimitiloissa Meilahden Siltasairaalassa osoitteessa Haartmaninkatu 4, Helsinki. Alustavan suunnitelman mukaan esittelytilaisuudet ovat kahdenkeskisiä tilaisuuksia. Esittelyyn voi osallistua enintään 2 henkilöä/toimittaja. Ilmoitattehan tietopyynnön vastauksessanne, mitkä alla olevista ajankohdista teille sopisivat: • 24.5.2023 aamupäivä klo 9.00–11.00 • 25.5.2023 aamupäivä klo 9.00–11.00 • 30.5.2023 iltapäivä klo 12.00–14.00 • 2.6.2023 aamupäivä klo 9.00–11.00 • 2.6.2023 iltapäivä klo 12.00–14.00 HUS valitsee esittelytilaisuuden ajankohdat ja ilmoittaa kullekin esittelyyn valitulle toimittajalle ajankohdan erikseen. Hankintayksikkö huomioi mahdollisuuksiensa mukaan esittelytilaisuuden aikataulutuksessa toimittajien aikataulutoiveet. Tarkemmat saapumisohjeet toimitetaan myöhemmin. Esittelyn kesto on enintään kaksi (2) tuntia/tapaaminen. Tapaamiset toteutetaan suomen kielellä. Esittelytilaisuuteen osallistuminen ei ole edellytys mahdolliseen tulevaan hankintaan osallistumiselle, vaan täysin vapaaehtoinen.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääPatjat (39143112)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1B
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset