This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-03-14
Ilmoituksen numero2023-122875
TED numero
OstajaorganisaatioItä-Uudenmaan hyvinvointialue (3221339-3 )
Mannerheiminkatu 20 K
FI-06100 Porvoo
https://itauusimaa.fi/
Hankinnan otsikkotiedotKutsu markkinavuoropuheluun: Asiointiportaali Itä-Uudenmaan asiakkaiden ja ammattilaisten käyttöön
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/84429/notice/122875/overview
Originaali JSON tietue122875.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausMarkkinavuoropuhelu Tämän ilmoitus ei ole hankintailmoitus, vaan yrityksille suunnattu pyyntö osallistua markkinavuoropuheluun Tilaajan valmisteluryhmän kanssa. Itä-Uudenmaan hyvinvointialue käynnistää tällä ilmoituksella vuoropuhelun, jonka tavoitteena on kerätä markkinoilla toimivien yritysten näkemyksiä Tilaajan tarvetta ja visiota vastaavan hankinnan kohteen ja toimitusmallin määrittämiseksi ennen hankintalain mukaisen hankintamenettelyn käynnistämistä. Vuoropuheluun osallistumisesta kiinnostuneita yrityksiä pyydetään tutustumaan tämän ilmoitustekstin kohtaan 'Kiinnostuksen osoitus ja tietopyyntöön vastaaminen'. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on kartoittaa toimittajamarkkinaa, kuulla potentiaalisilta tarjoajilta heidän tarjoamiensa ratkaisujen hyödyntämisen mahdollisuuksista sekä viestiä Tilaajan suunnitelmista liittyen käynnistettävään kilpailutukseen. Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei ole edellytyksenä tarjouskilpailuun osallistumiselle. Markkinavuoropuhelun toteuttaminen ei velvoita Itä-Uudenmaan hyvinvointialuetta toteuttamaan varsinaista tarjouskilpailua. Markkinavuoropuhelun aikana osapuolten välillä annetut tiedot ei sido kumpaakaan osapuolta ja tietoja käsitellään luottamuksellisina. Päätökset etenemistavasta ja mahdollisen tarjouskilpailun järjestämisestä tehdään julkisia hankintoja koskevien menettelyjen ja määräysten mukaisesti markkinavuoropuhelun päättymisen jälkeen. Taustaa Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen strategisena linjauksena on kasvattaa digiasioinnin osuutta sosiaali- ja terveydenhuollossa ja alueella on asetettu kunnianhimoisia tavoitteita digitaalisuuden lisäämiseksi. Sähköisen asiointikokonaisuuden pitkän aikavälin tavoitteena on lisätä digiasioinnin merkitystä tarjoten sujuvia ja asiakaslähtöisiä palveluita Itä-Uudenmaan asukkaille. Sähköisen asiointikokonaisuuden vahvaa edistämistä ohjaavat sote-uudistuksen tavoitteet, hyvinvointialueen strategia sekä asukkaiden ja ammattilaisten toiveet sähköisistä palveluista. Tavoitetilassa vuonna 2025 digiasiointi on ensisijainen asiointikanava kaikille halukkaille asiakkaille. Sähköisillä palveluilla tarjotaan selkeä, yhtenäinen, sujuva sekä asiakaslähtöinen asiointi asukkaalle sekä häiriökysynnän ehkäiseminen toimivan digitaalisen ohjauksen avulla. Tavoitteena on palveluiden tehostaminen asiakkaan omaa roolia kasvattamalla ja automaatiota lisäämällä. Digipalveluilla säästetään henkilötyötä, jolloin henkilökohtaisempi apu pystytään kohdentamaan sitä eniten tarvitseville. Sähköisellä asioinnilla pyritään parantamaan saatavuutta, saavutettavuutta sekä hoidon oikea-aikaisuutta. Itä-Uudenmaan visiona on rakentaa yhtenäinen, intuitiivinen ja selkeä sähköisen asioinnin kokonaisuus, joka tarjoaa hyötyjä niin asiakkaalle, ammattilaiselle kuin koko hyvinvointialueelle ja jota hyödynnetään laajasti palveluntuotannossa. Asioinnin kokonaisuus muodostuu asiointiportaalista, erillisratkaisuista sekä kansallisista ratkaisuista. Asiointiportaali on koko yhtenäisen asioinnin ydin, ja erillisratkaisut täydentävät portaalia erityistarpeiden osalta. Osana uusien ratkaisujen suunnittelua Itä-Uudenmaan hyvinvointialue käynnistää markkinavuoropuhelun, jonka tavoitteena on kartoittaa Tilaajan tarpeeseen soveltuvien ratkaisujen markkinatarjontaa. Vuoropuhelun tavoitteet Markkinavuoropuhelun tavoitteena on kartoittaa: - Hankinnan yksityiskohtien selvittäminen, tarvittavat lähtötiedot ja tarjouslaskennan tietovaatimukset ratkaisujen arviointi, suunnittelu ja käyttöönotto vaatii lopputulosten selvittämistä - Uusia innovaatiota ratkaisun toteuttamisesta, myös muiden toimialojen käyttökohteista - Potentiaalisten toimittajien kyvykkyyksin arviointi asiointiportaaliratkaisun toimittamiseen ja näitä vastaavien vertaluperusteiden muotoilu Tavoitteiden saavuttamiseksi yrityksiltä odotetaan aktiivista ja ratkaisukeskeistä orientaatiota vuoropuheluun. Yritysten on hyvä tiedostaa hankinnan olevan valmisteluvaiheessa ja julkisen hankinnan reunaehdot hankintamenettelyn toteuttamisessa erityisesti vertailuperusteiden asettamista ja hankintapäättämistä koskevilta osin. Vuoropuhelussa yritysten odotetaan laativan kirjallisia vastauksia Tilaajan laatimiin kysymyksiin sekä mahdollisuuksien mukaan vastaamaan Tilaajan valmisteluryhmän jäsenten haastattelupyyntöihin. Hankinnan kohde - Asiointiportaali Asiointiportaalin tarkoitus on tulla ensisijaisesti asukkaiden sekä heidän kanssaan työskentelevien hoitotyön ammattilaisten käyttöön. Asiointiportaalissa tulee olla käyttöliittymät sekä asiakkaiden, että ammattilaisten käyttöön. Tilaaja on tunnistanut muun muassa seuraavia tarpeita asiakkaan näkökulmasta: - Asiakas ja ammattilainen pystyvät sähköpostin omaisesti lähettämään ja vastaanottamaan viestejä ja liitetiedostoja luotettavasti ja tietoturvallisesti - Asiakkaan on mahdollista täyttää ja lähettää palvelua/hoitoa koskevat tiedot (lomakkeet ja esitiedot) sähköisesti - Asiakas pystyy muokkaamaan omia henkilötiedoistaan puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta - Asiakas pystyy antamaan hoidon tai palvelun edellyttämät suostumukset ja tahdonilmaisut sähköisesti, sekä tarkastelemaan ja muokkaamaan niitä ilman kontaktia ammattilaiseen - Asiakas pystyy itsenäisesti ilman kontaktia ammattilaiseen tarkastelemaan omaa hoitoa/ palvelua koskevia tietojaan, kuten ajanvarauksia, hoitokertomuksia, tutkimustuloksia, päätöksiä, asiakkuutta, lääkitystä ja reseptejä sekä lähetteitä -Asiakas pystyy antamaan palautetta hyvinvointialueen palveluista ajasta ja paikasta riippumatta HVA:n itse laatiman avoimen tai strukturoidun sähköisen lomakkeen kautta -Asiakas pystyy hyödyntämään ja kirjaamaan etäseurantaan ja -mittauksiuksiin liittyviä tietoja -Puolesta -asioinnin mahdollisuus -Asiakas pystyy asioimaan Kaksikielisesti Ammattilaisten ja palveluntuotannon näkökulmasta tilaaja on tunnistanut muun muassa seuraavia tarpeita: - Ammattilaisella on käytössään selkeä näkymä kaikkiin käynnissä oleviin omiin asiakkuuksiinsa (esim. asiakkailta tulleet viestit ja asiakkaiden ajanvaraukset) - HVA:n on mahdollista räätälöidä asiakkaiden lomakkeiden ja kyselyiden pohjat tarpeen ja tilanteen mukaisiksi - Potilaalle voidaan käynnistää missä tahansa hoidon tai palvelun vaiheessa digitaalinen hoitokokonaisuus, jonka kautta häntä voidaan etämonitoroida ja tukea (esim. pitkäaikaissairaiden elintapojen ohjaus tai mielenterveyden hoitopolku) - Ammattilainen kirjautuu portaaliin VRK-kortilla Teknologianäkökulmasta ratkaisuun kohdistuu ainakin seuraavanlaisia tarpeita: - Päätelaiteriippumattomuus – käyttömahdollisuus sekä selaimen kautta, että mobiilioptimoidusti/ mobiilisovelluksen kautta - Käyttöliittymän intuitiivisuus, helppokäyttöisyys ja saavutettavuus - Integroitavuus asiakas- ja potilastietojärjestelmään - Integroitavuus kansallisiin palveluihin, esim. Omaolon oirearvioihin. - Integroitavuus DVV:N - Vahva tunnistautuminen Suomi.fi -palvelun kautta sekä mahdollisuus puolesta asiointiin - Mahdollistaa myös sosiaalihuollon asiakkaiden palvelemisen sekä saumattoman sote-rajapinnan - Moderni teknologiatoteutus: palvelua kehitetään jatkuvasti ja ketterästi vastaamaan nykyteknologian mahdollisuuksia - Mahdollisuus räätälöidä käyttöliittymää ja palvelusisältöjä HVA:n brändin ja tarpeiden mukaisiksi - Pääkäyttäjän hallinnointityökalu ja analytiikkanäkymä Teknologiavalinnoista Itä-Uudellamaalla Itä-Uudellamaalla on tällä hetkellä kunnissa käytössä eri asiakas- ja potilastietojärjestelmiä perusterveydenhullossa, sosiaalihuollossa ja suunterveydenhuollossa (Lifecare, Pegasos, Mediatri, ProConsona). Alueella tullaan ottamaan käyttöön yhtenäinen APTJ, joka hankitaan alueelle asiakasportaalista erillisenä ratkaisuna. Itä-Uudellamaalla on tällä hetkellä kilpailutuksessa myös sähköisen ajanvarauksen erillisratkaisu. Kiinnostuksen osoitus ja tietopyyntöön vastaaminen Pyydämme markkinakartoitukseen osallistumisesta kiinnostuneita yrityksiä ilmoittautumaan 28.3.2023 klo: 12:00 mennessä sähköpostitse osoitteella [email protected] ja otsikoimaan viesti: Asiointiportaali Itä-Uudenmaan asiakkaiden ja ammattilaisten käyttöön – markkinavuoropuheluun osallistuminen. Markkinakartoitukseen liittyvä ilmoittautumissähköposti pyydetään välittämään cc-tietona myös Tilaajan hankintapalvelujen ryhmäsähköpostiiin [email protected]. Erillisen sähköisen ilmoituksen jättäminen Tarjouspalvelu.fi-portaalissa sähköposti-ilmoittautumisen lisäksi ei ole tarpeen.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1B1
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset