This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2019-12-31
Ilmoituksen numero2018-021454
TED numero
OstajaorganisaatioPorin ev.lut. seurakuntayhtymä (0204342-6 )
Pl 122
FI-28101 Pori
http://www.kirkkoporissa.fi
Hankinnan otsikkotiedotTilintarkastuksen tarjouspyyntö
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/10539/notice/12081/overview
Originaali JSON tietue12081.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausPorin ev.lut. seurakuntayhtymä Hallinto-, talous- ja henkilöstöpalvelut 10.10.2018 Hallituskatu 9 b PL 122 28101 PORI. TARJOUSPYYNTÖ TILIKAUSIEN 2019 – 2022 HALLINNON JA TA-LOUDEN TARKASTUSPALVELUISTA PORIN EV. LUT. SEURAKUN-TAYHMÄLLE Pyydämme tarjoustanne Porin ev. lut. seurakuntayhtymän hallinnon ja talouden tar-kastuspalveluista vuosiksi 2019 - 2022. Tarkastuspalvelut hankitaan kirkkojärjestyk-sen 15 luvun 7 - 9 pykälien mukaisen lakisääteisen tilintarkastuksen tarkastami-seen. Hankinta tehdään julkisista hankinnoista annetun lain (348/2007) mukaisesti. 1. Tarkastuspalvelun ostaja: - Porin ev. lut. Seurakuntayhtymä, Hallituskatu 9 b (PL 122) 28100 (28101) PO-RI. 2. Tarkastettavan kohteen kuvaus Porin ev. lut. Seurakuntayhtymä on kuuden seurakunnan muodostama seura-kuntayhtymä. Porin seurakuntayhtymä on yhteistaloudessa, mutta toiminnalli-sesti seurakunnat ovat itsenäisiä. Porin seurakuntayhtymällä on myös yhtymän toimintaa, joka on kaikille seurakunnille yhteisesti hoidettua. Porin ev. lut. Seurakuntayhtymän: - jäsenmäärä elokuun lopussa 2018 on noin 62.000. 1.1.2019 Porin seurakun-tayhtymään liittyi Pomarkun seurakunta, - verotulot vuodelta 2017 olivat 15,5 milj. euroa, - toimintatuotot olivat vuoden 2017 tilinpäätöksessä 2,7 milj. euroa ja taseen loppusumma 34,3 milj. euroa, - henkilöstömäärä oli vuoden 2017 lopussa 350. Kesällä henkilöstömäärä on suurempi mm. hautausmaiden kausityöntekijöiden työssäolon vuoksi. Porin seurakuntayhtymän tietohallinto hoidetaan Turun arkkihiippakunnan IT-yhteistyöalueen kautta. IT-alueen isäntäseurakuntana on Turun ja Kaarinan seu-rakuntayhtymä. Porissa on yksi alueen kolmesta toimipisteestä. Liitteenä on Porin seurakuntayhtymän organisaatiokaavio. Porin seurakuntayhtymä liittyi 01.01.2016 Kirkon palvelukeskuksen asiakkaaksi. 3. Hankintamenettely Hankintamenettelynä käytetään avointa menettelyä ja hankinnassa noudatetaan lakia julkisista hankinnoista 4. Tarkastuksen laajuus Tarjouspyynnössä pyydetään tiedot kirkkojärjestyksen 15 luvun 8 ja 9 pykälien mukaisista tehtävistä. Tarjouspyynnön tehtäviin ei kuulu tietoturvallisuuden tarkastus. Porin seurakun-tayhtymä kuuluu Turun arkkihiippakunnan IT-yhteistyöalueeseen ja tietoturvallisuuden tar-kastuksen suorittaa alueen isäntäseurakunta Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä. Pyydämme tarjoustanne 10 (kymmenestä) tarkastuspäivästä kunakin tilikautena. Yhteisvastuukeräyksen tilityksen tarkastus kuuluu jokaisen seurakunnan vuosittaisiin va-kiotehtäviin. Porin seurakuntayhtymässä yhteisvastuukeräyksen tilityksen tarkastus ei kuu-lu tilintarkastajan ja tarjouspyynnössä annettaviin tehtäviin. Mikäli tilintarkastaja arvioi tar-vittavan päivämäärän toisin, hän tai tilintarkastusyhteisö esittää oman arvionsa tarvittavas-ta päivämäärästä. Porin seurakuntayhtymään valitaan kaksi tilintarkastajaa ja kaksi varatilintarkasta-jaa. Kun tarjoaa kahta tilintarkastajaa, tarjous on esitettävä tilintarkastajittain eriteltynä. 5. Hinnat ja maksuehdot Tarjouspyynnössä pyydetään kokonaishintaa 10 päivämäärän mukaan ilman ar-vonlisäveroa. Tarjouspyynnössä kysytään hintaa 10 tarkastuspäivästä/ kalenteri-vuosi (tilikausi), jolloin yhden tilintarkastajan tarkastuspäivien määrä on keski-määrin 5 päivää. Kokonaishinta pitää sisällään kirkkojärjestyksen mukaisten teh-tävien tilintarkastuksen. Tilikausikohtainen hinta sisältää tilintarkastuspäivien hinnan sekä matka- ja päivärahakulut ja muut mahdolliset kulut. Tarjousta pyyde-tään kahdesta tilintarkastajasta. Tilintarkastajien ja varatilintarkastajien nimet on mainittava. Tilintarkastajien ja varatilintarkastajien tulee olla JHT-tilintarkastajia tai JHT-tilintarkastusyhteisö. Tilintarkastusyhteisön on määrättävä päävastuulliseksi tilin-tarkastajaksi JHT-tilintarkastajan. Lisäksi pyydetään ilmoittamaan mahdollisten lisätoimeksiantojen arvonlisävero-ton tuntiveloitus (euroa tunnilta). Tarjouspyynnössä pyydetään tieto, varaako tarjouksen antaja mahdollisuuden hintojen tar-kistamiseen vuosina 2019 - 2022. Mahdollinen vuosittainen korotus on ilmoitettava tarjouk-sessa prosentteina tai euroina kiinteinä kokonaishintoina vuotta kohti. Laskutus pyydetään tekemään tehdyn työn perusteella. 6. Alihankintana teetetyn työn mahdollisuus Tilintarkastajalla ja tilintarkastusyhteisöllä on oikeus teettää alihankintana joitakin osia tarkastustyöstä. Seurakunnan tilintarkastaja vastaa alihankinnasta sekä siitä, että ali-hankintana tehty työ vastaa tilintarkastukselle asetettuja laatuvaatimuksia ja muita edellytyksiä. Tarjouksessa on annettava tiedot mahdollisista alihankintana teetettävistä töistä ja työn tekijän ammattipätevyydestä ko. kohteen tarkastamiseen. 7. Muut sopimusehdot Osapuolet sitoutuvat siihen, että sopimuskauden aikana tapahtuvista toiminnan oleel-lisista muutoksista ilmoitetaan sopijaosapuolille. Seurakunta pidättää itselleen oikeuden hylätä tarvittaessa kaikki tämän tarjouspyyn-nön perusteella annetut tarjoukset ja määrätä asia uudelleen valmisteltavaksi. 8. Tarjousasiakirjat Seurakuntayhtymä määrittelee seuraavassa ne tiedot, mitä se tulee käyttämään hankin-tapäätöstä tehtäessä. Tiedot tarjoajasta: - Tilintarkastajan tarkastustyöhön oikeuttava tutkinto ja sen suoritusvuosi sekä alan työkokemuksen määrä. Tilintarkastusyhteisö ilmoittaa tässä yhteisön hyväksyn-nän (JHT) sekä yhteisön vastaavaksi tilintarkastajaksi seurakunnalle esittämän henkilön tutkinnot suoritusaikoineen sekä alan työkokemuksen määrä, - Varatilintarkastajan, avustavan henkilöstön sekä alihankintana suoritettavan työn tarkastajan ammattitutkinnot ja auktorisoinnit sekä alan työkokemuksen määrä, - Miten tilintarkastaja tai tilintarkastusyhteisö ja sen vastaavaksi tilintarkastajaksi esittämä henkilö on huolehtinut laadunvalvonnasta? Miten laadunvalvonta on järjestetty ja miten sen toimivuutta valvotaan?, - Tilintarkastusyhteisön kuvaus tilintarkastusjärjestelmästä tai tilintarkastajan ku-vaus tarkastuksen toteuttamistavasta ja laajuudesta, - Referenssiluettelo samankokoisten seurakuntatalouksien tarkastamisesta neljän viimeksi kuluneen vuoden aikana. Tiedot kirkkojärjestyksen 15 luvun mukaisesta tarkastuksesta: - Kokonaishinta seurakuntayhtymän ilmoittaman tarkastuspäivien lukumäärän mukaan ilman arvonlisäveroa vuosille 2019 – 2022 (ks. kohta 5), - Tilintarkastusyhteisön esittämän vastuullisen tilintarkastajan nimi, - Tilintarkastusyhteisön esittämän vastuullisen tilintarkastajan työn osuus tarkas-tuspäivien määrästä yhteensä, - Tilintarkastusyhteisön seurakuntataloudelle esittämän avustavan tarkastajan tai tarkastajien työn osuus kokonaistarkastuksesta, - Selvitys tilintarkastajan tai tilintarkastusyhteisön vastuullisen tilintarkastajan tar-kastuksen raportointitavoista seurakunnalle. Tarjouksen voimassaoloaika Tarjouksen tulee olla voimassa 15.12.2018 saakka. 9. Tilintarkastajan vaihtuminen Mikäli tilintarkastusyhteisön päävastuulliseksi tilintarkastajaksi määräämä henkilö tulee esteelliseksi tai muusta syystä ei jatka työtään valtuustokauden loppuun saakka, tilin-tarkastusyhteisö määrää seurakuntataloudelle uuden vastuullisen tilintarkastajan. Uu-della vastuullisella tilintarkastajalla ja avustavilla tilintarkastajilla tulee olla vähintään samantasoinen ammattitaito ja -kokemus kuin edeltäjällään. Mikäli seurakuntatalous perustellusta syystä katsoo, että tilintarkastaja tai tilintarkas-tusyhteisön määräämä päävastuullinen tilintarkastaja ei täytä hyväksytyssä tarjoukses-sa ilmoitettua ammattitaitovaatimusta tai muita laatukriteereitä, seurakuntataloudella on oikeus purkaa sopimus kesken valtuustokauden. 10. Tarjousten valintaperusteet ja arviointikriteerit Tarjouksista hyväksytään seurakuntataloudelle kokonaistaloudellisesti edullisin vaihto-ehto. Kokonaistaloudellisesti edullisinta vaihtoehtoa arvioidaan seuraavin perustein: - Kokonaishinta kirkkojärjestyksen 15 luvun 7-9 pykälien mukaisesta tarkastusteh-tävistä mahdollisine matka- ym. kustannusten korvauksineen, 80 %, - Tilintarkastajan tai tilintarkastusyhteisön esittämän tilintarkastajan kokemusmää-rä seurakuntatalouden sekä kirkon hallinnon ja talouden tuntemuksesta, 15 %. Pisteitä annetaan seuraavasti: Kokemus seurakuntatalouden tarkastuksesta vä-hintään 10 vuotta = 15 pistettä, 9 vuotta 13,5 pistettä, 8 vuotta = 12 pistettä jne, 1 vuosi =1,5 pistettä. Ajasta otetaan huomioon täydet vuodet ja jos tarkastajalla on samaan aikaan ollut yhtä useampi seurakuntatalous tarkastettavana, tältä osin ajan saa laskea 1,5 -kertaisena. Tarjous pyydetään kahdesta tilintarkastajasta, - Tilintarkastajan tai tilintarkastusyhteisön esittämän tilintarkastajan kokemusmäärä vähintään kymmenen yrityksen tai yhteisön samanaikaisesta tilintarkastajana toimimisesta ja niiden tilintarkastustyöstä 5 %. Pisteitä annetaan seuraavasti: Ko-kemus tilintarkastustyöstä vähintään 10 vuotta = 5 pistettä, 9 vuotta 4,5 pistettä, 8 vuotta = 4 pistettä jne, 1 vuosi =0,5 pistettä. Ajasta otetaan huomioon täydet vuodet. 11. Tarjousten jättäminen Tarjousten tulee olla kirjallisina 26.10.2018 päivään klo 14.00 mennessä Porin ev.lut. seurakuntayhtymän hallintovirastossa, osoite Hallituskatu 9 b, 28100 Pori (postiosoite PL 122, 28101 Pori) tai sähköpostilla osoitteeseen [email protected] Tarjouskuoren päälle on kirjoitettava viitetieto ”Tarjous tilintarkastuksesta”. 12. Lisätiedot Lisätietoja tilintarkastuksen tarjouspyynnöstä antaa sähköpostin kautta talousasiantun-tija Veli-Pekka Koivisto, puh. 0400-309811, [email protected]. Liite seurakuntatalouksien tilintarkastuskilpailutukseen Kirkon palvelukeskus (jatkossa Kipa) tuottaa valtakunnallisesti talous- ja palkkahallinnon palveluja ja tarjoaa näihin liittyvän järjestelmäinfrastruk-tuurin seurakuntatalouksille ja Kirkon keskusrahastolle. Kipan päätoimi-piste on Oulussa ja ruotsinkielisiä palveluita tuottava toimipiste on Por-voossa. Kipan palvelutuotanto sisältää osto- ja myyntilaskujen sekä käyttöomai-suus- ja pääkirjanpidon prosessit, ja lisäksi palkkahallinnon sekä maksu-liikenteen prosessin. Palvelutuotannon näkökulmasta keskeisimmät tie-tojärjestelmät ovat SAP (kirjanpito, osto- ja myyntireskontra, matka- ja kululaskut), Populus (palkanlaskenta) sekä BasWare (maksuliikenne). Kipa tulee tarjoamaan asiakasorganisaatioidensa ja näiden tilintarkasta-jien käyttöön ISAE 3402 -standardin mukaisen varmennuslausunnon, jonka tarkoituksena on osoittaa, että Kipan valvontaympäristö sekä pal-velutuotannon kontrollit vastaavat asiakkaiden sisäisen valvonnan ja ta-loudellisen raportoinnin vaatimuksia. Varmennuslausunto tulee katta-maan tulojen ja menojen käsittelyn, käyttöomaisuus- ja pääkirjanpidon, palkkahallinnon prosessin, maksuliikenneprosessin sekä näihin liittyvät yleiseen tietoturvaan ja järjestelmäympäristöön liittyvät kontrollit. Lisätietoja antavat tarvittaessa Kirkon palvelukeskuksen johtaja Sami Savilaakso ([email protected]) sekä controller Maarit Niemelä.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI1