This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-02-20
Ilmoituksen numero2023-120791
TED numero
OstajaorganisaatioTeknologian tutkimuskeskus VTT Oy (2647375-4 )
P.O. Box 1000, VTT
FI-02044 Espoo
https://www.vttresearch.com/en
Hankinnan otsikkotiedotResursointityökalu/ratkaisu projektien resursointiin
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/83087/notice/120791/overview
Originaali JSON tietue120791.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausVTT:llä on tarve hankkia digitaalinen työkalu/ratkaisu henkilöresurssien suunnitteluun ja seuraamiseen projekteissa. Työkalun tulee auttaa projektipäälliköitä suunnittelemaan projektiensa työajan allokointia henkilöittäin ja projektin eri tehtävien mukaan. Työkalun tulee auttaa myös esihenkilöitä näkemään oman tiiminsä työaikasuunnitelmat. Työkalun tulee mahdollistaa yksittäisten työntekijöiden oman ajankäytön suunnittelua. Työkalun tulee mahdollistaa allokoidun työajan syöttäminen ja muuttaminen järjestelmään henkilö- ja projektikohtaisesti ja eri muodoissa: tunnit, päivät, kuukaudet. Työkalun tulee näyttää työaikasuunnitelmat graafisessa muodossa, jotta mahdolliset päällekkäisyydet resursoinnissa on helppo nähdä. Työkalun tulee tukea organisaatiorakennetta, eli pitää olla mahdollisuus nimetä henkilöitä tiimeihin, tutkimusalueille ja liiketoiminta-alueille. Työkalulle pitäisi voida antaa eritasoisia käyttöoikeuksia tietojen muokkaukseen ja katseluun liittyen. Työkalun tulee myös mahdollistaa toteutuneen työajan vertaaminen jäljellä olevaan projektin budjetoituun työaikaan. Resurssityökaluun on voitava luoda rajapinta VTT:n projektitietojärjestelmään, jotta projektien ja todellisen työajan tuonti resurssityökaluun voidaan automatisoida integroinnin avulla. Projekteja on myös voitava lisätä ja muokata manuaalisesti sekä tuoda ne excel-muodossa. Projekteja tulee olla mahdollisuus luokitella esimerkiksi sen mukaan onko projekti jo käynnissä vai vasta tarjousvaiheessa (pipeline). Työkalun tulee olla käyttäjäystävällinen, helppo oppia ja yksinkertainen ja nopea käyttää. Sen tulee olla intuitiivinen ja tarjota selkeää lisäarvoa verrattuna esim. excel-taulukoiden käyttöön. Toimittajalla tulee olla kirjallisesti kuvattu turvamenettely VTT:n tietojen käsittelyä varten. Työkalun olisi täytettävä siihen sovellettavat lainmukaiset vaatimukset. Palvelun tulee olla 24 tunnin turvavalvonnan alla. Toimittajan tulee pystyä ilmoittamaan VTT:lle ilman aiheetonta viivytystä palvelussa esiintyvistä (luottamuksellisuuteen, eheyteen tai saatavuuteen vaikuttavista) ongelmista. Työkalun tulisi vastata kysymyksiin: • Millä projektilla on työaikaa varattuna miten paljon ja kenelle henkilöille? • Millainen on tiimin resursointisuunnitelma tietyllä aikavälillä? • Mitkä ovat kiireiset ajat ja milloin on mahdollista pitää lomaa? • Onko päällekkäisiä varauksia eri henkilöille? • Kuinka paljon työaikaa on milläkin projektilla jäljellä? VTT on alustavasti arvioinut, että kyseessä on kansallisen tason ylittävä hankinta. Työkalu on suunniteltu hankittavaksi vuoden 2023 aikana. VTT ei sitoudu toteuttamaan hankintaa, vaan päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään markkinakartoituksen jälkeen. VTT pyytää potentiaalisia resursointityökaluntoimittajia ilmoittamaan kiinnostuksensa osallistua markkinavuoropuheluun ja toimittamaan kirjallisen markkinavuoropuhelumateriaalin 13.3.2023 klo 12.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen [email protected] otsikolla ”Resursointityökalu projektien resursointiin”. VTT:lle toimitettavan kirjallisen materiaalin toivotaan sisältävän esimerkiksi seuraavaa: a. VTT:n suunnittelema hankintakokonaisuus: o Kattaako ratkaisunne tässä tietopyynnössä kuvatun VTT:n tarpeen? b. Kuvaus ratkaisunne toimintamallista huomioiden VTT:n suunnittelema hankintatarve, ml. o Onko kyseessä cloud ja/tai on premise -ratkaisu? o Miten tuki- ja ylläpitopalvelu on toteutettu? o Toteutetaanko jotain palvelun osaa, kuten esimerkisi tukipalvelut EU/ETA -alueen ulkopuolella? c. Millaiset ovat integraatiomahdollisuudet, esimerkiksi onko mahdollista integroida toiminnanhallintajärjestelmiin, kute Oracle eBS. d. Kuvaus ratkaisun käyttöönotosta (kesto ja eri osapuolilta tarvittava työpanos) e. Kuvaus ratkaisun tietoturvasta ja tietosuojasta / datan hallinnasta f. Hinnoittelumallinne sekä alustava budjetäärinen kokonaishinta g. Aiempi kokemuksenne (asiakasreferenssit) h. Muut mahdolliset näkemyksenne Tietopyynnön tavoitteena on kartoittaa projektien resursointiin tarkoitettujen työkalujen/ratkaisujen markkinoita, saada kattavasti hankinnan kohdetta koskevaa tietoa, jotta tuleva tarjouskilpailu voidaan toteuttaa tarkoituksenmukaisella tavalla. VTT voi käyttää teknisen vuoropuhelun vastauksia tulevan hankinnan suunnittelussa. Saatujen kommenttien perusteella VTT voi vielä tarvittaessa esittää lisäkysymyksiä ja/tai käydä tarkentavia keskusteluja tietopyyntöön vastanneiden yritysten kanssa. Tämä tietopyyntö ja siihen vastaaminen eivät sido siihen osallistuvia tahoja. Osallistujilla ei ole oikeutta vaatia korvauksia markkinakartoitukseen osallistumisesta.
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät