This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2023-01-13
Ilmoituksen numero2023-117377
TED numero2023/S 013-035317
OstajaorganisaatioLiikenteenohjausyhtiö Fintraffic Oy (2942108-7 )
Palkkatilanportti 1
FI-00240 Helsinki
https://www.fintraffic.fi
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: eFTI-ilmotuspalvelu sähköisille rahtikirjoille
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/80880/notice/117377/overview
Originaali JSON tietue117377.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausLiikenteenohjausyhtiö Fintraffic Oy:n tavoitteena on tämän markkinakartoituksen perusteella hankkia tietoa markkinoilla olevista toimijoista ja palvelun toteuttamisvaihtoehdoista, joilla voidaan tuottaa sähköisten rahtikirjojen ilmoituspalvelu (eFTI), joka on EU asetuksen 2020/1056 mukainen tekninen järjestelmä sähköisistä kuljetustiedoista. eFTI asetuksen tarkoitus on parantaa eurooppalaisten eri liikennemuotojen kilpailukykyä ja tehokkuutta vähentämällä hallinnollista taakkaa sekä ottamalla käyttöön yksinkertaistettu digitaalinen tietojärjestelmä, jolla yhdenmukaistetaan käytössä olevia kansallisia järjestelmiä ja vähennetään paperityötä. Tällä hetkellä ei ole käytössä vastaavaa järjestelmää, joten hankinta on uusi. eFTI asetuksen määrittelyt valmistuvat vuoden 2023 aikana. Säännöksen sisällöllinen määrittely valmistuneen helmikuussa 2023 ja tekninen määrittely elokuussa 2023, ellei aikatauluun tule muutosta. eFTI-ilmoituspalvelu tulee olemaan kansallinen "single window" sähköisten tietojen antamisessa eri liikennemuodoissa. Palvelu perustuu EU-asetukseen, jonka avulla ilmoittaminen harmonisoidaan EU-alueella. Palvelun on oltava valmis täydessä laajuudessa vuonna 2025. Suurimpina sidosryhminä tulee olemaan Poliisi ja Tulli, mutta myös muut viranomaiset. Mahdollinen hankinta muodostuu alustavasti seuraavista osa-alueista: 1. Eri liikennemuotoihin tarvittava ilmoituspalvelu 2. Mahdollisesti lisäarvopalveluiden julkaisualustan toteuttaminen 3. Kansallisten julkaisurajapintojen toteuttaminen (viranomaiset ja yhteistyötahot) 4. Integraatiot yhteisiin EU-tietokantoihin 5. Kehitysvaiheen testaustoiminta EU-rajapintojen ja komponenttien osalta mukaan lukien loppukäyttäjät 6. Mahdollinen integraatio Yritysten Digitalous hankkeen ja NEMO-ilmoituspalvelun kanssa. Hankintayksikkö tapaa kahdenkeskisesti 6 ensimmäistä yritystä, jotka ilmoittavat kiinnostuksensa osallistua markkinakartoitukseen. Tapaamisajat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Näihinkin kahdenkeskisiin tapaamisiin pitää ilmoittautua osoitteeseen: [email protected] 3.2.2023 klo 12 mennessä. Hankintayksikkö varaa oikeuden tavata myös muita yrityksiä, joilla on mahdollisen hankinnan kannalta kiinnostava toteutus- tai ratkaisuvaihtoehto. Alustavat suunnitellut päivät toimittajatapaamisille TEAMS-kokouksina ovat: 16.2.2023 klo 13-14.50 17.2.2023 klo 11-13.50 7.3.2023 klo 9-10.50 7.3.2023 klo 13-14.50 9.3.2023 klo 13-14.50 10.3.2023 klo 12-13.50 Tietopyyntökysymykset ja tällä hetkellä käytössä olevan materiaalin sekä linkin vastaamiseen lähetämme kaikille pyytäjille sähköpostilla siihen osoitteeseen, josta pyyntö tulee. Kysymys- ja materiaalipyynnön pyydämme lähettämään osoitteeseen: hankinnat @fintraffic.fi ja viestikenttään pyydämme merkitsemään "eFTI". Vastaukset tietopyyntöön pyydetään toimittamaan vastaamalla Form -kyselyyn 10.2.2023 klo: 12:00 mennessä. Jos vastauksenne sisältää liike- ja ammattisalaisuuksia tai muuta salassa pidettävää tietoa, yksilöi ja merkitse salassa pidettävät kohdat selvästi. Näitä asioita ei saa toimittaa Form-vastauksena, vaan tällaiset tiedot tulee toimittaa erikseen osoitteeseen: Tuija Sinkkonen Liikenteenohjausyhtiö Fintraffic Oy, Palkkatilanportti 1, 00240 Helsinki. Fintraffic -konserni on toimintansa 1.1.2019 aloittanut valtion liikenne- ja viestintäministeriön omistajaohjauksessa oleva erityistehtäväkonserni. Konsernin muodostavat emoyhtiön Liikenteenohjausyhtiö Fintraffic Oy:n lisäksi neljä tytäryhtiötä: - Fintraffic Raide Oy, joka vastaa rautatieliikenteen ohjauksesta ja hallinnasta. - Fintraffic Tie Oy, joka vastaa tieliikenteen ohjauksesta ja hallinnasta. - Fintraffic Meriliikenteenohjaus Oy, joka vastaa meriliikenteen ohjauksesta. 4 - Fintraffic Lennonvarmistus Oy, joka vastaa lennonvarmistuspalveluista. Fintraffic tarjoaa ja kehittää liikenteenohjauksen ja -hallinnan palveluita sekä varmistaa liikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden vastuullisesti kaikissa liikennemuodoissa. Palvelut tukevat kansalaisten liikkumista, elinkeinoelämän tarpeita ja kuljetuksia sekä turvallisuusviranomaisten toimintaa. Fintraffic kerää, hallinnoi ja avaa tietoa luoden mahdollisuuksia markkinoille syntyvälle uudelle liiketoiminnalle. Yhtiö tarjoaa ja kehittää edistyksellisiä, uusia palveluita ja edesauttaa liikenteen ekosysteemien kasvua. Konsernille annetulla erityistehtävällä turvataan yhteiskunnan, viranomaisten ja elinkeinoelämän tarvitsemat välttämättömät liikenteenohjauspalvelut. Lisäksi erityistehtävällä varmistetaan toimintavarmuus normaaliolojen häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa. Konsernissa työskentelee koko Suomessa yhteensä reilut 1100 henkilöä. Tarjouskilpailun toteuttamisesta hankintapäätökseen saakka vastaa Liikenteenohjausyhtiö Fintraffic Oy. Hankintayksikkö ei maksa korvauksia markkinakartoitukseen osallistumisesta eikä osallistuminen markkinakartoitukseen velvoita osallistujia mihinkään eikä Hankintayksikköä järjestämään hankintalain (1397/2016) mukaista hankintamenettelyä. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään markkinakartoituksen jälkeen.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset