This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-12-13
Ilmoituksen numero2022-115288
TED numero
OstajaorganisaatioLänsi-Uudenmaan hyvinvointialue (3221347-3 )
Tekniikantie 15
FI-02070 Espoon Kaupunki
https://www.espoo.fi/fi/lansi-uudenmaan-hyvinvointialue
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: Puheentunnistusratkaisu, digisanelu ja sanelunpurkupalvelu
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/79594/notice/115288/overview
Originaali JSON tietue115288.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTÄMÄ EI OLE ENNAKKOILMOITUS, HANKINTAILMOITUS TAI TARJOUSPYYNTÖ VAAN TIETOPYYNTÖ MARKKINODEN KARTOITTAMISEKSI. Tietopyynnön tarkoituksena on kartoittaa markkinoita hankintalain 65 §:n mukaisesti. Tämä tietopyyntö ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö, jonka perusteella tehdään hankinta. Tietopyynnön vastausten perusteella on tarkoitus suunnitella tulevaa hankintaa. Tietopyyntö tai siinä esitetyt tiedot eivät sido hankintayksikköä tekemään hankintaa myöhemmin. Hankinta voidaan jättää toteuttamatta osittain tai kokonaan. Tämä tietotopyyntö on Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen puheentunnistus- ja digisaneluratkaisun sekä sanelun purkupalvelun kilpailutuksen suunnittelua ja markkinakartoitusta varten. Markkinakartoituksen avulla pyritään lisäämään markkinatuntemusta, kartoittamaan markkinoilla olevia ratkaisuvaihtoehtoja, sekä analysoimaan niiden soveltuvuutta hankintayksikön käyttöön. Hankintayksikkö kerää markkinakartoituksen aikana toimittajamarkkinoilta tarkempaa tietoa lopullisen hankintamenettelyn suunnittelemiseksi ja toteuttamiseksi tarkoituksenmukaisimmalla tavalla. Markkinavuoropuheluprosessin aikana esitetyt tiedot ja suunnitelmat eivät sido hankintayksikköä julkaistavassa tarjouspyynnössä. Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei sido yritystä tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole myöskään sen edellytys. Hankintayksikölle annetut tiedot eivät sido markkinavuoropuheluun osallistuvaa yritystä. Markkinavuoropuheluun osallistuvien yritysten antamia tietoja käsitellään kaikin osin luottamuksellisina ja niitä tullaan käyttämään vain tarjouspyynnön valmistelussa. Hankintayksikkö varaa tilaisuuden käydä yrityskohtaista vuoropuhelua markkinavuoropuheluun ilmoittautuneiden yritysten kanssa huomioiden samalla yritysten tasapuolisen kohtelun ja syrjimättömyyden periaatteet. Markkinakartoitukseen osallistuneille ei makseta korvausta. Tietopyynnön kohde on jaettu kolmeen osa-alueeseen: Osa-alue 1: puheentunnistusjärjestelmä, jolla voidaan tuottaa tekstimuotoista sisältöä hankintayksikön käytössä oleviin eri sosiaali- ja terveydenhuollon asiakas- ja potilastietojärjestelmiin. Osa-alue 2: digisaneluratkaisu, jolla terveydenhuollon ammattilaiset voivat sanella potilaan käyntitiedot äänitallenteeksi, josta sanelunpurkajat kirjoittavat käyntitiedot puhtaaksi kohdejärjestelmään. Osa-alue 3: sanelunpurkupalvelu, jossa hankintayksikkö ostaa digisaneluratkaisulla toteutettujen äänitallenteiden puhtaaksikirjoituksen ulkopuoliselta palveluntarjoajalta. Hankittavat järjestelmät tulee olla valmisohjelmistoja, joiden toiminta on todettu toimivaksi ja toimintavarmaksi aiempien vastaavien jatkuvien asiakastoimitusten perusteella, ja ne toimivat saumattomasti sosiaali- ja terveydenhuollon yksiköiden toimintaprosesseja. Sanelun purkupalvelun tulee olla vakiintunut ja luotettava palvelukokonaisuus, jolla on useita terveydenhuollon tyytyväisiä asiakkaita. Osa-alue 1: Tietopyynnön kohteena on edustapuheentunnistusratkaisu, joka soveltuu kaikkien sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten käyttöön. Ratkaisulla voidaan tuottaa tekstimuotoista sisältöä sosiaali- ja terveydenhuollon toimintayksiköiden käytössä oleviin tietojärjestelmiin ja se tunnistaa sekä lääketieteellistä sanastoa että sosiaalihuollossa käytettävää sanastoa. Puheentunnistusratkaisua käytetään olemassa olevilla laitteilla, hankinta ei sisällä laitteita. Puheentunnistusratkaisun tulee olla toimintavarma ja toimia saumattomasti osana Tilaajan sosiaali- ja terveydenhuollon yksiköiden toimintaprosesseja. Tavoitteena on, että hankinta vastaa koko Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen tarpeita, sisältäen perusterveydenhuollon, suun terveydenhuolto sekä sosiaalihuollon eri palvelutehtävät (iäkkäiden palvelut, lapsiperheiden palvelut, lastensuojelu, perheoikeudelliset palvelut, päihdehuolto, työikäisten palvelut, vammaispalvelut). Puheentunnistusratkaisun tulee olla valmis suomenkielinen ja suomen kielellä dokumentoitu ratkaisu. Puheentunnistusratkaisun tulee olla yhteensopiva hyvinvointialueella käytössä olevien asiakas- ja potilastietojen käsittelyyn tarkoitetuissa ydinjärjestelmissä (mm. Effica, Pegasos, Lifecare, Acute, Esko, Apotti) sekä erilaisissa koko organisaatioissa käytössä olevissa yleisissä toimistojärjestelmissä (sovellusriippumattomuus). Puheentunnistusratkaisun on kyettävä tunnistamaan ja oppimaan sanat perusterveydenhuollossa ja sosiaalihuollon eri palvelutehtävissä ja sairaanhoidon tukipalveluissa ja erikoissairaanhoidon erikoisaloilla. Puheentunnistusratkaisussa voidaan hyödyntää fraaseja, ääniohjausta ja puhekomentoja. Puheentunnistusratkaisun käyttäjiä ovat esimerkiksi lääkärit ja hammaslääkärit, sairaanhoitajat, lähihoitajat, fysioterapeutit ja terapeutit sekä sosiaalityöntekijät. Puheentunnistusratkaisun toteutuksen tulee perustua yleisesti käytettyihin standardeihin ja järjestelmäriippumattomiin rajapintoihin. Hankittava kokonaisuus sisältää: - Järjestelmä ohjelmistopalveluna (SaaS) - Palvelun käyttöönotto ja sovitus - Tuki- ja ylläpitopalvelut -Järjestelmän jatkokehitys- ja asiantuntijapalvelut Osa-alue 2. Digisaneluratkaisu Tietopyynnön kohteena on digisaneluratkaisu, joka soveltuu kaikkien sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten käyttöön. Sanelutilanteessa saneluohjelma hakee järjestelmästä potilaan tiedot, sanelun kohteena olevan lomakkeen/näkymän sekä palvelutapahtuman. Lisäksi sanelun yhteyteen voidaan tallentaa tieto suorituspaikasta ja tapausnumero. Sanelussa syntynyt tiedosto tallentuu automaattisesti sanelujärjestelmään, josta sanelu puretaan tilaajan potilastietojärjestelmään. Ratkaisussa tulee olla mahdollisuus määrittää sanelun kiireellisyys sanelijan toimesta. Digisanelua käytettäessä terveydenhuollon ammattilaisen tulee voida kuunnella purkamaton sanelu työasemalla. Näin taataan potilasturvallisuus muun muassa lääkärin vaihtuessa ja päivystysaikana. Hankittava kokonaisuus sisältää: -Järjestelmä ohjelmistopalveluna (SaaS) -Palvelun käyttöönotto ja sovitus -Tuki- ja ylläpitopalvelut -Järjestelmän jatkokehitys- ja asiantuntijapalvelut Osa-Alue 3: Sanelun purkupalvelu Tietopyynnön kohteena ovat sanelunpurkupalvelut. Hankittava palvelu on kriittinen potilaan hoitoprosessin sujuvuuden ja potilasturvallisuuden kannalta. Sanelunpurkupalveluun kuuluu sanelijan (terveydenhuollon ammattilainen) nauhoittaman äänitallenteen purkaminen kirjoitettuun muotoon tilaajan osoittamiin potilastietojärjestelmiin. Toimeksiannot suoritetaan sovitussa aikataulussa, tilaajan määrittämän kiireellisyysluokan mukaisesti. Toimintaympäristö Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue muodostuu Espoon, Hangon, Inkoon, Karkkilan, Kauniaisten, Kirkkonummen, Lohjan, Raaseporin, Siuntion ja Vihdin kunnista. Tällä hetkellä näissä kunnissa on käytössä useita eri asiakas- ja potilastietojärjestelmiä, käytössä on mm. Lifecare, Apotti ja Pegasos. Digisanelu- ja puheentunnistusratkaisuista käytössä on Lingsoftin, Diktamenin ja Nuancen ratkaisuja. Tavoitteena on yhdenmukaistaa sekä asiakas- ja potilastietojärjestelmiä että digisanelu- ja puheentunnistusratkaisuja niin, että lähivuosien aikana Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella on käytössä nykyistä yhtenäisemmät ratkaisut. Tällä hetkellä Länsi-uudenmaan kunnissa sanelun purkua toteutetaan sekä omana työnä että ostopalveluna. Tavoitteena on, että purkupalvelua hankitaan nykyistä enemmän ostopalveluna. Tässä vaiheessa hankintayksikkö ei pysty vielä arvioimaan osa-alue kohtaisesti hankittavia volyymeja. Markkinavuoropuhelun kulku Hankinnasta kiinnostuneita yrityksiä pyydetään ilmoittautumaan markkinavuoropuheluun Tarjouspalveluportaalin kautta. Saatujen vastausten perusteella Hankintayksikkö valitsee 3-5 yritystä esittelemään ratkaisuaan enintään kahden tunnin tapaamisessa, joka toteutetaan Teamsin välityksellä hankintayksikön ja valitun vastaajan kesken helmikuussa 2023 jonain seuraavista ajankohdista: 13.2.2023 klo 13.30-15.30 14.2.2023 klo 9.00-11.00 15.2.2023 klo 13.30-15.30 16.2.2023 klo 13.30-15.30 17.2.2023 klo 9.00-11.00 Esittelytilaisuudet tallennetaan.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääOhjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset