This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-11-25
Ilmoituksen numero2022-114116
TED numero2022/S 231-666261
OstajaorganisaatioTampereen kaupunki (0211675-2 )
Aleksis Kiven katu 14-16 C
FI-33100 Tampere
http://www.tuomilogistiikka.fi
Hankinnan otsikkotiedotOsallistumispyyntö: Kotitori-palveluintegraattorin hankinta
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio8 000 000 EUR
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/78873/notice/114116/overview
Originaali JSON tietue114116.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausHankintaan sisältyy alustavasti kolme palvelukokonaisuutta. Palvelukokonaisuuksien sisältöä tarkennetaan yksityiskohtaisemmaksi neuvottelumenettelyn aikana ja kokonaisuuksien sisältöjä voidaan vielä muokata ja yhdistellä, tai todeta, että kaikkia alla kuvattuja kokonaisuuksia ei sisällytetäkään hankintaan. Hankinnan kohdetta voidaan siis supistaa ja laajentaa esitetystä. Lopulliset hankinnan kohteet määritellään viimeistään tarjouspyynnössä hankintayksikön määrittelemien tarpeiden ja neuvotteluiden perusteella. Kotitori-palveluintegraattori on neutraali toimija eikä se voi itse toimia koordinoimiensa palveluiden tuottajana. Myöskään palveluintegraattorina toimivan tytäryhtiö ei voi toimia palveluntuottajana integraattorin koordinoimissa palveluissa tai emoyhtiö palveluntuottajana ja sen tytäryhtiö palveluintegraattorina. Palveluintegraattori ei voi toimia tarjoajana mahdollisissa option mukaisissa palveluiden kilpailutuksissa. Kotitori-palveluintegraattorin toiminta luokitellaan ilmoituksenvaraiseksi yksityiseksi sosiaalipalveluksi. Palvelun tuottaminen edellyttää aluehallintoviranomaisen sosiaalipalvelurekisteriin rekisteröitymistä. Rekisteröitymistä tullaan edellyttämään viimeistään ennen ostopalvelusopimuksen allekirjoittamista. Palveluntuottaja sitoutuu koko palveluintegraattoritoiminnan ajan aktiiviseen kehittämiseen yhteistyössä Tilaajan ja sen osoittamien kolmansien osapuolten kanssa. I. Kotitori neuvonta- ja ohjauspalvelu: Pirkanmaan Kotitori on keskitetty ensivaiheen neuvonta- ja ohjauspalvelu. Neuvontapalvelun tehtävänä on tarjota hyvinvointialueen asukkaille laaja-alaisesti ja monikanavaisesti tietoa ennalta ehkäisevistä, hyvinvointia ja elämänlaatua sekä kotona asumista tukevista palveluista, toiminnasta ja etuuksista Pirkanmaan alueella. Tehtävä on luonteeltaan yleis-, palvelu-, terveys-, sosiaali- ja hyvinvointineuvontaa sekä kulttuuri- ja vapaa-ajan palveluneuvontaa ja vapaaehtoistoimintaan liittyvää ohjausta. Pirkanmaan hyvinvointialueella julkisten palveluiden myöntämisperusteet ovat tiukat, joten Kotitori toimii myös kontaktipisteenä, josta asukkaat saavat luotettavaa neuvontaa alueen omarahoitteisista palveluista ja palveluiden tarjoajista. Tärkeänä tavoitteena on asukkaiden tarpeiden varhainen tunnistaminen ja raskaampien palveluiden tarpeen viivästäminen. Kotitorin neuvonta- ja ohjauspalvelu on suunnattu ensisijaisesti täysi-ikäisille. Asiakasryhmät painottuvat ikääntyvään väestöön, vammaisiin henkilöihin, lapsiperheisiin tai henkilöihin, jotka esimerkiksi päihteiden käytön tai mielenterveysongelmien vuoksi tarvitsevat neuvontaa ja ohjausta kotona asumisen ja hyvinvointinsa tueksi. Kotitorin neuvonta- ja ohjauspalvelu palvelee myös muun muassa edellä mainittujen asiakasryhmien omaisia, läheisiä ja tukihenkilöitä. Kotitorin fyysinen palvelupiste sijaitsee Tampereella, osoitteessa Frenckellin aukio 2 B, jonne voi tulla käymään tai olla yhteydessä eri kanavien kautta Kotitorin aukioloaikoina ilman ajanvarausta. II. Integraattoripalvelu ja digitaaliset ratkaisut: Integraattoripalvelulla ja digitaalisilla ratkaisuilla tuetaan Kotitorin neuvonnan ja ohjauksen palvelutuotantoa sekä Pirkanmaan hyvinvointialueen palveluiden järjestämistä. Integraattoripalvelun olennaisena tehtävänä on ostopalvelusopimuksessa erikseen määriteltävien sosiaali- ja terveyspalveluiden ja henkilöstövuokrauksen palveluntuottajien koordinaatio ja ohjaaminen. Palvelut kuuluvat hyvinvointialueen järjestämisvastuulle ja liittyvät asukkaiden kotona asumisen ja hyvinvoinnin sekä sosiaali- ja terveyspalveluiden palvelutuotannon tukemiseen. Alustavasti palveluihin lukeutuisivat turvapalvelu, kauppapalvelu, lapsiperheiden kotipalvelu, erityistä ja intensiivistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten hoitopalvelu sekä hyvinvointialueen sosiaali- ja terveyspalveluiden tarvitsemat henkilöstövuokrauksen palvelut. Palvelukokonaisuudet ovat määräytyneet hyvinvointialueen tämänhetkisistä tarpeista, joten ehdokkaiden tulee voida sitoutua em. palveluiden koordinointitehtävään. Muiden mahdollisten palvelukokonaisuuksien osalta voidaan neuvotella ja huomioida paremmin palveluntuottajien mahdollinen oma sote-palvelutuotanto. Integraattori varmistaa palveluntuottajien sopimusten mukaisen toiminnan, palvelutuotannon laadun ja palveluntuottajien omavalvonnan toteutumisen. Lisäksi integraattori koordinoi palveluihin liittyviä asiakaspalautteita, puuttuu nopeasti mahdollisiin palvelutuotannon epäkohtiin ja raportoi palvelutuotannon toteumasta palveluiden järjestäjälle. Integraattori vastaa koordinoimiensa palveluntuottajien osalta hyvinvointialueen asiakasohjausyksiköiden tai muiden sosiaali- ja terveyspalveluyksiköiden myöntämien palveluiden järjestämisestä ja toteutumisesta asiakkaille. Lisäksi se hallinnoi ja koordinoi hyvinvointialueen oman tuotannon sosiaali- ja terveydenhuollon yksiköistä tehtyjen henkilöstövuokrauksen tilauksia ja vastaa niiden resurssoinnista. Kotitori-palveluintegraattorin palvelukokonaisuuksien hoitamisessa hyödynnetään enenevässä määrin teknologian ja digitalisaation mahdollisuuksia. Palveluiden tilaamisen ja toimituksen sekä data-analytiikan ja raportoinnin tehtäviin on luotu edellisellä sopimuskaudella Kotitori-palveluintegraattorin, Tampereen kaupungin työntekijöiden ja palveluntuottajien yhteisessä käytössä ollutta portaalia. Vastaavat ratkaisut ovat tavoitteena myös jatkossa. Käyttöönotettavilla ja/tai kehitettävillä digitaalisilla ratkaisuilla tavoitellaan mm. palvelutuotannon parempaa koordinaatiota, palvelujen tilaus- ja toimitusprosessien tehokkuutta sekä palvelujen suunnittelua ja johtamista tukevaa ennakointi- ja raportointitietoa. Hankintayksikkö selvittää parhaillaan missä määrin palvelutuotannossa tullaan hyödyntämään Pirkanmaan hyvinvointialueen käytössä olevia digitaalisia ratkaisuja. Kotitori-integraattori tulee tarvitsemaan työssään asiakas- ja asiantuntijakontaktien hallintaa ja raportointia tukevia ratkaisuja. Oletettavaa on, että Kotitori-palveluintegraattori tulee ainakin osittain käyttämään toiminnassaan hyvinvointialueen käyttämiä ja/tai kehitettävänä olevia digitaalisia ratkaisuja (esim. chat ja chatbot; mahdollisesti myös videokonsultaatio ja ratkaisu resurssien ja tilaus-toimitusprosessien hallintaan). Palveluntuottajan tulee sitoutua sille mahdollisesti osoitettavien digitaalisten työvälineiden käyttöön ja kehittämiseen yhteistyössä palveluiden tilaajan kanssa. Osapuolten vastuut ja kustannusten jakautuminen järjestelmähankinnoista tarkentuvat hankintamenettelyyn liittyvien neuvotteluiden aikana III. Kehittäminen ja tiedolla johtamisen tuki Kotitori-palveluintegraattorin palveluiden ja toiminnan jatkuvan kehittämisen rinnalla palvelukokonaisuudesta vastaavat toimijat sitoutuvat hyvinvointialueen toimintamallien ja palveluiden kehittämiseen yhteistyössä Pirkanmaan hyvinvointialueen ja kolmansien osapuolten kanssa. Kehittäminen tapahtuu todennettujen hyvien käytäntöjen pohjalta siten, että uudistusten myötä toiminta voi olla aiempaa vaikuttavampaa ja laadukkaampaa niin asukkaiden kuin hyvinvointialueen näkökulmasta. Kehittämisen teemoja suunnitellaan sopimuskauden aikana aktiivisesti yhdessä. Kehitysyhteistyön aiheita voivat olla esimerkiksi sosiaali- ja terveyspalveluiden vaikuttavuus/tuloksellisuus, asiakkaiden palveluketjut, ennakointitiedon tuottaminen tiedolla johtamisen tueksi, teknologia, palvelu- ja kustannusrakenteet, asiakassegmentointi, asiakaskokemus ja asiakasohjaus/palvelutarpeen arvioinnin eri tasot. Kehitettävistä asioista sovitaan yhdessä, mutta johtaminen ja päätöksenteko kehittämisestä ja toiminnassa toteutettavista muutoksista kuuluu hankintayksikölle. Sopimukseen sisältyvät optiot: Optio I Palvelutuottajien kilpailutusten tukitehtävät Integraattoripalveluun voi kuulua palveluintegraattorin koordinoitavaksi kuuluvien Pirkanmaan hyvinvointialueen kilpailuttamien palveluntuottajien hankintaprosessiin osallistuminen. Kilpailutukset toteutetaan lähtökohtaisesti Pirkanmaan hyvinvointialueen toimesta, julkisen hankintalain mukaisina ja niihin liittyvät ostopalvelusopimukset tehdään Pirkanmaan hyvinvointialueen ja palveluntuottajien välisiksi. Palveluintegraattorin hankintojen suunnitteluun ja muihin toimintoihin osallistuminen voi olla perusteltua. mm. vaikuttavien toimintatapojen ja hyvän yhteistyön luomisen näkökulmasta. Optio II Palvelusetelituottajien koordinointi Integraattoripalveluun voi kuulua sosiaali- ja terveyspalveluiden palveluntuottajien neuvonnan ja ohjauksen tehtäviä Pirkanmaan hyvinvointialueen palvelusetelituottajiksi hakeutumiseen liittyen. Lisäksi integraattori koordinoisi palvelusetelituottajiksi hyväksyttyjä palveluntuottajia ja varmistaisi niiden sopimusten mukaisen toiminnan, palvelutuotannon laadun ja palveluntuottajien omavalvonnan toteutumisen.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTerveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI197
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset