This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-11-15
Ilmoituksen numero2022-113244
TED numero
OstajaorganisaatioTeknologian tutkimuskeskus VTT Oy (2647375-4 )
P.O. Box 1000, VTT
FI-02044 Espoo
https://www.vttresearch.com/en
Hankinnan otsikkotiedotTietopyyntö: VTT:n ajoneuvojen seurantajärjestelmät ja -palvelut
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/78347/notice/113244/overview
Originaali JSON tietue113244.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausTeknologian tutkimuskeskus VTT Oy pyytää tietoja markkinoilla olevista ajoneuvojen sähköisistä seurantajärjestelmistä ja -palveluista. Seurantajärjestelmän tarve koskee yrityksen yhteiskäyttöautoja (ns. tuotantoautoja), joita on 20-30 kpl ja joita käyttää satunnaisesti noin 1000 yrityksen noin 2000:sta työntekijästä. Autoja käytetään yksinomaan työajoon. Kyseessä eivät siis ole työsuhdeautot eikä niihin liittyvän autoedun takia yksityis/työajoista pidettävä ajopäiväkirja verottajaa varten. Tärkeimmät järjestelmältä/palvelulta toivotut ominaisuudet ovat: -Järjestelmän pääasiallinen käyttötarkoitus on tuottaa yrityksen tuotantoautoilta vaadittavat ajopäiväkirjamerkinnät ajotapahtumasta (pvm, aika, matka, reitti, ajon tarkoitus, kuljettaja, organisaatio) sekä tuottaa vaadittu reaaliaikainen tieto missä ja kenen hallinnassa kukin auto kulloinkin on. -Ajopäiväkirjamerkintöihin kuuluu reittitietojen lisäksi olennaisena tieto kuljettajasta, joten järjestelmään tulee kuulua käyttäjän tunnistus. Käyttäjän tunnistus tulisi mieluiten tapahtua yrityksen älypuhelimen avulla. Erilliset tunnistenapit ym. eivät ole toivottu ratkaisu. -Järjestelmän tulee tehdä auton ajaminen ilman kuljettajan tunnistautumista tavalla tai toisella kiusalliseksi/epämiellyttäväksi (esim. äänimerkki tms., kunnes kuljettaja tunnistettu/tunnistautunut). Autoa tulee kuitenkin hätätilanteessa voida käyttää ilman kuljettajan tunnistusta. -Ajoneuvokohtaista ajosuoritetta tulee pystyä seuraamaan ja raportoimaan keskitetysti (järjestelmän tulee tuottaa raportteja ajosuoritteesta ja (taloudellisesta) ajotavasta sekä auton OBD-väylän kautta kulloinkin mitattavissa olevista/valittavista parametreistä, kuten esim. polttoaineen kulutus). Raportoinnin tulisi mielellään tukea myös käyttäjä/organisaatiokohtaista raportointia. - Reaaliaikainen seuranta ja paikantaminen on oltava mahdollista (pääkäyttäjän käyttöliittymästä). - Seurantatiedot tulee pystyä esittämään sekä kartalla että taulukkomuodossa. - Seurantatiedot tulee pystyä tallentamaan ja siirtämään muihin paikkatietoa hyödyntäviin järjestelmiin yleisesti tuetuissa tiedostomuodossa (esim. Excel, csv, gpx jne.) - Ajoneuvolaitteiden koon ja rakenteen tulee mahdollistaa helppo ja nopea siirtäminen ajoneuvosta toiseen (esim. OBD dongle) Järjestelmässä tulisi kuitenkin olla ominaisuus, joka esim. hälyttää pääkäyttäjää, mikäli OBD dongle irroitetaan luvattomasti (eli ajoneuvoon ei saada yhteyttä). -Järjestelmän lepovirran kulutus tulee olla minimoitu. -Järjestelmän tulee täyttää GDPR-asetuksen vaatimukset sekä esim. verohallinnon ja muut yleiset ajopäiväkirjan pitoa koskevat lainsäädännön vaatimukset. Vastaukseen pyydetään sisällyttämään järjestelmän ominaisuuksien kuvaus sekä hinta-arvio/hinnoitteluperusteet. Vastauksessa tulee olla merkintä: ”VTT Tietopyyntö ajoneuvojen seurantajärjestelmä”. VTT pyytää kiinnostuneita toimittajia vastaamaan tähän tietopyyntöön viimeistään 30.11.2022 lähettämällä vastaukset kysymyksiin pdf-tiedostona osoitteeseen [email protected]. Tietopyyntöön vastanneilla toimittajilla on mahdollisesti myöhemmin mahdollisuus kommentoida alustavaa tarjouspyyntömateriaalia. Tietopyyntöön vastaaminen ei sido toimittajaa mahdollisesti toteutettavaan alustavan tarjouspyyntömateriaalin kommentointiin. Mikäli alustavan tarjouspyyntömateriaalin kommentointi toteutetaan, siitä ilmoitetaan myöhemmin erikseen tähän tietopyyntöön vastanneille toimittajille suoraan. VTT ei suorita korvauksia tarjoajille tietopyyntöön vastaamisesta tai markkinavuoropuheluun osallistumisesta. Markkinavuoropuhelu ei sido ketään osapuolta. Markkinavuoropuhelu ei velvoita VTT:tä suorittamaan hankintaa. VTT pidättää oikeuden itsellään päättää kaikista jatkotoimenpiteistä esimerkiksi koskien hankintaa, hankintatapaa, aikatauluja ja hankinnan sisältöä. Tehdessään päätöksiä jatkotoimenpiteistä VTT voi hyödyntää markkinavuoropuhelun aikana saamiaan tietoja. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti. Lisätietoja antaa tutkija Jan Rautalin, p. 040 5784597, [email protected].
Hankintanimikkeistö (CPV) pää
Hankintanimikkeistö (CPV) muut
AluekoodiFI
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset

Päätös päivämäärä
Sopimusnumero
Myyjät