This is early beta for now! Can't handle all templates properly

Hankkija

Vastaanotettu Hilmaan2022-06-08
Ilmoituksen numero2022-103094
TED numero2022/S 112-316823
OstajaorganisaatioHelsingin Seudun Liikenne - kuntayhtymä (2274586-3 )
Opastinsilta 6A, PL 100
FI-00077 HSL
http://www.hsl.fi
Hankinnan otsikkotiedotPYSÄKKI-INFORMAATION ASENNUS JA KUNNOSSAPITO VANTAALLA, KERAVALLA JA SIPOOSSA, PUITEJÄRJESTELY AIKAVÄLILLE 25.7.2022–31.12.2026
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) arvio
Hankinnan yhteenlaskettu kokonaisarvo koko ajalle (ilman alv:ta) lopullinen
Alkuperäinen ilmoitushttps://www.hankintailmoitukset.fi/en/public/procurement/72019/notice/103094/overview
Originaali JSON tietue103094.json

Ostettava

Hankinnan lyhyt kuvausAlueella on tarjouspyynnön laadintahetkellä käytössä olevia pysäkkejä 2195 kpl. Käytössä olevat pysäkit voidaan jakaa seuraaviin ryhmiin: terminaalipysäkit (13 kpl), lasikatospysäkit (769 kpl), teräskatospysäkit (232 kpl), tolppapysäkit (1076 kpl). Lisäksi osalla pysäkeistä ei pysäkkityyppiä ole määritelty, nämä ovat lähtökohtaisesti tolppapysäkkejä tai maastoon merkitsemättömiä pysähtymispaikkoja. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikille pysäkeille on asennettu linjatunnukset kilpikehikkoon. Liki kaikille katospysäkeille on asennettu vähintään 1 kpl 80 cm x 120 cm kokoisia julisteita. Noin 10 % tolppapysäkeistä on varustettu aikataulukoteloon asennetuin ohitusaikatauluin. Asennustyö on kausiluonteista, vaihtoja on lähtökohtaisesti kaksi kertaa vuodessa; kesäkuun ja elokuun puolivälissä. Kausivaihtojen vaihtoaika on 3 viikkoa. Suurissa vaihtotöissä, esimerkiksi useita kaupunginosia kattavissa laajoja pysäkkiliuskojen asennustöitä vaativissa linjastouudistuksissa vaihtoajoista neuvotellaan erikseen. Työt ajoitetaan siten, että asennustyöt on suoritettu aikataulukauden vaihtumiseen mennessä. Lisäksi työmaista, ilkivallasta ja rikkoontumisesta johtuvia osittaisia vaihtokertoja voi olla noin 20–200 kertaa/vuosi. Näissä kausivaihtojen ulkopuolisissa vaihdoissa noudatetaan seuraavia vaihtoaikoja: Tilaajan tilatessa yli 50 pysäkin materiaalin vaihdon, on työ tehtävä kahden (2) viikon kuluessa tilauksesta tai materiaalin saapumisesta toimittajalle, riippuen siitä kumpi tapahtuu myöhemmin. Tilaajan tilatessa korkeintaan 50 pysäkin materiaalin vaihdon, on työ tehtävä kahden (2) arkipäivän kuluessa tilauksesta tai materiaalin saapumisesta toimittajalle, riippuen siitä kumpi tapahtuu myöhemmin. Tilaajan erikseen pyytäessä asennuksia näitä toimitusaikoja nopeammin tai toteutettavaksi muulloin kuin arkisin ma-pe kello 7-18 välillä, työ tehdään tuntiveloituksella kohdan ”Muut asennustyöt” mukaisella hinnoittelulla. Nopeampaan toimitusaikaan Toimittajalla ei kuitenkaan ole velvollisuutta suostua. Kausivaihtojen yhteydessä vaihdetaan samanaikaisesti pysäkeille pysäkin varustetasosta riippuen uudet ohitusaikataulut, julisteet, muuta tiedotusmateriaalia sekä mahdollisesti pysäkkiliuskoja. Asennustyö sisältää uuden materiaalin asentamista ja vanhan poistamista. Yhden pysäkin informaation vaihtotyö sisältää 1 tai 2 eri laskutettavaa työtä. Tarjouspyyntöön sisältyy myös puitejärjestelyn mukaiset pysäkki-informaation asennus- ja kunnossapitotyöt myöhemmin rakennettaville tai käyttöönotettaville pysäkeille. Tilaaja vastaa siitä, että Toimittaja voi tuottaa tämän sopimuksen mukaiset työt kaikilla alueen pysäkeillä riippumatta pysäkkialueen haltijasta. Muista tarvikkeista, työkaluista ja muusta työhön vaadittavasta vastaa toimittaja. Vantaan, Keravan ja Sipoon pysäkkien varustus tarjouspyynnön laadintahetkellä on esitetty liitteessä 5. Asennus- ja kunnossapitotyöt tilataan Toimittajalta sähköpostitse. Esimerkkitilaus on esitetty liitteessä 2. Toimittaja vastaa asennustöiden oikeellisuudesta ja tekee tarvittavat korjaukset omalla kustannuksellaan, mikäli ne eivät johdu Tilaajan virheellisestä toiminnasta. Ellei asennustöitä tehdä Tilaajan määrittelemässä ajassa, tulee Toimittajan antaa työstä 10 % alennuksen jokaiselta alkavalta myöhästymisviikolta siten, että ensimmäisellä myöhästymisviikolla alennus on 10 %, toisella 20 % jne, mikäli myöhästyminen ei joudu Tilaajan virheellisestä toiminnasta. Jos myöhästymiset ovat toistuvia ja merkittäviä, varaa Tilaaja itselleen oikeuden purkaa puitejärjestelyn yksipuolisesti. Toimittaja toimittaa tilaajalle kuukausittain raportin edellisenä kalenterikuukautena tehdyistä töistä. Raportista tulee ilmetä jokaisen työn tilauksen ajankohta, tilaaja, tehdyt toimenpiteet, toimenpiteiden tekoajankohta sekä laskutettu työn hinta. Tarkemmasta raportin muodosta ja toimitustavasta sovitaan erikseen.
Hankintanimikkeistö (CPV) pääTeiden ja niihin liittyvien laitteiden korjaus, kunnossapito ja muut palvelut (50230000)
Hankintanimikkeistö (CPV) muutLiikennemerkkien ja tienviittojen asennustyöt (45233290)
AluekoodiFI1B
Pääasiallinen suorituspaikka

Sopimukset