{
    "id": 72398,
    "procurementProjectId": 51803,
    "parentId": 70860,
    "noticeNumber": "2021-072398",
    "reducedTimeLimitsForReceiptOfTenders": false,
    "corrigendumAdditionalInformation": [
        "Hankinta on hankintalain liitteen E mukainen erityisalojen palveluhankinta. Hankinnan kokonaisarvo EI ylit\u00e4 hankintalain 25 \u00a7 erityisten alojen hankintojen kynnysarvoa 300 000 \u20ac. Kohdassa II.1.5) Arvioitu kokonaisarvo annettu tieto siit\u00e4, ett\u00e4 kynnysarvo ylittyisi, on virheellinen. "
    ],
    "creatorSystem": "Cloudia Kilpailutus",
    "type": 9902,
    "project": {
        "id": 51803,
        "title": "KOTIHOIDON ATERIAKULJETUKSET",
        "contractType": 2,
        "procurementCategory": 1,
        "jointProcurement": false,
        "procurementLaw": [],
        "centralPurchasing": false,
        "coPurchasers": [],
        "validationState": 0,
        "organisation": {
            "id": "d3e9f3cb-5df3-48ba-2dc3-08d78deb351a",
            "information": {
                "officialName": "Kittil\u00e4n kunta",
                "nationalRegistrationNumber": "0191406-6",
                "department": "Sosiaali- ja terveystoimi",
                "nutsCodes": [
                    "FI1D7"
                ],
                "postalAddress": {
                    "streetAddress": "Valtatie 15",
                    "postalCode": "99100",
                    "town": "Kittil\u00e4",
                    "country": "FI"
                },
                "telephoneNumber": "+358 407160245",
                "email": "[email protected]",
                "contactPerson": "Leena Savikuja",
                "mainUrl": "http:\/\/www.kittila.fi",
                "validationState": 0
            },
            "contractingAuthorityType": 64,
            "otherContractingAuthorityType": "Kunta",
            "contractingType": 0,
            "mainActivity": 1024,
            "otherMainActivity": "Sosiaali- ja terveystoimi\/kotihoito",
            "mainActivityUtilities": 0,
            "validationState": 0,
            "dataSource": 0,
            "identifierMissing": false
        },
        "state": 1,
        "defenceWorks": 0,
        "defenceSupplies": 0,
        "publish": 2,
        "agricultureWorks": 0,
        "isPrivate": false,
        "isConcluded": false,
        "tendering": 0
    },
    "lotsInfo": {
        "divisionLots": false,
        "lotsSubmittedFor": 0,
        "lotsSubmittedForQuantity": 0,
        "lotsMaxAwarded": false,
        "lotsMaxAwardedQuantity": 0,
        "lotCombinationPossible": false,
        "validationState": 0
    },
    "objectDescriptions": [
        {
            "mainCpvCode": {},
            "additionalCpvCodes": [],
            "nutsCodes": [
                "FI",
                "FI1D7"
            ],
            "mainsiteplaceWorksDelivery": [
                "Kittil\u00e4n kunta."
            ],
            "descrProcurement": [
                "Kittil\u00e4n kunnan sosiaali- ja terveystoimi j\u00e4rjest\u00e4\u00e4 tarjouskilpailun kotihoidon piiriss\u00e4 olevien asiakkaiden ateriakuljetusten tuottamisesta ajalla 1.7.2021-31.12.2022 Kittil\u00e4n kunnan alueella. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella. ",
                "",
                " Hankittavan palvelun sis\u00e4lt\u00f6 ja palvelun tuottamiseen liittyv\u00e4t ehdot:",
                "",
                "Ateriakuljetus:",
                "- Aterioiden kuljetus Kittil\u00e4n kunnan sivukyliin 3 kertaa viikossa; kuljetus-p\u00e4iv\u00e4t ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai. ",
                "- Aterioiden kuljetus Kittil\u00e4n kirkonkyl\u00e4ll\u00e4 viikonloppuisin ja arkipyhin\u00e4. (Arkisin kuljetukset hoitaa kunnan ty\u00f6paja.)",
                "",
                "- Ateriat haetaan Kittil\u00e4n kunnan keskuskeitti\u00f6lt\u00e4, Sairaalantie 2. Kuljetus alkaa keskuskeitti\u00f6lt\u00e4 ja p\u00e4\u00e4ttyy, kun tyhj\u00e4t aterialaatikot on palautettu keskuskeitti\u00f6lle. ",
                "- Asiakkaille pit\u00e4\u00e4 tarvittaessa avata ateria pakkauksesta ja auttaa ruokailu alulle. ",
                "- J\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat tulee huolehtia asiakkaan j\u00e4\u00e4kaappiin. ",
                "- Mik\u00e4li asiakasta ei tavoiteta tai her\u00e4\u00e4 huoli asiakkaan voinnista, kuljetta-jan tulee v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti olla yhteydess\u00e4 kotihoidonohjaajaan, puh. 040 7160 245. ",
                "- Asiakkaan poissa ollessa ateria palautetaan kunnan keskuskeitti\u00f6lle, Sairaalantie 2. ",
                "- L\u00e4mpim\u00e4n aterian kuljetus ei voi kest\u00e4\u00e4 2 tuntia enemp\u00e4\u00e4, mik\u00e4li kuljetusaika on pidempi, kuljetus j\u00e4\u00e4hdytettyn\u00e4. Keskuskeitti\u00f6 pakkaa sek\u00e4 l\u00e4mpim\u00e4t ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat ",
                "        asiakkaille.",
                "- Ateriat on pakattu kunnan ateriankuljetuslaatikkoihin. ",
                "- Aterioiden m\u00e4\u00e4r\u00e4 vaihtelee tilanteen mukaan.",
                "- Asiakasm\u00e4\u00e4r\u00e4t ja heid\u00e4n sijaintinsa voivat vaihdella sopimuskauden aikana.",
                "",
                "Hankinta on hankintalain liitteen E mukainen erityisalojen palveluhankinta. Hankinnan kokonaisarvo EI ylit\u00e4 hankintalain 25 \u00a7 erityisten alojen hankintojen kynnysarvoa 300 000 \u20ac. Kohdassa II.1.5) Arvioitu kokonaisarvo annettu tieto siit\u00e4, ett\u00e4 kynnysarvo ylittyisi, on virheellinen. "
            ],
            "disagreeAwardCriteriaToBePublished": false,
            "awardCriteria": {
                "criterionTypes": 4,
                "qualityCriteria": [],
                "costCriteria": [],
                "priceCriterion": {},
                "criterion": [],
                "criteriaStatedInProcurementDocuments": false
            },
            "estimatedValue": {
                "type": 1,
                "value": 200000,
                "currency": "EUR"
            },
            "timeFrame": {
                "type": 3,
                "beginDate": "2021-07-01T00:00:00",
                "endDate": "2022-12-31T00:00:00",
                "canBeRenewed": true,
                "renewalDescription": [
                    "Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella.",
                    "",
                    "Kohdassa II.2.6 ilmoitettu arvioitu arvo sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 my\u00f6s optiovuoden. "
                ]
            },
            "candidateNumberRestrictions": {
                "envisagedNumber": 0,
                "envisagedMinimumNumber": 0,
                "envisagedMaximumNumber": 0,
                "selected": 0
            },
            "optionsAndVariants": {
                "variantsWillBeAccepted": false,
                "partialOffersWillBeAccepted": false,
                "options": false,
                "optionType": 0
            },
            "tendersMustBePresentedAsElectronicCatalogs": false,
            "euFunds": {
                "procurementRelatedToEuProgram": false
            },
            "awardContract": {
                "contractAwarded": 0,
                "noAwardedContract": {
                    "failureReason": 0,
                    "originalNoticeSentVia": 0
                },
                "awardedContracts": []
            },
            "validationState": 0
        }
    ],
    "communicationInformation": {
        "procurementDocumentsAvailable": 1,
        "procurementDocumentsUrl": "https:\/\/tarjouspalvelu.fi\/kittila?id=345468&tpk=f8635a69-447c-4fe3-87e6-0944ee287dd4",
        "additionalInformation": 1,
        "additionalInformationAddress": {
            "officialName": "Kittil\u00e4n kunta",
            "nationalRegistrationNumber": "0191406-6",
            "department": "Sosiaali- ja terveystoimi",
            "nutsCodes": [
                "FI1D7"
            ],
            "postalAddress": {
                "streetAddress": "Valtatie 15",
                "postalCode": "99100",
                "town": "Kittil\u00e4",
                "country": "FI"
            },
            "telephoneNumber": "+358 407160245",
            "email": "[email protected]",
            "contactPerson": "Leena Savikuja",
            "mainUrl": "http:\/\/www.kittila.fi",
            "validationState": 0
        },
        "otherAddressForProcurementDocuments": {
            "nutsCodes": [],
            "validationState": 0
        },
        "sendTendersOption": 1,
        "electronicAddressToSendTenders": "https:\/\/tarjouspalvelu.fi\/kittila?id=345468&tpk=f8635a69-447c-4fe3-87e6-0944ee287dd4",
        "addressToSendTenders": {
            "nutsCodes": [],
            "validationState": 0
        },
        "electronicCommunicationRequiresSpecialTools": false,
        "documentsEntirelyInHilma": false,
        "specsAndAdditionalDocuments": 0,
        "validationState": 0
    },
    "contactPerson": {
        "name": "Leena Savikuja",
        "email": "[email protected]",
        "phone": "+358 407160245"
    },
    "procurementObject": {
        "shortDescription": [
            "Kittil\u00e4n kunnan sosiaali- ja terveystoimi j\u00e4rjest\u00e4\u00e4 tarjouskilpailun kotihoidon piiriss\u00e4 olevien asiakkaiden ateriakuljetusten tuottamisesta ajalla 1.7.2021-31.12.2022 Kittil\u00e4n kunnan alueella. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella. ",
            "",
            " Hankittavan palvelun sis\u00e4lt\u00f6 ja palvelun tuottamiseen liittyv\u00e4t ehdot:",
            "",
            "Ateriakuljetus:",
            "1) Kittil\u00e4n kunnan sivukyliin 3 kertaa viikossa; kuljetus-p\u00e4iv\u00e4t ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai. ",
            "2)  Kittil\u00e4n kirkonkyl\u00e4ll\u00e4 viikonloppuisin ja arkipyhin\u00e4. (Arkisin kuljetukset hoitaa kunnan ty\u00f6paja.)",
            "",
            "- Ateriat haetaan Kittil\u00e4n kunnan keskuskeitti\u00f6lt\u00e4, Sairaalantie 2. Kuljetus alkaa keskuskeitti\u00f6lt\u00e4 ja p\u00e4\u00e4ttyy, kun tyhj\u00e4t aterialaatikot on palautettu keskuskeitti\u00f6lle. ",
            "- Asiakkaille pit\u00e4\u00e4 tarvittaessa avata ateria pakkauksesta ja auttaa ruokailu alulle. ",
            "- J\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat tulee huolehtia asiakkaan j\u00e4\u00e4kaappiin. ",
            "- Mik\u00e4li asiakasta ei tavoiteta tai her\u00e4\u00e4 huoli asiakkaan voinnista, kuljettajan tulee v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti olla yhteydess\u00e4 kotihoidonohjaajaan, puh. 040 7160 245. ",
            "- Asiakkaan poissa ollessa ateria palautetaan kunnan keskuskeitti\u00f6lle, Sairaalantie 2. ",
            "- L\u00e4mpim\u00e4n aterian kuljetus ei voi kest\u00e4\u00e4 2 tuntia enemp\u00e4\u00e4, mik\u00e4li kuljetusaika on pidempi, kuljetus j\u00e4\u00e4hdytettyn\u00e4. Keskuskeitti\u00f6 pakkaa sek\u00e4 l\u00e4mpim\u00e4t ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat asiakkaille.",
            "- Ateriat on pakattu kunnan ateriankuljetuslaatikkoihin. ",
            "- Aterioiden m\u00e4\u00e4r\u00e4 vaihtelee tilanteen mukaan.",
            "- Asiakasm\u00e4\u00e4r\u00e4t ja heid\u00e4n sijaintinsa voivat vaihdella sopimuskauden aikana.",
            "",
            "Hankinta on hankintalain liitteen E mukainen erityisalojen palveluhankinta. Hankinnan kokonaisarvo EI ylit\u00e4 hankintalain 25 \u00a7 erityisten alojen hankintojen kynnysarvoa 300 000 \u20ac. Kohdassa II.1.5) Arvioitu kokonaisarvo annettu tieto siit\u00e4, ett\u00e4 kynnysarvo ylittyisi, on virheellinen. "
        ],
        "estimatedValueCalculationMethod": [],
        "mainCpvCode": {
            "code": "55521200",
            "name": "Ateriakuljetuspalvelut",
            "vocCodes": []
        },
        "defence": {
            "nutsCodes": [],
            "frameworkAgreement": {
                "includesFrameworkAgreement": false,
                "includesConclusionOfFrameworkAgreement": false,
                "frameworkAgreementType": 0,
                "frameworkEnvisagedType": 0,
                "includesDynamicPurchasingSystem": false,
                "dynamicPurchasingSystemInvolvesAdditionalPurchasers": false,
                "dynamicPurchasingSystemWasTerminated": false,
                "estimatedTotalValue": {
                    "type": 0
                },
                "duration": {
                    "type": 0,
                    "canBeRenewed": false
                }
            },
            "subcontract": {
                "tendererHasToIndicateShare": false,
                "tendererHasToIndicateChange": false,
                "caMayOblige": false,
                "successfulTenderer": false,
                "successfulTendererToSpecify": false
            },
            "optionsAndVariants": {
                "variantsWillBeAccepted": false,
                "partialOffersWillBeAccepted": false,
                "options": false,
                "optionType": 0
            },
            "totalQuantityOrScope": {
                "type": 0
            },
            "renewals": {
                "canBeRenewed": false
            },
            "timeFrame": {
                "type": 0,
                "canBeRenewed": false
            }
        },
        "validationState": 0
    },
    "conditionsInformation": {
        "professionalSuitabilityRequirements": [
            "Tarjousvaiheessa on toimitettava seuraavat dokumentit, joiden perusteella arvioidaan tarjoajan soveltuvuutta toimeksiannon toteuttamiseen:",
            "- Luettelo alihankkijoista, jos niit\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kuljetuksissa sek\u00e4 alihankkijoiden arvioitu ty\u00f6n osuus kuljetusten suorittamisessa",
            "- Selvitys kuljettajien p\u00e4tevyydest\u00e4 ja soveltuvuudesta teht\u00e4v\u00e4\u00e4n. Palveluissa k\u00e4ytett\u00e4vilt\u00e4 ty\u00f6ntekij\u00f6ilt\u00e4 edellytet\u00e4\u00e4n voimassa olevaa ajokorttia, riitt\u00e4v\u00e4\u00e4 suomen kielen taitoa sek\u00e4 lains\u00e4\u00e4d\u00e4nn\u00f6n vaatimia edellytyksi\u00e4 aterioiden kuljetuksiin (hygieniapassi)",
            "- Selvitys kuljettajan sijaisj\u00e4rjestelyiden toteuttamisesta",
            "- Selvitys varajakeluj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4",
            "- Selvitys k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4n auton soveltuvuudesta ateriakuljetuksiin (ks. Liite 3) ",
            "",
            "Hygieniapassi on ehdoton edellytys sopimuksen syntymiselle. Sen voi kuitenkin suorittaa ennen sopimuksen allekirjoittamista, mik\u00e4li sit\u00e4 ei ole osoittaa sopimuksen j\u00e4tt\u00e4misen yhteydess\u00e4. Tarjoajan on sitouduttava hygieniapassin suorittamiseen tarjousta j\u00e4tt\u00e4ess\u00e4\u00e4n. ",
            "",
            "Ennen sopimuksen allekirjoittamista palveluntuottajan tulee esitt\u00e4\u00e4 tilaajavastuulain mukaiset selvitykset (enint\u00e4\u00e4n 3 kuukautta vanhat) sek\u00e4 muut pyydetyt selvitykset:",
            "1) Omavalvontasuunnitelma (asetus 597\/2000 10\u00a7). Lis\u00e4ksi tarjouksesta tulee ilmet\u00e4, miten tarjoaja vastaa Maa- ja mets\u00e4talousministeri\u00f6n asetuksiin er\u00e4iden elintarvikehuoneistojen elintarvikehygieniasta (1367\/2011) ja elintarvikekuljetuksia koskeviin vaatimuksiin: kuljetusl\u00e4mp\u00f6tilat, elintarvikkeiden kuljetusta koskevat yleiset",
            "elintarvikehygieeniset vaatimukset (5 \u00a7 ja 6 \u00a7).",
            "2) Kaupparekisteriote",
            "3) Selvitys siit\u00e4, ettei yrityksell\u00e4 ole verotustietojen julkisuudesta ja salassapidosta annetun lain (1346\/1999) 20 b \u00a7:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettua verovelkaa taikka viranomaisen antama selvitys verovelan m\u00e4\u00e4r\u00e4st\u00e4.",
            "4) Todistukset ty\u00f6ntekij\u00f6iden el\u00e4kevakuutusten ottamisesta ja el\u00e4kevakuutusmaksujen suorittamisesta tai selvitys siit\u00e4, ett\u00e4 er\u00e4\u00e4ntyneit\u00e4 el\u00e4kevakuutusmaksuja koskeva maksusopimus on tehty.",
            "5) Selvitys siit\u00e4, onko yritys merkitty ennakkoperint\u00e4lain (1118\/1996) mukaiseen ennakkoperint\u00e4rekisteriin ja ty\u00f6nantajarekisteriin, sek\u00e4 arvonlis\u00e4verolain (1501\/1993) mukaiseen arvonlis\u00e4verovelvollisten rekisteriin.",
            "6) Selvitys ty\u00f6h\u00f6n sovellettavasta ty\u00f6ehtosopimuksesta ja keskeisist\u00e4 ty\u00f6ehdoista (jos palkattua ty\u00f6voimaa)",
            "7) Selvitys ty\u00f6terveyshuollon j\u00e4rjest\u00e4misest\u00e4",
            "",
            "",
            ""
        ],
        "economicCriteriaToParticipate": true,
        "technicalCriteriaToParticipate": true,
        "restrictedToShelteredWorkshop": false,
        "restrictedToShelteredProgram": false,
        "reservedOrganisationServiceMission": false,
        "executionOfServiceIsReservedForProfession": false,
        "participationIsReservedForProfession": false,
        "obligationToIndicateNamesAndProfessionalQualifications": false,
        "validationState": 0
    },
    "conditionsInformationDefence": {
        "restrictedToShelteredWorkshops": false,
        "restrictedToShelteredProgrammes": false,
        "restrictedToParticularProfession": false,
        "staffResponsibleForExecution": false,
        "validationState": 0
    },
    "conditionsInformationNational": {
        "validationState": 0,
        "reservedForShelteredWorkshopOrProgram": false
    },
    "complementaryInformation": {
        "isRecurringProcurement": false,
        "estimatedTimingForFurtherNoticePublish": [],
        "electronicOrderingUsed": false,
        "electronicInvoicingUsed": false,
        "electronicPaymentUsed": false,
        "additionalInformation": [],
        "validationState": 0
    },
    "datePublished": "2021-05-03T08:50:46.6911456",
    "state": 2,
    "tedPublishState": 0,
    "tedValidationErrors": [],
    "procedureInformation": {
        "procedureType": 1,
        "acceleratedProcedure": false,
        "contestType": 0,
        "frameworkAgreement": {
            "includesFrameworkAgreement": false,
            "includesConclusionOfFrameworkAgreement": false,
            "frameworkAgreementType": 0,
            "frameworkEnvisagedType": 0,
            "includesDynamicPurchasingSystem": false,
            "dynamicPurchasingSystemInvolvesAdditionalPurchasers": false,
            "dynamicPurchasingSystemWasTerminated": false,
            "estimatedTotalValue": {
                "type": 0
            },
            "duration": {
                "type": 0,
                "canBeRenewed": false
            }
        },
        "reductionRecourseToReduceNumberOfSolutions": false,
        "reserveRightToAwardWithoutNegotiations": false,
        "electronicAuctionWillBeUsed": false,
        "procurementGovernedByGPA": false,
        "disagreeCriteriaForEvaluationOfProjectsPublish": false,
        "national": {
            "transparencyType": 0,
            "limitedNumberOfParticipants": false,
            "numberOfParticipants": 0
        },
        "validationState": 0
    },
    "tenderingInformation": {
        "tendersOrRequestsToParticipateDueDateTime": "2021-05-16T21:00:00",
        "languages": [
            "FI"
        ],
        "tendersMustBeValidOption": 2,
        "tendersMustBeValidForMonths": 3,
        "tenderOpeningConditions": {
            "openingDateAndTime": "2021-05-17T12:00:00"
        },
        "defence": {
            "previousPublicationExists": false,
            "hasPreviousContractNoticeOjsNumber": false,
            "hasPreviousExAnteOjsNumber": false,
            "payableDocuments": false,
            "languageType": 0,
            "languages": [],
            "otherLanguage": false
        },
        "estimatedExecutionTimeFrame": {
            "type": 3,
            "canBeRenewed": false
        },
        "validationState": 0
    },
    "rewardsAndJury": {
        "prizeAwarded": false,
        "serviceContractAwardedToWinner": false,
        "decisionOfTheJuryIsBinding": false,
        "validationState": 0
    },
    "resultsOfContest": {
        "contestWasTerminated": false,
        "noPrizeType": 0,
        "originalNoticeSentVia": 0,
        "participantsContemplated": 0,
        "participantsSme": 0,
        "participantsForeign": 0,
        "disagreeParticipantCountPublish": false,
        "disagreeWinnersPublish": false,
        "disagreeValuePublish": false,
        "validationState": 0
    },
    "attachments": [],
    "hasAttachments": false,
    "changes": [
        {
            "section": "I.3",
            "label": "Aluekoodi",
            "oldText": [
                "FI"
            ],
            "newText": [
                "FI1D7"
            ]
        },
        {
            "section": "II.1.2",
            "label": "Hankintanimikkeist\u00f6",
            "newMainCpvCode": {
                "code": "55521200",
                "name": "Ateriakuljetuspalvelut",
                "vocCodes": []
            },
            "oldMainCpvCode": {
                "code": "60000000",
                "name": "Kuljetuspalvelut (j\u00e4tteen kuljetusta lukuun ottamatta)",
                "vocCodes": []
            }
        },
        {
            "section": "II.1.4",
            "label": "Hankinnan lyhyt kuvaus",
            "oldText": [
                "Kittil\u00e4n kunnan sosiaali- ja terveystoimi j\u00e4rjest\u00e4\u00e4 tarjouskilpailun kotihoidon piiriss\u00e4 olevien asiakkaiden ateriakuljetusten tuottamisesta ajalla 1.7.2021-31.12.2022 Kittil\u00e4n kunnan alueella. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella. ",
                "",
                " Hankittavan palvelun sis\u00e4lt\u00f6 ja palvelun tuottamiseen liittyv\u00e4t ehdot:",
                "",
                "- Aterioiden kuljetus Kittil\u00e4n kunnan sivukyliin 3 kertaa viikossa; kuljetus-p\u00e4iv\u00e4t ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai. ",
                "- Aterioiden kuljetus Kittil\u00e4n kirkonkyl\u00e4ll\u00e4 viikonloppuisin ja arkipyhin\u00e4. (Arkisin kuljetukset hoitaa kunnan ty\u00f6paja.)",
                "- Ateriat haetaan Kittil\u00e4n kunnan keskuskeitti\u00f6lt\u00e4, Sairaalantie 2. Kuljetus alkaa keskuskeitti\u00f6lt\u00e4 ja p\u00e4\u00e4ttyy, kun tyhj\u00e4t aterialaatikot on palautettu keskuskeitti\u00f6lle. ",
                "- Asiakkaille pit\u00e4\u00e4 tarvittaessa avata ateria pakkauksesta ja auttaa ruokailu alulle. ",
                "- J\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat tulee huolehtia asiakkaan j\u00e4\u00e4kaappiin. ",
                "- Mik\u00e4li asiakasta ei tavoiteta tai her\u00e4\u00e4 huoli asiakkaan voinnista, kuljetta-jan tulee v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti olla yhteydess\u00e4 kotihoidonohjaajaan, puh. 040 7160 245. ",
                "- Asiakkaan poissa ollessa ateria palautetaan kunnan keskuskeitti\u00f6lle, Sairaalantie 2. ",
                "- L\u00e4mpim\u00e4n aterian kuljetus ei voi kest\u00e4\u00e4 2 tuntia enemp\u00e4\u00e4, mik\u00e4li kulje-tusaika on pidempi, kuljetus j\u00e4\u00e4hdytettyn\u00e4. Keskuskeitti\u00f6 pakkaa sek\u00e4 l\u00e4mpim\u00e4t ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat ",
                "        asiakkaille.",
                "- Ateriat on pakattu kunnan ateriankuljetuslaatikkoihin. ",
                "- Aterioiden m\u00e4\u00e4r\u00e4 vaihtelee tilanteen mukaan.",
                "- Asiakasm\u00e4\u00e4r\u00e4t ja heid\u00e4n sijaintinsa voivat vaihdella sopimuskauden aikana.",
                ""
            ],
            "newText": [
                "Kittil\u00e4n kunnan sosiaali- ja terveystoimi j\u00e4rjest\u00e4\u00e4 tarjouskilpailun kotihoidon piiriss\u00e4 olevien asiakkaiden ateriakuljetusten tuottamisesta ajalla 1.7.2021-31.12.2022 Kittil\u00e4n kunnan alueella. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella. ",
                "",
                " Hankittavan palvelun sis\u00e4lt\u00f6 ja palvelun tuottamiseen liittyv\u00e4t ehdot:",
                "",
                "Ateriakuljetus:",
                "1) Kittil\u00e4n kunnan sivukyliin 3 kertaa viikossa; kuljetus-p\u00e4iv\u00e4t ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai. ",
                "2)  Kittil\u00e4n kirkonkyl\u00e4ll\u00e4 viikonloppuisin ja arkipyhin\u00e4. (Arkisin kuljetukset hoitaa kunnan ty\u00f6paja.)",
                "",
                "- Ateriat haetaan Kittil\u00e4n kunnan keskuskeitti\u00f6lt\u00e4, Sairaalantie 2. Kuljetus alkaa keskuskeitti\u00f6lt\u00e4 ja p\u00e4\u00e4ttyy, kun tyhj\u00e4t aterialaatikot on palautettu keskuskeitti\u00f6lle. ",
                "- Asiakkaille pit\u00e4\u00e4 tarvittaessa avata ateria pakkauksesta ja auttaa ruokailu alulle. ",
                "- J\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat tulee huolehtia asiakkaan j\u00e4\u00e4kaappiin. ",
                "- Mik\u00e4li asiakasta ei tavoiteta tai her\u00e4\u00e4 huoli asiakkaan voinnista, kuljettajan tulee v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti olla yhteydess\u00e4 kotihoidonohjaajaan, puh. 040 7160 245. ",
                "- Asiakkaan poissa ollessa ateria palautetaan kunnan keskuskeitti\u00f6lle, Sairaalantie 2. ",
                "- L\u00e4mpim\u00e4n aterian kuljetus ei voi kest\u00e4\u00e4 2 tuntia enemp\u00e4\u00e4, mik\u00e4li kuljetusaika on pidempi, kuljetus j\u00e4\u00e4hdytettyn\u00e4. Keskuskeitti\u00f6 pakkaa sek\u00e4 l\u00e4mpim\u00e4t ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat asiakkaille.",
                "- Ateriat on pakattu kunnan ateriankuljetuslaatikkoihin. ",
                "- Aterioiden m\u00e4\u00e4r\u00e4 vaihtelee tilanteen mukaan.",
                "- Asiakasm\u00e4\u00e4r\u00e4t ja heid\u00e4n sijaintinsa voivat vaihdella sopimuskauden aikana.",
                "",
                "Hankinta on hankintalain liitteen E mukainen erityisalojen palveluhankinta. Hankinnan kokonaisarvo EI ylit\u00e4 hankintalain 25 \u00a7 erityisten alojen hankintojen kynnysarvoa 300 000 \u20ac. Kohdassa II.1.5) Arvioitu kokonaisarvo annettu tieto siit\u00e4, ett\u00e4 kynnysarvo ylittyisi, on virheellinen. "
            ]
        },
        {
            "section": "II.2.3",
            "label": "Aluekoodi",
            "oldText": [
                null
            ],
            "newText": [
                "FI1D7"
            ]
        },
        {
            "section": "II.2.3",
            "label": "Suorituspaikan lis\u00e4tiedot",
            "newText": [
                "Kittil\u00e4n kunta."
            ]
        },
        {
            "section": "II.2.4",
            "label": "Kuvaus hankinnasta",
            "oldText": [
                "Kittil\u00e4n kunnan sosiaali- ja terveystoimi j\u00e4rjest\u00e4\u00e4 tarjouskilpailun kotihoidon piiriss\u00e4 olevien asiakkaiden ateriakuljetusten tuottamisesta ajalla 1.7.2021-31.12.2022 Kittil\u00e4n kunnan alueella. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella. ",
                "",
                " Hankittavan palvelun sis\u00e4lt\u00f6 ja palvelun tuottamiseen liittyv\u00e4t ehdot:",
                "",
                "- Aterioiden kuljetus Kittil\u00e4n kunnan sivukyliin 3 kertaa viikossa; kuljetus-p\u00e4iv\u00e4t ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai. ",
                "- Aterioiden kuljetus Kittil\u00e4n kirkonkyl\u00e4ll\u00e4 viikonloppuisin ja arkipyhin\u00e4. (Arkisin kuljetukset hoitaa kunnan ty\u00f6paja.)",
                "- Ateriat haetaan Kittil\u00e4n kunnan keskuskeitti\u00f6lt\u00e4, Sairaalantie 2. Kuljetus alkaa keskuskeitti\u00f6lt\u00e4 ja p\u00e4\u00e4ttyy, kun tyhj\u00e4t aterialaatikot on palautettu keskuskeitti\u00f6lle. ",
                "- Asiakkaille pit\u00e4\u00e4 tarvittaessa avata ateria pakkauksesta ja auttaa ruokailu alulle. ",
                "- J\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat tulee huolehtia asiakkaan j\u00e4\u00e4kaappiin. ",
                "- Mik\u00e4li asiakasta ei tavoiteta tai her\u00e4\u00e4 huoli asiakkaan voinnista, kuljetta-jan tulee v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti olla yhteydess\u00e4 kotihoidonohjaajaan, puh. 040 7160 245. ",
                "- Asiakkaan poissa ollessa ateria palautetaan kunnan keskuskeitti\u00f6lle, Sairaalantie 2. ",
                "- L\u00e4mpim\u00e4n aterian kuljetus ei voi kest\u00e4\u00e4 2 tuntia enemp\u00e4\u00e4, mik\u00e4li kulje-tusaika on pidempi, kuljetus j\u00e4\u00e4hdytettyn\u00e4. Keskuskeitti\u00f6 pakkaa sek\u00e4 l\u00e4mpim\u00e4t ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat ",
                "        asiakkaille.",
                "- Ateriat on pakattu kunnan ateriankuljetuslaatikkoihin. ",
                "- Aterioiden m\u00e4\u00e4r\u00e4 vaihtelee tilanteen mukaan.",
                "- Asiakasm\u00e4\u00e4r\u00e4t ja heid\u00e4n sijaintinsa voivat vaihdella sopimuskauden aikana."
            ],
            "newText": [
                "Kittil\u00e4n kunnan sosiaali- ja terveystoimi j\u00e4rjest\u00e4\u00e4 tarjouskilpailun kotihoidon piiriss\u00e4 olevien asiakkaiden ateriakuljetusten tuottamisesta ajalla 1.7.2021-31.12.2022 Kittil\u00e4n kunnan alueella. Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella. ",
                "",
                " Hankittavan palvelun sis\u00e4lt\u00f6 ja palvelun tuottamiseen liittyv\u00e4t ehdot:",
                "",
                "Ateriakuljetus:",
                "- Aterioiden kuljetus Kittil\u00e4n kunnan sivukyliin 3 kertaa viikossa; kuljetus-p\u00e4iv\u00e4t ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai. ",
                "- Aterioiden kuljetus Kittil\u00e4n kirkonkyl\u00e4ll\u00e4 viikonloppuisin ja arkipyhin\u00e4. (Arkisin kuljetukset hoitaa kunnan ty\u00f6paja.)",
                "",
                "- Ateriat haetaan Kittil\u00e4n kunnan keskuskeitti\u00f6lt\u00e4, Sairaalantie 2. Kuljetus alkaa keskuskeitti\u00f6lt\u00e4 ja p\u00e4\u00e4ttyy, kun tyhj\u00e4t aterialaatikot on palautettu keskuskeitti\u00f6lle. ",
                "- Asiakkaille pit\u00e4\u00e4 tarvittaessa avata ateria pakkauksesta ja auttaa ruokailu alulle. ",
                "- J\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat tulee huolehtia asiakkaan j\u00e4\u00e4kaappiin. ",
                "- Mik\u00e4li asiakasta ei tavoiteta tai her\u00e4\u00e4 huoli asiakkaan voinnista, kuljetta-jan tulee v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti olla yhteydess\u00e4 kotihoidonohjaajaan, puh. 040 7160 245. ",
                "- Asiakkaan poissa ollessa ateria palautetaan kunnan keskuskeitti\u00f6lle, Sairaalantie 2. ",
                "- L\u00e4mpim\u00e4n aterian kuljetus ei voi kest\u00e4\u00e4 2 tuntia enemp\u00e4\u00e4, mik\u00e4li kuljetusaika on pidempi, kuljetus j\u00e4\u00e4hdytettyn\u00e4. Keskuskeitti\u00f6 pakkaa sek\u00e4 l\u00e4mpim\u00e4t ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytetyt ateriat ",
                "        asiakkaille.",
                "- Ateriat on pakattu kunnan ateriankuljetuslaatikkoihin. ",
                "- Aterioiden m\u00e4\u00e4r\u00e4 vaihtelee tilanteen mukaan.",
                "- Asiakasm\u00e4\u00e4r\u00e4t ja heid\u00e4n sijaintinsa voivat vaihdella sopimuskauden aikana.",
                "",
                "Hankinta on hankintalain liitteen E mukainen erityisalojen palveluhankinta. Hankinnan kokonaisarvo EI ylit\u00e4 hankintalain 25 \u00a7 erityisten alojen hankintojen kynnysarvoa 300 000 \u20ac. Kohdassa II.1.5) Arvioitu kokonaisarvo annettu tieto siit\u00e4, ett\u00e4 kynnysarvo ylittyisi, on virheellinen. "
            ]
        },
        {
            "section": "II.2.7",
            "label": "Sopimuksen jatkamisen kuvaus",
            "oldText": [
                "Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella."
            ],
            "newText": [
                "Sopimusta on mahdollista jatkaa yhdell\u00e4 (1) optiovuodella.",
                "",
                "Kohdassa II.2.6 ilmoitettu arvioitu arvo sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 my\u00f6s optiovuoden. "
            ]
        },
        {
            "section": "III.1.1",
            "label": "Luettelo ehdoista ja niiden lyhyt kuvaus",
            "oldText": [
                "Palveluntuottajaa koskevat ehdottomat vaatimukset:",
                "1) Kaupparekisteriote",
                "2) Selvitys siit\u00e4, ettei yrityksell\u00e4 ole verotustietojen ",
                "julkisuudesta ja salassapidosta annetun lain (1346\/1999) 20 b \u00a7:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettua verovelkaa taikka viranomaisen antama selvitys verovelan m\u00e4\u00e4r\u00e4st\u00e4.",
                "3) Todistukset ty\u00f6ntekij\u00f6iden el\u00e4kevakuutusten ottamisesta ja el\u00e4kevakuutusmaksujen suorittamisesta tai selvitys siit\u00e4, ett\u00e4 er\u00e4\u00e4ntyneit\u00e4 el\u00e4kevakuutusmaksuja koskeva maksusopimus on tehty.",
                "4) Selvitys siit\u00e4, onko yritys merkitty ennakkoperint\u00e4lain (1118\/1996) mukaiseen ennakkoperint\u00e4rekisteriin ja ty\u00f6nantajarekisteriin, sek\u00e4 arvonlis\u00e4verolain (1501\/1993) mukaiseen arvonlis\u00e4verovelvollisten rekisteriin.",
                "5) Selvitys ty\u00f6h\u00f6n sovellettavasta ty\u00f6ehtosopimuksesta ja keskeisist\u00e4 ty\u00f6ehdoista (jos palkattua ty\u00f6voimaa)",
                "6) Selvitys ty\u00f6terveyshuollon j\u00e4rjest\u00e4misest\u00e4",
                "7) Luettelo alihankkijoista, jos niit\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kuljetuksissa ja alihankkijoiden arvioitu ty\u00f6n osuus kuljetusten suorittamisessa",
                "8) Hygieniapassi",
                "9) Selvitys kuljettajan sijaisj\u00e4rjestelyiden toteuttamisesta",
                "10) Selvitys varajakeluj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4",
                "",
                "- K\u00e4ytett\u00e4v\u00e4n kaluston on sovelluttava ateriakuljetuksiin, liite 3.",
                "",
                ""
            ],
            "newText": [
                "Tarjousvaiheessa on toimitettava seuraavat dokumentit, joiden perusteella arvioidaan tarjoajan soveltuvuutta toimeksiannon toteuttamiseen:",
                "- Luettelo alihankkijoista, jos niit\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kuljetuksissa sek\u00e4 alihankkijoiden arvioitu ty\u00f6n osuus kuljetusten suorittamisessa",
                "- Selvitys kuljettajien p\u00e4tevyydest\u00e4 ja soveltuvuudesta teht\u00e4v\u00e4\u00e4n. Palveluissa k\u00e4ytett\u00e4vilt\u00e4 ty\u00f6ntekij\u00f6ilt\u00e4 edellytet\u00e4\u00e4n voimassa olevaa ajokorttia, riitt\u00e4v\u00e4\u00e4 suomen kielen taitoa sek\u00e4 lains\u00e4\u00e4d\u00e4nn\u00f6n vaatimia edellytyksi\u00e4 aterioiden kuljetuksiin (hygieniapassi)",
                "- Selvitys kuljettajan sijaisj\u00e4rjestelyiden toteuttamisesta",
                "- Selvitys varajakeluj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4",
                "- Selvitys k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4n auton soveltuvuudesta ateriakuljetuksiin (ks. Liite 3) ",
                "",
                "Hygieniapassi on ehdoton edellytys sopimuksen syntymiselle. Sen voi kuitenkin suorittaa ennen sopimuksen allekirjoittamista, mik\u00e4li sit\u00e4 ei ole osoittaa sopimuksen j\u00e4tt\u00e4misen yhteydess\u00e4. Tarjoajan on sitouduttava hygieniapassin suorittamiseen tarjousta j\u00e4tt\u00e4ess\u00e4\u00e4n. ",
                "",
                "Ennen sopimuksen allekirjoittamista palveluntuottajan tulee esitt\u00e4\u00e4 tilaajavastuulain mukaiset selvitykset (enint\u00e4\u00e4n 3 kuukautta vanhat) sek\u00e4 muut pyydetyt selvitykset:",
                "1) Omavalvontasuunnitelma (asetus 597\/2000 10\u00a7). Lis\u00e4ksi tarjouksesta tulee ilmet\u00e4, miten tarjoaja vastaa Maa- ja mets\u00e4talousministeri\u00f6n asetuksiin er\u00e4iden elintarvikehuoneistojen elintarvikehygieniasta (1367\/2011) ja elintarvikekuljetuksia koskeviin vaatimuksiin: kuljetusl\u00e4mp\u00f6tilat, elintarvikkeiden kuljetusta koskevat yleiset",
                "elintarvikehygieeniset vaatimukset (5 \u00a7 ja 6 \u00a7).",
                "2) Kaupparekisteriote",
                "3) Selvitys siit\u00e4, ettei yrityksell\u00e4 ole verotustietojen julkisuudesta ja salassapidosta annetun lain (1346\/1999) 20 b \u00a7:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettua verovelkaa taikka viranomaisen antama selvitys verovelan m\u00e4\u00e4r\u00e4st\u00e4.",
                "4) Todistukset ty\u00f6ntekij\u00f6iden el\u00e4kevakuutusten ottamisesta ja el\u00e4kevakuutusmaksujen suorittamisesta tai selvitys siit\u00e4, ett\u00e4 er\u00e4\u00e4ntyneit\u00e4 el\u00e4kevakuutusmaksuja koskeva maksusopimus on tehty.",
                "5) Selvitys siit\u00e4, onko yritys merkitty ennakkoperint\u00e4lain (1118\/1996) mukaiseen ennakkoperint\u00e4rekisteriin ja ty\u00f6nantajarekisteriin, sek\u00e4 arvonlis\u00e4verolain (1501\/1993) mukaiseen arvonlis\u00e4verovelvollisten rekisteriin.",
                "6) Selvitys ty\u00f6h\u00f6n sovellettavasta ty\u00f6ehtosopimuksesta ja keskeisist\u00e4 ty\u00f6ehdoista (jos palkattua ty\u00f6voimaa)",
                "7) Selvitys ty\u00f6terveyshuollon j\u00e4rjest\u00e4misest\u00e4",
                "",
                "",
                ""
            ]
        },
        {
            "section": "IV.2.2",
            "label": "Tietojen, tarjousten tai osallistumishakemusten m\u00e4\u00e4r\u00e4aika",
            "newDate": "2021-05-16T21:00:00",
            "oldDate": "2021-05-07T15:00:00"
        },
        {
            "section": "IV.2.6",
            "label": "Kuukausina",
            "oldText": [
                ""
            ],
            "newText": [
                "3"
            ]
        },
        {
            "section": "IV.2.7",
            "label": "Tarjousten avaamista koskevat ehdot",
            "newDate": "2021-05-17T12:00:00",
            "oldDate": "2021-05-12T12:00:00"
        }
    ],
    "isCorrigendum": true,
    "isMigrated": false,
    "isCancelled": false,
    "cancelledReason": [],
    "isLatest": true,
    "language": "FI",
    "proceduresForReview": {
        "reviewBody": {
            "officialName": "Kittil\u00e4n kunta",
            "nutsCodes": [],
            "postalAddress": {
                "streetAddress": "Valtatie 15",
                "postalCode": "99100",
                "town": "Kittil\u00e4",
                "country": "FI"
            },
            "telephoneNumber": "+358 400356500",
            "email": "[email protected]",
            "mainUrl": "http:\/\/www.kittila.fi",
            "validationState": 0
        },
        "validationState": 0
    },
    "attachmentInformation": {
        "description": [],
        "links": [],
        "validationState": 0
    },
    "modifications": {
        "additionalCpvCodes": [],
        "nutsCodes": [],
        "timeFrame": {
            "type": 0,
            "canBeRenewed": false
        },
        "totalValue": {},
        "awardedToGroupOfEconomicOperators": false,
        "contractors": [],
        "reason": 0,
        "increaseBeforeModifications": {},
        "increaseAfterModifications": {},
        "validationState": 0
    },
    "contractAwardsDefence": [
        {
            "numberOfTenders": {
                "disagreeTenderInformationToBePublished": false,
                "total": 0
            },
            "contractor": {
                "nutsCodes": [],
                "postalAddress": {},
                "isSmallMediumEnterprise": false,
                "validationState": 0
            },
            "estimatedValue": {},
            "contractValueType": 0,
            "finalTotalValue": {},
            "lowestOffer": {},
            "highestOffer": {},
            "annualOrMonthlyValue": {
                "type": 0,
                "canBeRenewed": false
            },
            "likelyToBeSubcontracted": false,
            "valueOfSubcontract": {},
            "valueOfSubcontractNotKnown": false,
            "allOrCertainSubcontractsWillBeAwarded": false,
            "shareOfContractWillBeSubcontracted": false,
            "validationState": 0
        }
    ],
    "hilmaStatistics": {
        "energyEfficiencyConsidered": false,
        "innovationConsidered": false,
        "smeParticipationConsidered": false,
        "validationState": 0
    },
    "isPrivateSmallValueProcurement": false,
    "espdRequestReferences": [],
    "dateCreated": "2021-05-03T08:50:46.6242539",
    "dateModified": "2021-05-03T08:50:46.6966047"
}