{
    "id": 18247,
    "procurementProjectId": 15890,
    "noticeNumber": "2019-004852",
    "reducedTimeLimitsForReceiptOfTenders": false,
    "corrigendumAdditionalInformation": [],
    "creatorSystem": "Cloudia Kilpailutus",
    "type": 9902,
    "project": {
        "id": 0,
        "title": "Kaatopaikkojen velvoitetarkkailut 2019-2021 + optio 1+1",
        "contractType": 2,
        "procurementCategory": 1,
        "referenceNumber": "221014",
        "jointProcurement": false,
        "centralPurchasing": false,
        "coPurchasers": [],
        "validationState": 2,
        "organisation": {
            "id": "03d3ff96-09f9-4d91-2e24-08d78deb351a",
            "information": {
                "officialName": "Mikkelin kaupunki",
                "nationalRegistrationNumber": "0165116-3",
                "nutsCodes": [
                    null
                ],
                "postalAddress": {
                    "streetAddress": "PL 33",
                    "postalCode": "50101",
                    "town": "Mikkeli",
                    "country": "FI"
                },
                "telephoneNumber": "+358 151941",
                "email": "[email protected]",
                "contactPerson": "Sari H\u00e4m\u00e4l\u00e4inen",
                "mainUrl": "http:\/\/www.mikkeli.fi",
                "validationState": 2
            },
            "contractingAuthorityType": 4,
            "contractingType": 0,
            "mainActivity": 0,
            "mainActivityUtilities": 0,
            "validationState": 0
        },
        "state": 0,
        "defenceWorks": 0,
        "defenceSupplies": 0,
        "publish": 2,
        "agricultureWorks": 0,
        "isPrivate": false,
        "isConcluded": false
    },
    "lotsInfo": {
        "divisionLots": false,
        "lotsSubmittedFor": 0,
        "lotsSubmittedForQuantity": 0,
        "lotsMaxAwarded": false,
        "lotsMaxAwardedQuantity": 0,
        "lotCombinationPossible": false,
        "validationState": 0
    },
    "objectDescriptions": [
        {
            "lotNumber": "1",
            "mainCpvCode": {
                "code": "71313000",
                "vocCodes": []
            },
            "additionalCpvCodes": [],
            "nutsCodes": [],
            "descrProcurement": [
                "Mikkelin kaupungin Asumisen ja toimintaymp\u00e4rist\u00f6n palvelualue pyyt\u00e4\u00e4 tarjoustanne Mikkelin kaupungin kaatopaikkojen tarkkailuohjelmien ja t\u00e4m\u00e4n tarjouspyynn\u00f6n mukaisesti velvoitetarkkailujen toteuttamisesta. \n\n\nSopimus tehd\u00e4\u00e4n yhden konsultin kanssa. \n\nHANKINNAN SIS\u00c4LT\u00d6:\n\nKaatopaikkojen velvoitetarkkailut: \nAnttolan, Haukivuoren, Oravinm\u00e4en, Ristiinan, Suomenniemen ja Tikkalan suljettujen kaatopaikkojen sek\u00e4 Mets\u00e4-Sairilan toimivan j\u00e4teaseman ymp\u00e4rist\u00f6tarkkailuista ja tarkkailuihin liittyvist\u00e4 analyyseista sek\u00e4 raportoinnista vuosille 2019 \u2013 2021 oheisten tarkkailuohjelmien mukaisesti.\n\nMets\u00e4-Sairilan j\u00e4tekeskuksen velvoitetarkkailuohjelman kustannukset jaetaan 50 % \/ 50 % kaupungin ja Mets\u00e4sairilan Oy:n kanssa. Laskuissa tulee n\u00e4ky\u00e4 kokonaislaskutus ja em. prosenttiosuudet. Valittu toimittaja sitoutuu laskuttamaan suoraan Mets\u00e4sairila Oy:lt\u00e4. Heid\u00e4n yhteyshenkil\u00f6n\u00e4 toimii Jonne Gr\u00e5sten.\n\nTarjous pyydet\u00e4\u00e4n verottomilla hinnoilla (alv 0 %).\n \nTarkkailuun kuuluvat teht\u00e4v\u00e4t on esitetty tarjouspyynn\u00f6n liitteiss\u00e4 mainituissa tarkkailuohjelmissa ja niihin liittyviss\u00e4 asiakirjoissa:\n- Anttolan kaatopaikan velvoitetarkkailuohjelma, liite 1\n- Haukivuoren kaatopaikan velvoitetarkkailuohjelma, liite 2\n- Oravinm\u00e4en entinen kaatopaikka ja lumenkaatopaikka, liite 3\n- Ristiinan entinen kaatopaikka, velvoitetarkkailuohjelma, liite 4\n- Suomenniemen suljetun kaatopaikan vesientarkkailuojelma, liite 5\n- Tikkalan kaatopaikan velvoitetarkkailuohjelma, liite 6\n- Mets\u00e4-Sairilan j\u00e4tekeskuksen velvoitetarkkailuohjelma, liite 7.\n\nTarjouksen on pidett\u00e4v\u00e4 sis\u00e4ll\u00e4\u00e4n kaikki tarkkailuohjelmien mukaiset kustannukset (esim. esivalmistelut, n\u00e4ytteenottajan ohjeistus, n\u00e4ytteiden haku, laboratorioanalyysit, kaasumittaukset ja raportointi sek\u00e4 t\u00f6ihin liittyv\u00e4t muut kulut, kuten esim. mittalaitteet, n\u00e4ytteenottov\u00e4lineet, n\u00e4ytteiden rahtikulut, kilometrikorvaukset) sek\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 tarjouspyynn\u00f6ss\u00e4 mainitut asiat. Liitteess\u00e4 8 on tiivistettyn\u00e4 kunkin kaatopaikan n\u00e4ytteenottopisteet ja tarkkailun ajankohdat sek\u00e4 muut huomiot.\n\nValitun konsultin kanssa sovitaan tarpeen mukaan perehtymisk\u00e4ynti Mikkeliss\u00e4, jossa k\u00e4yd\u00e4\u00e4n l\u00e4pi kaikkien kaatopaikkojen velvoitetarkkailuohjelmat.\n\nRaportointi suoritetaan velvoitetarkkailuohjelmien mukaisesti joko vuosittain tai joka 3. tai 5. vuosi. Raportointi suoritetaan viimeist\u00e4\u00e4n tarkkailuvuotta seuraavan vuoden tammikuun loppuun menness\u00e4 (31.1). Kunkin kaatopaikan raportointi tehd\u00e4\u00e4n erikseen, laajempia useamman tarkkailun yhteenvetoraportteja ei tehd\u00e4. Tilaajalle varataan kommentointiin v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 1 viikko \/ raportti. Raportit toimitetaan mahdollisten korjausten j\u00e4lkeen tarkkailuohjelmissa mainituille tahoille tiedoksi.\n\nVuosiraportissa tarkastellaan mm. vesitarkkailun tulokset verrattuna aikaisempien vuosien tuloksiin, havaitut muutokset sek\u00e4 esitys tarkkailuohjelmasta tulevan tarkkailujakson osalle. Kunkin kaatopaikan tutkimustulokset esitet\u00e4\u00e4n excel-tulostaulukossa, johon on koottu aiemmat analyysitulokset. Raportissa tulokset esitet\u00e4\u00e4n taulukoituna ja graafisesti.\n\nLopullisessa vuosiraportissa (pdf-muodossa) esitet\u00e4\u00e4n n\u00e4ytteenoton toteutus\n- n\u00e4ytteenoton suoritusajankohdat ja n\u00e4ytteenottomenetelm\u00e4t, kuvataan tehdyt havainnot s\u00e4\u00e4tilasta ja ymp\u00e4rist\u00f6st\u00e4, ymp\u00e4rist\u00f6kuormitusarvio,\n- suoritetut kentt\u00e4mittaukset (vedenpinnat, kaasumittaukset ja\/tai virtausmittaukset) ja laboratorioanalyysimenetelm\u00e4t, esitet\u00e4\u00e4n laboratorioanalyysilomakkeet, \n- analyysitulokset excel \u2013taulukossa, \n- kuvaajat sek\u00e4 n\u00e4ytteenottopisteiden sijaintikartta ja tulosten tarkastelu.\n\nSeurantapalaveri (1 h \/ kaatopaikka) pidet\u00e4\u00e4n vuosittain, jossa k\u00e4yd\u00e4\u00e4n l\u00e4pi kaikkien aktiivisten kaatopaikkojen tilanne, pienempiin kaatopaikkoihin liittyv\u00e4t asiat voidaan hoitaa s\u00e4hk\u00f6postilla tai skypell\u00e4.\n\nTilaaja toimittaa valitulle konsultille vanhoja seurantaraportteja. Valittu konsultti on toimittaa tilaajalle tulostaulukot ja graafiset esitykset excel-taulukossa (.xlsx muodossa).\n\nMuut kuin tarkkailuohjelmissa ja t\u00e4ss\u00e4 tarjouspyynn\u00f6ss\u00e4 esitetyt mahdolliset lis\u00e4n\u00e4ytteenotot ja laboratorioanalyysit sovitaan aina etuk\u00e4teen tilaajan kanssa. Kohteessa voi olla menossa my\u00f6s erillisi\u00e4 hankkeita, jotka eiv\u00e4t kuulu velvoitetarkkailun piiriin. N\u00e4ist\u00e4 tiedotetaan tarpeen mukaan.\n\nKONSULTIN VAATIMUKSET:\nKonsultti esitt\u00e4\u00e4 palvelukuvauksessaan projektihenkil\u00f6st\u00f6n, projektip\u00e4\u00e4llik\u00f6n ja n\u00e4ytteenottajan sek\u00e4 varahenkil\u00f6st\u00f6n, sek\u00e4 kuvaa palveluprosessin kulun. \n\nTARJOUSPYYNT\u00d6ASIAKIRJAT:\nTarjouksen tulee perustua t\u00e4h\u00e4n tarjouspyynt\u00f6\u00f6n sek\u00e4 kunkin kaatopaikan velvoitetarkkailuohjelmiin."
            ],
            "disagreeAwardCriteriaToBePublished": false,
            "awardCriteria": {
                "criterionTypes": 4,
                "qualityCriteria": [],
                "costCriteria": [],
                "priceCriterion": {},
                "criterion": [],
                "criteriaStatedInProcurementDocuments": false
            },
            "estimatedValue": {
                "type": 0
            },
            "timeFrame": {
                "type": 3,
                "beginDate": "2019-04-01T00:00:00",
                "endDate": "2021-01-31T00:00:00",
                "canBeRenewed": false
            },
            "candidateNumberRestrictions": {
                "envisagedNumber": 0,
                "envisagedMinimumNumber": 0,
                "envisagedMaximumNumber": 0,
                "selected": 0
            },
            "optionsAndVariants": {
                "variantsWillBeAccepted": false,
                "partialOffersWillBeAccepted": false,
                "options": false,
                "optionType": 0
            },
            "tendersMustBePresentedAsElectronicCatalogs": true,
            "euFunds": {
                "procurementRelatedToEuProgram": false
            },
            "awardContract": {
                "contractAwarded": 0,
                "noAwardedContract": {
                    "failureReason": 0,
                    "originalNoticeSentVia": 0
                },
                "awardedContract": {
                    "numberOfTenders": {
                        "disagreeTenderInformationToBePublished": false,
                        "total": 0
                    },
                    "disagreeContractorInformationToBePublished": false,
                    "contractors": [
                        {
                            "nutsCodes": [],
                            "postalAddress": {},
                            "isSmallMediumEnterprise": false,
                            "validationState": 0
                        }
                    ],
                    "initialEstimatedValueOfContract": {},
                    "finalTotalValue": {
                        "type": 0
                    },
                    "likelyToBeSubcontracted": false,
                    "valueOfSubcontract": {},
                    "notPublicFields": {
                        "communityOrigin": false,
                        "nonCommunityOrigin": false,
                        "awardedToTendererWithVariant": false,
                        "abnormallyLowTendersExcluded": false
                    }
                }
            },
            "validationState": 0
        }
    ],
    "communicationInformation": {
        "procurementDocumentsAvailable": 0,
        "additionalInformation": 0,
        "additionalInformationAddress": {
            "validationState": 0
        },
        "otherAddressForProcurementDocuments": {
            "validationState": 0
        },
        "sendTendersOption": 1,
        "electronicAddressToSendTenders": "https:\/\/tarjouspalvelu.fi\/mikkeli?id=221014&tpk=9de30b4c-c546-4e04-823a-171a49b203f6",
        "addressToSendTenders": {
            "validationState": 0
        },
        "electronicCommunicationRequiresSpecialTools": false,
        "documentsEntirelyInHilma": false,
        "specsAndAdditionalDocuments": 0,
        "validationState": 0
    },
    "contactPerson": {
        "name": "Sari H\u00e4m\u00e4l\u00e4inen",
        "email": "[email protected]",
        "phone": "+358 151941"
    },
    "procurementObject": {
        "mainCpvCode": {
            "code": "71313000",
            "name": "Ymp\u00e4rist\u00f6tekniset konsulttipalvelut",
            "vocCodes": []
        },
        "validationState": 2
    },
    "conditionsInformation": {
        "economicCriteriaToParticipate": false,
        "technicalCriteriaToParticipate": false,
        "restrictedToShelteredWorkshop": false,
        "restrictedToShelteredProgram": false,
        "reservedOrganisationServiceMission": false,
        "executionOfServiceIsReservedForProfession": false,
        "participationIsReservedForProfession": false,
        "obligationToIndicateNamesAndProfessionalQualifications": false,
        "validationState": 0
    },
    "conditionsInformationNational": {
        "participantSuitabilityCriteria": [],
        "requiredCertifications": [],
        "validationState": 0,
        "reservedForShelteredWorkshopOrProgram": false
    },
    "complementaryInformation": {
        "isRecurringProcurement": false,
        "estimatedTimingForFurtherNoticePublish": [],
        "electronicOrderingUsed": false,
        "electronicInvoicingUsed": false,
        "electronicPaymentUsed": false,
        "additionalInformation": [],
        "validationState": 0
    },
    "datePublished": "2019-03-05T12:01:35",
    "state": 2,
    "tedPublishState": 0,
    "tedValidationErrors": [],
    "procedureInformation": {
        "procedureType": 1,
        "acceleratedProcedure": false,
        "contestType": 0,
        "frameworkAgreement": {
            "includesFrameworkAgreement": false,
            "includesConclusionOfFrameworkAgreement": false,
            "frameworkAgreementType": 0,
            "frameworkEnvisagedType": 0,
            "includesDynamicPurchasingSystem": false,
            "dynamicPurchasingSystemInvolvesAdditionalPurchasers": false,
            "dynamicPurchasingSystemWasTerminated": false,
            "estimatedTotalValue": {
                "type": 0
            },
            "duration": {
                "type": 0,
                "canBeRenewed": false
            }
        },
        "reductionRecourseToReduceNumberOfSolutions": false,
        "reserveRightToAwardWithoutNegotiations": false,
        "electronicAuctionWillBeUsed": false,
        "procurementGovernedByGPA": false,
        "disagreeCriteriaForEvaluationOfProjectsPublish": false,
        "national": {
            "otherProcedure": [],
            "additionalProcedureInformation": [
                "Hankintaan sovelletaan julkisia hankintoja koskevaa ajantasaista lains\u00e4\u00e4d\u00e4nt\u00f6\u00e4. Hankinnassa noudatetaan Lakia julkisista hankinnoista ja k\u00e4ytt\u00f6oikeussopimuksista 1397\/2016.\n"
            ],
            "transparencyType": 0,
            "limitedNumberOfParticipants": false,
            "numberOfParticipants": 0,
            "selectionCriteria": []
        },
        "validationState": 0
    },
    "tenderingInformation": {
        "tendersOrRequestsToParticipateDueDateTime": "2019-03-22T12:00:00",
        "languages": [],
        "tendersMustBeValidOption": 0,
        "tenderOpeningConditions": {},
        "estimatedExecutionTimeFrame": {
            "type": 3,
            "canBeRenewed": false
        },
        "validationState": 2
    },
    "attachments": [],
    "hasAttachments": false,
    "changes": [],
    "isCorrigendum": false,
    "isMigrated": true,
    "isCancelled": false,
    "cancelledReason": [],
    "isLatest": true,
    "language": "FI",
    "proceduresForReview": {
        "reviewBody": {
            "officialName": "Markkinaoikeus",
            "postalAddress": {
                "streetAddress": "Radanrakentajantie 5",
                "postalCode": "00520",
                "town": "Helsinki",
                "country": "FI"
            },
            "telephoneNumber": "+358 295643300",
            "email": "[email protected]",
            "mainUrl": "http:\/\/www.oikeus.fi\/markkinaoikeus",
            "validationState": 0
        },
        "reviewProcedure": [],
        "validationState": 2
    },
    "attachmentInformation": {
        "description": [],
        "links": [],
        "validationState": 0
    },
    "contractAwardsDefence": [],
    "isPrivateSmallValueProcurement": false,
    "dateCreated": "2019-12-31T15:02:58.5262237",
    "dateModified": "2020-01-08T22:31:42.7630554"
}